تبلیغات

آگهی و تیزر تبلیغاتی

آگهی و تیزر تبلیغاتی

مقدمه

آگهی و تیزر تبلیغاتی، یکی از مهم‌ترین ابزار معرفی یک برند مخاطبین یک کسب‌وکار است. در دنیایی که فضای مجازی و پلتفرم‌های تصویر محور، روز به روز درحال گسترده‌تر شدن هستند، داشتن آگهی و تیزر تبلیغاتی حرفه‌ای، یکی از ملزومات پیشرفت برند شما محسوب می‌شود.

آگهی و تیزر تبلیغاتی چیست؟

یک آگهی استاندارد و مناسب، روی معرفی کالا و خدماتی که برند مربوطه به متقاضیان ارائه می‌دهد، تمرکز دارد. از زمانی که رسانه‌های اجتماعی شروع به شکل گرفتن کردند، آگهی و تیزر تبلیغاتی نیز در کنار آن‌ها، شروع به همه گیر شدن و پیشرفت کردند.

ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

آگهی و تیزر تبلیغاتی، همان‌قدر که برای دوام یک کسب‌وکار ضروری است، برای رفع نیاز‌های متقاضی نیز مهم می‌باشد. کاربران رسانه‌های جمعی، درصد زیادی از زمان خود را صرف مشاهده و بررسی تبلیغ‌های موجود در فضای مجازی خود می‌کنند. آنها به دنبال برندهایی هستند که نسبت به سایر کسب‌وکارهای رقیب خود، بهتر بوده و ارزش هزینه و زمان مشتریان‌شان را داشته باشند.

انواع تیزر تبلیغاتی

تیزر رئال

به تیزرهای تبلیغاتی که به شکل ویدیو هایی با مردم واقعی در فضای واقعی فیلم برداری می شوند و محصول واقعی را نشان می دهند، تیزر رئال می گویند. معمولا تیزر های رئال خط داستانی معینی را دنبال می کنند و سعی دارند پیامی مشخص به بیننده بدهند.

برای بهتر متوجه شدن تیزرهای رئال، می‌توانید تبلیغات تلویزیونی را در نظر بگیرید، که طبق معمول تعدادی افراد برای تبلیغ محصول، با هم مکالمه می‌کنند یا خصوصیات محصول را توضیح می‌دهند. ساخت این آگهی و تبلیغات معمولا برای قشر خاصی نیست و برای تمامی سنین مناسب هستند.

تیزرهای تبلیغاتی رئال

به بیان دیگر تیزرهای تبلیغاتی رئال از متداول ترین و کاربردی ترین تیزرهای تبلیغاتی هستند که در جذب مخاطب قدرت و تاثیر بسیاری دارد. اما هنگام تولید تیزر رئال، امکاناتی مورد نیاز است که تهیه آن‌ها کمی زمان بر است. نکته حائز اهمیت این است که میزان تاثیرگذاری تیزر رئال بر مخاطبان و مشتریان به عوامل زیادی وابسته است.

  • کیفیت تولید تیزر تبلیغاتی
  • بازیگرانی که در آن بازی می‌کنند
  • نحوه کار و کارگردانی تیزر رئال

تیزرهای تبلیغاتی خصوصیات تیزرهای تبلیغاتی رئال

یکی از آشکارترین ویژگیهای تیزر رئال این است که افراد بدون هیچگونه جلوه خاصی در مقابل دوربین قرار می گیرند و به خوبی نقش بازی می‌کنند. خصوصیت دیگر تیزر رئال این است که افراد بسیاری در تولید این نوع تیزر درگیر و هماهنگ هستند. فعالیت آن‌ها به صورت تیمی انجام می‌شود به همین علت هزینه‌های مربوط به تیزر رئال نسبت به دیگر انواع تیزر تبلیغاتی بیشتر است.

اطلاعات بیشتر…

تیزر تبلیغاتی رئال؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی رئال؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

تیزر انیمیشن

تیزرهای انیمیشن نوعی از تیزرهای گرافیکی هستند که توسط نرم افزارهای رایانه ای در قالب انیمیشن ساخته می‌شوند. شخصیت های داستان و محیط کاملا غیر واقعی و کارتونی هستند. این بخش از تیزر ها معمولا در تبلیغ وسایل بازی یا در کل محصولاتی که با کودکان و نوجوانان در ارتباط است، کاربرد دارند.

در اینجا نمونه ای از تیزر انیمیشن قرار داده‌ایم:

تیزر تبلیغاتی انیمیشن؛ آگهی و تیزر تیلیغلتی
تیزر تبلیغاتی انیمیشن؛ آگهی و تیزر تیلیغلتی

تیزر رئال انیمیشن

این نوع از تیزر ها ترکیبی از دو نوع رئال و انیمیشن است، یعنی افراد حقیقی را با تصاویر انیمیشین ترکیب می‌کنند و یا شخصیت های کارتنی را در یک محیط واقعی قرار می‌دهند. این نوع از تیزر معمولا برای تبلیغ خوراکی، تبلیغ یک محیط بازی و یا محصولات آموزشی کودکان و نوجوانان به کار می‌رود.

تیزر-رئال-انیمیشن؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
تیزر رئال انیمیشن؛ آگهی و تیزر تیلیغلتی

تیزر تبلیغاتی نوستالژی

کاربرد تیزرهای تبلیغاتی

  • استفاده ی برند ها از تیزر تبلیغاتی برای شناساندن محصول جدید آن و یا بهبود محصولات گذشته
  • انتشار فیلم های تبلیغاتی در سینما
  • پخش تبلیغات در بین سریال ها
  • استفاده از تیزر تبلیغات در وب سایت کمپانی
  • به کارگیری تبلیغات در شرکت ها و جلسات کاری
  • کاربرد تبلیغات در مطبوعات و کنفرانس ها

کاربرد آگهی و تیزر تبلیغاتی
کاربرد آگهی و تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی مرحله ‌ی قبل از تولید (Pre-production)، زمان تولید (Production) و بعد از تولید (Post-production). در هر یک از این مراحل، تصمیماتی باید گرفته شود که در کیفیت تیزر تبلیغاتی بسیار مهم هستند.

هدف اصلی تبلیغات این است که نظر مشتریان را جلب کند. هدف این است که محصولات را بیشتر بفروش برسانیم، و محصولات بهتر و جذاب تر دیده شوند و از رقبا بهتر عمل کنیم. هر کسب‌وکاری براساس موارد زیر استراتژی تبلیغش را می‌چیند:

نوع محصولات ،نوع خدمات ارائه شده، اندازه‌ ی محصول و خدمات ، چشم‌انداز آن ، رقبیب ها و مزیت‌ رقابتی‌ آن

پیش از تولید تیزر

مهم‌ترین و اصلی‌ترین تصمیمات به مرحله‌ی پیش از تولید مربوط می‌شوند. اولین سوالی که پیش می آید این است که به هدف ما از ساختن تیزر چیست؟ باید خیلی واضح به این سوال پاسخ دهیم که چرا می‌خواهیم تیزر تبلیغاتی طراحی کنیم؟ پاسخ به این سوالات بسیار مهم است پس باید هدف از ساخت تیزر را بدانیم.

زمان تولید تیزر

در مرحله دوم که همان تولید است، پاسخ سوالات مرحله‌ پیش تولید و تصمیماتی که براساس آن‌‌ها گرفته‌ایم را انجام می دهیم. تیزر تبلیغاتی در این مرحله تولید می‌شود اما هنوز تدوین آن مانده است. هنوز مواردی باید به آن اضافه شود. ارزیابی‌هایی باید صورت بگیرد.

پس از تولید تیزر

در مرحله آخر، آن را تدوین می‌کنیم. بخش هایی که ساختیم را به هم می‌چسبانیم. آهنگ و صدا و جلوه‌های ویژه و … به آن می‌دهیم. اگر چیزی مورد نیاز است تا موثر تر و جذاب‌تر نشان داده شود را اضافه‌ می‌کنیم. محصول نهایی را ارزیابی می‌کنیم تا بررسی کنیم تیزر موثر طراحی شده است یا خیر.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

نکات مهم در طراحی تیزر های تبلیغاتی

در طراحی یا ساخت تیزر تبلیغاتی، باید داستان داشته باشد: هیچ تیزر تلویزیونی بدون داستان قابل درک نیست. اگر داستان نداشته باشد بیننده خیلی زود کانال را عوض میکند! و یا آن را تماشا نمیکند.

در ساخت آگهی کوتاه ،تیزر ها باید دارای گرافیک بسیار جذابی باشد: دیگر دوره انیمیشن ۲ بعدی گذشت و اصلا تیزر تبلیغاتی بدون افکت و جلوه های ویژه سه بعدی ۳D نمی‌تواند جذاب و هیجان انگیز باشد.هرچه هیجان زیادتر باشد مشتری با خودش فکر میکند حتما چقدر محصول شما فوق العاده است.

همچنین تیزر ها باید خلاصه و سودمند باشد: تیزر ها نبایند حوصله سر بر . طولانی باشند. اگر چنین باشد به یک فیلم سینمایی بی ارزش و بدون مفهوم تبدیل می‌شود.

تیزر ها باید شادی آور باشند : تیزر ها باید نشاط آور باشند ، و خنده و لبخند را به لب مشتریان بیاورد. مردم مواقعی دست و دلباز می شوند که شاد ومهربان باشند.

تیزر ها باید قدرتمند باشند : از داستان های ضعیف به هیچ وجه استفاده نکنید. و خیلی سریع به اصل مطلب اشاره نکنید. نگویید همین حالا بیایید و محصولات ما را خریداری کنید.

نکات مهم در طراحی تیزر تبلیغاتی
نکات مهم در طراحی تیزر تبلیغاتی

انواع آگهی تبلیغاتی

در سیر زمانی پیشرفت بازاریابی محصولات و خدمات، همواره شیوه‌های مختلفی برای جذب مخاطب مورد استفاده قرار می‌گرفت. خیلی از آنها، فقط در یک بازه زمانی و شرایط محیطی خاص، بازده خوبی داشتند. برخی روش‌های دیگر، موفق بودند چندین دهه با موفقیت مخاطبین زیادی را به خود جلب کنند.

انواع تبلیغات

تبلیغات محلی

تبلیغات محلی می تواند به نفع هر شغلی ، به ویژه مشاغل کوچک و تجار انفرادی باشد. اکثر تبلیغات محلی، جنس فیزیکی داشته و مخاطبین خود را هنگام حضور در جامعه و مکان خاص، به خود جذب می‌کنند. این شیوه تبلیغ، همچنان مورد استفاده برندهای زیاد و متنوعی می‌باشد.

نمونه هایی از تبلیغات محلی عبارتند از:

  • بروشور یا نشریه
  • تابلوهای سوپرمارکت، کارت پستال در ویترین مغازه ها
  • اجاره فضای تبلیغاتی در ایستگاه‌های راه آهن، ایستگاه‌های اتوبوس، مراکز تفریحی یا جراحی پزشکان
  • خبرنامه ها، برنامه ها و مجلات سازمان‌های محلی
  • یک علامت در خارج از محل کسب و کارتان
  • روزنامه‌ها، مجلات و فهرست‌های محلی و منطقه‌ای

تبلیغات محلی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
تبلیغات محلی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

فهرست‌های اینترنتی/آنلاین

تبلیغات در اینترنت می تواند مقرون به صرفه باشد و پوشش ملی و بین المللی را ارائه می دهد که در غیر این صورت ممکن است از عهده آن برآیید. در خیلی از موارد، می‌توان از همان بنر و آگهی که برای تبلیغات محلی استفاده می‌شود، در تبلیغات مجازی نیز استفاده کرد.

نمونه هایی از آگهی و تیزر تبلیغاتی اینترنتی عبارتند از:

تبلیغات در وب سایت شخصی خود: اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به روز است. همچنین تولید محتوای آن باید مناسب و پربازدید باشد. کاری کنید تا مشتریان جهت خرید وارد سایت خودتان شوند و با تیم شما تماس بگیرند.

تبلیغ کسب و کار خود در وب سایت های دیگر: از تبلیغات بنری و بازشو برای تبلیغ کسب و کار خود و پیوند دادن به وب سایت خود استفاده کنید.

تبلیغات اینترنتی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
تبلیغات اینترنتی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

سینما

تبلیغات سینمای محلی، در بازه طولانی مدت، اگهی و تیزر تبلیغاتی شما را ارائه می‌کند. این روش ممکن است کمی هزینه داشته باشد. تبلیغات سینمای محلی، در بازه طولانی مدت، اگهی و تیزر تبلیغاتی شما را ارائه می‌کند. این روش ممکن است کمی هزینه داشته باشد. اما از آنجا که مخاطبین حاضر در سینما، با دقت تیزر را تماشا می‌کنند، احتمال زیادی دارد که تیزر شما بازدهی مناسبی داشته باشد.

تبلیغات در فضای باز

تبلیغات در فضای باز شامل همه رسانه‌های بیرونی از بیلبوردهای ثابت تا تبلیغات متحرک می‌شود. ممکن است برای برخی از انواع تبلیغات در فضای باز ، نیاز به مجوز برنامه ریزی داشته باشید.

مقالات، مجلات و تلویزیون ملی

این موارد می‌توانند یکی از پرهزینه‌ترین انواع آگهی و تیزر تبلیغاتی باشند اما به شما در رسیدن به مخاطبان وسیع، کمک بزرگی می‌کند. قبل از تصمیم گیری برای آگهی و تیزر تبلیغاتی ملی، باید در مورد مخاطبان رسانه مورد نظر، به اندازه کافی اطلاعات کسب کنید.

این ها می‌توانند پرهزینه باشند اما به شما در رسیدن به مخاطبان وسیع کمک می‌کند. قبل از تصمیم گیری برای آگهی و تیزر تبلیغاتی ملی، باید در مورد خوانندگان و مخاطبان اطلاعات کسب کنید.

تبلیغات سینمایی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
تبلیغات سینمایی؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

آگهی و تیزر های تبلیغاتی با اطلاع رسانی به مشتریان درباره عرضه محصولات جدید و محصولات پیشنهادی، فروش را افزایش دهد. تبلیغات به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کارتان نیز کمک می‌کند.

بسیاری از مشاغل برای افزایش فروش، افزایش آگاهی از نام تجاری یا ارائه محصول جدید از آگهی و تیزر تبلیغاتی استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید که شما وظیفه دارید اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما قانونی، مناسب و صادقانه است. مرجع استانداردهای تبلیغاتی، اطلاعاتی در مورد کدهای تبلیغاتی دارد.

برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی
برنامه ریزی کمپین تبلیغاتی

اکثر اوقات، گسترش آگهی و تیزر تبلیغاتی کسب‌وکار شما، نیاز به برنامه ریزی و مدیریت حرفه‌ای دارد. در این صورت، برای جذب مشتری بیشتر و پیشرفت برند خود، بهتر است به داشتن یک کمپین تبلیغاتی فکر کنید.

آگهی و تیزر تبلیغاتی، به طور مداوم به افراد جامعه درمورد محصولات و خدمات جدید یا پیشنهادی یک برند، اطلاع می‌دهد. ماندگاری یک آگهی و تیزر تبلیغاتی در ذهن مخاطبین، موجب افزاتیش مشتری و درنتیجه افزایش فروش شما می‌شود. علاوه بر آن، تبلیغات به ایجاد یا توسعه یک برند متمایز برای کسب و کارتان نیز کمک می‌کنند.

برنامه ریزی تبلیغات

شما باید درباره پیام تبلیغات‌تان که به گوش مخاطب می‌رسد با دقت فکر کنید. آگهی و تیزر تبلیغاتی فقط درصورتی موثر است که برای مخاطبان جذاب باشد و آن را به خاطر بسپارند. علاوه بر این، آنها را مجبور کند به دنبال کسب اطلاعات بیشتری درمورد برند شما باشند.

داشتن آگهی و تیزر تبلیغاتی که برای آن هزینه جدا درنظر گرفته‌اید، نوعی سرمایه گذاری روی کسب‌وکار شما حساب می‌شود. با این کار، در طولانی مدت به سودآوری بیشتری دست پیدا می‌کنید و متوجه می‌شوید که هزینه کردن برای آگهی و تیزر تبلیغاتی، تصمیم منطقی و مناسبی می‌باشد .

ممکن است خودتان بتوانید یک تبلیغ برای رسانه های چاپی طراحی و تولید کنید. اما اگر نیازهای تبلیغاتی شما بیشتر از تبلیغات محلی گاه به گاه و ارزان قیمت است، ممکن است بخواهید تبلیغات خود را به یک آژانس تبلیغاتی واگذار کنید. این تنها در صورتی مناسب است که آمادگی پرداخت هزینه اضافی را داشته باشید، اما طراحی تبلیغات شما به صورت حرفه ای می‌تواند موفقیت آنها را افزایش دهد.

تیم آرتاتکنیکال در زمینه ساخت استراتژی تبلیغاتی، برندسازی، ساخت تیزر تبلیغاتی و … خدمات حرفه‌ای ارائه می‌کند.

برنامه ریزی آگهی و تیزر تبلیغاتی
برنامه ریزی آگهی و تیزر تبلیغاتی

ساخت آگهی

جذب کننده: امروزه، آگهی و تیزر تبلیغاتی باید هدف سرگرم کردن مخاطب و هیجان انگیز بودن را نیز دنبال کنند. تبلیغات شما باید مخاطب را برای تماشا یا خواندن ادامه آگهی، ترغیب کند.

آگهی باید متناسب با نوع رسانه چاپی و علایق و عادات بازدید کنندگان بالقوه باشد. به عنوان مثال، اگر تجهیزات باغبانی می‌فروشید، ممکن است آگهی طولانی تری برای مجله باغبانی بنویسید. به همین ترتیب، ممکن است برای روزنامه های عمومی تر، آگهی کوتاه تری بنویسید.

یک آگهی و تیزر تبلیغاتی خوب باید دارای موارد زیر باشد:

یک تیتر خوب و هدفمند: این باید توجه مخاطب را به خود جلب کند و او را به ادامه مطالعه ترغیب دهد.

طراحی واضح: طرح را به هم نزنید و از حروف تایپی کوچک یا پیچیده خودداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات تماس شما به راحتی قابل مشاهده است.

متن خوب: متن خوب توجه افراد را به مزایای محصول یا خدمات جلب می کند. متن شما باید به این سوال پاسخ دهد که “چه فایده ای برای من دارد؟”

ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

خدمات آگهی و تیزرهای تبلیغاتی

تبلیغات ویدئویی بخشی اساسی از ابزار بازاریابی هر کسب و کار است. اگر آگهی یا تیزر تبلیغاتی عالی ندارید، یک فرصت طلایی برای فروش محصولات و خدمات خود را از دست داده‌اید. بستر ارائه خدمات تبلیغات ویدئویی آرتا تکنیکال استودیو، کیفیت خوب و  بالا بودن بازده ویدیوهای تبلیغاتی شما را تضمین می‌کند.

جهت استفاده از خدمات آگهی و تیزر تبلیغاتی آرتاتکنیکال، لوگو و اطلاعات مربوط به برند خود را ارسال کنید و نکات مورد نیاز برای تهیه آگهی خود را در اختیار ما بگذارید. سپس در مدت زمان توافق شده، بهترین محتوای ویدئویی برای آگهی و تیزر تبلیغاتی خود را از ما دریافت خواهید کرد.

تبلیغات ویدئویی؛ ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
تبلیغات ویدئویی؛ ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

به طور مداوم ویدئوهای زیبا منتشر کنید

بازاریابی خود را با تبلیغات ویدیویی با کیفیت بالا تقویت کنید. در بازاریابی نمی‌توان این موارد را برای تبلیغ نادیده گرفت. تیم آرتاتکنیکال با بالاترین کیفیت و کمترین زمان به شما در ساخت آگهی یا تیزر تبلیغاتی کمک می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

انتشار ویدئو؛ تبلیغات ویدئویی؛ ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
انتشار ویدئو؛ تبلیغات ویدئویی؛ ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

عنوان مناسب برای آگهی و تیزرهای تبلیغاتی

این کلمه‌ها و عبارت‌ها زمانی ارزش دارند که پیام فروش را موثر تر سازند و کالا یا خدمات شما را در ذهن مخاطب حک کنند. متاسفانه، بسیاری از نویسندگان آگهی و تیزرهای تبلیغاتی، خلاقیت را فقط بصورت هنری و بصری می‌پذیرند. در نتیجه، این هنر تنها به زیبا سازی تبلیغ کمک می‌کند، و در دستیابی به هدف اصلی که همان فروش محصول است، تاثیری نخواهد داشت.

عنوان آگهی و تیزر تبلیغاتی، بخش مهمی از تبلیغ است که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. لازم به گفتن نیست که جلب توجه مخاطب به تبلیغات یک برند، نخستین قدم در راه متقاعد ساختن او برای خرید کالای مورد نظر است. جمله‌ای پر آب و تاب، نمایش‌های پر زرق و برق و کلمه‌های زیاد برای عرضه‌ی یک عنوان مناسب کافی نیستند.

آگهی و تیزر تبلیغاتی
آگهی و تیزر تبلیغاتی

عنوان ساده اما کاربردی

اگر باید بین تبلیغات زیبا و پُر ایهام، و تبلیغات ساده و مستقیم یکی را انتخاب کنید، راه دوم را به شما توصیه می‌کنیم. عنوانی که به راحتی قابل درک باشد، برای مخاطب دلنشین‌تر و ملموس‌تر است.

با انتخاب این گزینه در راستای آگهی و تیزر تبلیغاتی برای فروش کالای خود موفق عمل خواهید کرد. جیم الکساندر، رئیس شرکت خدمات بازاریابی الکساندر، ایمان دارد که یک عنوان باید قدرت فروش داشته باشد.

استراتژی مناسب برای ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
استراتژی مناسب برای ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

افکار الکساندر در ساخت آگهی و یا تیزر تبلیغاتی

در اینجا با افکار الکساندر آشنا می‌شوید: ما اعتقاد داریم که پیام یک محصول را باید به گونه‌ای مبالغه آمیز با هیجان به گوش مخاطبان خود برسانیم.

این‌ها خصوصیات مهم یک آگهی و تیزر تبلیغاتی هستند، اما نوشته‌های ساده و دلنشین همواره دارای تبلیغات موثر می‌باشند. برای مثال، عنوان ((کنترل اسید سولفوریک)) احتمالا از نظر شما عنوانی غیر خلاق و بدون هیجان جلوه‌گر می‌شود.

اما همین عنوان ساده در آگهی ها و تیزر تبلیغاتی بسیار مهم است. همچنین برای یک مهندس شیمی که همواره در جدال با فرسایش زنگ زدگی است، به اندازه یک جلد کتاب حرف می‌زند. پیش از که مخاطبان ما عنوانی را نامناسب گزارش کنند، باید از آنان بپرسیم (( نامناسب از نظر چه کسی؟ از نظرشما، تبلیغ کننده، خواننده و یا مشتری بالقوه؟))

این مورد را فراموش نکنید که هدف شما فروش محصولات به مخاطبان هدفتان است. پس باید محتوا و کالاهایتان را در جای مناسب تبلیغ کنید و دید جزئی و انحصاری داشته باشید.

ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی
ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی

تبلیغات پرفروش

نکات قابل توجهی که در زیر ارائه می‌شود، یک فرمول پنج مرحله‌ای است. این موارد به نگارش تبلیغات پرفروش جهت آگهی و تیزر تبلیغاتی منجر می‌شود.

  • جلب توجه کنید.
  • یک نیاز را به نمایش درآورید.
  • به برطرف کرن نیازها بپردازید.
  • برتری و قابل اعتماد بودن خود نسبت به رقبا را ثابت کنید.
  • از مخاطبان بخواهید که اقدام به سفارش کالا یا محصول شما کنند.

تبلیغات پرفروش؛ اگهی و تیزر تبلیغاتی
تبلیغات پرفروش؛ اگهی و تیزر تبلیغاتی

۱-جلب توجه کنید:

این وظیفه‌ی عنوان و تصویر است. عنوان باید بر روی قوی ترین مزیت کالا که در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد، تمرکز کند. از آنجا که عنوان و تصویر، اولین چیزی است که مخاطب می‌بیند، جذاب بودن آن‌ها نیز حیاتی می‌باشد.

برخی از نویسندگان در تهیه آگهی و تیزر تبلیغاتی، مخاطب را با جمله‌های دارای ابهام و اطلاعات نامربوط به تله می‌اندازند. آن‌ها همچنین قوی‌ترین مزیت کالا را به آخر متن موکول می‌کنند تا مخاطب را غافلگیر کنند.

اما این موضوع اشتباه باعث می‌شود توجه مخاطب به بهترین امتیاز کالا جلب نشود. در اینصورت توجه او محدود به عنوان آگهی وتیزر تبلیغاتی خواهد بود و از این حد فراتر نمی‌رود.

جلب توجه؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
جلب توجه؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

۲-یک نیاز را به نمایش درآورید:

تمام کالا‌‌ها، با شدت و ضعف متفاوت، یکی از مشکلات مصرف کننده را حل می‌کند. مثلا یک اتومبیل، مشکل رفت و آمد به محل کار و خانه را رفع می‌کند.  اما نیاز به بسیاری از کالا ها آشکار نیست و یا حداقل در ذهن مخاطب این نیاز احساس نمی‌شود.

بنابراین دومین قدم برای نوشتن یک تبلیغ پرفروش، نشان دادن نیاز مخاطب به کالای مورد نظر است. (برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آگهی و تیزر تبلیغاتی، می‌توانید با همکاران ما در تیم حرفه‌ای آرتا تکنیکال تماس بگیرید.)

پس مخاطب، نیاز به یک محرک اولیه دارد تا کمبود محصول یا خدمات شما را در زندگی خود حس کند. پس از آن، ایده‌ی کمک گرفتن از محصولات شما به ذهن او می‌افتد و تبلیغات، قانع کننده‌تر به نظر می‌رسند.
نمایش یک نیاز؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
نمایش یک نیاز؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

نمونه ای از نمایش دادن نیاز مخاطب

برای مثال، بسیاری از صاحبان تجارت‌‌های کوچک، خود به پرداخت مالیات‌هایشان می‌پردازند. همچنین، هرگز به فکر استخدام یک حسابدار نمی‌افتند. اما یک حسابدار، با معلومات بالای خود در زمینه‌ی مالیات‌ها به راحتی از جدیدترین قانون‌های مالیاتی بهره می‌برد. همچنین ده‌ها یا صدها هزار تومن به نام صاحب تجارت صرفه جویی می‌کند.

حالا فکرکنید این آقای بازرگان در جستجوی یافتن حسابداری است و ناگهان با یک آگهی و تیزر تبلیغاتی روبرو می‌شود. فرض کنید عنوان آن تبلیغ،  چنین است: (( آیا مایلید با پرداخت ۱۵۰ دلار، سالیانه ۵۰۰ دلار و یا بیشتر در پرداخت مالیات صرفه‌جویی کنید؟))

آگهی و تیزر تبلیغاتی

این عنوان به دو مسئولیت مختلف پاسخ می‌دهد: اول اینکه با طرح پرسشی بحث برانگیز، توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند. دوم آن‌که دقیقا به نیاز  گروهی از افراد اشاره می‌کند. متن این آگهی می‌تواند توضیحات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار دهد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آگهی و تیزر تبلیغاتی، می‌توانید با همکاران ما در تیم حرفه‌ای آرتا تکنیکال تماس بگیرید.)

۳-به برطرف کردن نیازها بپردازید:

اکنون که آن نیاز فکر مخاطب را به خود مشغول کرده، موقع آن است که صادقانه، وعده رفع نیاز مخاطب را با محصولات خود بدهید. اما مدتی بعد صاحبان مغازه به‌دلیل صرفه جویی ۵۰۰ دلاری در پرداخت مالیات از جانب حسابدار بسیار خوشحال بودند.

(برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی آگهی و تیزر تبلیغاتی، می‌توانید با همکاران ما در تیم حرفه‌ای آرتا تکنیکال تماس بگیرید.)

آگهی و تیزر تبلیغاتی
آگهی و تیزر تبلیغاتی

۴-برتری و قابل اعتماد بودن خود نسبت به رقبا را ثابت کنید.

اکنون که تمام مراحل قبل را انجام دادید، موقع آن است که خود را به مشتری اثبات کنید. قطعا ارائه کالا یا خدمات شما، در یک فضای رقابتی و پر تنش قرار دارد. هیچ تضمینی وجود ندارد که مخاطب، بعد از احساس نیاز به یک محصول، به برندی مشابه برند شما مراجعه نکند.

پس مهم است که در آگهی و تیزر تبلیغاتی خود، دلیل برتری خود نسبت به سایز رقبا را مستقیم یا غیر مستقیم بیان کنید. به عبارتی، مشتری را قانع کنید که نیاز آنها با برند شما برطرف می‌شود و نه محصول شما.

اثبات برتری یک برند در برطرف کردن نیاز مشتری
اثبات برتری یک برند در برطرف کردن نیاز مشتری

۵-از مخاطبان بخواهید که اقدام به سفارش کالا یا محصول شما کنند.

در صورتی که چهار مرحله قبل، اصولی و با استراتژی مناسب انجام شده باشد، مرحله آخر که فروش محصول است، به نظر کار ساده‌ای می‌رسد. اما یک خطای کوچک در این مرحله، تمام تلاش‌های شما برای ساخت یک آگهی و تیزر تبلیغاتی را هدر می‌دهد.

تیم آرتاتکنیکال، با کمک اعضای با تحربه و ماهر تیم خود، ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی برند شما را به بهترین شکل انجام می‌دهد. جهت آگاهی از سایر خدمات تخصصی بازاریابی آرتاتکنیکال استودیو، به لینک زیر مراجعه کنید.

ایجاد یک تصویر ذهنی توسط آگهی

هر زمان فروشگاهی در آگهی خود یکی از نکات اطلاعاتی مهم را حذف می‌کند، بلافاصله از میزان فروش کاسته می‌شود. در صورتی که هرچه اطلاعات بیشتر باشد، آگهی  و تیزر تبلیغاتی نیز موفق‌تر بوده است.

از آگهی‌های طولانی دوری نکنید. تا آن‌جا که لازم است حقایق مهم را در متن خود جای دهید. ایجاد تصویر ذهنی نمی‌تواند جانشین ارائه‌ی مزایا و ویژگی‌های یک محصول شود، بلکه فقط آن‌را کامل می‌کند.

ممکن است محصول شما جای پای محکمی در آگهی و تیزر تبلیغاتی داشته باشد. در اینصورت تعیین جایگاه آن در مقابل یک محصول مشهور راهی موثر با جایگزین نام کالای خود در ذهن مخاطب خواهد بود.

ایجاد یک تصویر ذهنی توسط آگهی
ایجاد یک تصویر ذهنی توسط آگهی

قدم بعدی، متقاعد ساختن مخاطب به خرید کالا در آگهی و تیزر تبلیغاتی است. شما نمی‌توانید او را مجبور به انجام کاری کنید. مگر آن‌که برای مخاطب، خدمات این کالا را شرح دهید و ذکر کنید چرا مفیدتر از سایر کالا‌های مشابه خواهد بود.

آمادگی برای نوشتن؛آگهی و تیزر تبلیغاتی

هلوت کرون یک سرپرست هنری است که به خلق شعارهای زیبا و فراموش نشدنی اقدام کرده است. از جمله آثار او ((کوچک بیندیش)) متعلق به شرکت اتومبیل سازی فولکس واگن است. او روش خاصی را برای موفق شدن در نوشتن یک متن تبلیغاتی بیان می‌کند.

کرون می‌گوید: (( من کار خود را با یک صفحه‌ی کاغذ سفید شروع می‌کنم. همچنین سعی می‌کنم که آن را با مطلبی جالب پر کنم.)) شما پیش از نوشتن آگهی وتیزر تبلیغاتی باید بدانید به چه اطاعاتی نیاز دارید؟ چگونه این اطلاعات را جمع آوری می‌کنید؟ چگونه یک ایده تبلیغاتی بوجود می‌آورید؟ همه این‌ها مواردی است که برای شروع کار به آن نیاز دارید.

آمادگی برای نوشتن؛آگهی و تیزر تبلیغاتی
آمادگی برای نوشتن؛آگهی و تیزر تبلیغاتی

توضیح چند مورد از راه‌های هاپتمن

در این بخش به توضیح برخی از گفته‌های هاپتمن می‌پردازیم:

در جستجوی تلفیق افکار باشید: یک فکر تازه برای آگهی و تیزر تبلیغاتی صرفا تلفیقی از افکار کهنه است. این گفته‌ی هاپتمن است که :(( تمامی خلاقیت‌ها صرفا جابه‌جایی افکار کهنه هستند.)) بسیاری از افکار جدید تجاری، فقط از ترکیب عوامل بوجود آمده قبلی شکل گرفته‌اند.

جستجوی تلفیق افکار؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی
جستجوی تلفیق افکار؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

دوره‌ی تکوین و الهام گیری: شما می‌توانید برای مدتی مسئله تکمیل آگهی و تیزر تبلیغاتی را کنار بگذارید. اجازه دهید که ضمیر ناخودآگاهتان برای مدتی بر روی این موضوع کار کند.

در طول این دوره، افکار بسیاری به ذهن شما می‌رسد که خیلی از آنها ممکن است همان لحظه که ترسیم می‌شوند، از انتخاب‌هایتان حذف شوند. احتمالا ایده‌ای که از ابتدای این مرحله در جستجوی‌ آن بوده‌اید، در بین ایده‌هایی که تا کنون به ذهن‌تان رسیده، ظاهر خواهد شد.

راهکارهایی برای تولید ایده؛ آگهی و تیزر تبلیغاتی

وظیفه‌ی نویسنده تبلیغات، ارائه‌ی ایده‌ها و عبارت‌هایی است که محصول تبلیغ شده را به فروش برساند. این ایده‌ها از درک و شناسایی محصول، بازار و رسالت متن تبلیغاتی که افزایش فروش است، سرچشمه می‌گیرد.

به هرحال، حتی بهترین نویسندگان آگهی و تیزر تبلیغاتی نیز گاهی خود را در تنگنا می‌بینند. راهکارهایی برخی اساسی و معمول و برخی نیز غیر مستقیم و کمی دور از ذهن بوجود آمده‌اند. این موارد ذکر شده در آفرینش ایده و افکار به افراد یاری می‌دهد.

راهکارهایی برای تولیدایده
راهکارهایی برای تولیدایده
در سلسله مقالاتی که در موفقیت نامحدود توسط دان هاپتمن به چاپ رسیده، این راه‌ها ارائه شده‌اند:

  • حقایق را دریابید.
  • در جستجوی تلفیق افکار باشید.
  • از فهرست استفاده کنید.
  • یک گروه تشکیل دهید.
  • نظر دیگران را جویا شوید.
  • زمانی برای تکوین و الهام گیری درنظر بگیرید.

شناخت جامعه مخاطب

البته فراموش نکنید که کسب اطلاعات درمورد پرسونای مخاطب و پرسونای مشتری برند شما، مرحله‌ای است که قبل از هر چیز انجام می‌شود. هنگامی که با سبک زندگی و محدوده سنی مشتریان بالقوه خود آشنا شوید، ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی که نظر آن‌ها را جلب کند، آسان‌تر می‌شود.

شناسایی پرسونای مشتری
شناسایی پرسونای مشتری

این کار می‌تواند با تحلیل غیر مستقیم داده‌های مشتریان شما صورت بگیرد. در صورتی که برند شما در شبکه‌های مجازی فعال باشد، نظرسنجی مستقیم از دنبال کننده‌های شما نیز راه حل خوبی است.

بهتر است در این فرآیند کسب اطلاعات، از سن و سبک زندگی شغلی مشتریان و مخاطبین خود فراتر بروید. اهمیت زیادی دارد که عقاید، تفریح‌ها، اولویت‌های زندگی و… مخاطبین، که شما را در بهبود ساختار آگهی و تیزر تبلیغاتی شما راهنمایی می‌کنند را، به خوبی بشناسید.

داستان سرایی تیزر تبلیغاتی

خاص بودن در بین آگهی های مختلف، چالش بزرگی در زمینه تبلیغات است. پیام آگهی و تیزر تبلیغاتی باید به گوش مخاطبان برسد که آن‌ها با برند شما آشنا شوند.

همانطور که گفته شد، عنصر سادگی به تاثیر بخش بودن آگهی و تیزر تبلیغاتی کمک بزرگی می‌کند. اما نباید از خلاقیت و نوآوری غافل بمانید. داستان سرایی، یکی از ترفندهای ساخت آگهی و تیزر تبلیغاتی می‌باشد.

پردازش ایده و داده و رسیدن به داستان جذاب برای مخاطب
پردازش ایده و داده و رسیدن به داستان جذاب برای مخاطب

این کار به وسیله یک داستان قانع کننده انجام می‌شود. چیزی که قلب مخاطب را لمس می‌کند و احساس یا خاطره‌ای خاص را تداعی می‌کند. معمولاً از طریق احساساتی بودن و به یاد ماندنی بودن است که یک برند قدرت ماندگاری خود را ایجاد می‌کند. (و وفاداری را به دست می آورد که بسیار سودآور است.)

یک اشتباه رایج این است که فکر می‌کنیم آگهی و تیزر تبلیغاتی فقط برای ارائه یک محصول، خدمات یا نام تجاری استفاده می‌شود. ولی در حقیقت اینطور نیست.

داستان در آگهی و تیزر تبلیغاتی
داستان در آگهی و تیزر تبلیغاتی

از طریق داستان‌گویی، می‌توانید ارتباط عمیقی ایجاد کنید که سرشار از جزئیات است. در آگهی و تیزر تبلیغاتی هر چیزی که ارائه می‌دهید را مانند صحنه‌های نبرد در یک فیلم ماجراجویی، پر جنب و جوش و جذاب در بیاورید.

بدون یک داستان جذاب و دقیق، بازاریابی معمولاً بی نتیجه می ماند. عدم وجود قلاب و مورد جذب کننده در یک آگهی، به این معنی است که مصرف کنندگان تقریباً به محض دیدن تبلیغات آن‌ها را فراموش می کنند. در حقیقت اگر کسی نتواند محصول شما را به خاطر بیاورد، تمایلی به خرید آن نخواهد داشت.

مشتری خود را هدف قرار دهید

باید متوجه شوید که مخاطبان شما می‌خواهند چه نوع محتوایی را ببینند. اگر بتوانید قلب مخاطبان را بدست آوید، می توانید اعتماد آن ها را جلب کنید. شما باید بدانید که نام تجاری شما چیست و چه چیزی آن را از سایر شرکت های شما متمایز می کند، سپس از این اطلاعات برای ایجاد داستانی استفاده کنید که شما را به یاد ماندنی کند.

شما می‌توانید مقاله مربوط به برندینگ و استراتژی بازاریابی را نیز مطالعه کنید.

جذب مشتریان با تبلیغات داستانی
جذب مشتریان با تبلیغات داستانی

سعی کنید به داستان بلندمدت برند خود به عنوان یک آلبوم عکس فکر کنید. هر عکس باید یک واکنش مثبت قوی را به همراه داشته باشد که در روایت بزرگ‌تر نقش داشته باشد. به طوری که محتوای یک ساله شما پس از گذشت چند سال همچنان در هنگام بازدید مجدد برای نوستالژی جذاب باشد.

در ادامه با طراحی داستان جذاب در تبلیغات و شیوه بیان آن بیشتر آشنا می‌شویم…

جمع بندی

شما میتوانید از تیزر های کارتونی استفاده کنید، هم کم هزینه تر هستند و هم زمان کمتری را صرف خود میکنند. شماهم برای رونق کسب و کارتان میتوانید تیزر تبلیغاتی طراحی کنید. این روش هیچگاه باعث شکست شما نمی شود و به شما در فروش محصول و خدماتتان کمک میکند.
تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *