گرافیک

گرافیک سایت و موشن گرافی

گرافیک سایت و موشن گرافی

تعریف گرافیک

گرافیک هنر ارتباط مخاطب با تصویر است. طراحی گرافیک ، نمایشی بصری جذاب را بر روی یک سطح را گویند. نکته مهم در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی تاثیر گذاری آن بر بروی مخاطب است. این کار به محتوا و کیفیت کار طراحی شده بستگی دارد.

اهمیت موشن گرافی

موشن گرافیک یک راه عالی برای برجسته شدن در دنیایی است که دائماً با اطلاعات و سرگرمی های جدید بمباران می‌شود. ما در دنیایی سرشار از سرگرمی‌های گوناگون زندگی می‌کنیم.  این باعث می‌شود که مارک‌ها مجبور شوند برای توجه محدود افراد همیشه حواس پرت در چند لحظه رقابت کنند. هرگونه تلاش برای بازاریابی از جمله گرافیک سایت و موشن گرافی باید به سرعت جلب توجه شود. ترجیحاً در سه ثانیه اول، برای تاثیر بیشتر باید جذابیت داشته باشد.

اهمیت موشن گرافی؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
اهمیت موشن گرافی؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

نیاز به گرافیک سایت و موشن گرافی

انسان‌ها، بهتر از خواندن متن به عناصر بصری در راستای گرافیک سایت و موشن گرافی پاسخ می‌دهند. بنابراین فیلم‌های متحرک گرافیکی راهی عالی برای جلب توجه و به دست آوردن نقطه در زمینه‌های مختلف است. آن‌ها بصورت تصویری ایده‌ها و اطلاعات را از طریق ترکیبی از انیمیشن، ویدئو، صدا، اینفوگرافیک و متن متحرک مفهوم سازی می‌کنند. همچنین درک مشتریان را برای انجام کارها و انجام اقدامات آسان‌تر می‌کند. از همه بهتر، به اشتراک گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی و افزودن به محتوای سایت آسان‌تر است. همه این‌ها در بحث گرافیک سایت و موشن گرافی باعث می‌شود مارک ها شخصی تر شوند و تعامل را افزایش دهند.

استفاده از موشن گرافیک در محتوای ویدئویی به افزایش تعامل کمک می‌کند. توییتر نیز با موافقت اشاره می‌کند که تعداد بازدید ویدیوها از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ ۶۲ درصد افزایش یافته است. مقالات طولانی، حتی با عکس‌های عالی، به این معنی است که بسیاری از افراد بجای خواندن کل مطلب، آن‌ها را اسکن می‌کنند. گرافیک سایت و موشن گرافی درواقع به انتقال بهتر پیام‌ها کمک می‌کند.

اهمیت موشن گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
اهمیت موشن گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

 بازاریابان ویدئویی می‌توانند با استفاده از ویدئوها، ROI بسیار بالاتری را با ۶۶ درصد امتیاز بیشتر در یک سال ایجاد کنند. استفاده از گرافیک سایت و موشن گرافی در وب سایت برای پیشی گرفتن از رقیبان ضروری است. عدم استفاده از طراحی حرکت و انیمیشن در یک وب سایت یا وبلاگ به معنای از دست دادن مشتری است.

انواع موشن گرافیک

انواع مختلفی از گرافیک سایت و موشن گرافی وجود دارد که مارک ها برای بیان داستان از آنها استفاده می‌کنند. بطور کلی، طراحی حرکت و گرافیک به این معنی است که بینندگان شما چیزی را احساس کنند، چیزی بیاموزند. همچنین آن‌ها را ترغیب به خرید ، ثبت نام یا تقریباً هر اقدامی دلخواه کنند. این کار را می توان با استفاده از موارد زیر انجام داد:

  • فیلم‌های آموزشی
  • ویدئوهای توضیح دهنده
  • فیلم‌های متحرک UX
  • لوگوهای متحرک
  • اینفوگرافیک تعاملی
  • ارائه‌های متحرک
  • عناوین متحرک
  • GIF ها

انواع موشن گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
انواع موشن گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

موارد کاربرد گرافیک سایت و موشن گرافی

از طرح‌ها و گرافیک‌های حرکتی برای اهداف مختلف استفاده می‌شود. در اینجا چند دلیل رایج برای استفاده از انیمیشن‌های متحرک گرافیکی آورده شده است.

۱. فوراً توجه را جلب کنید

آخرین باری که یک مقاله کامل در مورد فرم طولانی نوشتید کی بود؟ احتمالاً به یاد نمی‌آورید این به این دلیل است که اکثر مردم به سادگی مطالب طولانی را مرور نمی‌کنند. بر اساس مطالعه مایکروسافت، مصرف محتوای دیجیتالی باعث کاهش توجه انسان به کمتر از یک ماهی قرمز شده است: ۸ ثانیه. بازاریابان باید بینندگان را  از طریق گرافیک سایت و موشن گرافی جذب کنند. بینش را نیز از یک مقاله عمیق به یک فیلم مختصر که تنها ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه طول می‌کشد، متمرکز کنند.

کاربرد گرافیک سایت و موشن گرافی
کاربرد گرافیک سایت و موشن گرافی

۲. افزایش تعامل با افراد و مشتریان

مخاطبان شما به تصاویر بصری و صوت توجه دارند. بهترین گرافیک سایت و موشن گرافی از طریق ترکیبی از تصاویر بصری عالی، موسیقی یا بلندگوی مناسب و متنی جذاب برای مخاطب جذاب خواهد بود. داشتن ویدئوها در یک صفحه می‌تواند همان چیزی باشد که مارک‌ها به آن نیاز دارند تا بتوانند در بازاریابی محتوا جان تازه‌ای ببخشند.

ویدئوها منجر به افزایش ۱۵۷ درصدی ترافیک ارگانیک می‌شوند. که CTR (نرخ کلیک) را به شدت افزایش می‌دهد. مهم‌تر از همه، بینندگان می‌توانند پیام را در صورت مشاهده در یک ویدیو در مقایسه با خواندن آن به صورت نوشتاری به خاطر بسپارند. آمارها دروغ نمی گویند: اگر می خواهید نتایج واقعی را ببینید، انجام گرافیک سایت و موشن گرافی راهی است که باید پیش بروید.

افزایش تعامل با مشتری در گرافیک سایت و موشن گرافی
افزایش تعامل با مشتری در گرافیک سایت و موشن گرافی

تاریخچه گرافیک

اولین طراحی هایی که توسط انسان ها انجام شد، نقاشی درون غار ها توسط انسان‌های اولیه بود. سپس انسان‌ها به تزیین وسایل، طراحی ظروف، ساخت منازل و طراحی پارچه ها پرداختند. پس از اختراع کاغذ توسط سایلون ( سیاستمدار چینی) ، طراحی آثار هنری و نوشتن متون بر روی کاغذ بسیار راحت تر صورت گرفت.
تاریخچه طراحی گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
تاریخچه طراحی گرافیک؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

با اختراع کامپیوتر، طراحی گرافیک بسیار گسترده تر و با امکانات بیشتر انجام شد. با گذشت زمان طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی نیز گسترش پیدا کرد. امروزه طراحان گرافیک در زمینه های پوسترهای تبلیغاتی، طراحی بسته بندی ها، سمبل‌های نمادینی، موشن گرافی و آگهی ها صورت می‌گیرد.

بخش ها و شاخه های هنر طراحی گرافیک

طراحی گرافیکی هویت بصری

این بخش شامل برند، تصویر، لوگو، محصول و رنگ بندی است. هویت بصری نشان دهنده ی هویت شرکت یا سازمان است. طراحی سازنده و اصولی این بخش باعث تفاوت برندها شده و تاثیر زیادی بروی مخاطبان هدف دارد.

بازاریابی و طراحی گرافیک تبلیغاتی

طراحی گرافیک تبلیغاتی، به شما کمک میکند که با مشتریان خود ارتباط موثرتری داشته باشید. سه عنصر بسیار مهم در طراحی گرافیک تبلیغاتی: خلاقیت، جذابیت و ایده پردازی است.

طراحی رابط کاربری گرافیکی

طراحان این حوزه که طراحان UX (User Experience) هستند، با توجه به رفتاری که کاربران در سایت یا اپلیکیشن دارند، سعی دارند هرکدام از عنصر های صفحه را در جای درستی قرار دهند و به این ترتیب تجربه مثبتی برای کاربران ایجاد کنند. سایت آرتا تکنیکال نیز در زمینه گرافیک سایت و موشن گرافی فعالیت دارد.

طراحی رابط کاربری گرافیکی
طراحی رابط کاربری گرافیکی

طراحی گرافیک انتشار

طراحان گرافیک انتشار در حوزه چاپ فعالیت می‌کنند. مانند طراحی روزنامه ، مجله ، کتاب، کاتالوگ و …

طراحی موشن گرافیگ

موشن گرافی که به آن طراحی حرکت نیز گفته می‌شود، در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. ارائه محتوا به ‌صورت موشن‌ گرافیک، بخاطر داشتن حرکت و صدا، جذابیت بیشتری را برای مخاطب دارد. طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی در جذب مخاطبان تاثیر بسیاری دارد.

طراحی گرافیک بسته بندی

بسته بندی محصولات از آن نظر که ارتباط مستقیم با مشتریان دارند بسیار با اهمیت هستند. فعالان در این حوزه دانش تخصصی در زمینه فرآیند چاپ و فهم قوی در طراحی و تولید صنعتی دارند.

گرافیک سایت و موشن گرافی چیست؟

موشن گرافی چیست؟

دنیای انیمیشن از سبک‌های مختلف تشکیل شده است. کلمه “انیمیشن” اصطلاحی است که تقریباً هر چیزی که دارای حرکت باشد را شامل می‌شود . موشن گرافی یکی از زیر مجموعه‌های انیمیشن سازی است ک در دنیای دیجیتال به ابزاری قدرتمند تبدیل شده است. گرافیک سایت و موشن گرافی سبب می‌شوند تا محتوا بسیار جذابتر دیده شود.

موشن گرافی
موشن گرافی

موشن گرافیک شامل هر جلوه بصری یا گرافیکی است که دارای عناصر حرکتی باشد. این ستون فقرات فیلم های انیمیشن، طراحی UI/UX و برخی تبلیغات است. گرافیک سایت و موشن گرافی در تبلیغات، مبتنی بر متن مانند اینفوگرافیک‌ها و بسیاری دیگر از پلتفرم‌های رسانه‌های بصری می‌شود.

اساسا هدف آن‌ها، کمک به کاربران با آسان‌تر کردن محتوا مقابل چشم مخاطب است. همچنین کمک می‌کند چیزهای پیچیده را در بسته‌هایی با اندازه بایت و با مصرف آسان، فشرده کنند.

موشن گرافی چیست
موشن گرافی چیست

از طراحی های ثابت و متحرک

موشن گرافی به معنای گرافیک در حرکت است. این ساده ترین تعریفی است که می‌توان بیان کرد. بسیاری از اوقات موشن گرافی، موشن دیزاین نیز نامیده می‌شود که درک رابطه بین حرکت و طراحی عناصر را آسان می‌کند. موشن گرافیک به معنای استفاده از دانش طراحی در رسانه‌های جدید و افزودن حرکت (زمان و مکان به آن) است.

تاریخچه حرکت گرافیک

قبل از وجود موشن گرافی، زمانی بود که قطعات طراحی گرافیک فقط در قالب تخت (بدون حرکت) کار می‌کردند. در آن دوران کارتون‌های سنتی والت دیزنی به صورت تصاویر متحرک بودند. اما با پیشرفت‌های سینما، به ویژه در عناوین افتتاحیه ، موشن دیزاین ظهور کرد. پس از آن گرافیک سایت و موشن گرافی بسیار گسترش پیدا کرد.

رشد موشن گرافی

در دهه ۱۹۴۰ ، موشن گرافیک با کار آزمایشی Oskar Fischinger و Norman McLaren متولد شد. در دهه ۱۹۵۰ طراحان شگفت انگیزی مانند Saul Bass ، Maurice Binder و Pablo Ferro موشن گرافی را به طرز چشمگیری در معرض دید عموم قرار دادند.

فیلم‌هایی که این هنرمندان روی آنها کار کرده‌اند، هنوز هم برای بسیاری از طراحان موشن گرافی و کارشناسان سینما الهام بخش و مرجع است. کارهای آن‌ها نمایانگر یک رویکرد غیر منتظره و خلاقانه بود. آن‌ها در شروع فیلم‌ها اطلاعات فیلم، کارگردان، بازیگران و… را قرار می‌دادند.

این روش جدید بازی با کلمات و عناصر گرافیکی که مردم قبلاً هرگز ندیده بودند ، نقطه ورود محبوبیت بیشتر موشن گرافی به سینما و تلویزیون اصلی بود. اما امروزه گرافیک سایت و موشن گرافی در حوزه های مختلف کاربرد دارند و استفاده می‌شوند.

پیشرفت تکنولوژی

موشن گرافیک به شدت با پیشرفت تکنولوژی در ارتباط است ، بنابراین تکامل آن‌ها در هم آمیخته است. در سال‌های اخیر، پیشرفت نرم افزارهای طراحی و انیمیشن سبب شده تا Motion Graphics برای افرادی که مایل به یادگیری یا تولید هستند بیشتر در دسترس باشد. همچنین فراگیری نمایشگرهای مختلف فرصت‌های بیشتری را برای طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی ایجاد کرده است.

تاریخچه موشن گرافی-دیزنی
تاریخچه موشن گرافی-دیزنی

کاربرد موشن گرافی های امروزی

توسعه فناوری و وجود صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف سبب شده تا استفاده از موشن گرافیک گسترش پیدا کند. در تلویزیون، از موشن دیزاین در افتتاحیه نمایش‌های تلویزیونی، معرفی یک برند، آموزش و… استفاده می‌شود. همچنین در صفحه پیش بینی اخبار و پس زمینه های مجازی آنها تعبیه شده است.

تلویزیون از روزهای آغازین از حرکت استفاده می‌کند و به بخشی جدایی ناپذیر از هویت خود تبدیل شده است. همچنین تلویزیون به ایجاد یک کانال یا نمایش خاطره انگیز کمک می‌کند. با پیشرفت وب سایت‌ها و برنامه‌ها ، موشن نقش مهمی در طراحی تجربه کاربری ایجاد کرده است. که به این کار اصطلاحا UX Motion Design می‌گویند. این همان گرافیک سایت و موشن گرافی می‌باشد.

تبلیغات

وقتی صحبت از تبلیغات، به ویژه رسانه‌های اجتماعی می‌شود ، موشن گرافیک واقعاً در همه چیز نقش دارد. این نوع انیمیشن از تبلیغات داستان محور پیچیده گرفته تا پست‌های متحرک ساده اینستاگرام می‌درخشد. این یک ابزار عالی برای کمک به شرکت‌ها است که از سایر رقبا آن‌ها را متمایز می‌کند.

اطلاعات بیشتر…

موشن گرافی در فیلم ها و سینما
موشن گرافی در فیلم ها و سینما

نکات مهم در طراحی گرافیک سایت

۱. حذف آشفتگی

یکی از رایج ترین اشتباهات مبتدیان در طراحی گرافیک سایت، صفحه‌ی نامرتب است. بیشتر افراد لیستی از هر آنچه را که می خواهند، بدون اهمیت به ترتیب آنها در صفحه وبسایت خود استفاده می‌کنند. این کار باعث آشفتگی و بی نظمی صفحه می‌شود.

نکته ی مهم در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی عدم آشفتگی است. در واقع، با اضافه کردن هر عنصر به وب سایت، توجه به سایر عناصر کمتر می‌شود. اگر بیش از حد عناصر استفاده کنید، کاربر سردر گم می‌شود و نمی تواند با سایت شما تعامل داشته باشد.

در مقابل، اگر فقط عناصر لازم را در سایت بگنجانید، این عناصر از قدرت بیشتری برخوردار هستند. در این صورت به همه‌ی عناصر توجه لازم صورت می‌گیرد. در صورت اطلاعات بیشتر درباره گرافیک سایت و موشن گرافی با ما تماس بگیرید.

آشفتگی در طراحی وبسایت ها
آشفتگی در طراحی وبسایت ها

۲. از فضای سفید کافی استفاده کنید

چگونه می خواهید پس از حذف شلوغی و آشفتگی، تمام آن فضای ایجاد شده را پر کنید؟ ممکن است پیشنهاد کنیم آن را با هیچ چیز پر نکنید؟

برای اینکه یک طراحی وب موثر باشد، گرافیک سایت را بصورت ساده انجام دهید. برای این کار باید یک مسیر مشخص برای کاربر وجود داشته باشد. اولین قدم همیشه ایجاد فضا برای عناصر دارای اولویت بالا با حذف عناصر با اولویت پایین است.

در طراحی سایت همیشه ساده بهتر است. تقریباً بلافاصله توجه را به آنچه برای کاربر مهم است جلب می کند. همچنین، ساده جذابتر است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی با شماره‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

۳. با سلسله مراتب بصری، کاربر را راهنمایی کنید

منظور از استفاده از عناصر بصری این است که از اندازه، موقعیت یا رنگ های مختلف استفاده شود.برای مثال ذکر یک عنوان بزرگ و پررنگ در بالای صفحه وب و سایر متن های سایز کوچک در پایین.

این یک نمونه خوب از استفاده از سلسله مراتب بصری برای اولویت بندی برخی از عناصر نسبت به سایر موارد است. سلسله مراتب بصری در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی اهمیت زیادی دارد.

نکته در سلسله مراتب بصری:

بیش از حد بزرگ جلوه دادن عناصر یا داشتن کنتراست بیش از حد رنگ می تواند نتیجه عکس داشته باشد. فقط به همان اندازه که لازم است از تاکتیک های جلب توجه استفاده کنید.

سلسله مراتبی بصری در طراحی گرافیک سایت
سلسله مراتبی بصری در طراحی گرافیک سایت

۴. رنگ‌های خود را از نظر استراتژیک انتخاب کنید

رنگ ابزاری قدرتمند برای هر طراح گرافیک سایت و موشن گرافی است. برای طراحی هر چیز، رنگ‌ها معنای متفاوتی دارند. مثلا اگر هویت برند شما پرشور و پرانرژی باشد، رنگ قرمز نشاط آور بهتر از آبی آرام است.

جدا از انتخاب بهترین رنگ ها برای نشان دادن نام تجاری خود، شما همچنین باید از رنگ‌ها کنار یک دیگر به خوبی استفاده کنید. مانند رنگ های متضاد یکدیگر برای ایجاد سلسله مراتب بصری.

برای استفاده موثر از رنگ در طراحی وب باید درک کنید که چگونه رنگ ها شکل می گیرند و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. هماهنگی و تعادل رنگ‌ها در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی رمز موفقیت هستند.

نکته در انتخاب رنگ:

سلسله مراتب رنگ ایجاد کنید. برای عناصر اصلی (رنگ اصلی) ، هایلایت (رنگ ثانویه) و سایر عناصر کم اهمیت دیگر (رنگ پس زمینه) از هر یک رنگ استفاده کنید. پس از ایجاد یک پالت رنگی آن را الگو قرار دهید و در سایر مکان های سایت استفاده کنید. رنگ های اصلی ، ثانویه و پس زمینه خود را در کل سایت خود ثابت نگه دارید.

اهمیت انتخاب رنگ
اهمیت انتخاب رنگ

۵. استفاده از تایپوگرافی خاص و مناسب

تایپوگرافی شامل تمام تصاویر بصری متن ، به ویژه قلم ها ، و همچنین سایر عناصر مانند اندازه ، رنگ متن ، سبک (مورب ، حروف بزرگ و غیره) و فاصله بین حروف ، کلمات و خطوط است. همه این‌ها بر سلسله مراتب بصری و نحوه درک برند شما تأثیر می گذارد.

تایپوگرافی می تواند از نظر بصری جذاب باشد ، اما اگر از قلمهای پیچیده استفاده کنید، کاربر نمی تواند روی آنچه می خواهید بگویید تمرکز کند. پس خوانایی تایپوگرافی در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی اهمیت دارد.

۶. موبایل را در اولویت قرار دهید

برای طراحی گرافیک سایت باید موبایل را در اولیوت قرار دهید. زیرا امروزه افراد اغلب سرچ خود را با تلفن های همراه انجام می‌دهند. اما این کار به این معنا نیست که به حالت دسکتاپ کم اهیمت شوید. شما حتی می‌توانید طراحی متفاوب برای حالت موبایل در نظر بگیرید. این نکته بسیار مهم است که طراحی در این حالت نباید آشفته و نامرتب باشد.

جهت اطلاعات بیشتر درباره طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

حالت موبایل و حالت دسکتاپ
حالت موبایل و حالت دسکتاپ

ارتباط موشن گرافیک با طراحی سایت

 زمانی که می‌خواهید اطلاعاتتان را در طراحی وب سایت اعمال کنید، مشکلات بیشتری در راستای بازدهی تبلیغ بوجود می‌آید. اساساً گرافیک سایت و موشن گرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا اطلاعات بیشتری را به شیوه‌ای ساده و کاربر پسند پردازش کنند.

قبل از تصمیم گیری، بیایید اهمیت نسبی ظاهر سایت را در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید، شما فقط یک فرصت، جهت تاثیر گذاری روی مخاطب دارید. پس در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی دقت لازم را داشته باشید.

به‌ عنوان مثال، غول‌های فناوری مانند اپل یا سامسونگ را در نظر بگیرید. وب‌سایت‌های آن‌ها امکان ویدیوهای کوتاه، GIF و نشانه‌های بصری را برای کاربر فراهم می‌کنند. برای این‌که همه اطلاعات مورد نیاز خود را به جای دیواری از متن، در اختیار کاربر قرار دهند. این موضوع تعادل زیبایی را در کل صفحه ایجاد می‌کند.

ارتباط موشن گرافیک با طراحی سایت
ارتباط موشن گرافیک با طراحی سایت

 علاوه‌بر این به کاربران اجازه می‌دهد تا محصولات و صفحات را با سرعتی بسیار آرام‌تر مرور کنند. جایی که گرافیک سایت و موشن گرافی وارد صحنه می‌شود بعید است که مخاطبان آن  فقط با متن، غرق تبلیغ شوند.

نقش موشن گرافی در تعامل با کاربران

به غیر از ابزار تبلیغاتی، موشن گرافیک می‌تواند نقشی حیاتی در نحوه تعامل کاربر با وب سایت داشته باشد. مخصوصا برای برنامه‌های تلفن همراه که دارای وب سایت‌های تکمیلی هستند، بسیار مهم است.

به عنوان مثال، آژانس‌های مسافرتی معمولاً شامل گرافیک های حرکتی می‌شوند. آن‌ها حرکت کاربر از صفحه‌ای به صفحه دیگر را به سفری در اتوبوس تشبیه می‌کند. همچنین گرافیک هایی را برای نشان دادن کرایه های کاهش یافته اضافه می‌کند.

موشن گرافی در UX
موشن گرافی در UX

سایت‌های تجارت الکترونیک نیز کارهای مشابهی را انجام می‌دهند. جایی که برای تأکید بر معاملات در طول تعطیلات، موشن گرافیک اضافه می‌کنند.

همه این انتخاب‌ها ممکن است در سطح فردی ظاهر شوند. اما تجربه‌ای منحصر به فرد، سالم و منسجم در زمینه‌ی گرافیک سایت و موشن گرافی ایجاد می‌کنند. این، کاربر را در سطح شخصی تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین گرافیک سایت و موشن گرافی به ایجاد ارتباط بین کاربر و وب‌سایت کمک می‌کند.

طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی
طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی

ایجاد ارتباط عاطفی با موشن گرافیک

جدا از دلایل عملی، موشن گرافی می‌تواند توانایی وب سایت را برای ایجاد ارتباط عاطفی با کاربر افزایش دهد. این کار در درجه اول به دو روش انجام می شود:

الف) ایجاد شخصیت برند

ب) ایجاد محتوای چشمگیر

شخصیت برند چیزی است که هر برند پیشرو باید آن را ایجاد کند. برای مثال Red Bull را در گرافیک سایت و موشن گرافی در نظر بگیرید. این نمونه‌ای عالی از ایجاد شخصیت برند با استفاده از موشن گرافیک است.

ایجاد ارتباط عاطفی با موشن گرافیک
ایجاد ارتباط عاطفی با موشن گرافیک

 این کاملاً در وب سایت آن‌ها در صفحات مناسب ترکیب شده است تا به ایجاد یک شخصیت برند منسجم کمک کند.  موشن گرافیک به طراحان وب اجازه می دهد تا به راحتی ایده‌هایی را ارائه دهند. در غیر این صورت ممکن است به دیواری از متن نیاز داشته باشند.

ایجاد یک تجربه UI به یاد ماندنی

UI که مخفف User Interface است که روش فیزیکی تعامل کاربران با وب سایت شما است. این یکی از زمینه‌هایی است که در آن از گرافیک سایت و موشن گرافی برای ایجاد یک تجربه کاربری دلپذیر استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، زمانی که کاربر روی یک دکمه خاص در یک وب سایت کلیک می کند، صدای دلنشینی می‌دهد. این نمونه‌ای از طراحی رابط کاربری عالی است. در اینجا، گرافیک سایت و موشن گرافی می تواند نقش حیاتی ایفا کند.
ایجاد یک تجربه UI با موشن گرافیک
ایجاد یک تجربه UI با موشن گرافیک

این یک روش قدرتمند و شهودی است که در آن گرافیک‌های حرکتی ممکن است در تجربه رابط کاربری ترکیب شوند.

نمونه‌های قوی شامل سایت‌هایی مانند YouTube و Twitch است. در آن‌جا به دکمه‌های مشترک اجازه می‌دهند با کلیک کردن روی دکمه مذکور، از «Subscribe» به «Subscribed» تغییر کنند. برای لغو اشتراک، کاربران ممکن است به سادگی دوباره روی دکمه کلیک کنند.

طراحی گرافیک سایت

طراحی وب سایت می‌تواند یک موضوع پیچیده برای بسیاری از صاحبان مشاغل باشد. گرافیک سایت و موشن گرافی، از عوامل مهم جذب مخاطب، در وب سایت شما خواهند بود.

البته شما یک وب سایت عالی می‌خواهید که محصولات یا خدمات شما را به نمایش بگذارد و تصویر شرکت شما را به درستی نشان دهد. اما با وجود ده‌ها گزینه موجود، چگونه می‌توانید گرافیک مناسب برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

قبل از تصمیم گیری، بیایید اهمیت نسبی ظاهر سایت را در نظر بگیریم. به یاد داشته باشید، شما فقط یک فرصت، جهت تاثیر گذاری روی مخاطب دارید. پس در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی دقت لازم را داشته باشید.

طراحی گرافیک سایت؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
طراحی گرافیک سایت؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

استفاده موثر از موشن گرافیک در طراحی وب

 ترکیب موشن گرافیک در طراحی وب بسیار تاثیر گذار است. در اینجا چند روش متداول وجود دارد که در آن طراحان وب می توانند از موشن گرافیک بهره ببرند:

داستان سرایی موشن گرافی:

بسیاری از شرکت‌ها ممکن است روش‌های داستان سرایی متحرک را برای توضیح برند‌شان انتخاب کنند. اینفوگرافیک‌ها، انیمیشن‌های کوتاه، تبلیغات، محتوای تبلیغاتی و تبلیغات رسانه‌های اجتماعی همگی از کاربردهای عالی موشن گرافیک در طراحی وب هستند.

داستان سرایی در موشن گرافی
داستان سرایی در موشن گرافی

چکیده‌ی ‌محصول:

چکیده‌هایی راجع به محصول معمولاً، حضوری جسورانه و چشمگیر در هر صفحه وب، مبتنی بر محصول را نشان می‌دهند. در نتیجه، هدف طراح در راستای گرافیک سایت و موشن گرافی باید تأکید کوتاه بر محصول باشد.

محتوای تبلیغاتی:

محتوای تبلیغاتی ممکن است جذابیت اصلی یک صفحه باشد یا برای تکمیل سایر عناصر یک صفحه وب استفاده شود. صرف نظر از این، آن‌ها شامل موشن گرافیک برای جلب نظر کاربر هستند. همچنین اگر به درستی قرار گیرند، می‌توانند دنیایی از تفاوت را در دستیابی به اهداف وب سایت ایجاد کنند.

محتوای تبلیغاتی
محتوای تبلیغاتی

ظاهر و گرافیک وب سایت بسیار اهمیت دارد

وب سایت شما فقط یک یا دو ثانیه فرصت دارد تا بازدیدکنندگان جدید را جذب کرده و اعتماد آنها را جلب کند. در حقیقت، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان وب سایت تنها در ۵۰ میلی ثانیه نظر می‌دهند!

در طراحی وب سایت، اعتبار بسیار مهم است. ظاهر سایت ما در راستای گرافیک سایت و موشن گرافی بسیار حائز اهمیت است.

تصور کنید اگر وارد یک مغازه کفش فروشی شده‌اید و محیطی بی روح و فرش کثیفی را مشاهده کرده‌اید. شاید تابلوی روی درب نوشته بود که مغازه کفش فروشی است، اما با نگاهی به اطراف، ویترین کفش را پیدا نکردید. زیرا کفش‌ها و ویترین آن مغازه گوشه و پشت پرده بوده است.

اهمیت ظاهر وبسایت؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
اهمیت ظاهر وبسایت؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

ظاهر و گرافیک در دنیای آنلاین

در دنیای آنلاین و طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی نیز فرقی نمی‌کند.

دانشگاه استنفورد تحقیقات گسترده ای در زمینه اعتبار وب سایت انجام داد و دریافت که اکثر مصرف کنندگان ابتدا تجارت شما را تنها بر اساس طراحی وب سایت بصری ارزیابی می‌کنند. این شامل جنبه‌های چیدمان‌، تایپوگرافی‌، تصاویر، رنگ‌ها، گرافیک سایت و موشن گرافی می‌شود.

طراحی گرافیک وب سایت متناسب با اهداف کسب و کارتان

حتی اگر وب سایت شما جدید، قابل اعتماد و کاربرپسند به نظر برسد، مدت زیادی طول نخواهد کشید تا به چشم انداز نیازمند شوید. تحقیقات استنفورد همچنین نشان داد که طراحی گرافیک وب سایت نیز باید مناسب مدل کسب و کار شرکت باشد. پس گرافیک سایت و موشن گرافی در توسعه کسب و کار اهمت زیادی دارد.

به عنوان مثال، از عکاسان یا هنرمندان حرفه ای انتظار می‌رود از طراحی گرافیک سایت متناسب با حرفه و توانایی خود آنها استفاده کنند. اما مشتریان از یک سایت حقوقی یا مشاور رایانه انتظار دارند که لحن محافظه کارانه تری را برای مطابقت با مدل کسب و کار خود نشان دهد.

گرافیک متناسب با کسب و کار؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
گرافیک متناسب با کسب و کار؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

اهمیت تجربه کاربری یا UX

طراحی گرافیک وب سایت امروزه بر تجربه کاربر، هنگام بازدید از سایت شما متمرکز شده است. یک تجربه کاربری عالی یا UX مناسب، احساسات و فرایندهای ذهنی خاصی را ایجاد می‌کند که مشتریان احتمالی شما را برای خرید ترغیب می‌کند.

روانشناسان فرایند مدل های ذهنی را مطالعه کرده اند، که الگوهای متداول تعامل انسان با رایانه است. الگوی ذهنی یک بازدید کننده تعیین می‌کند که در هنگام تعامل با وب سایت شما در مورد تجارت شما چه چیزی را باور یا درک می‌کند.

تجربه کاربری؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
تجربه کاربری؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

تمایز مهم در اینجا این است که جنبه‌های بصری طراحی وب سایت اساس تجربه کاربر است. متأسفانه برای صاحبان مشاغل، مدلهای ذهنی جهانی نیستند. طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی باید برای مشتریان جذاب و متناسب به نظر برسد.

طراحی گرافیک سایت برای جذب مشتریان

جمعیت شناسی مشتریان، نه تنها به شما در ارائه محصولات و خدمات مناسب برای افزایش سهم بازار کمک می‌کند، بلکه تضمین می‌کند که طراحی وب سایت شما انتظارات آنها را برآورده می‌کند.

به عنوان مثال، کاربران جوانتر اینترنت، رابط کاربری با طراحی مینیمالیستی یا مسطح را ترجیح می‌دهند. این رویکرد ساده برای طراحی وب سایت، اعتماد بالاتری را به افراد جمعیتی القا می‌کند که با تصور بیش از حد شرکت‌ها کنار گذاشته می‌شود.

جمعیت شناسی؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
جمعیت شناسی؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

گروه سنی مخاطبان در طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی

بنابراین اگر ایده آل شما در گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال است، این ممکن است راه مناسبی برای نزدیک شدن به طراحی گرافیک سایت شما باشد. اگر اهداف شما سالمندان هستند، طراحی رابط کاربری مسطح ممکن است آنها را با عجله از بین ببرد. طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی را با توجه به جعیت شناسی ایجاد کنید.

هم بزرگسالان و هم جوانان در مورد صفت‌هایی که برای توصیف سایت‌‌های معتبر استفاده می کنند، توافق دارند. این موارد شامل حرفه‌ای، چشمگیر، تازه و آشنا است. بنابراین صرف نظر از مدل کسب و کارتان، با تمرکز بر طراحی گرافیک سایت که این مفاهیم را منتقل می‌کند، همچنین تصمیم وفاداری مشتری و خریداری محصولات‌تان را افزایش می‌دهید.

نحوه طراحی گرافیک وب سایت‌های جدید

حتی یک دهه پیش، راه اندازی وب سایت شرکت شما زمان، تلاش و منابع زیادی را می‌طلبید. همچنین طراحی گرافیک سایت و موشن گرافی در دهه پیش سخت‌تر از زمان حال امکانپذیر بود.

در این روش مستلزم یافتن طراح، بیان ایده ها و نیازهای شما و منتظر ماندن برای مشاهده محصول نهایی است. متأسفانه، از آنجا که همه برنامه نویسان، طراحان شایسته ای نیستند، احتمالاً با یک سایت کاربردی یا سایتی که واقعاً عالی به نظر می‌رسد، به پایان نخواهید رسید. و به احتمال زیاد، در هر صورت هزینه زیادی برای شما دارد.

گرافیک متناسب با کسب و کار؛ گرافیک سایت و موشن گرافی
گرافیک متناسب با کسب و کار؛ گرافیک سایت و موشن گرافی

طراحی سایت به سبک امروزی

اما در حال حاضر خواهید دید که این روند بسیار آسان تر و مقرون به صرفه تر شده است. با این حال، با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی در طراحی وب، قالب های آماده طراحی سایت وجود دارند که به سادگی می‌توانید طراحی سایت انجام دهید.

اگرچه این‌ها می‌توانند برای وب سایت های شخصی ایده آل باشند، اما طراحی و عملکرد آنها بسیار محدود است. کاربر به طور معمول فقط می‌تواند از بین چند الگو و طرح رنگی، یکی را انتخاب کند. تیم آرتاتکنیکال با داشتن تیم مجرب در حوزه گرافیک سایت و موشن گرافی به شما در طراحی سایت کمک می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *