تولید محتوا, سئو

تولید محتوا و سئو

تولید محتوا و سئو

مقدمه

با گسترش روز افزون کسب‌وکارها و شدت گرفتن رقابت بین آنها، صاحبان شغل‌های مختلف به سمت تغییر روش‌های بازاریابی خود پیش می‌روند. امروزه، هر برند و کسب‌وکار برای تداوم فعالیت خود و جذب مشتری در فضای مجازی، نیاز به یک سایت اختصاصی دارد، که تولید محتوا و سئو مناسبی داشته باشد.

در صورتی که محتوای تولید شده در سایت شما، قوی و بر اساس استانداردهای سئو باشد، بازدید سایت افزایش یافته و فروش محصول و خدماتی که ارائه می‌دهید نیز بیشتر می‌شود. پس بهتر است درمورد تولید محتوا و سئو اطلاعات کاملی داشته باشید، و انجام این کار را به دست افراد ماهر و با تجربه بسپارید.

تولید محتوا چیست؟

به طور کلی، محتوا گونه‌‌های متفاوتی دارد: متنی، ویدیویی، تصویری، صوتی و… . تمام محتواهای نام برده، به هدف ایجاد ارتباط با دیگران تولید می‌شود. در ادامه بیشتر به مطالب تولید محتوا و سئو می‌پردازیم.

همه ما روزانه با انواع محتوا مواجه می‌شویم و با آنها ارتباط برقرار می‌کنیم. متن‌هایی که در اینستاگرام ما را سرگرم می‌کنند، ویدیو و فیلم‌هایی که تماشا می‌کنیم، پادکست‌هایی که در رادیو یا اپلیکیشن‌های خاص به آنها گوش می‌دهیم، مقاله‌هایی که در اینترنت مطالعه می‌کنیم و… .

مقالات موجود در اینترنت، یکی از محتواهایی هستند که نیازمند دانش تخصصی در زمینه تولید محتوا و سئو می‌باشند.

تولید محتوا و سئو سایت

یک محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد و احساس خوبی در نظر خواننده یا شنونده به وجود آورد. اگر محتوا به گونه‌ای باشد که فرد، مایل به ادامه و تکمیل آن محتوا نداشته باشد، تهیه کننده آن محتوا در کار خود شکست خورده است.

اهمیت تولید محتوا برای کسب‌وکارها

امروزه، با افزایش تنوع کالا و خدمات ارائه شده به مشتریان، ترفندهای موفقیت در این زمینه با چند دهه پیش بسیار فرق کرده‌است. در فضای رقابتی کنونی، با کیفیت بودن و قیمت مناسب محصول، فروش بالا را تضمین نمی‌کند. این بازاریابی موثر است که به موفقیت یک برند کمک می‌کند.

تولید محتوا و سئو، یکی از ترفندهایی است که به معرفی و تبلیغ یک کسب‌وکار کمک شایانی می‌کند. در صورتی که محتوای تولید شده مورد پسند مخاطب باشد، ارتباطی که با محتوا برقرار شد، تبدیل به ارتباط مستقیم با برند شما می‌شود. این موضوع، نشان دهنده اهمیت تولید محتوا و سئو برای پیشرفت برند و کسب‌وکار شما می‌باشد.

تولید محتوای سئو شده

مجموعه آرتا تکنیکال استودیو دارای کادری مجرب در زمینه تولید محتوا و سئو است. آرتا تکنیکال سعی در این دارد که خدمات تولید محتوای و سئو را با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ارائه کند. اطلاعات بیشتر…

مراحل تولید محتوا

ایده پردازی

اولین مرحله در تولید یک محتوای مناسب، ایده‌ پردازی می‌باشد. اگر هدف ما تولید محتوا و سئو. سایت می‌باشد، ابتدا باید موضوع اصلی وب سایت و مقاله‌های آن سایت را مشخص کنیم، و در مرحله بعد به ایجاد محتوا بپردازیم.

برای تولید محتوا باید موضوعات مرتبط را پیدا کنیم و به بهترین شکل در کنار هم قرار دهیم. فراموش نکنید که هدف اصلی تولید محتوا و سئو، مفید و جذاب بودن آن برای مخاطب است. پس باید از پرداختن به موضوعات بی‌ربط و بی‌اهمیت، پرهیز شود.

ایده پردازی در تولید محتوا و سئو

بررسی سایت های رقبا

قبل از ایجاد محتوا، سایت رقبا را بررسی می‌کنیم که به چه موضوعاتی پرداخته اند. پیداکردن مشکلات آن‌ها نیز اهمیت زیادی دارد زیرا این‌گونه از تکرار آن اشتباهات در تولید محتوای خود، جلوگیری کرده‌ایم.

 برای اینکه بتوانیم با وب سایت‌های قدیمی و پربازدید رقابت کنیم باید تولید محتوا و سئو با مزیت‌های زیادی داشته باشیم. درصورتی که در حوزه فعالیت ما محتوای خوبی وجود نداشته باشد، فرصت طلایی برای ما خواهد بود و میتوانیم به راحتی سایت خود را این زمینه رشد دهیم.

نیاز کاربر از محتوا

کاربران، مخاطبین اصلی محتوایی هستند که ما تولید می­‌کنیم. کاربران زمان زیادی را در اینترنت به دنبال مطلب مورد نظر خود می‌گردند. اگر محتوایی که ما می‌سازیم، نیازهای آن ها را شامل شود، رتبه سایت ما بالا می‌رود و به یک منبع معتبر برای کاربران و سایت ها تبدیل می­‌شویم.

تهیه کلمات کلیدی مرتبط

کلمات کلیدی در تولید محتوا و سئو اهمیت زیادی دارند، زیرا کاربران را به بهترین نتیجه برای خواسته هایشان می‌رسانند. زمانی که کاربران زیادی وارد سایت شوند، ترافیک سایت افزایش پیدا می‌کند که ارتباط مستقیمی با بهبود رتبه سایت ما دارد.

کلمات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران درباره موضوعات مختلف سرچ می‌کنند. یکی از کارهای مهمی که باید جهت تولید محتوا و سئو انجام شود، پیدا کردن این کلمات است.

نقش کلمه کلیدی در تولید محتوا و سئو

کلمات کلیدی را از روش های مختلفی می‌توانیم پیدا کنیم. یکی از این روش ها استفاده از سایت‌‎هایی می‌باشد که کلمه کلیدی را با توجه به عنوانی که ما در نظر می‌گیریم ارائه می‌کنند. برای پیدا کردن کلمه کلیدی، می‌توانیم از سایت فارسی زبان KWRank  استفاده کنیم. به خاطر داشته باشید که نباید در استفاده از کلمات کلیدی افراط کرد.

نوشتن عنوان زیبا

یکی از بخش های مهم هر محتوا، عنوان آن می‌باشد. کسانی که تازه وارد حوزه تولید محتوا و سئو شده‌‌اند، ممکن است اهمیت این بخش را ندانند و از عناوین مناسبی برای هر چند پاراگراف، استفاده نکنند.

عنوان نباید یک دید کلی نسبت به موضوع داشته باشد. این مورد در هر بخش محتوا، باید به خوبی بیانگر موضوعی باشد که قرار است در مورد آن مطلب بنویسیم. کلمات کلیدی را می توان در عنوان نیز به‌کار برد، پس باید در نوشتن عنوان دقت زیادی داشت.

تیم آرتا تکنیکال خدمات تولید محتوا و سئو

پرداختن به جزئیات

بعضی از سایت ها مطالب یک محتوا را به صورت تیتروار می‌نویسند و به بیان جزئیات بیشتر نمی‌پردازند. این یک مشکل اساسی است و باعث می‌شود که کاربران سایت را سریع ترک کنند، یا به خواسته‌هایشان نرسند.

هنگام شرح یه موضوع تخصصی، باید سعی کنیم تا حد امکان به تمام مسائل جزئی بپردازیم و موردی را از قلم نیندازیم. یکی از کارهایی که باعث می شود مخاطبین سایت ما زیاد شوند، همین موضوع است.

الهام گرفتن از محتوای سایت های دیگران

سایت‌های زیادی وجود دارند که افراد حرفه‌ای برای آن‌ها محتوا تولید می‌کنند و مقاله‌های موجود در سایت آن‌ها، بازدید زیادی دارند. ما می‌توانیم این سایت‌ها را بررسی کنیم و از آن‌ها ایده بگیریم.

هنگام ایده گرفتن از سایت‌های بزرگ، دو نکته وجود دارد که رعایت آن‌ها، به بهبود فرآیند تولید محتوا و سئو ما کمک می‌کند:

  1. بعضی از سایت‌ها به اندازه‌ای بزرگ شده اند و بازدید سایتشان زیاد است که حتی اگر سئو سایتشان هم استاندارد نباشد، همچنان در رتبه های بالای موتورهای جست‌وجو نمایش داده می‌شوند.
  2. مطالب سایت ما نباید کاملا با سایت مورد نظر یکسان باشند. گوگل، همواره درحال رصد سایت‌های موجود می‌باشد و اگر هنگام برسی سایت ما، تشخیص دهد که حتی بخشی از متن موجود در محتوای ما، کپی‌ برداری شده از سایت دیگری باشد، به راحتی رتبه سایت ما را پایین می‌کشاند.

رعایت نکات نگارشی در تولید محتوا

برای زیبایی و خوانایی بهتر محتوای تولید شده، بهتر است قواعد نگارشی را در نوشتن متن و تولید محتوا، به درستی رعایت کنیم.

ممکن است با قرار ندادن یک کاما در محتوا، معنای جملات تغییر کند و مفهوم متن به کلی تغییر کند. با رعایت قواعد نگارشی می توان جملات زیباتری نوشت که برای خواننده نیز جالب‌تر و خواناتر باشد.

متاتگ عنوان و متاتگ توضیحات

متاتگ عنوان اول از بقیه بخش‌­ها توسط گوگل بررسی می‌­شود. در این بخش باید یک عنوان مرتبط با موضوع محتوا بنویسیم. اگر موضوع عنوان مرتبط نباشدجهت تولید محتوا و سئو، گوگل به ما امتیاز منفی می­‌دهد.

متاتگ توضیحات نیز مانند متاتگ عنوان اهمیت بالایی دارد و موتورهای جستجو به آن اهمیت می‌دهند. در نتایج گوگل بعد از عنوان، توضیحاتی که در متاتگ توضیحات نوشته می‌­شود نمایش داده می شود. در نوشته‌های کوتاه باید این توضیح نوشته شود ولی در نوشته های بلند خود گوگل می‌تواند توضیح را ایجاد کند.

استفاده نکردن از تکنیک کلاه سیاه در تولید محتوا

تکنیک‌های کلاه سیاه، ترفندها و استراتژی‌های غیر قانونی تولید محتوا و سئو هستند که هدف آن‌ها قرار گرفتن در صفحه اول گوگل است. افرادی که از این ترفندها استفاده می‌کنند، قصد دور زدن مقررات و معیارات گوگل را دارند و می‌خواهند در کمترین زمان و بدون تلاش، رتبه سایت خود را بهبود ببخشند.

تکنیک کلاه سیاه کاملا با قوانین موتورهای جستجو مخالف است. این تکنیک، شاید در چند ماه اول باعث شود که سایت مورد نظر با سرعت زیادی به نتایج اول گوگل برسد. اما از همان لحظه‌ که هوش مصنوعی گوگل، متوجه قانون شکنی آن‌ها شود، سایت جریمه می‌شود و احیا کردن آن تقریبا غیر ممکن می‌شود.

پس بهترین کار، این است که اصولی و با حوصله به تولید محتوا و سئو سایت خود بپردازیم. تیم‌ها و افرادی وجود دارند که این کار را بجای شما، در قبال هزینه‌ای منصفانه انجام می‌دهند.

تیم آرتا تکنیکال، یکی از بهترین مجموعه‌هایی است که کار تولید محتوا و سئو، و بازاریابی کسب‌وکار شما را به عهده می‌گیرد.

ایجاد لینک داخلی

هنگامی که یک مطلب می‌نویسیم ممکن است بخشی از آن متن به یک مقاله دیگر از سایت‌مان مرتبط باشد. در این موقعیت، می‌توانیم به کمک لینک آن مقاله، مخاطب را برای اطلاعات بیشتر، به صفحه مورد نظر ارجاع دهیم. با این کار یک لینک داخلی در سایت خود ایجاد کرده‌ایم.

لینک های داخلی مزیت های دیگری نیز دارند. اگر محتوایی تولید کرده‌ایم و مدت زیادی از انتشار آن می‌گذرد، گوگل دوباره آن محتوا را ایندکس می‌کند.

تولید محتوا

نمایش درست محتوا در موبایل

کاربران زیادی از طریق موبایل، تبلت و غیره از اینترنت استفاده کرده و وارد سایت‌های مختلف می‌شوند. محتوای ساخته شده در تمام دستگاه‌ها با ابعاد متفاوت باید به خوبی نمایش داده شوند. سایت آرتا تکنیکال نیز در زمینه تولید محتوا و سئو فعالیت می‌کند.

سئو چیست؟

سئو SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization است و معنای آن بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو است.

کاربرد سئو: در دنیای امروز افراد سوالات خود را از موتورهای جست و جو مانند گوگل می‌پرسند. اگر تولید محتوا سایت‌تان امتیاز بالایی در گوگل بگیرد جزء اولین سایت‌های نتیجه گوگل قرار می‌گیرد. در نتیجه بازدید از سایت شما بالا می‌رود.

دقت داشته باشید که امتیاز زیادی برای مدت زمان استفاده از یک سایت توسط مخاطبان، درنظر گرفته شده است. پس هرقدر محتوای تهیه شده برای کاربران مفیدتر و گیراتر باشد، باعث می‌شود بیشتر در سایت شما بمانند. در نتیجه، سایت از دید گوگل با ارزش‌تر شده و رتبه بهتری می‌گیرد.

سئو
سئو

نکات مهم در سئو سایت

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی تاثیر زیادی در تولید محتوا و سئو سایت دارند. کلمات کلیدی درواقع عباراتی هستند که کاربران با جست‌وجو آن وارد سایت شما می‌شوند. بنابراین بازدید از سایت شما بالا می‌رود.

قرار دادن تگ عنوان برای محتوا سایت

بخش بندی نوشته ها و قرار دادن عنوان برای مطالب سایت، از عوامل مهم در سئو سایت است. عنوان اصلی صفحه یا نوشته در تگ h1 قرار میگیرد. هر صفحه یا نوشته فقط یک تگ h1 داد. سرتیتر نوشته ها در تگ h2 قرار میگیرند و هر مطلب چندین تگ H2 دارد. و به همین ترتیب تگ h3 , h4 , h5 قرار می‌گیرند.

tags
tags
متن جایگزین تصاویر

اگر تصاویر متن جایگزین داشته باشند، در صورت لود نشدن تصاویر (به علت سرعت کم اینترنت یا سایت) به جای تصاویر، متنی که آن تصویر را توصیف می‌کند نمایش داده می‌شود.

ظاهر سایت

اگر سایت شما جذابیت یا UX مناسبی نداشته باشد، کاربر هم مدت زمان زیادی در سایت شما نمی­‌ماند. زیبایی طراحی سایت، UX و دسته بندی مطالب سایت، اهمیت بسیاری برای سئو و بازدیدکنندگان سایت شما دارد.

برقراری ارتباط کاربران با محتوا

محتوای تولید شده توسط شما باید خوانایی داشته باشد. کلمات ادبی و غیر عامیانه به کار نبرید. سعی کنید جملات کوتاه باشند و از حروف پیوندی کمتر استفاده کنید. اگر جمله های طولانی دارید آن را به دو یا سه بخش تقسیم کنید تا کاربر راحت تر مطالب را درک کند.

نکات مهم در تولید محتوا و سئو

به بهینه سازی موتور جستجو یا روند بهینه سازی وب سایت گفته می شود. سئو کمک می‌کند تا افراد بتوانند از طریق موتورهای جستجو مانند Google به راحتی به سایت شما راه پیدا کنند. منظور ما از “محتوا” هر اطلاعاتی است که در دنیای وب وجود دارد و می تواند در وب مصرف شود.

بنابراین ، قرار دادن این دو مفهوم در کنار هم ( تولید محتوا و سئو ( هر محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتور جستجو ایجاد می‌شود.

تحقیقات کلمات کلیدی:

اگر می خواهید از در گوگل رتبه خوبی دریافت کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن درباره کلید واژه ها تحقیق کنید. به این ترتیب، می‌توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که افراد با سرچ کردن آن‌ها وارد سایت شما می‌شوند.

بهینه سازی کلمات کلیدی:

بدانید کجا و چگونه می توان از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر جستجو استفاده کرد. SEOMoz یک راهنمای عالی برای بهینه سازی کلمات کلیدی در راستای تولید محتوا و سئو است.

سازماندهی محتوا:

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای سئو خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا سایر مطالب مرتبط را به راحتی پیدا کنند. (هرچه مدت بیشتری در سایت شما بمانند، برای تولید محتوا و سئو بهتر است.)

ارتقا محتوا:

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوند به محتوای خود قابلیت مشاهده برای محتوای جدید را افزایش دهید. (اشتراک مطالب چه از طریق سایت های داخلی و چه از طریق سایت های خارجی باعث افزایش سئو می‌شود.)

سئو و سایت
سئو و سایت

انواع تولید محتوا و سئو

صفحات محصول

محصول عامل مهم در هر سایت تجارت الکترونیکی است. یک صفحه محصول خوب می تواند به عنوان محتوای SEO عمل کند. محصولات به تلید محتوا و سئو کمک زیادی می‌کنند.

پست های وبلاگ

وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای موثر SEO است. به طور کلی، پست‌های وبلاگ از صفحات محصول جذابتر هستند و لینک ها را جذب می‌کنند. بنابراین می توانند راهی عالی برای ایجاد رتبه خوب برای سایت شما باشند. وبلاگ ها در تولید محتوا و سئو بسیار انعطاف پذیر هستند.

مقالات

به مقاله خبری، مصاحبه یا یک بخش ویژه بیاندیشید. این محتوایی است که در اکثر وب سایت های سبک روزنامه یا مجله پیدا خواهید کرد. همینطور مقالاتی که لیستی هستند می‌تواند در افزایش بازدید سایت موثر باشد. مانند “۱۰ راه برای کاهش قبض انرژی”.

مقالات در تولید محتوا و سئو
مقالات در تولید محتوا و سئو
راهنماها

راهنما محتوای طولانی تری است که نحوه انجام کار را با جزئیات توضیح می دهد. راهنماها در تولید محتوا و سئو بهتر عمل می‌کنند. (راهنماها اغلب در چندین صفحه وب تقسیم می‌شوند ، اگرچه بهترین روش این است که به کاربران اجازه دهید در صورت تمایل محتوای طولانی را به صورت یک صفحه مشاهده کنند.)

می توانید یک راهنمای کامل در وب سایت خود قرار دهید، یا می‌توانید چکیده‌ای از آن را ارسال کنید.

فیلم ها

بصورت کلی فیلم‌ها کمتر از صفحات متنی هستند و در تولید محتوا و سئو تاثیر زیادی دارند. بنابراین با ایجاد ویدیو به جای مقاله، می توان در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی قرار گرفت. بسته به نوع سایت یا شغلی که اداره می‌کنید، فیلم‍‌ها می‌توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند.

آموزش استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید. یا فرایندی را که مربوط به تجارت شماست را به تصویر بکشید. به عنوان مثال ، یک لوله کش می تواند یک فیلم تهیه کند که نشان می‌دهد چگونه سینک ظرفشویی را جدا کنید. ویدئوها از نظر تولید محتوا و سئو بهتر از متن‌ها می‌توانند رتبه کسب کنند.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یا تصاویر با فرم بزرگ حاوی داده‌های زیادی در یک موضوع واحد هستند. (این داده ها اغلب به صورت نمودار وجود دارند.)

اینفوگرافیک می‌تواند تعداد زیادی بازدید از صفحه و پیوندها را بهمراه داشته باشد. از آنجا که محتوای زیادی در اینفوگرافی جاسازی شده است، توسط موتورهای جستجو بعنوان متن قابل خواندن نیست. شما سعی کنید روی تولید محتوا و سئو سایر صفحات نیز کار کنید.

نمایش اسلایدها

نمایش اسلاید راهی برای نمایش یک سری تصاویر مرتبط است. بعضی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند. شما می‌توانید از اسلایدرهای جذاب در سایتتان استفاده کنید.

دایرکتوری ها

دایرکتوری طبقه بندی مفیدی است که از لینک‌های سایت‌ها یا منابع پیرامون یک موضوع مشخص استفاده می‌کند. به عنوان مثال، یک وبلاگ عطر ممکن است فهرست مکان‌هایی برای خرید عطر (از فروشگاه‌های بزرگ گرفته تا فروشگاههای مستقل) در سراسر کشور، ایجاد کند. نکته مهم در تولید محتوا و سئو این است که از لینک‌های معتبر استفاده کنید.

اینفوگرافیک در تولید محتوا
اینفوگرافیک در تولید محتوا

تولید محتوا

اگر صاحب کسب‌وکاری هستید، باید بدانید که محتوای عالی، کلید همه تعاملات آنلاین شما است. شما باید محتوا تولید و سئو انجام دهید تا مخاطبین خود را جذب کرده و مخاطبان خود را سرگرم کنید. محتوا باید به طور منظم بروز شود و در حالت ایده آل خود باشد در اینصورت توجه کاربران را به خود جلب می‌کند.

در این بخش مراحل ایجاد فرآیند تولید محتوا عالی را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سعی کنید در هر مرحله به نکات آن توجه کنید و آن‌ها را انجام دهید.

تولید محتوا و سئو
تولید محتوا و سئو

مرحله اول تولید محتوا و سئو: پروژه را تعریف کنید

اول از همه، باید هدف اصلی را تعیین کنید و از آن در کل فرایند تولید، پیروی کنید. اگر تازه وارد بازار شده‌اید، ممکن است هدف، اطلاع رسانی و معرفی محصول خود به مشتریان احتمالی باشد. هدف باید این باشد که به مردم نشان دهید محصول شما در مورد چیست و چگونه کار می‌کند. (به طور خلاصه).

تیم آرتاتکنیکال دارای افراد مجرب در زمینه تولید محتوا و سئو می‌باشد. جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

تعریف پروژه؛ تولید محتوا و سئو
تعریف پروژه؛ تولید محتوا و سئو

مرحله دوم تولید محتوا و سئو: مراحل تولید را شرح دهید

توسعه ایده

توسعه ایده شامل یک جلسه خلاقانه است که در آن شما ایده‌های خود را با تیم خود یا با آژانس حمایتی مطرح می‌کنید. همه ذینفعان باید در این فرایند اولیه مشارکت داشته باشند تا دیدگاه خود را در مورد همه جنبه‌های اساسی پروژه نشان دهند. آن‌ها در مورد تیم خلاق، طراحان گرافیک، کپی رایتر، مدیران برند، و همچنین مدیران کانال مربوطه صحبت می‌کنند. در این مرحله از تولید محتوا و سئو ، شما باید بودجه و منابع را مشخص کنید.

توسعه ایده؛ تولید محتوا و سئو
توسعه ایده؛ تولید محتوا و سئو
تولید و پس از تولید

این مرحله بستگی به تصمیمات قبلی دارد. اگر تصمیم به تولید یک ویدئوی متحرک دارید که به صورت داخلی ایجاد شده است، باید اطمینان حاصل کنید که افراد مربوطه را به این پروژه اختصاص داده‌اید. همچنین در این مرحله از تولید محتوا و سئو باید جدول زمانبندی را آماده کنید. در اینصورت می‌توانید مطمئن شوید ویدئو طبق برنامه ارائه شده است. تولید و پس از تولید نیز می‌تواند بین تیم داخلی و نمایندگی خارجی تقسیم شود.

تولید و پس از تولید؛ تولید محتوا و سئو
تولید و پس از تولید؛ تولید محتوا و سئو
اتحادیه و بومی سازی

تعیین فرمت‌های مختلف تولید محتوا و سئو در مرحله اول پروژه بسیار مهم است. بنابراین تیم از تعداد ویرایش‌هایی که باید انجام شود آگاه است. به عنوان مثال، نسخه طولانی تری از محتوا می‌تواند در موارد زیر استفاده شود:

  • در صفحه اصلی برای ارائه محصول به کار رود.
  • به خبرنامه اضافه شود .
  • در ارائه های اولیه برای مشتریان و سرمایه گذاران مورد استفاده قرار گیرد .
  • به منظور اهداف HR برای نمایش محصول در طول مراحل استخدام (به عنوان مثال در طول زمان جلسه)
  • در کنفرانس‌ها یا رویدادهای خارجی.

نسخه کوتاه تر

نسخه های کوتاه تر را می‌توان برای تبلیغات بازاریابی عملکردی یا حتی به عنوان یک تبلیغ تلویزیونی برای کمپین های آفلاین استفاده کرد.

بومی سازی در تولید محتوا و سئو عامل مهمی است که می‌تواند بر کل مفهوم تأثیر بگذارد. سوالی که باید قبل از تصمیم گیری در مورد یک ایده بپرسیم این است که “آیا ما باید محتوا را بومی سازی کنیم؟”. اگر بله ، برای چه بازارهایی؟ آیا مفهومی که دوست داریم برای بومی سازی مناسب است؟ از نظر زبان ، ما باید تصمیم بگیریم که محتواهای ما یک زبانه باشد یا چند زبانه.

بومی سازی؛ تولید محتوا و سئو
بومی سازی؛ تولید محتوا و سئو

مرحله سوم تولید محتوا و سئو: ایجاد لیست فعالیت ها

  • پیش زمینه و مرور پروژه (چرا این کار را انجام می‌دهید؟ منطق، انگیزه ها و غیره)
  • هدف (هدف اصلی این پروژه‌ی تولید محتوا و سئو چیست؟)
  • مخاطبان هدف (این کمپین برای چه کسانی طراحی شده است؟ می‌خواهیم چه کسانی را جذب کنیم؟)
  • خلاصه بارش فکری (خلاقیت در مورد چیست؟ ایده، پیام اصلی و سبک کلی را شرح دهید.)
  • نام پروژه (به منظور بهبود ارتباط بین ذینفعان.)
  • کانال ها. (این محتوا در کجا نمایش داده می‌شود؟)
  • موسیقی (آیا در این محتوا موسیقی وجود دارد؟)
  • قالب ها و مشخصات. (تولید محتوا و سئو با چه فرمت هایی تحویل می‌دهید؟)
  • اندازه گیری و آمارگیری پیشرفت (چگونه موفقیت این محتوا را اندازه گیری می‌کنید؟)
  • زمان بندی (بروزرسانی و انتشار محتوا چه زمانی است؟)
  • ملاحظات (آیا عوامل یا عناصر مهم دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرد؟)
  • منابع (آیا مراجع بصری یا شفاهی وجود دارد که مفید باشد؟)

آماده سازی لیست فعالیت ها؛ تولیدمحتوا و سئو
آماده سازی لیست فعالیت ها؛ تولیدمحتوا و سئو

مرحله چهارم تولید محتوا و سئو: برنامه زمانی

جدول زمانی پروژه باید با استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه مانند Asana ، Trello ، Jira و غیره یا به سادگی با استفاده از یک صفحه گسترده Google مدیریت شود. بسیار مهم است که همه ذینفعان به ابزار یا برگه دسترسی داشته باشند و بتوانند پیشرفت پروژه را ردیابی کنند. همچنین مهم است که یک نفر مسئول کل فرایند، مدیر پروژه یا تهیه کننده باشد. برآورد زمان تحویل برای هر مرحله بستگی به نوع ایده‌ها و منابع موجود دارد.

شما باید پروژه را به این مراحل تقسیم کنید:

  • بارش فکری(تولید ایده)
  • تولید محتوا
  • پس از تولید محتوا
  • بررسی مجدد تولید محتوا و سئو
  • تحویل نهایی محتوا

برنامه زمانی؛ تولید محتوا و سئو
برنامه زمانی؛ تولید محتوا و سئو

مرحله پنجم تولید محتوا و سئو: جلوگیری از موانع

البته آمادگی برای موانع پیش بینی نشده دشوار است، اما ما باید همه تلاش خود را برای اجتناب از آنها انجام دهیم. یک برنامه دقیق به فرایند تولید محتوا و سئو کمک می‌کند تا بدون مشکل اجرا شود. همچنین به افراد مسئول تحویل این فرصت را می‌دهد که هرگونه مانع و خلل احتمالی را پیش بینی کرده و از آن جلوتر بروند.

یکی از مناقشاتی که می‌تواند در طول فرآیند تولید رخ دهد، زمانی است که ذینفعان نمی‌توانند در مورد نسخه نهایی به توافق برسند. این کار می‌تواند باعث شود بررسی نهایی تولید محتوا و سئو بیشتر از حد انتظار طول بکشد. با تماس به مدیر پروژه می‌توان از ناهماهنگی‌ها جلوگیری کرد. علاوه بر این، مدیر پروژه باید برای پایبندی به مهلت‌ها پاسخگو باشد تا زمان از دست نرود.

جلوگیری از موانع؛ تولید محتوا و سئو
جلوگیری از موانع؛ تولید محتوا و سئو

مرحله پنجم تولید محتوا و سئو: ارزیابی

پس از اتمام پروژه، باید مطمئن شویم که با موفقیت به هدف خود رسیده‌ایم. همچنین پروژه را در تمام قالب‌های درخواستی تحویل داده‌ایم و KPI های خود را برآورده کرده‌ایم. ما باید یک ساختار برای بازبینی و بهبود پروژه‌های آینده ایجاد کنیم. همچنین بررسی ذینفعان کلیدی پروژه برای پرسش نظرات آنها مهم است. سوالاتی در مورد روند و تجزیه و تحلیل عملکرد ویدیو در هر کانال از آنها مفید است.

ارزیابی تولید محتوا و سئو
ارزیابی تولید محتوا و سئو

مراحل بهینه سازی تصاویر در راستای تولید محتوا و سئو

تصاویر به موتورهای جستجو اطلاعات زمینه‌ای مهمی می‌دهند. عکس‌های بهینه شده سرعت بارگذاری صفحه را افزایش می‌دهند، که این امر باعث افزایش تعامل کاربران و رتبه بندی موتورهای جستجو می‌شود. عکس ها از نظر جذب کاربران و همچنین جهت تولید محتوا و سئو، بسیار اهمیت دارند. برای اینکه بهترین فرصت را برای موفقیت در سئو فراهم کنید، باید اصول بهینه سازی تصویر را درک کنید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصویر فرایند ایجاد و ارائه تصاویر با کیفیت بالا در قالب، اندازه و وضوح ایده آل برای افزایش تعامل کاربران است. همچنین شامل برچسب گذاری دقیق تصاویر است تا خزنده‌های موتور جستجو بتوانند آن‌ها را بخوانند و زمینه صفحه را درک کنند.
با توجه به بایگانی HTTP، تصاویر تا نوامبر ۲۰۱۸ به طور متوسط ​​۲۱ درصد از وزن کل صفحه وب را تشکیل می‌دهند. از آنجا که تصاویر بیشتر از سایر قسمت‌های وب سایت بایت مصرف می‌کنند، اندازه و پیچیدگی آنها به شدت بر عملکرد سایت تأثیر می‌گذارد. به همین دلیل باید در تولید محتوا و سئو به تصاویر توجه کرد.
بهینه سازی تصاویر؛ سئو و تولید محتوا
بهینه سازی تصاویر؛ سئو و تولید محتوا

تصاویر و سرعت سایت

اگر اندازه تصاویر را بدون افت کیفیت کاهش دهید، زمان بارگذاری صفحه بهبود می‌یابد و متعاقباً تجربه بازدیدکنندگان وب سایت نیز انجام می‌شود. مطالعه گروه آبردین نشان می‌دهد که تاخیر یک ثانیه‌ای در زمان بارگذاری، معادل کاهش ۷ درصدی در تبدیل ها است. حدود ۴۰ درصد از مردم وب سایتی را که بارگیری آن بیش از سه ثانیه طول می‌کشد ، رها می‌کنند. تصاویر در سرعت سایت در راستای تولید محتوا و سئو تاثیر می‌گذارد.

تعامل با مشتریان

بهبود UX و تعامل کاربر با سایت شما، تأثیر مثبتی بر رتبه بندی موتورهای جستجو دارد. تعامل بیشتر مشتری، تبدیل و حفظ مشتری را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، تصاویر بهینه، فضای ذخیره سازی کمتری در سرور شما اشغال می‌کنند، پشتیبان گیری (بکاپ) سایت سریعتر تکمیل می‌شود.

اکنون نحوه بهینه سازی تصاویر در تولید محتوا و سئو بیان می‌کنیم.

تصاویر و سرعت سایت؛ تولید محتوا و سئو
تصاویر و سرعت سایت؛ تولید محتوا و سئو

۱. سایز تصاویر خود را تغییر دهید

اندازه تصویر و اندازه فایل یکسان نیستند. اندازه تصویر به ابعاد یک تصویر (به عنوان مثال ، ۱۰۲۴ در ۶۸۰ پیکسل) اشاره دارد. سایز فایل، مقدار فضای مورد نیاز برای ذخیره آن بر روی سرور (به عنوان مثال ، ۳۵۰ کیلوبایت) است.

تصاویر با وضوح بالاتر و ابعاد بزرگتر (اغلب با دوربین حرفه‌ای ایجاد می‌شوند) زمان بارگذاری صفحه شما را بطور قابل توجهی کند می‌کنند. در حالی که برای چاپ مجدد به خوبی کار می‌کنن ، شما باید حجم فایل را بدون از دست دادن کیفیت برای عملکرد خوب در وب کاهش دهید. به حجم تصاویر در تولید محتوا و سئو توجه داشته باشید.

فرمت مناسب برای تصاویر انتخاب کنید

PNG ، JPEG و GIF همه محبوب هستند. هر کدام مزایای خود را دارند. JPEG را برای تصاویر با رنگ زیاد و PNG را برای تصاویر ساده توصیه می‌کنم.

فرمت های تصویر؛ تولید محتوا و سئو
فرمت های تصویر؛ تولید محتوا و سئو

مقدار فشرده سازی مناسب را انتخاب کنید

اگر یک تصویر را بیش از حد فشرده کنید، اندازه فایل کوچک است اما کیفیت تصویر ضعیف است. از طرف دیگر، هنگامی که از مقدار فشرده سازی پایین استفاده می‌کنید، کیفیت تصویر بالا است اما اندازه فایل بسیار زیاد است. در تولید محتوا و سئو باید تعادل بین کیفیت و حجم تصاویر را رعایت کنید.

در حالت ایده آل، باید انواع فایل‌ها و میزان فشرده سازی آن ها را آزمایش کنید. سپس بررسی کنید کدام اندازه برای هر تصویر مناسب است. بسیاری از ابزارهای ویرایش تصویر، از جمله Adobe Photoshop، دارای گزینه “save for the web” هستند که به طور خودکار اندازه فایل را در عین بهینه سازی کیفیت تصویر به حداقل می‌رساند.

فشرده سازی تصاویر؛ سئو و تولید محتوا
فشرده سازی تصاویر؛ سئو و تولید محتوا

اگر فتوشاپ ندارید ، در اینجا چند ابزار محبوب وجود دارد:

ابزارهای بهینه سازی تصویر

افزونه های وردپرس برای بهینه سازی تصویر

بهینه سازی، تولید محتوا و سئو
بهینه سازی، تولید محتوا و سئو

تست بهینه سازی برای سرعت

پس از بهینه سازی تصاویر خود، چگونه می‌توان فهمید که زمان بارگذاری صفحه وب سایت شما به اندازه کافی سریع است؟با تغییر مکرر وب سایت و محتوا ، ایده خوبی است که به مرور آمار سایت خود را بررسی کنید.

برای آزمایش سرعت سایت خود در راستای تولید محتوا و سئو از یکی از ابزارهای زیر استفاده کنید:

بهینه سازی سرعت سایت؛ تولید محتوا و سئو
بهینه سازی سرعت سایت؛ تولید محتوا و سئو

۲. بهینه سازی نام فایل های تصویری

انتخاب نام فایل مناسب برای SEO و رتبه بندی در نتایج جستجوی تصویر مهم است. قبل از بارگذاری هر تصویر، نام فایل را با کلمات کلیدی مرتبط و توصیف کننده نامگذاری کنید تا بیشترین قدرت SEO را به دست آورید. نام فایل در تولید محتوا و سئو اهمیت زیادی دارد.

انتخاب نام تصویر در تولید محتوا و سئو

در ابتدا کلمات کلیدی مورد نظر را وارد کرده و آن‌ها را با خط فاصله جدا کنید. از زیرخط ها استفاده نکنید زیرا موتورهای جستجو آنها را نمی‌شناسند و نمی‌توانند کلمات را به صورت جداگانه ببینند.

نام فایل‌ها باید هم برای موتورهای جستجو و هم برای انسان منطقی باشد. به عنوان مثال، نام اصلی تصویر یک خانم در آرایشگاه “salon234.jpg” است. نام آن را با یک عنوان واضح تر و توصیف کننده تر مانند “woman-having-a-haircut-in-a-salon.jpg.” تغییر دهید.

بهینه سازی نام تصاویر؛ تولید محتوا و سئو
بهینه سازی نام تصاویر؛ تولید محتوا و سئو

۴. عنوان تصویر را بهینه کنید

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، عنوان تصویر معمولاً از نام فایل گرفته می‌شود، بنابراین گاهی اوقات می توانید آن را همانطور که هست بگذارید. اگر از وردپرس استفاده نمی‌کنید یا عنوان تصویر را توضیح نمی‌دهد، نام آن را با کلمات کلیدی مناسب مانند نام فایل تغییر دهید.

اهمیت عنوان تصویر

عناوین تصویر برای تولید محتوا و سئو اهمیت کمتری دارند، اما می‌توانند زمینه اضافی را برای متن alt فراهم کنند. عنوان تصاویر از نظر مشارکت کاربر مفیدتر است. افزودن یک فراخوان کوتاه برای اقدام مانند “اکنون خرید کنید” یا “بارگیری امروز” را در نظر بگیرید.

عنوان تصاویر؛ تولیدمحتوا و سئو
عنوان تصاویر؛ تولیدمحتوا و سئو

۳. از تگ های alt استفاده کنید

بینندگان ممکن است بفهمند تصویر در مورد چیست، اما خزنده‌های موتور جستجو هنوز به سرنخ‌هایی نیاز دارند. بدون متن جایگزین، غیرممکن است که موتورهای جستجو محتوای تصویر شما را ایندکس کنند. یک تگ alt خوب زمینه را فراهم می‌کند و به کاربران دارای بینایی نیز کمک می‌کند. حتی وقتی تصاویر به دلیل نقص بارگیری نمی‌شوند، موتورهای جستجو هنوز می‌توانند متن جایگزین را بخوانند تا به رتبه بندی صفحه کمک کند.

صفت alt در سئو و تولید محتوا

کلمات مربوط به نام تجاری را می‌توان در اینجا برای افزایش دید قرار داد. فقط از پر کردن کلمات کلیدی اجتناب کنید. تگ alt را در تولید محتوا و سئو سایت خود رعایت کنید. جزئیات بیشتری نسبت به نام فایل ارائه دهید. در حالی که تعداد ایده آل کلمات وجود ندارد ، ۱۰ تا ۱۵ مورد را برای انتقال چیزی در مورد تصویر هدف قرار دهید.

صفت alt، تولید محتوا و سئو
صفت alt، تولید محتوا و سئو

کسب اطلاعات بیشتر

تیم آرتا تکنیکال خدمات طراحی سایت و سئو و همچنین تولید محتوا را با بالاترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌کند. شما می‌توانید خدمات و نمونه کار های ارائه شده توسط تیم آرتاتکنیکال را مشاهده کنید.
تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *