گرافیک, مدل سازی سه بعدی

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال-

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال کاربردهای زیادی در صنعت دارند. همچنین به شما در ارائه محصول و خدمات کمک زیادی می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم کلی و کاربردهای آن ها آشنا کنیم.

مدل سازی سه بعدی

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال یعنی محصول و خدمات را به وسیله کامپیوتر و با یک نسبت مشخص، شبیه سازی یا بازسازی کنیم. شبیه‌سازی به‌این معناست که هم‌از نظر فنی و هم‌ از نظر عملکردی و حتی شکل شبیه مدل اصلی باشد. به بیان دیگر مدل‌سازی سه‌بعدی یعنی ساخت مدل ۳D از روی موجودات زنده یا اشیاء بی‌جان در محیط گرافیک کامپیوتری.

بررسی کامل اشیاء

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال به کاربر اجازه می‎دهد پروژه‎های گوناگون خود را قبل‌از ساخت و تولید و در دنیای واقعی، توسط کامپیوتر ایجاد و به‌صورت مجازی بررسی کند تا بتواند آن‌را از زوایای مختلف مورد تجزیه‌و تحلیل قراردهد و اصلاحات لازم را انجام دهد.

مدل‌سازی سه‌بعدی همچنین به افراد کمک می‌کند که قبل از ساخت محصول واقعی، آن‌را با زوایای گوناگون بررسی کنند. این روش برای طراحان صنعتی، معماری، گرافیک بسیار کارآمد است.

ما از مدل سازی سه بعدی در سه زمان استفاده می‌کنیم:

قبل از تولید پروژه:

پیش از ساخت محصول اصلی برای صرفه‌جویی هزینه و مدیریت خطا، از مدل‌سازی سه‌بعدی دیجیتال استفاده می‌کنیم. مانند طراحی بنای ساختمان یا طراحی تجهیزات صنعتی برای بررسی بهتر استفاده می‌شود.

همزمان با پروژه:

روش دیگر استفاده از مدل‌سازی سه‌بعدی، همزمان با انجام پروژه اصلی است. در اینصورت تسلط بیشتری روی جزئیات آن پروژه داریم.

پس از پروژه:

در بعضی موارد طراحان آثار تاریخی را با مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال دوباره تولید می‌کنند. با این روش می‌توان قسمت‌هایی از آثار قدیمی که تخریب شده است را به کمک رایانه بازسازی کرد.

کاربرد مدل سازی سه بعدی

طراحان، مهندسان می‌توانند با استفاده از مدل سازی سه بعدی خصوصیات گوناگون پروژه را که در دنیای واقعی امکان بررسی نیست را تحلیل کنند. همچنین میتوانند به وسیله ابزار‌های حرفه‌ای قابلیت‌های مختلف یک طرح را به خوبی نشان دهند.

تیم آرتاتکنیکال در زمینه مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال خدمات ارائه می‌کند. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید و یا در بخش خدمات ما آن را مشاهده کنید.

طراحی سه بعدی
طراحی سه بعدی

طراحی متریال

طراحی متریال یک تحول بزرگ در سبک سنتی طراحی به شمار می‌رود و مختص پلتفرم خاصی نیست. این سبک طراحی نظر بسیاری از مردم جهان را به خود جلب کرده است.

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال : برای آشنایی با طراحی Material ابتدا باید Flat Design را معرفی کنیم.

تعریف سبک Flat Design

طراحی Flat Design مدیون مایکروسافت است، زیرا مایکروسافت توسط این طراحی در منوی Start ویندوز۸ توانست توجه مردم را به این طراحی جلب کند. این سبک طراحی در عین مدرن بودن بر سادگی توجه زیادی دارد. در این نوع طراحی از سایه ها، گرادینت‌ها و المان‌های سه بعدی به میزان کمی استفاده می‌کند. به علت رنگ متناسب و فونت خوانای سبک Flat Design، لوگوی بسیاری از شرکت های بزرگ نیز با همین سبک طراحی شده‌اند.

سبک flat design
سبک flat design

طراحی متریال چیست؟

Material Design یک زبان طراحی است که توسط گوگل در سال ۲۰۱۴ توسعه داده شد. طراحی متریال اهمیت زیادی به سیستم گرید و انیمشین‌ها می‌دهد و عمق و سایه‌ها برای این نوع طراحی بسیار مورد توجه می‌باشد. به بیان دیگر می‌توان گفت ورژن بروز شده طراحی Flat Design باشد، اما بسیار جذاب‌تر با انیمیشن‌ها و حالت‌های عبور زیبا و در عین حال پیچیده. گوگل ادعا می‌کند که زبان جدید طراحی آنها، الهام گرفته از جوهر و کاغذ است.

تیم آرتا تکنیکال در زمینه مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال خدمات با کیفیتی را ارائه می‌کند. جهت اطلاعات بیشتر و مشاوره با شماره‌های پایین صفحه تماس بگیرید.

طراحی متریال در سایت

متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی Flat Design است. در ابتدا این سبک طراحی محدود به اپلیکیشن‌های موبایلی بود که برای اندروید تولید شده‌اند. استفاده از این طراحی در محیط وب معنایی نداشت بود. اما طراحی متریال خیلی زود در بین طراحان رابط کاربری وب یا UX محبوب شد.

طراحی متریال
طراحی متریال

متریال دیزاین چیست؟

طراحی متریال یک زبان طراحی مبتنی بر اندروید است. این نوع طراحی توسط گوگل ایجاد شده است و از touch experiences روی صفحه پشتیبانی می‌کند که اجسام دنیای واقعی را تقلید می‌کند. طراحان UX با استفاده از جلوه‌های سه بعدی، نورپردازی واقعی و ویژگی‌های انیمیشن در GUI، این پلتفرم را بهینه می‌کنند.

طراحی متریال، با طراحی UX در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال تناسب دارد. جهت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر در جهت طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی ، می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

متریال دیزاین؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
متریال دیزاین؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

تعریف جامع تر از طراحی متریال

طراحی متریال در اواسط سال ۲۰۱۴ به عنوان یک ایده در گوگل ظاهر شد. طراحی متریال با نام رمز “کاغذ کوانتومی، Quantum Paper” معرفی شد و رویکرد جدیدی از “جوهر و قلم” را نشان داد.

هدف استفاده از طراحی متریال، این است که خروجی با کیفیت بالا، به طور مداوم در سراسر سیستم عامل‌ها گرفته شود. همچنین به کاربران این امکان را می‌دهد تا اجزای ظاهری جذاب را (که مانند اجسام دنیای واقعی هستند) کنترل کنند.

قوانین فیزیک

در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال قوانین اساسی فیزیکی که عمدتا در مورد نور و حرکت است را اعمال می‌کنند. هدف این است که از طریق توجه دقیق به طرح، زبان بصری و کتابخانه الگوها، از دنیای واقعی تقلید کنیم. مفهوم ” card” در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال به عنوان سیستمی برای لایه بندی عناصر و انیمیشن ها عمل می‌کند.

تعریف طراحی متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
تعریف طراحی متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

“بر خلاف کاغذ واقعی، عناصر دیجیتالی می‌توانند بصورت هوشمند گسترش پیدا کنند و اصلاح شوند. مواد و عناصر در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال دارای سطوح و لبه‌های فیزیکی هستند. درزها و سایه‌ها در مورد آنچه می توانید لمس کنید معنی می‌دهند. “

Matias Duarte، معاون طراحی عناصر در Google

در طراحی متریال بسیار مهم است که انتظارات کاربران را در مورد نحوه عملکرد اجزا برآورده کند. به عنوان مثال در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال، اشیاء روی صفحه از قوانین جاذبه پیروی می‌کنند.

طراحی متریال گوگل؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
طراحی متریال گوگل؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

برای استفاده موثر از طراحی متریال، باید این اصول را درک کنید:

شبیه سازی عناصر

شما باید مفهوم tactile reality را در نظر بگیرید:

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال، برای ارائه ویژگی‌هایی که به نظر می‌رسند برای کاربران مقرون به صرفه است. سطوح، درزها و لبه‍ها باید رعایت شوند. از نور و سایه واقع گرایانه ایتفاده کنید. این امر جهت تقسیم فضای طراحی و آشکار کردن قطعات متحرک انجام می‌شود.

از یک طرح تطبیقی در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال ​​استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که سلسله مراتب، رنگ‌ها، نمادها و نسبت‌های فضایی از طریق انتخاب نسخه تطبیقی ​​در همه دستگاه‌ها سازگار است.

عناصر بولد در طراحی متریال

عناصر بولد، گرافیکی و مناسب، به محیط معنی می‌بخشند و برای افراد جذاب هستند. طرح‌ها را بولد کنید تا کاربران فوراً متوجه سلسله مراتب شوند و بتوانند معانی آن‌ها را درک کنند. استفاده عالی از رنگ و فضای سفید، تصاویر قوی و تایپوگرافی بزرگ در سراسر صفحه به کاربران کمک زیادی می‌کنند.

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال کاربران را وادار به عمل می‌کند و با تاکید بر نمادها و سطوح به عنوان نشانه، عملکرد را نشان می‌دهد.

عناصر متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
عناصر متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

ارسال پیام با حرکت

با نمایش تغییرات ناشی ازحرکت اشیاء، کاربران را تحت کنترل قرار دهید. انیمیشن ها را در یک محیط/مرحله واحد و در حرکات مداوم پخش کنید. اطمینان حاصل کنید که حرکت‌ها واضح، اما ظریف هستند: بدون حرکت تند یا غیرقابل پیش بینی. حرکت در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال اهمیت زیادی دارد.

طراحی عناصر Google - زبان طراحی Android

درباره طراحی متریال

طراحی متریال توسط Google در کنفرانس Google I/O 2014 در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۴ اعلام شد. این برنامه برای استفاده در همه نسخه های Android پس از ۲.۱ و همراه با کتابخانه v7 appcomcat و نسخه های بعدی در نظر گرفته شده است. خود گوگل در حال تلاش است که درهمه محصولات خود، یک تجربه سازگار با Material Design ارائه دهد.

استفاده از طراحی متریال گوگل

توسعه دهندگان می‌توانند قابلیت طراحی متریال گوگل را در کار خود استفاده کنند. این عمل با استفاده از رابط های برنامه نویسی برنامه کاربردی (API) که به طور رایگان در دسترس هستند، امکان‌پذیر است. برای مرورگرهایی که نمی توانند از طراحی متریال پشتیبانی کنند، مجموعه‌ای از رابط های کاربری تحت برچسب “Polymer” وجود دارد. این تگ ها از Material Design در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال، برای آن مرورگرها تقلید می‌کند.

اجزای مختلفی از Material Design برای ادغام با برنامه‌های Android وجود دارد، از جمله:

اندروید طراحی متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
اندروید طراحی متریال؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

The material theme زمینه عناصر

این سبک جدیدی از نمایش را برای برنامه‌های Android در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال ارائه می‌دهد. این ویجت سیستم ساخته شده است که به توسعه دهنده اجازه می‌دهد تا به سرعت و به راحتی پالت رنگ را تغییر دهد. همچنین تعدادی انیمیشن پیش فرض برای بازخورد لمسی و سایر شیوه‌های فعالیت وجود دارد.

پشتیبانی از لیست و کارت

دو ویجت وجود دارد که از لیست طراحی متریال پشتیبانی می‌کند. همچنین از فرمت‌های کارت که شامل همه سبک‌ها و انیمیشن‌ها می‌شود، پشتیبانی می‌کند. ویجت لیست RecyclerView و ویجت کارت CardView است.

ایجاد سایه در طراحی متریال

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال همچنین تغییری در نحوه نمایش سایه‌ها ایجاد کرده است. آن‌ها اکنون (علاوه بر اجزای قدیمی x و y) یک جزء z دارند که ارتفاع نما را نشان می‌دهد و بر موارد زیر تأثیر می‌گذارد:.

  • مقادیر زیاد z منجر به سایه های بزرگ و مقادیر z پایین به سایه های کوچک می‌شود
  • مقادیر زیاد z نیز تعیین می‌کند که جزء در نمای دیگر در ترکیب ظاهر شود.

توسعه دهندگان

انیمیشن‌ها در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال از طریق API ها پشتیبانی می‌شوند. این امر به توسعه دهنده اجازه می‌دهد انیمیشن‌های سفارشی برای فعالیت‌های خود ایجاد کنند.

اجزا مختلف طراحی متریال؛ طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی
اجزا مختلف طراحی متریال؛ طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی

Drawable در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

Drawable ها نیز در مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال تغییر کرده است. سه تغییر اصلی به توسعه دهندگان ارائه شده است:

  • کشش‌های بردار اکنون می‌توانند بدون هیچ گونه تغییر در مقیاس، کوچک شوند و برای نمادهای تک رنگ درون برنامه‌ای توصیه می‌شوند.
  • از رنگ‌های قابل کشیدن می‌توان برای تعریف تصاویر bitmap به عنوان ماسک‌های آلفا استفاده کرد. سپس در زمان اجرا با رنگ‌های دیگر در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال رنگ آمیزی شد.
  • عصاره‌های رنگی به شما امکان می‌دهد هرگونه رنگ برجسته را از یک تصویر بیت مپ استخراج کنید.
  • سایه ها نحوه درک ما از اشیاء را روی صفحه و در زندگی واقعی نیز تغییر می‌دهند.

طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی
طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی

طراحی متریال برای صفحه نمایش‌های بزرگ

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال همیشه برای سازگاری ساخته شده است. با به روزرسانی‌های امروز، Material Design قابلیت‌های تطبیقی خود را گسترش می‌دهد. برای اینکه به برنامه‌های شما برای فاکتورهای فرم، از تلفن ها تا رایانه‌های لوحی، رایانه‌های رومیزی و فراتر از آن کمک کند.

راهنمای به روز شده و رفتارهای مولفه‌ای به مقیاس و انطباق برنامه شما کمک می‌کند. در حالی که طرح‌های سازگار با استفاده از اجزای بهینه شده برای هر دستگاه حفظ می‌شود.

به عنوان یک قابلیت سیستم، طرح‌بندی و پاسخگویی به مولفه‌ها اکنون در دستورالعمل‌های Material ما پخته شده است. راهنمای چیدمان ما، به همراه اجزا و مستندات طراحی، در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال همه به روز شده‌اند. زیرا می‌خواهند روشی را برای ایجاد رابط هایی که می‌توانند با تغییرات در اندازه و شکل صفحه سازگار شوند، توصیف کنند.

طراحی متریال
طراحی متریال

راهنمای طرح بندی جدید؛ درک چیدمان

مقاله طرح بندی Understanding با بخش‌های جدیدی در مورد آناتومی و ترکیب طرح بندی به روز شده است. Layout Anatomy سه ظرف اصلی که طرح بندی برنامه را در Material تشکیل می‌دهند، شرح می دهد: بدنه، ناوبری و نوارهای برنامه که در راستای مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال قرار دارند.

این ظروف چارچوبی را برای تفکر در مورد رابط هایی که در انواع و اندازه صفحه نمایش مقیاس می‌شوند، تشکیل می‌دهند. این بخش از مقاله هر ظرف و محدودیت‌ها و رفتارهای اولیه آن را توضیح می‌دهد. این بخش همچنین به طور مختصر به شبکه طرح‌بندی مواد واکنش نشان می‌دهد که مربوط به محفظه بدنه است.

برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال با همکاران مجرب ما در تیم حرفه‌ای آرتا تکنیکال تماس بگیرید.

Composition راهنمایی در مورد ترکیب اطلاعات و اجزای درون یک طرح متریال ارائه می‌دهد. از آنجا که یک برنامه به صفحه‌های بزرگتر مقیاس می‌یابد، فضای بیشتری برای نمایش محتوا و اقدامات در دسترس است. همچنین ترکیب دقیق را برای کمک به کاربران در درک اطلاعات اضافی در مسیر مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال ضروری می‌کند.

طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی
طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی

مدل سازی سه بعدی چیست؟

مدل سازی سه بعدی فرایند استفاده از نرم افزار برای ایجاد نمایش ریاضی یک شی یا شکل سه بعدی است. شیء ایجاد شده را مدل سه بعدی می‌نامند و این مدل‌های سه بعدی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال در حوزه‌های زیادی کاربرد دارند.

موارد بسیاری از مدل‌های سه بعدی برای تجسم، شبیه سازی و ارائه طرح‌های گرافیکی استفاده می‌کنند. فیلم، تلویزیون، بازی های ویدئویی، معماری، ساخت و ساز، توسعه محصول ، علوم و صنایع پزشکی همه از مدل های سه بعدی در این راستا استفاده می کنند.

مدل سازی سه بعدی چگونه کار می‌کند؟

هنرمند کار خود را با تولید اولیه سه بعدی مانند صفحه، مکعب، استوانه یا کره آغاز می‌کند که هر کدام از چند ضلعی‌های متعددی تشکیل شده اند. سپس این شیء با استفاده از ابزارهای مختلف مدل سازی، توسعه بیشتری پیدا می‌کند.

گردش کار شامل افزودن رأسها، ضمن تنظیم محل قرارگیری آن‌ها و دستکاری مش اجسام با تقسیم چند ضلعی های آن با هدف ایجاد یک شیء سه بعدی جدید است.

ویرایش و توسعه شامل موارد زیر با هدف ایجاد یک شیء سه بعدی جدید است:

  • افزودن رأس‌ها، ضمن تنظیم محل قرارگیری آن‌ها
  • دستکاری مش شی با تقسیم چند ضلعی های آن

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

طراحی و توسعه بازی

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال در بازی ها

در ساده ترین شکل، توسعه بازی هنر ساخت بازی است و شامل فرایند طراحی بازی می‌باشد. طراحی بازی به ایجاد ایده‌ها و مفاهیم خلاقانه در پشت یک بازی برای اهداف سرگرمی یا آموزشی اشاره دارد. این شامل زنده کردن یک بازی با ساخت داستان های جذاب است. ایجاد شخصیت ها، محیط ها و اشیاء؛ و تعیین قوانین و چالش‌ها برای پیشبرد تعامل. این زمینه چند وجهی، نیاز به دید هنری قوی و مهارت های فنی دارد.

مدلسازی سه بعدی در بازی ها
مدلسازی سه بعدی در بازی ها

طراحی و مدل سازی سه بعدی

اشیاء سه بعدی را می‌توان به صورت خودکار با تغییر شکل مش و یا دستکاری رئوس ایجاد کرد. فرایند سه بعدی سازی، یک شی دیجیتالی با قابلیت متحرک سازی کامل ایجاد می‌کند و آن را به یک فرآیند ضروری برای انیمیشن شخصیت‌ها و جلوه‌های ویژه تبدیل می‌کند. هسته اصلی یک مدل مش است که بهتر است به عنوان مجموعه ای از نقاط در فضا توصیف شود.

این نقاط در یک شبکه سه بعدی نگاشت شده و به صورت چند ضلعی، معمولاً مثلث یا چهارگوش به هم متصل می‌شوند. هر نقطه یا راس موقعیت خود را بر روی شبکه دارد و با ترکیب این نقاط به شکل، سطح یک جسم ایجاد می‌شود. مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال در تیم آرتاتکنیکال با کیفیت بالا انجام می‌شود.

کاربرد مدل سازی

مدل‌ها اغلب برای استفاده در بازی‌ها یا فیلم‌ها به نرم افزارهای دیگر صادر می‌شوند. اما برخی از برنامه‌های مدل سازی سه بعدی اجازه ایجاد یک تصویر دو بعدی با استفاده از فرایندی به نام ارائه سه بعدی را می‌دهند. این تکنیک برای ایجاد صحنه‌های واقع بینانه با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده نورپردازی فوق العاده است.

کاربرد مدل سازی سه بعدی؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال
کاربرد مدل سازی سه بعدی؛ مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال

مدل سازی سه بعدی در عمل

مدل سازی سه بعدی بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از مشاغل خلاق است. مهندسان و معماران از آن برای برنامه ریزی و طراحی کارهای خود استفاده می کنند. انیماتورها و طراحان بازی به مدل سازی سه بعدی تکیه می‌کنند تا ایده های خود را زنده کنند. تقریباً هر فیلم پرفروش هالیوود از مدل سازی سه بعدی برای جلوه های ویژه، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت تولید استفاده می‌کند.

چاپ سه بعدی

چاپ سه بعدی یکی دیگر از برنامه های محبوب برای مدل سازی سه بعدی است. زیرا امکان کنترل دقیق روی طراحی مش را فراهم می‌کند. اشیاء را می‌توان از طریق اسکن یا مجسمه سازی سه بعدی نیز تولید کرد، اما این تکنیک‌ها در دقت مدل نهایی محدودیت‌هایی دارند. اما آنچه در دقت به دست می‌آید در سرعت از بین می‌رود زیرا مدل سازی سه بعدی می‌تواند یک فرایند خسته کننده باشد.

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال از هنرهای طراحی پرکاربرد هستند. یادگیری مدل سازی سه بعدی می‌تواند یک چالش باشد.

بسیاری از برنامه‌ها پیچیده هستند و اصول مدل سازی خوب بر اساس مهارت‌های هنری است. کسانی که در زمینه طراحی و مجسمه سازی تجربه دارند، راحت‌تر می‌توانند مدل سازی را یاد بگیرند. اما در واقع ، هر کس با زمان و حوصله می‌تواند این مهارت ها را بیاموزد.

پرینتر سه بعدی؛ مدلسازی سه بعدی و طراحی متریال
پرینتر سه بعدی؛ مدلسازی سه بعدی و طراحی متریال

شیوه مدل سازی سه بعدی

هنرمند معمولاً با ایجاد نوعی اولیه مانند مکعب، کره یا صفحه شروع به طراحی می‌کند. در ابتدا فقط یک شکل اولیه برای شروع مدل سازی است. هنرمند بر این فرم اساسی و ساده تکیه می‌کند. با استفاده از ابزارهای مختلف مدل سازی، آن را دستکاری می‌کند. برای مدل سازی سه بعدی تقریباً ایده خوبی است که ساده را شروع کرده و به سمت پیچیدگی حرکت کنید.

کار با مدل سازی سه بعدی
کار با مدل سازی سه بعدی

مدل سازی سه بعدی در کسب و کارها

در سال ۲۰۲۰، حرکت به سمت ادغام کانال‌های دیجیتال در استراتژی‌های بازاریابی شتاب گرفت. امروزه برای فروش محصولات و کالاها از مدلسازی سه بعدی استفاده می‌کنند. به آسانی با مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال کسب و کارتان را متمایز کنید.

ما چند روش ارتباطی با مشتری را جمع آوری کرده‌ایم که می‌توانید در آن‌ها از مدلسازی سه بعدی و طراحی متریال استفاده کنید:

۱. تصاویر آنتی استوک

امروزه قطعاً با تصاویر استوک که قبلا زیاد در اینترنت استفاده می‌شد فاصله گرفته‌ایم. این امر به لطف سیستم عامل های محبوبی مانند Unsplash، Pexels و Canva است. آن‌ها تصاویر باکیفیت را برای سازندگان محتوا قابل دسترس‌تر کرده‌اند. مطمئنا همه ما از این سود برده‌ایم .گرافیک دو بعدی عالی باید استاندارد باشد، اما افزودن سه بعدی به شما کمک می کند تا خاص باشید.

یک شروع آسان، استفاده از افزونه Vectary for Figma با ترکیب عناصر سه بعدی در زبان بصری دو بعدی برند شما است. بهترین بخش این است که نیازی نیست از تنظیمات فعلی تولید محتوای بصری خود دور شوید زیرا افزونه Vecary 3D در پروژه Figma شما کار می‌کند.

تصاویر استوک؛ طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی
تصاویر استوک؛ طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی

۲. گرافیک وب سایت

روند استفاده از گرافیک سه بعدی در وب سایت ها کاربرد زیادی دارد. امروزه تصاویر و گرافیک های سه بعدی برای مخاطبان جذاب تر است. شما میتوانید از طراحی متریال و مدل سازی سه بعدی در گرافیک سایت خود استفاده کنید.

جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر درمورد مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال می‌توانید با همکاران ما در تیم آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

گرافیک سایت
گرافیک سایت

۳. پیکربندی محصول با مدلسازی سه بعدی

پیکربندی محصول سه بعدی یک نمای سه بعدی قابل تنظیم از یک محصول را ارائه می‌دهد. این فرصت را به بیننده می‌دهد تا تجربه ای نزدیک به “دنیای واقعی” از یک محصول را تجربه کند و به آنها امکان می دهد با استفاده از عناصر تعاملی، مانند تغییر گزینه پارچه روی مبل، یا روکش چوبی روی صندلی، آن را سفارشی کنند.

مدل سازی سه بعدی محصول
مدل سازی سه بعدی محصول

اگر شرکت شما محصولی را تولید می‌کند، برای ارائه آن به مشتری می‌توانید از مدلسازی سه بعدی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مشتری به خوبی تمام زوایای کالا را ببیند و راحت تر انتخاب کند.

در حالی که در حال حاضر در صنایع خاصی محبوبیت داشته است، پیکربندی محصول کاربردهای مفیدی در محصولات و خدمات متعدد دارد. تجربه‌ای را به مشتریان ارائه می‌دهد که با فروشگاه‌های فیزیکی بی‌رقیب است و می‌تواند بر رفتار خرید تأثیر بگذارد.

۴. ارائه ها

ارائه نقطه ارتباط برند شما با مشتریان‌تان است. همچنین یک ابزار مهم در فروش محصولان هستند. این نشان می‌دهد که شما به عنوان یک مدیر کسب و کار چه کسی هستید و چه چیزی می توانید ارائه دهید.

مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال می‌تواند جذابیت بصری ساده ای را به ارائه ها اضافه کند. همچنین می‌تواند داده های پیچیده را ساده و واضح تر بیان کند. علاوه بر این نقش بیشتری را به عنوان توسعه زبان بصری برند تان ایفا می‌کند. مانند لوگوها و اجزای رابط کاربری (UI) که طراحی برند را در بر می‌گیرند.

شما می توانید مدل های سه بعدی Vectary را در ارائه های پاورپوینت قرار دهید. سایمون لی با انیمیشن های داخلی ارائه ها را به یک هنر تبدیل کرد.

تیم آرتاتکنیکال در حوزه مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال خدمات با کیفیتی را ارائه می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

استفاده از مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال در ارائه
استفاده از مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال در ارائه

اطلاعات بیشتر

جهت مشاوره در حوزه مدل سازی سه بعدی و طراحی متریال با ما تماس بگیرید. تیم آرتاتکنیکال خدمات حرفه‌ای را در این حوزه ارائه می‌کند. شما می‌توانید جهت آشنایی با انیمیشن سه بعدی مطالب آن را مشاهده فرمایید.

منبع: Concept Art Empire

تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *