تولید محتوا, فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وب سایت

منظور از طراحی سایت و فروشگاه‌ اینترنتی، طراحی وب سایت‌هایی است که در اینترنت نمایش داده می‌شوند. معمولاً بیشتر از توسعه نرم افزارهای تجربه کاربر در توسعه وب سایت اشاره دارد. طراحی وب قبلاً بر طراحی وب سایت برای مرورگرهای رومیزی متمرکز بود. با این حال، از اواسط دهه ۲۰۱۰، طراحی مرورگرهای تلفن همراه و رایانه لوحی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

در دنیای امروز طراحی سایت بسیار گسترش یافته است و افراد زیادی در این حوزه باهم در رقابت هستند. اگر شما هم می‌خواهید در طراحی سایت جایگاه مناسبی داشته باشید، باید طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی حرفه ای ارائه کنید.

نکات مهم در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

یک طراح وب بر روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک وب سایت کار می‌کند. به عنوان مثال، ظاهر به رنگ، فونت و تصاویر استفاده شده مربوط می‌شود. چیدمان به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی اشاره دارد.

برای طراحی، وبسایت باید، از نظر زیبایی زیبا و متناسب با گروه کاربری و مارک وب سایت باشد. بسیاری از صفحات و با تمرکز بر سادگی طراحی شده‌اند. بطوری که هیچگونه اطلاعات و عملکردهای جانبی که ممکن است باعث حواس پرتی کاربران شود یا باعث سردرگمی شود ظاهر نمی‌شود.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مفاهیم اولیه طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی وبسایت

یک دسته بندی گسترده برای هر چیزی که به طراحی تصاویر و قابلیت استفاده یک وب سایت مربوط می‌شود. طراحی UI و UX به همراه بسیاری از زمینه های دیگر در طراحی وب گنجانده شده است.

طراحی وبسایت؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
طراحی وبسایت؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

توسعه وبسایت

بخش فنی ساخت یک وب سایت، با تمرکز و استفاده از کد نویسی، توسعه وب می‌گویند. توسعه وب بیشتر به دو بخش “front-end” و “back-end” تقسیم می‌شود که در زیر توضیح داده شده است. در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی باید با این موارد آشنایی کامل داشته باشید.

رابط کاربری (UI)

UI یک تخصص در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی است. همچنین با کنترل هایی که افراد برای تعامل با یک وب سایت یا برنامه استفاده می کنند، سرو کار دارد. مانند: نمایش دکمه ها و کنترل های حرکتی و هر چیزی که با کاربر ارتباط دارد.

رابط کاربری و تجربه کاربری در طراحی وب
رابط کاربری و تجربه کاربری در طراحی وب

تجربه کاربر (UX)

یکی دیگر از تخصص های طراحی وب، UX است. این یکی با رفتار و احساس کاربر در هنگام استفاده از سایت یا برنامه سروکار دارد. طراحی UX بسیاری از مناطق دیگر را در بر می‌گیرد، اما آنها را از دیدگاه کاربر مورد بررسی قرار می‌دهد. برای مثال بررسی می‌کند کاربر بیشتر در کدام صفحه ها بوده یا کدام مناطق بیشتر کلیک کرده است.

توسعه وب به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود:

Front-end (با نام مستعار سمت کلاینت):

کد نحوه نمایش وب سایت (یا برنامه) روی صفحه یا مرورگر کاربر است. توسعه‌دهنده فرانت‌اند مسئول زنده‌کردن دیدگاه طراح وب است، معمولاً از زبان‌هایی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می‌کند. به طور طبیعی، همه چیزهایی که طراح وب برنامه ریزی کرده است به طور واقع بینانه قابل اجرا نیست. بنابراین نیاز به توسعه دهنده وب دارد تا به او کمک کند طرحش را اجرا کند.

توسعه دهنده وب؛ سمت کاربر و سمت سرور
توسعه دهنده وب؛ سمت کاربر و سمت سرور

Back-end (با نام مستعار سمت سرور):

Back-end (با نام مستعار سمت سرور): همانطور که گفتیم “front-end” از سیستم و مرورگر کاربر اطلاعات را اجرا می‌کند. ولی توسعه دهنده Back-end منابع پشت صحنه را مدیریت می‌کند. مواردی مانند: داده ها را در پایگاه داده کدگذاری می‌کند و نحوه تحویل داده ها را بهینه می‌کند. Back-end از زبان هایی مانند پی اچ پی، روبی، پایتون، جاوا یا دات نت استفاده می‌کند.

یک توسعه دهنده فول استک کسی است که می تواند هم توسعه front-end و هم back-end را مدیریت کند.

یک طراح وب خوب چه کارهایی انجام می دهد؟

کار اصلی یک طراح وب طراحی صفحات وب است. با این حال، در فرآیند طراحی باید موارد زیادی را در نظر بگیرد. طراحان وب، جنبه های بصری وب سایت ها را ایجاد می‌کنند. آنها به صورت آنلاین یا حضوری با مشتریان ملاقات می‌کنند تا تصویر واضحی از پیامی که باید در وب سایت به تصویر کشیده شود، به دست آورند.

هنگامی که جزئیات مشخص شد، طرح‌ها، ویژگی‌هایی ایجاد می‌کنند. این طرح ها باید که به گونه‌ای نمایش دهند تا مخاطب هدف را جذب کند. برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی نیاز به طراح سایت حرفه ای و با سلیقه داریم.

طراح وب سایت؛ آرتاتکنیکال
طراح وب سایت؛ آرتاتکنیکال

ظاهر و زیبایی وب سایت

جنبه زیبایی شناختی بسیار مهم است. انتخاب رنگ، فونت، طرح و تصاویر مناسب، نشان دهنده شخصیت وب سایت‌تان است. علاوه بر جنبه های زیبایی شناختی، رابط کاربری سایت نیز باید در اولیت باشد. ایجاد صفحاتی که افراد بتواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند، بسیار حائز اهمیت است.

به عنوان مثال، وب‌سایتی که کودکان را هدف قرار می‌دهد باید توجه کودک را به خود جلب کند. برای این نوع سایت ها می‌توان از رنگ‌های روشن، فونت خوانا، تصاویر زیاد و متن زیاد استفاده کرد. این باعث می شود صفحات آن سرگرم کننده، تعاملی، و با مفهوم شود.

از سوی دیگر، وب‌سایتی که پزشکان را هدف قرار می‌دهد، لحن جدی‌تری را منتقل می‌کند. بنابراین رنگ‌های تیره، فونت حرفه‌ای‌تر، محتوای بیشتر و تصاویر مرتبط با موضوع مورد بحث را خواهد داشت.

ظاهر وب سایت؛ طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی
ظاهر وب سایت؛ طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی

ترغیب مشتریان

برای طراحی سایت و فروشگاه های اینترنتی نیز محتوا باید به گونه ای باشد تا مشتریان را ترغیب به خرید کند. همه وب‌سایت‌ها، صرف‌نظر از مخاطبان، همچنان باید به راحتی قابل استفاده باشند. همچنین اطلاعات و داده های سایت در قالبی با درک آسان سازماندهی شوند. برای دسترسی به هیچ بخشی از وب سایت نباید کلیک های زیادی انجام شود. برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی به این نکات توجه داشته باشید.

محل کار یک طراح وبسایت چگونه است؟

محل کار یک طراح وب به نوع خاصی از شرکت بستگی دارد. شرکت‌های طراحی وب معمولاً توسط افراد خلاق اداره می‌شوند. همچنین رویکردی معاصر به فضای اداری دارند و اغلب دفاتر مفهومی باز را ارائه می‌کنند. که این موضوع یعنی در آن ایده‌ها و نظرات افراد می‌تواند به اشتراک گذاشته شود. این نوع محل کار احتمالاً دارای کد لباس غیر رسمی است. همچنین ممکن است کار از خانه قابل قبول باشد و گاهی اوقات ساعات کاری انعطاف پذیر ارائه شود.

محل کار طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
محل کار طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

 تیم آرتاتکنیکال در تمام حوزه های فعالیت خود از ایده های نو و کاربردی استفاده می‌کند. همچنین دارای افراد متخصص و تحصیل کرده در همان رشته است، که می‌تواند کمک زیادی به شما کند. جهت اطلاعات بیشتر با همکاران ما تماس بگیرید.

بسیاری از طراحان وب به صورت آزاد کار می‌کنند و در منزل مشغول به کار هستند. دفتر آن ها به طور کامل مطابق انتخاب آنها راه اندازی می شود. اگرچه ممکن است برای قرارداد یا جلسه با مشتریان، مکان رسمی در نظر بگیرند. اما در هر صورت طراحان سایت آزادی زیادی از نظر ساعت کاری و مکان دارند.

محل کار طراح وب سایت
محل کار طراح وب سایت

طراحی سایت واکنش گرا (Responsive)

سایت واکنش گرا یا Responsive به این معناست که محتوا در دستگاه های مختلف مانند کامپیوتر، لپتاپ، موبایل و… با ابعاد صفحه نمایش متفاوت به خوبی نمایش داده شوند. با طراحی ریسپانسیو به راحتی می‌توان مشخص کرد که چه عناصری در صفحه برای چه دستگاه­‌هایی نمایش داده شود.

کاربران زیادی از موبایل و تبلت استفاده می‌­کنند و سایت باید به گونه ای طراحی شده باشد که نیازی به تغییر اندازه توسط کاربر نباشد.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی توسط مجموعه آرتا تکنیال استودیو کاملا ریسپانسیو می­‌باشند و با بهترین دیزاین به کاربران نمایش داده می‌شود.

Responsive
Responsive

مراحل طراحی فروشگاه اینترنتی

انتخاب هاست مناسب

هاست یکی از عوامل مهم در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی می‌باشد. هاست مکانی در فضای اینترنت است که سایت یا فروشگاه در آن جای دارد. دقیقا مانند فروشگاه سنتی که مکانی در شهر دارند، فروشگاه اینترنتی مکانی در فضای اینترنت دارد.

هاست مناسب چه اهمیتی در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی دارد؟

  • سرعت لود سایت را بالا می‌برد.
  • از حجم اطلاعات بارگذاری شده پشتیبانی می‌کند.
  • باعث امنیت وب سایت شما می‌شود.
  • در صورت بروز مشکل پاسخگویی و پشتیبانی خوبی دارد.
  • قابلیت پشتیبانی از بازدید بالای سایت و… را دارا است.

هاست فروشگاه اینترنتی
هاست فروشگاه اینترنتی

هاست وردپرس؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

میزبانی وردپرس برای افرادی است که می‌خواهند سایت خود را در پشت سیستم محبوب مدیریت محتوای وردپرس از WordPress.org ایجاد کنند. راه‌های مختلفی برای راه‌اندازی فروشگاه با استفاده از این وبلاگ نویسی رایگان و منبع باز سایت وجود دارد. اگر یک سایت برای میزبانی خود ایجاد کنید، بیشترین قابلیت ایجاد وب را به دست خواهید آورد. این بطور معمول شامل انتقال CMS رایگان وردپرس به سرور یا ثبت نام در برنامه بهینه سازی شده وردپرس است.

با یک برنامه بهینه‌سازی شده، میزبان به طور خودکار موارد پشتیبان را جهت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی مدیریت می‌کند. بنابراین نیازی به نگرانی در مورد به روزرسانی افزونه ها و CMS و فعال کردن پشتیبان‌گیری خودکار ندارید. در این موارد، محیط وردپرس معمولاً از قبل روی سرور نصب می‌شود.

هاست وردپرس؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
هاست وردپرس؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

وردپرس در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

همچنین می‌توانید وب سایت خود را در WordPress.com برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی میزبانی کنید. اما این با نوع میزبانی ذکر شده در بالا متفاوت است. WordPress.com از همان کد WordPress.org استفاده می‌کند، اما کد سرور را پنهان می‌کند و میزبانی را برای شما مدیریت می‌کند.

این یک روش ساده‌تر اما با انعطاف‌پذیری کمتر و قابل تنظیم برای نزدیک شدن به میزبانی وردپرس است. قطعاً راحت‌تر است، اما اگر می‌خواهید هر جنبه ای از سایت خود را تغییر، تنظیم و بهینه کنید، ممکن است مناسب نباشد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی با همکاران مجرب ما در آرتا تکنیکال تماس بگیرید.

وردپرس در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
وردپرس در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

انتخاب نام جذاب و مناسب

مرحله دوم طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی انتخاب نام مناسب است. اینکه در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید اهمیت ندارد، نکته‌ی مهم این است که باید نام جذابی را انتخاب کنید.

اگر اسم خوبی برای سایت فروشگاهی‌تان درنظر بگیرید، مشتریان بسیار راحت‌تر می‌توانند با فروشگاه شما ارتباط برقرار کنند. نام فروشگاه یک نوع معرفی از کسب و کار شما است و می‌تواند اعتماد کاربران را جلب کند.

نام دامنه ای که برای سایت‌تان در نظر می‌گیرید باید شبیه به اسم فروشگاه‌تان باشد. دامنه یا آدرس سایت نشان دهنده نام برند و فروشگاه اینترنتی است.

انتخاب نام جذاب و مناسب برای دامنه
انتخاب نام جذاب و مناسب برای دامنه

انتخاب نام برای دامنه سایت

نام وب سایت دامنه به اندازه انتخاب نام کسب و کار شما مهم است. نام دامنه شما شخصیت اینترنتی و حضور برای کسب و کارتان و احتمالاً برای شما خواهد بود. بنابراین مهم است که نام مناسب را متناسب با نیازهای کسب و کار خود در راستای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بیابید. در اینجا ده نکته در مورد نحوه انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت شما آورده شده است.

نام دامنه؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
نام دامنه؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

۱. ابتدا نام کسب و کار خود را امتحان کنید.

اولین چیزی که هنگام جستجوی نام دامنه باید بررسی کنید، نام کسب و کار شما است. این ساده‌ترین چیزی است که مشتریان می‌توانند به خاطر بسپارند و به ثبات برند تجاری آفلاین شما کمک می‌کند. آدرس وب سایت شما باید روی تمام مطالب بازاریابی‌تان چاپ شود. بنابراین انتخاب نام کسب و کار مناسب برای پیشرفت شما منطقی است.

۲. طوفان فکری ۶ تا ۸ کلمه کلیدی

اگر نام کسب و کار شما در دسترس نیست، سعی کنید شش کلمه کلیدی برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی مختلف ارائه دهید. این کار برای توصیف کسب و کار یا خدماتی را که ارائه می‌دهید ضروی است. پس از انجام این موضوع، با اضافه کردن کلمات (پیشوند یا پسوند) به نام، بازی کنید. بعنوان مثال، می‌خواهید یک کافی شاپ راه‌اندازی کنید. برخی از کلمات کلیدی عالی عبارت‌اند از قهوه، لذت صبحگاهی، دانه‌های قهوه، عطر، طلای مایع و عاشق قهوه.

طوفان فکری؛ انتخاب نام مناسب
طوفان فکری؛ انتخاب نام مناسب

۳. دامنه هرچه کوتاه تر بهتر

هنگام ایجاد نام دامنه خود در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی، باید نام را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. دامنه شما باید نام تجاری شرکت شما را افزایش دهد و همچنین هدایت افراد به وب سایت شما را آسان کند. فرض کنید صاحب یک شرکت تعویض شیشه جلو هستید و نام تجاری شما Jo’s Windshield Glass & Repair است. این گزینه نامناسبی برای نام دامنه شما خواهد بود:

www.jodoesthebestwindshieldrepairwestofthemississippi.com

وقتی شعار را در ذهن خود می‌گویید، به نظرتان عالی می رسد اما وقتی نوشته می‌شود، باید از آن صرف نظر کرد. در عوض میتوانید آدرس وب سایت بهتر برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی خود درنظر بگیرید. برای مثال نام دامنه www.joswinshieldrepair.com مناسب خواهد بود. ساده است و شامل نام کسب و کار شما است و همچنین به مشتریان بالقوه می‌گوید که قبل از بازدید از وب سایت شما، چه کاری انجام می‌دهید.

نام دامنه کوتاه تر؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
نام دامنه کوتاه تر؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

۴. به خاطر سپردن آن را آسان کنید

همانطور که می‌خواهید نام کوتاه باشد، همچنین می‌خواهید به راحتی به خاطر سپرده شود. این به مشتریان شما کمک می‌کند وب سایت شما را در پیدا کنند. اگر آن‌ها نمی‌توانند آن را تلفظ یا املا کنند، مطمئناً نمی‌توانند شما را آنلاین پیدا کنند. درست مانند مثال Jo’s Windshield، اولین نشانی اینترنتی آدرس زیادی برای غلط املایی یا حتی صحیح قرار دادن همه صفت‌ها داشت. بهتر است این قسمت را در مسیر طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی ساده نگه دارید.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

شروع به طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

پس از انتخاب هاست و دامنه، نوبت به طراحی و راه اندازی فروشگاه اینترنتی می‌‌رسد. شما می‌توانید برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی، از فروشگاه ساز استفاده کنید. فروشگاه ساز به عنوان یک cms یا سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود.

فروشگاه ساز مناسب جهت طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی، باید دارای قابلیت زیر باشد:

  • امکان مقایسه محصولات را داشته باشد.
  • امکان نقد و بررسی محصولات وجود داشته باشد.
  • در سیستم نظردهی کاربران، مشتریان نظر دهند.
  • امکان اشتراک گذاری مطلب و مقاله
  • درج و افزودن محصول به فروشگاه امکان پذیر باشد.
  • دسته بندی و انتخاب برند محصولات وجود داشته باشد.

فروشگاه ساز ها
فروشگاه ساز ها

سئو چیست؟

سئو (SEO) مخفف سه کلمه Serch Engine Optimization است. SEO مجموعه‌ای از متدها در جهت بهینه سازی سایت براساس الگوریتم های موتورهای جستجو می­­‌باشد. این بهینه سازی در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی بسیار اهمیت دارد.

با رعایت این متدها سایت ما به صورت ارگانیک و اصولی به رتبه های اول نتایج گوگل می­‌رسد. آرتا تکنیکال از فاکتورها و ابزارهای جدید برای بهبود سئو استفاده می­‌کند.

SEO
SEO

انواع سئو

سئو داخلی:

سئو داخلی به فرآیندهایی که موجب بهینه سازی سایت ما است، گفته می‌شود. منظور از بهینه سازی، بهینه سازی محتوا و کدهای سایت می‌باشد.

در سئو داخلی عوامل زیادی تاثیر دارند مانند: هدینگ، کلمات کلیدی، لینک‌ ها، تصاویر خوب، متن با ارزش وغیره.

بک لینک ها گاهی خطرناک هم می‌توانند باشند. ممکن است سایت‌هایی که محتویات نامناسب دارند به سایت ما لینک بدهند و گوگل مارا جریمه کند.

سئو خارجی:

سئو خارجی به فرآیندهایی که خارج از سایت ما هستند گفته می‌­شود. هنگامی که سایت ما رتبه بالا و محتوای خوبی داشته باشد، سایت های دیگر به سایت ما لینک می‌دهند. به این نوع لینک دادن، بک لینک گفته می‌شود و اعتبار زیادی به سایت ما می‌­دهد.

سئو داخلی و خارجی؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
سئو داخلی و خارجی؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

تکنیک های سئو

سئو با روش کلاه سفید

سئو کلاه سفید به مجموعه‌ای از متدها گفته می‌شود که هدف آن جذب مخاطبان می‌باشد. این روش یکی از بهترین نوع سئو است. سئوی کلاه سفید تاکید بر بهبود محتوا و بهینه کردن سایت دارد. با زیاد شدن کاربران سایت، ترافیک سایت افزایش می‌یابد که در رتبه سایت بسیار تاثیر گذار است.

این نوع سئو فرآیند زمان بری دارد ولی نتایج آن می‌تواند بسیار بهتر از روش های متداول غیر اصولی دیگر باشد. احتمال جریمه شدن توسط گوگل در سئو کلاه سفید خیلی کم است یا وجود ندارد. در این روش سایت ما به صورت ارگانیک در نتایج اول گول نمایش داده می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر در راستای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی با ما تماس بگیرید.

سئو کلاه سیاه

سئوی کلاه سیاه مقابل سئوی کلاه سفید قرار دارد. سئو کلاه سیاه، مجموعه روش‌هایی است که کاملا مخالف قوانین موتورهای جستجو می‌باشد. با این روش ها سایت ما در مدت زمان بسیار کمی به نتایج اول گوگل می‌رسد.

سئو کلاه خاکستری

تکنیک بعدی، سئو کلاه خاکستری می‌باشد. از نام این تکنیک (کلاه خاکستری) به نظر می‌رسد که تکنیکی میان کلاه سفید و کلاه سیاه است، اما این تکنیک کمی متفاوت تر است. سئو کلاه خاکستری همانند سئو کلاه سفید کاملا قانونی و همانند کلاه سیاه غیر قانونی نیست. از این روش برای فریب دادن کاربران استفاده می‌شود.

تکنیک های کلاه خاکستری

یکی از روش های تکنیک کلاه خاکستری این است که با تبلیغات در سایت ها و برنامه های مختلف باعث جذب مخاطب می‌شوند. بعضی از این تبلیغات دروغین و اغرار آمیز است و هدف آن کلیک کردن کاربران روی لینک ها و وارد شدن به سایت می‌باشد. با این کار تعداد بازدیدهای آن سایت افزایش می‌یابد.

نوع دیگر این است که گاهی اوقات به دنبال برنامه، فیلم و موارد دیگری به صورت رایگان و کرک شده هستیم ولی پیدا نمی‌شود. بعضی سایت ها ادعا می‌کنند که این موارد را به شما ارائه می‌دهند، ولی هنگامی که وارد آن ها می‌شویم، می‌بینیم لینکی وجود ندارد.

گوگل بارها اعلام کرده است که سایت‌هایی که تخلف کرده‌اند را جریمه می­‌کند. امکان حذف سایت از نتایج گوگل وجود دارد. انواع این روش ها مواردی مانند به کاربردن زیاد کلمات کلیدی، لینک های مخفی، خرید بک‌ لینک‌هایی که مرتبط به سایت نیستند، برچسب های غیر مرتبط و غیره.

طراحی رابط کاربری گرافیکی

اهمیت سئو در کسب و کار

کاربران وقتی در مورد موضوعی جستجو می‌­کنند وارد نتایج اول می‌شوند. اگر سئو سایت ما خوب باشد در نتایج اول گوگل نمایش داده می­‌شود و کاربران بیشتری وارد سایت ما می­‌شوند.

چنانچه تعداد کاربران زیادی وارد سایت ما شوند احتمال اینکه تعداد افراد بیشتری خدمات ما را بپسندند بیشتر می­‌شود. بر همین اساس کسب و کار ما رونق پیدا می‌کند.

هنگامی که کاربر موضوعات متفاوتی را جستجو کند و سایت ما را در رتبه های بالا ببینید، حس اعتماد بیشتری به سایت و کسب و کار ما پیدا می‌کند.

متخصص سئو

متخصص سئو شخصی است که به شما کمک می‌کند تا رتبه سایتتان را بالا ببرید. این کمک میتواند به صورت مشاوره‌ای یا با استفاده از تکنیک های روز باشد. یک متخصص سئو باید با آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو آشنا باشد.

سایت آرتا تکنیکال نیز در زمینه طراحی سایت و سئو به صورت حرفه ای فعالیت میکند.

دلایل نیاز به متخصص سئو عبارت اند از:

  1. مشاوره در خصوص ایجاد یک هدف مشخص
  2. طریقه سئو کردن محتوا
  3. سئو داخلی
  4. سئو خارجی
  5. و غیره

نکات مهم در سئو سایت:

انتخاب کلمات کلیدی مناسب

برای بهینه سازی سایت، باید به کلیدواژه‌های محتوای تولید شده توجه کنید. کلمات کلیدی عبارت­‌هایی هستند که کاربران با جست‌وجوی آن در گوگل به سایت شما می‌رسند.

با گزینش کلمه کلیدی مناسب، بازدید از سایت شما بیشتر می‌شود. در نتیجه اگر سایت فروشگاهی یا خدماتی داشته باشید، مشتریان شما افزایش پیدا می‌کنند. بنابر این سئو اهمیت زیادی در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی دارد.

جست و جو کلمه کلیدی مناسب با:

  1. Google keyword planner
  2. همچنین درنوار سرچ موتور جست و جو گوگل با تایپ یک کلمه، کلمات مرتبط با آن را به شما پیشنهاد می‌دهد.

قراردادن تگ عنوان

بخش بندی محتوا و قرار دادن عنوان برای مطالب سایت از عوامل موثر در سئو سایت هستند. عنوان اصلی مطالب سایت در تگ h1 قرار میگیرد. نکته مهم این است که هر صفحه فقط یک تگ h1 دارد. سرتیتر نوشته ها در تگ h2 قرار میگیرند. در هر صفحه یا نوشته چندین تگ h2 وجود دارد. در هر صفحه، هر پاراگراف ممکن است یک عنوان داشته باشد که این عنوان ها در تگ h3 قرار می‌گیرند.

اگر می‌خواهید به صورت حرفه ای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی انجام دهید، باید به این عوامل توجه کنید.

tags
tags

سرعت لود سایت

مدت زمان لود سایت اهمیت زیادی در سئو دارد. اگر سرعت سات شما پایین باشد،کاربران خیلی سریع از سایت‌تان خارج می‌شوند. بنابراین بازدید از سایت‌­تان به مرور زمان کمتر می‌شود.

لینک های داخلی و خارجی

لینک داخلی: لینک داخلی یعنی متن صفحات و نوشته های سایت شما به هم لینک داده شوند. در واقع افراد با بازدید صفحه ازسایت‌تان، بتوانند به نوشته یا صفحه های مرتبط در سایت خودتان راه پیدا کنند.

لینک خارجی: منظور از لینک های خارجی این است که به متن نوشته یا صفحات یک سایت دیگر لینک داده شود. در این مورد باید توجه داشته باشید سایتی که شما به آن لینک داده‌­اید، معتبر و امن باشد.

لینک سازی؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
لینک سازی؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی در مراحل زیر انجام می‌شود:

  • فروشگاه ساز وب سایت خود را انتخاب کنید.
  • بهترین برنامه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.
  • دریافت نام دامنه مناسب برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی.
  • انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی.
  • قالب فروشگاه اینترنتی خود را سفارشی کنید.
  • محصولات خود را اضافه کنید.
  • روش‌های پرداخت را تنظیم کنید.
  • تنظیمات حمل و نقل خود را مرتب کنید.
  • پیش نمایش، آزمایش … و انتشار فروشگاه آنلاین خود.

مراحل طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
مراحل طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مرحله ۱: فروشگاه ساز وب سایت خود را انتخاب کنید.

فروشگاه ساز یک نرم افزار آنلاین است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به مهارت های فنی پیشرفته، دانش کد نویسی، فروشگاه آنلاین شخصی خود را بسازید. تنها چیزی که برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی نیاز دارید، اتصال به اینترنت و یک ایده تجاری عالی است!

هنگام راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی، اولین قدم انتخاب فروشگاه ساز مناسب است. تعداد زیادی از سازندگان فروشگاه آنلاین وجود دارد. برخی ارزان هستند، برخی گران هستند، برخی قابل اعتماد هستند و برخی دیگر … نه.

فروشگاه ساز؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
فروشگاه ساز؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مرحله ۲: بهترین برنامه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

هنگامی که چند فروشگاه ساز را آزمایش کرده‌اید و از انتخاب خود راضی بودید، باید بهترین برنامه را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. اینکه کدام برنامه برای شما مناسب‌تر است بستگی به اندازه کسب و کار شما و جاه طلبی های رشد شما دارد.

انتخاب برنامه مناسب؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
انتخاب برنامه مناسب؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مرحله ۳: دریافت نام دامنه مناسب برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

نام دامنه قسمتی در URL است که نام فروشگاه شما را مشخص می کند. یک نام دامنه خوب، کلید راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق است. این اعتماد را برای مشتریان ایجاد می‌کند و به ایجاد برند شما کمک می کند. نام دامنه چیزی است که مشتریان در نوار آدرس و جستجوهای Google مشاهده می‌کنند.

دامنه مناسب؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
دامنه مناسب؛ طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مرحله ۴: انتخاب قالب فروشگاه اینترنتی

با استفاده از قالب‌ها (گاهی اوقات به عنوان تم شناخته می‌شوند)، می توانید بدون اینکه متخصص طراحی باشید، یا دست به هر کدی بزنید، سایت خود را زیبا جلوه دهید!

این سه سوال را از خود بپرسید تا بدانید کدام قالب برای طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی شما مناسب است:

  • می‌خواهید فروشگاه شما دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟
  • چه سبکی از صفحه اصلی را می‌خواهید؟
  • چگونه می‌خواهید مشتریان در فروشگاه شما جابجا شوند؟

قالب طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی
قالب طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مرحله ۵: قالب فروشگاه اینترنتی خود را سفارشی کنید.

پس از انتخاب قالب، به فروشگاه ساز خود بروید تا طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی را سفارشی سازی کنید. سفارشی سازی آسان است و تقریباً می‌توانید هر چیزی را تغییر دهید. این شامل موارد زیر است:

  • اندازه متن و فونت
  • طرح رنگی
  • تصاویر
  • موقعیت یابی محصولات
  • امکانات
  • رسانه های اجتماعی

موارد مهم در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

مهمترین مواردی که برای افزودن یک محصول در طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی نیاز دارید عبارتند از:

  • نام محصول
  • قیمت
  • دسته بندی
  • وزن (برای محصولات فیزیکی)
  • فایل (برای محصولات قابل بارگیری مانند کتابهای الکترونیکی).

محصولات فروشگاه اینترنتی
محصولات فروشگاه اینترنتی
تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

1 نظر در “طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

  1. سارا گفت:

    ممنون از تیم آرتاتکنیکال مطالب بسیار خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *