تبلیغات, گرافیک

طراحی سایت وردپرس

طراحی سایت وردپرس

امروزه اکثر سایت‌ها توسط یک سیستم مدیریت محتوا، مانند وردپرس طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرند.  اما اینکه وردپرس چیست و چطور می‌توان یک سایت حرفه‌ای طراحی کرد، آن چیزی است کنه توسط تیم آرتا تکنیکال به آن خواهیم پرداخت.

به بیان ساده، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که به ما در طراحی  هر سایتی با هر موضوعی کمک کرده و باعث تسریع روند می‌شود. محیطی که با افزونه‌های قدرتمند و قالب‌های متنوع رنگ و بویی متفاوت به سایت شما خواهند داد. سایت‌های وردپرسی ضمن آسان بودن پروسه طراحی سایت و صرفه جویی در زمان، باعث حرفه‌ای به نظر آمدن سایت و کسب و کار شما خواهد بود.

وردپرس برای طراحی سایت یا وبلاگ‌نویسی

وردپرس فراتر از یک پلتفرم وبلاگ نویسی، طراحی شده است. این یک سیستم مدیریت محتوا با امکانات کامل است، به این معنی که بیش از یک وب سایت است.

متأسفانه، بسیاری از وب‌سایت‌های کسب‌وکار کوچک اساساً بروشورهایی هستند که به همه می‌گویند که شما چه کسی هستید، چه چیزی باعث شروع شما شده است، چگونه با شما تماس بگیرند و چند صفحه در مورد آنچه می‌فروشید. اما تنها همین است و  کاری بیشتر از این انجام‌‌ نمی‌دهند. وبلاگ فقط مجموعه‌ای از مقالات و داستان‌‌هایی است که به ترتیب زمانی معکوس در مورد موضوعات مختلف مرتب شده اند. این یک دفتر خاطرات عمومی است که تعداد بی پایانی از موضوعات را پوشش‌ می‌دهد.

اما یک سیستم مدیریت محتوا نه تنها به شما امکان می‌دهد آن صفحات وب را بسازید و آن مقالات را بنویسید، بلکه انجام آن را بسیار ساده می‌کند، حتی نیازی نیست هر بار که می‌خواهید یک تغییر ساده ایجاد کنید، یک مدیر وب‌سایت حرفه‌ای استخدام کنید.

طراحی سایت با وردپرس خوب یا بد؟
طراحی سایت با وردپرس خوب یا بد؟

Wordpress.org در مقابل WordPress.com

تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com به میزبانی وب سایت شما مربوط می‌شود .

شما وب سایت یا وبلاگ خود را در WordPress.org از طریق یک ارائه دهنده میزبانی شخص ثالث میزبانی می‌کنید. شما همچنین باید نرم افزار وردپرس خود را دانلود کنید، نام دامنه را در یک سایت شخص ثالث خریداری کنید و سرور خود را مدیریت کنید. این یک تجربه بسیار کاربردی تر از WordPress.com است.

WordPress.com میزبانی وب سایت شما را برای شما ارائه می‌دهد. همچنین نیازی به دانلود نرم افزار یا مدیریت سرور ندارید. اگر WordPress.com را انتخاب کنید، آدرس وب سایت شما به این صورت خواهد بود:

www.mywebsite.wordpress.com.

با این حال، شما این امکان را دارید که حساب WordPress.com خود را نیز ارتقا دهید و یک دامنه سفارشی از یک ارائه دهنده شخص ثالث خریداری کنید (به این معنی که URL شما به این صورت خواهد بود: www.mywebsite.com ) .

Wordpress.org یا WordPress.com
Wordpress.org یا WordPress.com

نحوه انتخاب بین WordPress.org یا WordPress.com

ممکن است از خود بپرسید که آیا WordPress.org یا WordPress.com مناسب‌تر هستند. اجازه دهید چند مورد دیگر از مزایا و معایب هر دو گزینه را مرور کنیم تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید.

اگر می‌خواهید قدرت کاملی بر سفارشی سازی و کنترل وب سایت خود داشته باشید، WordPress.org ایده آل است. با این حال، مدیریت یک وب سایت WordPress.org مسئولیت بسیار بیشتری دارد. شما باید نام دامنه خود را خریداری و تنظیم کنید، افزونه‌ها و یک تم را آپلود و نصب کنید، کد وب سایت خود را ویرایش کنید و امنیت وب سایت خود را مدیریت کنید. استفاده از WordPress.org رایگان است، اما شما باید برای هر چیز دیگری که برای داشتن یک وب سایت صرف می‌شود، هزینه کنید.

اگر به دنبال یک گزینه همه کاره هستید که بیشتر کارهای سخت را برای شما انجام داده باشد WordPress.com ترجیح داده می‌شود. شما هرگز نیازی به مدیریت سرور خود، پرداخت هزینه هاست یا خرید دامنه ندارید. همچنین تعدادی گزینه سفارشی سازی همراه با طرح WordPress.com وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا وب سایت خود را آنطور که می‌خواهید به نظر برسانید.

WordPress.com یک نسخه رایگان و پولی دارد. اگر به نسخه رایگان پایبند باشید، نمی‌توانید هیچ تم یا افزونه سفارشی آپلود کنید و یک زیر دامنه وردپرس خواهید داشت. با این حال، همیشه این گزینه برای پرداخت هزینه ارتقاء پریمیوم و سایر برنامه‌هایی وجود دارد که ویژگی‌ها و کنترل بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهند، و همچنین امکان خرید دامنه سفارشی از طریق یک سایت شخص ثالث وجود دارد.

نحوه انتخاب بین WordPress.org و WordPress.com
نحوه انتخاب بین WordPress.org و WordPress.com

مزیت‌های وردپرس

۱.نصب و راه اندازی آسان

وردپرس هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه ای‌های باتجربه در نظر گرفته شده است. برای هر دو طرف، راه اندازی و نصب وردپرس بسیار آسان است. این به یک نصب ساده با یک کلیک و بدون نیاز به کدنویسی‌ می‌رسد.

۲.ساده، سرراست، و آسان برای استفاده

وردپرس حتی برای غیر فنی‌ترین استفاده‌ها ایجاد شده است. با طراحی بصری، دستورالعمل‌ها و آموزش‌هایی برای شروع و ادامه دادن شما همراه است. آنقدر این پلتفرم ساده و آسان است که افراد مسن یا کودکان می‌توانند با آن کار کنند.

۳. مقرون به صرفه و ارزان

حتی‌ می‌توانید وردپرس را به صورت رایگان دریافت کنید! حتی اگر نسخه پولی خود را انتخاب کنید یا از هاست یا افزونه‌‌هایی استفاده کنید که چند دلار قیمت دارند، به احتمال زیاد هزینه کلی برای استفاده از پلتفرم وردپرس برای شما کمتر از ۱۰۰ دلار خواهد بود. این در مقایسه با سایر جایگزین‌ها بسیار ارزان است.

۴. موتور جستجو و SEO Friendly

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که با موتورهای جستجو و سئو ساخته شده است. اکثر مردم فقط یک وب سایت برای خود ایجاد‌‌ نمی‌کنند. آنها‌ می‌خواهند محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارند و در وب سایت خود نیز چشم و بازدید داشته باشند! برای این کار به یک سایت سئو پسند نیاز دارید. این بدان معنی است که وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ آسان باشد تا بتوانند در میان آنها خزیده و داده‌های شما را تجزیه کنند. با وردپرس، این به صورت داخلی ارائه‌ می‌شود. با ساختن وب سایت خود بر روی وردپرس،‌ می‌توانید در درازمدت ترافیک زیادی از موتورهای جستجو به سایت خود وارد کنید.

رابطه دوستانه سایت‌های وردپرسی با موتور‌های جستجو و الگوریتم‌های سئو
رابطه دوستانه سایت‌های وردپرسی با موتور‌های جستجو و الگوریتم‌های سئو

۵. طراحی وب سایت واکنش گرا

در سال ۲۰۲۰ و بعد از آن، شما به وب سایتی نیاز دارید که به طیف وسیعی از دستگاه‌های مختلف پاسخگو باشد.شما‌‌ نمی‌خواهید وب سایتی داشته باشید که کلمات در آیفون قطع‌ می‌شود، طراحی در تبلت ضعیف به نظر‌ می‌رسد، اما روی دسکتاپ همه چیز عالی به نظر‌ می‌رسد. شما‌ می‌خواهید که کل وب سایت شما بدون توجه به دستگاه‌‌هایی که بازدید کنندگان شما از آنها استفاده‌ می‌کنند شگفت انگیز به نظر برسد. با وردپرس، آنها طرح‌ها و تم‌های واکنش‌گرای وب‌سایت را در پلتفرم خود تعبیه کرده‌اند تا شما بتوانید از بین آنها انتخاب کنید.

۶. Mobile Friendly

وردپرس همچنین سازگار با موبایل است. اکنون که بیش از ۵۰ درصد از ترافیک اینترنت جهان از دستگاه‌های تلفن همراه است، بسیار مهم است که وب سایت شما برای موبایل دوستانه، خوانا و به راحتی قابل استفاده برای کاربران تلفن همراه باشد. به دلیل این واقعیت، موتورهای جستجو از رندر اول موبایل نیز استفاده‌ می‌کنند. به این معنی که وب سایت شما در درجه اول با نسخه موبایلی آن توسط موتورهای جستجو مورد قضاوت قرار‌ می‌گیرد.

بنابراین اگر قابلیت استفاده از تلفن همراه شما ضعیف باشد، رتبه شما نیز ضعیف خواهد بود. بنابراین، هم تجربه کاربر جلویی و هم مولفه‌های فنی پشتیبان یک وب‌سایت در رابطه با سازگاری با موبایل در نظر گرفته می‌شوند. وردپرس این را می‌داند و تم‌های سازگار با موبایل را برای انتخاب در اختیار شما قرار داده است.

سازگاری با موبایل از مزایای مهم وردپرس
سازگاری با موبایل از مزایای مهم وردپرس

۷.از هر کجای دنیا به سایت خود دسترسی داشته باشید

شما‌ می‌توانید از هر رایانه ای در جهان به وب سایت خود دسترسی داشته باشید، تا زمانی که به اینترنت متصل باشید. اگر اهل سفر هستید، این بسیار مهم است؛ زیرا‌ می‌توانید به طور واقع بینانه به هر نقطه از جهان سفر کنید و همچنان در وب سایت خود کار کنید! عشایر دیجیتال و صاحبان وب سایت‌های مسافرتی به دلیل این قابلیت در دهه گذشته محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.

۸. به روز رسانی خودکار منظم وردپرس

از آنجایی که اینترنت دائما در حال تغییر و تحول است، CMS  وب سایت‌ها باید با محیط در حال تغییر همگام باشند و پلتفرم‌های خود را بر این اساس به روز کنند. وردپرس همیشه در راس این موضوع قرار دارد و همچنان به به روز رسانی پلتفرم خود ادامه‌ می‌دهد تا در راستای پیشرفت‌های تکنولوژیکی و بهترین شیوه‌ها بماند. بهترین بخش در این مورد این است که به‌روزرسانی‌ها خودکار، سریع هستند و تنها به یک کلیک نیاز دارند.

۹. به روز رسانی آسان و با یک کلیک

همانطور که در بالا ذکر شد، به روز رسانی به سادگی یک کلیک یک دکمه است. این برای صاحبان وب‌سایت‌هایی که می‌توانند خیالشان راحت باشد که کسب‌وکار خود را با سیستم مدیریت محتوای کاملاً به‌روز شده اداره می‌کنند، راحت است.

۱۰.دارای پلاگین‌ها و برنامه‌های زیاد

وردپرس بیش از ۵۴۰۰۰  افزونه دارد. افزونه‌ها برنامه‌‌هایی هستند که به شما کمک‌ می‌کنند وردپرس را هر طور که دوست دارید سفارشی کنید و اجرا کنید. آنها شامل پلاگین‌های ایمیل مارکتینگ، پلاگین‌های طراحی، پلاگین‌های سرعت و غیره هستند. وردپرس بیشترین افزونه‌های موجود را دارد و بیشترین سفارشی سازی را در بین سایر CMS‌ها امکان پذیر‌ می‌کند.

۱۱. امنیت وب سایت

برخی از این افزونه‌ها نیز پلاگین‌های امنیتی هستند که به شما امکان‌ می‌دهند امنیت وب سایت خود را در برابر هک ها، آسیب پذیری‌ها و غیره افزایش دهید. اگرچه، وردپرس حتی با اقدامات امنیتی مانند “https://” داخلی در صورت انتخاب ارائه‌ می‌شود. این به شما اطمینان می‌دهد که بدانید وب سایت شما عاری از هکرها و سایر مشکلات امنیتی است.

تامین امنیت سایبت‌های وردپرسی از طریق افزونه‌های مختلف
تامین امنیت سایبت‌های وردپرسی از طریق افزونه‌های مختلف

۱۲.بسیاری از گزینه‌های طراحی

وردپرس همچنین دارای تم‌های مختلف وب سایت است. این تم‌ها قابلیت‌های متفاوتی را برای وب سایت شما فراهم‌ می‌کند و بر اساس موضوعی که انتخاب‌ می‌کنید، ظاهر و ظاهر متفاوتی دارد. این به شما این امکان را‌ می‌دهد که تمی را انتخاب کنید که کاملاً با جایگاه شما مطابقت داشته باشد و دقیقاً برای چه چیزی از وب سایت استفاده‌ می‌کنید.

۱۳. وبلاگ داخلی

وبلاگ نویسی بخش مهمی از سئو و همچنین افزودنی عالی برای اکثر وب سایت‌ها است. اگر بخواهید از آن استفاده کنید، وب سایت‌های وردپرس دارای یک بخش وبلاگ هستند. این برای هر کسی که‌ می‌خواهد محتوای اضافی را به وب سایت خود اضافه کند . برای مشاغل و وبلاگ نویسان به طور یکسان راحت است.

۱۴. انعطاف پذیری

با تمام برنامه‌ها و تم‌‌های موجود، وب سایت‌‌های وردپرسی تقریباً انعطاف پذیری نامحدودی را ارائه می‌دهند. این برای مشاغل و کسانی که پیشرفته تر هستند و می‌خواهند وب سایت خود را به هر شکلی که می‌خواهند بسازند عالی است. این بیشتر بهانه‌های کسانی را که می‌خواهند برای انعطاف‌پذیری کامل وب‌سایت خود را از ابتدا سخت‌کد کنند، از بین می‌برد. در بیشتر موارد، وردپرس می‌تواند نیازهای این توسعه دهندگان وب سایت را برآورده کند.

۱۵. عملکرد

همانند انعطاف‌پذیری در روشی که می‌خواهید وب‌سایت وردپرس خود را بسازید، وردپرس نیز قابلیت‌های زیادی را امکان‌پذیر می‌کند. این به شکل پلاگین‌هایی است که در آن بیش از ۵۴۰۰۰ برنامه کاربردی وب سایت شما را وادار می‌کنند تقریباً هر کاری را که می‌خواهید انجام دهد.

۱۶. سرعت و راحتی

یکی دیگر از مزایای وردپرس این است که ایجاد یا ایجاد تغییرات در وب سایت شما سریع و راحت است. هم انعطاف پذیری و هم عملکرد پلتفرم به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً بلافاصله یک وب سایت ایجاد کنید و بلافاصله تغییرات و بهینه سازی‌ها را انجام دهید. این به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌های زیادی را در یک زمان ایجاد کنید (اگر مورد علاقه شما باشد) یا یک وب‌سایت جدید ایجاد کنید و آن را از ابتدا بسیار سریع و راحت بسازید.

طراحی سزیع و آسان سایت با وردپرس
طراحی سزیع و آسان سایت با وردپرس

۱۷. رابط بصری (گرافیکی)

رابط کاربری وردپرس بسیار بصری است. برچسب‌ها، ناوبری و طراحی آسان به هر کسی اجازه می‌دهد تا با سهولت نسبی شروع به کار کند. پس از یک یا دو ساعت فعالیت در پشتیبان، حتی مبتدی‌ترین افراد مبتدی نیز در ساختن وب‌سایت جدید خود برای اولین بار مطمئن می‌شوند!

۱۸. اجتماع بزرگ

وردپرس یک جامعه بزرگ در پشت خود دارد با بیش از ۱.۲ میلیون دنبال کننده فیس بوک و ۶۳۱۰۰۰ دنبال کننده توییتر ، اگر به کمکی در مورد وب سایت خود نیاز داشته باشید، هرگز تنها نخواهید بود.

۱۹. انجمن‌‌های پشتیبانی

وردپرس همچنین دارای تالارهای گفتگوی پشتیبانی است که در آن سوالات متداول برای کسانی که مشکل مشابه دارند پین می‌شود.

اگر در مورد وب سایت خود به کمک نیاز دارید ، این برای شما راحت است؛  قبل از اینکه سؤالی را از جامعه بپرسید، به احتمال زیاد شخصی قبلاً سؤال مشابهی را پرسیده و به آن پاسخ داده است! این امر عیب‌یابی وب سایت شما را بسیار آسان و راحت می‌کند.

۲۰. متن باز

متن باز به سادگی به این معنی است که پایه کد وردپرس عمومی است و هر توسعه دهنده‌ای می‌تواند وارد شود و تغییراتی را ایجاد کند. این بسیار عالی است، زیرا تلاش مشترک باهوش‌ترین مهندسان کامپیوتر در جهان، تخصص آنها را ترکیب می‌کند تا بهترین پلتفرم مدیریت محتوای ممکن را برای شما فراهم کند.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا اپن سورس است.
وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا اپن سورس است.

۲۱. نیازی به ویرایش کد یا HTML نیست

از آنجایی که وردپرس با در نظر گرفتن افراد مبتدی ایجاد می‌شود، هیچ تغییری در کد لازم برای ساخت وب سایت شما وجود ندارد.

البته، اگر به آن نیاز داشته باشید، این گزینه وجود دارد، اما ۹۹ درصد از کاربران خوشحال خواهند شد که برای ساختن وب سایت خود از ابتدا به دانش کدنویسی صفر نیاز دارند. این اجازه می‌دهد تا مانع ورود بسیار کم برای توسعه و ایجاد وب سایت شود.

۲۲.هرچیزی در آن قابل تنظیم است.

نیازی به کدنویسی نیست، اما گزینه موجود است!

اگر قصد سفارشی سازی وب سایت طبق اولویت‌‌های خاص خود را داشته باشید، امکانات لازم برای آن فراهم شده است.  وردپرس امکان سفارشی سازی کامل پایگاه داده خود را فراهم می‌کند و باعث خوشحالی افراد مبتدی و متخصص در این فرآیند می‌شود.

۲۳. مقیاس پذیری بی نهایت

اگرچه اکثر صاحبان وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای کوچک، وب‌سایت‌های کوچکی با صفحات بسیار کم دارند، اما اگر بخواهند کسب‌وکار خود را گسترش دهند و وب‌سایت خود را با صفحات بیشتری منفجر کنند، دوباره می‌توانند! وردپرس به شما این امکان را می‌دهد که با صفحات بیشتر و بیشتر و بدون در نظر گرفتن عملکرد سایت، وب‌سایت خود را بزرگ‌تر و بزرگ‌تر کنید.

این برای هر کسی که می‌خواهد وب سایت خود را به ارتفاعات جدیدی برساند عالی است.

۲۴. چندین کاربر با سطوح مختلف مجوز

اگر تصمیم دارید وب سایت خود را توسعه دهید و با بازیکنان بزرگتر رقابت کنید، ممکن است به کمک دیگران نیاز داشته باشید. این، یا ممکن است شما یک کسب و کار کوچک باشید که دیگران را برای کمک به کار در وب سایت شما استخدام می‌کند. در هر صورت، داشتن مجوزهای مختلف وب سایت و سطوح دسترسی به شما کمک می‌کند تا ریسک بازیگران بد را کاهش دهید.

با داشتن این سطوح مختلف دسترسی مالک، دسترسی مدیر، دسترسی ویرایشگر و غیره، می‌توانید افراد زیادی را بدون به خطر انداختن اطلاعات حساس پشتیبان، در وب‌سایت خود داشته باشید.

چندین کاربر با سطوح مختلف مجوز در وردپرس!
چندین کاربر با سطوح مختلف مجوز در وردپرس!

۲۵. بستر خود میزبان

وردپرس همچنین به شما این امکان را می‌دهد که وب سایت خود را خود میزبانی کنید. به این معنی که می‌توانید وب سایت خود را بر روی وردپرس بسازید، اما سپس آن را با یک شرکت شخص ثالث میزبانی کنید. این می‌تواند به بهبود بیشتر سرعت و عملکرد وب سایت کمک کند و به شما انعطاف پذیری را می‌دهد تا از هر ارائه دهنده میزبانی که می‌خواهید با وب سایت خود استفاده کنید.

۲۶. تجارت الکترونیک با ووکامرس

وردپرس در عرصه تجارت الکترونیک نیز رقابتی است. با اجازه دادن به شما برای اتصال وب سایت خود به Woocommerce، وردپرس با سیستم‌هایی مانند Shopify، Magento و دیگر سیستم‌‌های مدیریت محتوای منحصراً مرتبط با تجارت الکترونیک رقابت می‌کند.

اگر می‌خواهید یک فروشگاه تجارت الکترونیک راه اندازی کنید، وردپرس اساساً به شما امکان می‌دهد تمام مزایای ذکر شده در این مقاله را به همراه مزایای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک بر روی پلت فرم خود دریافت کنید.

راه‌اندازی تجارت الکترونیک در وردپرس با ووکامرس
راه‌اندازی تجارت الکترونیک در وردپرس با ووکامرس

طراحی سایت با وردپرس یا کد نویسی؟

برای طراحی  سایت  دو روش عمده وجود دارد، کد نویسی و استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا.  سیستم‌های مدیریت محتوا برای کسب و کار‌های کوچک مقرون به صرفه بوده و همچنین زمان کمتری برای طراحی نیاز دارند. همچنین به دلیل تشابه آن‌ها با محیط ویندوز، مدیریت آسان‌تر خواهد بود. ضمن اینکه برخی سایت‌ها هستند که امکان پیاده سازی آن‌ها با وردپرس ممکن نیست.

چه سایت‌هایی را نمی‌توان با وردپرس طراحی کرد؟

این موضوع که وردپرس سیستم مدیریت محتوای قدرتمند، open source و رایگان است، غیر قابل انکار است؛ اما سایت‌هایی وجود دارند که امکان طراحی آن‌ها با وردپرس میسر نیست. این موضوع شامل سایت‌هایی می‌شود که «ایده» سایت مورد نظر تنها از طریق کدنویسی قابل پیاده‌سازی باشد.

 برای این موضوع پس از بررسی جوانب سایت مورد نیاز و کشف نیاز‌های آن، بایست به دنبال  افزونه‌‌هایی برای رفع این نیاز باشیم. در صورتی که افزونه‌های مناسب کار خود را پیدا نکنیم، آن سایت باید از طریق کد نویسی انجام شود

چه سایت‌هایی را نمی‌توان با وردپرس طراحی کرد؟
چه سایت‌هایی را نمی‌توان با وردپرس طراحی کرد؟

استفاده از وردپرس

راه‌های مختلفی برای ایجاد وب سایت رویایی خود با وردپرس وجود دارد. کاربران عموماً استفاده از نرم‌افزار را آسان می‌دانند ، اما اگر در این فرآیند کاملاً تازه کار باشید، شروع به کار می‌تواند به‌طور قابل درک ترسناک باشد.

چگونه یک وب سایت وردپرسی داشته باشیم؟

وردپرس امروزه محبوب‌ترین سیستم مدیریت محتوا است . سهولت استفاده و تطبیق پذیری آن اکثر کاربران و صاحبان مشاغل را قادر می‌سازد تا وب سایتی را ایجاد کنند که برای نیازهای آنها کار می‌کند. در اینجا آمده است که چگونه می‌توانید همین کار را انجام دهید.

۱. یک طرح وردپرس (WordPress.com) را انتخاب کنید.

برای شروع ایجاد وب سایت خود، یک طرح وردپرس را انتخاب کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، با WordPress.org فقط یک گزینه طرح (رایگان) دارید ؛ اما لازم است دامنه، ارائه دهنده هاست، پلاگین ها، تم‌ها و هر چیز دیگری که مربوط به سایت وردپرسی شما باشد را خریداری کنید.

تفاوت اصلی بین این طرح‌ها هزینه ماهانه، انواع سفارشی سازی سایت و دسترسی شما به ابزارهای بازاریابی است.

۲. نام دامنه و ارائه دهنده هاست خود را تنظیم کنید.

تنظیم نام دامنه و انتخاب ارائه دهنده هاست خود برای وردپرس معمولاً در همان زمان در فرآیند ایجاد وب سایت اتفاق می‌افتد.

قبل از اینکه در مورد نحوه تکمیل آن وظایف صحبت کنیم، اجازه دهید تفاوت بین نام دامنه شما و ارائه دهنده هاست را مورد بحث قرار دهیم.

در مورد نام دامنه خود به عنوان آدرس خانه خود فکر کنید – اینگونه است که بازدیدکنندگان شما می‌توانند وب سایت شما را در اینترنت پیدا کنند. نام دامنه شما چیزی شبیه به این خواهد بود: www.example.com.

ارائه دهنده هاست شما مانند خانه شماست؛ جایی که فایل های وب سایت شما در واقع ذخیره می‌شوند. بدون ارائه دهنده هاست، سایت شما فضایی روی سرور برای “زندگی” نخواهد داشت.

تنظیم نام دامنه و ارائه دهنده هاست
تنظیم نام دامنه و ارائه دهنده هاست

نحوه انتخاب ارائه دهندگان دامنه و هاست

مجدداً WordPress.org از شما می‌خواهد که دامنه خود را ایجاد کنید و یک ارائه دهنده میزبان شخص ثالث برای وب سایت خود پیدا کنید. WordPress.com به شما امکان می‌دهد بسته به طرحی که انتخاب می‌کنید تصمیم بگیرید که آیا یک دامنه سفارشی می‌خواهید یا نه، اما میزبانی را برای شما انجام می‌دهد.

ارائه دهنده هاست شما مهم است زیرا بر سرعت، امنیت و قابلیت اطمینان وب سایت شما تأثیر می‌گذارد. صدها ارائه دهنده برای انتخاب وجود دارد، به همین دلیل است که ما لیستی از ۲۲ تا از بهترین ارائه دهندگان هاست وردپرس را جمع آوری کرده ایم تا به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما بهترین کار را دارد. همه این ارائه دهندگان سه نیاز میزبانی وردپرس را برآورده می‌کنند :

  • PHP نسخه ۷.۴ یا بالاتر
  • MySQL نسخه ۵.۶ یا بالاتر یا MariaDB نسخه ۱۰.۱ یا بالاتر.
  • پشتیبانی از HTTPS

هنگام در نظر گرفتن ارائه دهندگان هاست برای سایت وردپرس خود، مطمئن شوید که همه معیارهای بالا را برآورده می‌کنند.

برای نام‌های دامنه، دریافت آن به آسانی جستجو و خرید از طریق ثبت‌کننده دامنه انتخابی شماست. اگر شما تازه وارد WordPress.com هستید اما قبلاً یک نام دامنه را در جای دیگری خریداری کرده و ایجاد کرده اید، مشکلی نیست – می‌توانید آن را به وب سایت وردپرس خود منتقل یا نقشه برداری کنید

۳. وردپرس را نصب کنید.

اگر از یک ارائه دهنده میزبانی خارج از وردپرس استفاده می‌کنید، باید CMS را نصب کنید تا دامنه جدید خود را به وب سایت خود متصل کنید.

۴. موضوع خود را انتخاب کنید.

می‌توانید وب‌سایت وردپرس خود را با استفاده از تم‌ها و قالب‌های وردپرس سفارشی کنید ، که هرکدام شامل طرح‌بندی‌ها، سبک‌های قالب‌بندی، رنگ‌ها، فونت‌ها و سایر گزینه‌های بصری هستند.

وردپرس به طور خودکار یک تم پیش فرض را اعمال می‌کند که نسبتاً ساده به نظر می‌رسد. شما می‌توانید آن را نگه دارید، اما بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است چندان تحت تأثیر قرار نگیرند. یک پوسته وردپرس سفارشی، چه پولی باشد و چه رایگان، وب سایت شما را برای خریداران شما جذاب و حرفه ای می‌کند.

مشابه طیف گسترده ای از ارائه دهندگان هاست موجود، صدها تم و قالب نیز برای انتخاب وجود دارد. برای کمک به شما، راهنمای ۲۰ تم و قالب مورد علاقه خود را گردآوری کرده ایم و آنها را بر اساس هدف دسته بندی کرده ایم. چه به دنبال یک تم همه کاره برای چندین نوع کسب و کار مختلف باشید، یا یک تم مناسب برای سایت تجارت الکترونیک، نمونه کارها، وبلاگ یا تجارت خود، موضوعی وجود دارد که برای نیازهای خاص شما کار می‌کند. علاوه بر طرح زمینه، می‌توانید صفحات خود را با ابزار سازنده مانند Elementor سفارشی کنید .

هنگامی که تم کامل را پیدا کردید، به سادگی آن را نصب کنید تا شروع به سفارشی سازی کنید. هر تم دارای مراحل مختلفی است که در طول فرآیند سفارشی‌سازی مورد نیاز است، بنابراین حتماً آنها را به دقت دنبال کنید. اگر موضوعی دارای یک وب‌سایت است (اغلب از طریق قالب و کتابخانه قالب وردپرس قابل دسترسی است )، در حین انجام فرآیند سفارشی‌سازی، اسناد را بررسی کنید.

انتخاب موضوع سایت
انتخاب موضوع سایت

۵. پست‌ها و صفحات را به وب سایت خود اضافه کنید.

وقتی محتوایی را به وب سایت وردپرس خود اضافه می‌کنید، معمولاً به صورت پست و صفحه نمایش داده می‌شود.

پست‌ها (یا “صفحات پویا”) معمولاً برای وبلاگ‌ها و نمونه کارها استفاده می‌شوند زیرا به طور خودکار جدیدترین محتوای وب سایت شما را در بالای محتوای برجسته شما قرار می‌دهند. صفحات ثابت هستند، به همین دلیل است که بیشتر برای صاحبان مشاغل جذاب هستند – محتوای اضافه شده در همان مکان باقی می‌ماند. پست‌ها و صفحات اصلی ترین انواع پست در وردپرس هستند. علاوه بر این، انواع پست بومی دیگری و همچنین انواع پست سفارشی وجود دارد . در حال حاضر، ما فقط می‌توانیم به صفحات و پست‌ها بمانیم.

با تصمیم گیری در مورد اینکه آیا می‌خواهید یک پست یا صفحه به عنوان صفحه اصلی (یا هر صفحه) وب سایت شما باشد، شروع کنید. برای افزودن یک پست به وب سایت خود، به داشبورد مدیریت بروید، روی پست‌ها و سپس افزودن جدید کلیک کنید .

می توانید عنوانی برای پست خود اضافه کنید، عکس‌ها را قرار دهید، قالب را تغییر دهید و عناصر صفحه را از طریق بلوک‌ها و کدهای کوتاه درج کنید . روی ذخیره پیش نویس کلیک کنید تا تغییرات خود را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید، یا روی انتشار کلیک کنید تا فوراً پست را زنده کنید.

افزودن یک صفحه به وب سایت شما نیز فرآیند مشابهی است. در ناحیه مدیریت، روی Pages و سپس Add New کلیک کنید .

ابتدا یک عنوان به صفحه خود اضافه کنید. در مرحله بعد، می‌توانید عکس‌ها را وارد کنید، فیلم‌ها را جاسازی کنید و محتوا اضافه کنید. مراحل مشابهی را برای ایجاد چندین صفحه برای وب سایت خود دنبال کنید. پس از اتمام، روی ذخیره پیش نویس یا انتشار کلیک کنید .

۶. وب سایت خود را سفارشی کنید.

فراتر از موضوعی که انتخاب می‌کنید، راه‌هایی برای سفارشی‌سازی بیشتر وب‌سایت شما وجود دارد. بیایید چند گزینه را بررسی کنیم.

ابتدا بیایید عنوان سایت خود را سفارشی کنیم. از جانبداشبورد مدیریت خود، تنظیمات > عمومی را انتخاب کنید . در اینجا، عنوان و برچسب وب سایت خود را اضافه کنید. همچنین می‌توانید سایر اطلاعات اولیه سایت مانند URL، ایمیل، منطقه زمانی و موارد دیگر را تغییر دهید.

در مرحله بعد، بیایید بخش های خواندن خود را سفارشی کنیم. در بخش تنظیمات > خواندن ، می‌توانید صفحه اصلی خود را به صفحه ایستا تغییر دهید.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که ترجیح می‌دهید محتوا در یک مکان در وب سایت شما باقی بماند، این را در نظر بگیرید. اگر وبلاگ نویسی هستید که ترجیح می‌دهید جدیدترین محتوای شما در بالای صفحات شما ظاهر شود، از یک صفحه پویا استفاده کنید. به این ترتیب بازدیدکنندگان شما به راحتی می‌توانند آخرین پست های شما را پیدا کنند.

نوار ناوبری نیز قابل تنظیم است. این به بازدیدکنندگان شما امکان می‌دهد تا به راحتی اطلاعات را در وب سایت شما پیدا کنند.

با رفتن به داشبورد مدیریت، روی ظاهر و سپس منوها‌، یک نوار پیمایش اضافه کنید .

از اینجا، می‌توانید تعیین کنید که می‌خواهید نوار شما چگونه به نظر برسد، چه تعداد صفحه را می‌خواهید شامل شود، چه عنوانی را می‌خواهید آن صفحات را عنوان کنید و به چه ترتیبی می‌خواهید فهرست شوند.

البته، این تنها کسری از کاری است که می‌توانید در داشبورد انجام دهید – برای اطلاعات بیشتر در مورد تنظیمات سایت وردپرس و گزینه های سفارشی سازی اینجا را کلیک کنید

سفارشی سازی وبسایت
سفارشی سازی وبسایت

۷. پلاگین‌ها را نصب کنید.

افزونه‌ها نرم افزارهایی هستند که قابلیت هایی را به وب سایت وردپرس شما اضافه می‌کنند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. با بیش از ۵۵۰۰۰ افزونه موجود، گزینه هایی برای اکثر انواع وب سایت‌ها و کاربران وجود دارد.

برای شروع نصب، به بخش Plugins در داشبورد مدیریت خود بروید. این به شما تمام افزونه های نصب شده در سایت شما را نشان می‌دهد. بسته به هاست خود، ممکن است چندین افزونه قبلاً نصب کرده باشید. توجه داشته باشید که برای اینکه یک افزونه کار کند باید پس از نصب آن را فعال کنید.

برای افزودن یک افزونه جدید، روی افزودن جدید کلیک کنید . افزونه مورد نظر خود را جستجو کنید و سپس روی Install Now کلیک کنید ، چند ثانیه صبر کنید، سپس روی Activate کلیک کنید .

پلاگین‌ها راهی برای ارتقا امکانات سایت‌
پلاگین‌ها راهی برای ارتقا امکانات سایت‌

۸.وب سایت خود را برای افزایش سرعت صفحه بهینه کنید.

عملکرد وب سایت بخش مهمی از تجربه کاربر است. اگر بارگذاری یک صفحه بیش از حد طول بکشد، بازدیدکنندگان شما به سرعت به سایت دیگری منتقل می‌شوند. شما نمی‌خواهید با سرعت کم بازدیدکنندگان را ناامید کنید.

با فعال کردن کش مرورگر می‌توانید عملکرد وب سایت خود را بهبود بخشید. کش مرورگر فرآیند ذخیره موقت داده های وب سایت شما در مرورگرهای بازدیدکنندگان است. به این ترتیب، محتوای شما برای نمایش در مرورگر نیازی به ارسال از سرور وب ندارد، که باعث افزایش سرعت وب سایت می‌شود.

برای فعال کردن کش برای وب سایت خود، یک افزونه کش را با فرآیندی که در بالا توضیح داده شد نصب و فعال کنید.

به عنوان مثال، WP Rocket یک افزونه کش وردپرس است که سایت شما را با چند کلیک سریعتر می‌کند. به لطف گزینه های قدرتمندی مانند Remove Unused CSS و Delay JS Execution، در زمان و تلاش خود صرفه جویی می‌کنید و در عین حال نمرات Core Web Vitals خود، امتیاز PageSpeed ​​Insights و زمان بارگیری کلی را بهبود می‌بخشید.

تهیه کننده: فرزانه خواجه‌پور
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *