استراتژی بازاریابی, برندینگ, تبلیغات

برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندینگ چیست؟

برندینگ و استراتژی بازاریابی از فعالیت های مدیریت برند در یک سازمان ،شرکت یا کسب و کار است. برندیگ و استراتژی بازاریابی باعث افزایش شناخت افراد به محصول، خدمت یا سازمان شما می­ شود. همچنین سبب تقویت جایگاه برند شما در ذهن مخاطب می­ شود.

در بازار افراد بسیاری بر­سر برند خود در رقابت هستند. معادل فارسی برند، نشان تجاری و علامت تجاری است. یعنی افراد برای کسب و کار خود، نشان خاصی در نظر میگیرند. این باعث جذب مخاطبان و مشتریان می ­شود.

هدف برندینگ

برند شما باید داستانِ سازمان، کسب­وکار، محصولات و خدمات شما را به مخاطبان نشان دهد.

برندینگ و بازاریابی ،کسب و کار شما را از رقیبان­تان متمایز میکند. برند شما، هویت شما و کسب و کارتان است؛ درک مخاطب از خودتان و سازمان­تان به همین موضوع برند مرتبط است.

اهمیت هدف برند

مصرف کنندگان باهوش، برندینگ و استراتژی بازاریابی شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. بیشتر مصرف کنندگان هدف برند را عامل مهمی در تصمیم گیری برای خرید یک محصول یا خدمات می‌دانند.

در واقع هدف برند قدرتمند، می‌تواند یک شرکت را از سایرین متمایز کند. اما هدف آن در برندینگ و استراتژی بازاریابی چیست؟ برندها چگونه می‌توانند از آن در بازار مدرن بهره ببرند؟

اهمیت برند
اهمیت برند

تعریف هدف برند

در واقع هدف برند، فراتر از درآمدزایی است. این موضوع مهم است که آن را با «وعده برند» اشتباه نگیرید. یک وعده برند ممکن است به خریدار ایده بدهد که از محصول یا خدمات چه انتظاری دارد.

اما هدف برند در برندینگ و استراتژی بازاریابی بسیار فراتر از آن است. همچنین با مصرف کنندگان در سطح احساسی تری ارتباط برقرار می کند.

تعریف هدف برند
تعریف هدف برند

به همین ترتیب، هدف برند با هدف اجتماعی یکسان نیست. اگرچه شباهت هایی در برندینگ و استراتژی بازاریابی وجود دارد. هدف برند در مورد ابتکارات محصول محور است که در تلاش برای دستیابی به تجارت و سود جامعه است.

چرا داشتن هدف برند مهم است؟

در اینجا چند مزیت کلیدی برای داشتن هدف برند وجود دارد:

  • هدف برند شما نه تنها به زندگی مشتریان بلکه برای کل جامعه ارزش می‌افزاید.
  • داشتن هدف در برندینگ واستراتژی بازاریابی می‌تواند به ایجاد یک رابطه عاطفی تر بین یک برند و مصرف کننده آن کمک کند. این موضوع به افزایش فروش و همچنین وفاداری کمک می کند.
  • یک هدف منحصر به فرد برند می‌تواند برند شما را از رقبا متمایز کند.

مهم بودن هدف برند
مهم بودن هدف برند

توسعه هدف؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

هدف برند باید به چیزی که برند می فروشد یا ارائه می دهد مرتبط باشد. یک شرکت خودروسازی فانتزی می‌تواند کلیسای محلی را به صورت رایگان نقاشی کند.

این را به عنوان راهی برای اهدای وقت و انرژی خود برای رسیدن به یک هدف خوب انجام می‌دهد. اما این چیزی در مورد محصول واقعی که شرکت خودروسازی فانتزی می‌فروشد، بیان نمی‌کند.

به طور مشابه، هدف برند مترادف با بشردوستی نیست. یک برند می‌تواند مقدار زیادی پول را به امور خیریه اهدا کند. اما این هنوز چیزی در مورد محصول آن‌ها در برندینگ و استراتژی بازاریابی نمی‌گوید.

توسعه هدف در برندینگ
توسعه هدف در برندینگ

نظر سایمون سینک درباره هدف برند

سایمون سینک، نویسنده رمان پرفروش «با چرا شروع کن» است. او اشاره می‌کند که مردم برای کاری که انجام می‌دهید پول نمی‌دهند، بلکه برای علت انجام آن کار هزینه می‌کنند. بنابراین هدف برند شما باید به طور جدا نشدنی با دلیل وجودی برند مرتبط باشد.

هدف برندینگ و استراتژی بازاریابی محصولی است که یک شرکت می‌فروشد. همچنین بخشی از همه کارهایی است که شرکت انجام می‌دهد. این هدف نیز باید از ابتدا وجود داشته باشد.

نظر سایمون سینک درباره هدف برند
نظر سایمون سینک درباره هدف برند

شما نمی‌توانید فقط یک بخش از هدف را روی یک محصول از قبل تولید شده بچسبانید. برای این‌‌ کار باید آن را با مجموعه‌ای از معیارهای خاص مطابقت دهید. مصرف کنندگان کاملا متوجه آن خواهند شد. در واقع برند باید از همان ابتدا ایجاد شود.

فکر بلند مدت

با توجه به مطلب قبل، هدف برند شما نمی‌تواند فقط یک تاکتیک بازاریابی منحصر به فرد باشد. مصرف کنندگان باید ببینند که برندها به هدف خود متعهد هستند، نه اینکه فقط یک شیرین کاری یکباره انجام دهند.

فکر بلند مدت
فکر بلند مدت

اجزاء برند:

اجزای برندینگ و استراتژی بازاریابی :

  • لوگو و هرچیزی که بتوان روی آن لوگو زد
  • اسم و نام تجاری کسب و کارتان
  • وبسایت
  • بسته بندی محصولات
  • شعار مخصوص کسب و کارتان
  • کانال ارتباطی با مخاطب

اجزاء برندینگ و استراتژی بازاریابی
اجزاء برندینگ و استراتژی بازاریابی

استراتژی برندینگ

مفهوم استراتژی برند ، پاسخ به سوالات زیر است:

  • چطور پیام برند را به گوش مخاطب برسانیم؟
  • در کدام مکان و کجا پیام برند را ارائه کنیم؟
  • از طریق چه کسانی پیام برند را تعریف کنیم؟

تدوین استراتژی قوی، سبب می­شود ارزش برند شما افزایش یابد؛ که این موضوع موجب افزایش ارزش محصول و خدمات شما می­گردد.

عوامل بسیار مهم در طراحی برندینگ

طراحی لوگو قوی و حرفه ای:

داشتن یک لوگو حرفه ای با طراحی عالی، سبب اعتماد می شود.با طراحی یک لوگو پیشرفته،احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان ،با شدت بیشتری با شما کار کنند.با داشتن لوگوی خوب ،مردم درباره نوع ارائه محصولات و خدمات اصلی شما کنجکاو می شوند.

شما میتوانید طراحی لوگو تان را به دست تیم آرتا تکنیکال بسپارید. ما با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت خدمات برندینگ و استراتژی بازاریابی را ارائه میکنیم.

مشخص کردن استراتژی اصلی کسب و کارتان:

برندینگ باید یک هدف، چشم انداز و بیانیه ماموریت داشته باشد. یعنی یک نقشه کار و برنامه ریزی برای کسب و کارتان داشته باشید.

انتخاب نام و پیام برای برندتان:

یک نام و پیام اصلی را باید برای برندتان را باید مشخص کنید. تمام کارمندان شرکت­تان نیز باید خلاصه ای از ویژگی برندتان بدانند.

عوامل مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی
عوامل مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی

تولید محتوا با کیفیت:

در عصر حاضر، بازاریابی محتوا از مهم ترین و موثر ترین شیوه های بازاریابی است. هیچ وقت با صرف جویی در بخش تولید محتوا، هزینه بازاریابی را کم نکنید. محتوای تولید شده تاثیر زیادی روی نظر مخاطبان دارد.

پس اگر محتوای با کیفیت و موثری داشته باشید، مشتریان شما روز به روز بیشتر می­ شود.

حفظ تعهدات برند:

حفظ تعهدات یکی از عوامل مهم در برندینگ است که باید به آن توجه کرد. مطمئن شوید که مشتریان شما از محصولات شما راضی هستند. همچنین خواسته های آنها برآورده شده است. اگر راضی نباشند، برند شما و اعتبارسازمان یا شرکت شما در خطر است. با مخاطبین و مشتریان خود روراست باشید ، قبل از فروش آنها را از تعهدات خود آگاه کنید.

بازاریابی اینترنتی:

ما در عصر تکنولوژی زندگی میکنیم. امروزه تبلیغات و بازاریابی برای برندتان باید به صورت اینترنتی هم انجام شود. زیرا در حال حاضر افراد زیادی از اینترنت و تلفن همراه استفاده میکنند.

شما میتوانید با بازاریابی در سایت ها، پیج های معروف، و شبکه های اجتماعی مختلف ،محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. یا سایتی را برای سازمان خود طراحی کنید. تیم آرتاتکنیکال نیز میتواند در حوزه طراحی سایت و سئو و همچنین تبلیغات به شما کمک کند.

بازاریابی

توضیح برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندینگ و استراتژی بازاریابی

تعریف محصول

“تعریف محصول در برندینگ و استراتژی بازاریابی به طور کلی هر چیزی است که می‌تواند برای برآوردن خواسته یا نیاز به بازار ارائه شود. از جمله کالاهای فیزیکی، خدمات، تجربیات، رویدادها، اشخاص، مکان‌ها، املاک ، سازمان‌ها ، اطلاعات و ایده ها”

این بدان معناست که یک محصول می تواند شامل اقامت در هتل، پرواز، دوره زبان خارجی، لباس، غذا، مسواک و غیره باشد.

برای نشان دادن تعریف یک محصول و نقش آن در تعریف نام تجاری‌، از مثال آب استفاده می‌کنیم:

آب یک منبع رایگان است که هر انسانی برای زندگی و بقا به آن نیاز دارد. با این حال، روزی که انسان‌ها و شرکت‌ها برندسازی آن را آغاز کردند، به محصولی تبدیل شد. برای مثال با فروش آب معدنی در بطری های شیشه ای و پلاستیکی که در برندینگ و استراتژی بازاریابی به صورت‌های مختلفی به فروش می‌رسد.

اما آب همیشه یکسان به نظر می رسد به این صورت که همیشه مایع و شفاف است. بنابراین، چگونه می‌توان شرکت‌های مختلف یک محصول را به فروش رساند اما همچنان مردم را متقاعد کرد که بطری های خود را به جای بطری آب رقبا خریداری کنند؟

پاسخ این است: با ایجاد یک نام تجاری و برندسازی.

محصولات؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
محصولات؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

تعریف برند

“مارک یا آرم تجاری اصطلاح، نام، طرح، نماد یا هر ویژگی دیگری است که کالا یا خدمات یک فروشنده را از سایر فروشندگان متمایز می‌کند.”

شما می‌توانید یک نام تجاری را به عنوان ایده یا تصویری قرار دهید که افراد آن را در ذهنشان داشته باشند. در برندینگ و استراتژی بازاریابی باید از نظر عملی و احساسی مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید. به عنوان مثال: به صورت عملی “کفش شرکت ما سبک است” و به‌صورت احساسی ” کفش شرکت ما به شما احساس قدرت می دهد “.

برندسازی محصولات

بنابراین فقط ویژگی های فیزیکی نیستند که یک نام تجاری را ایجاد می کنند، بلکه احساساتی است که مصرف کنندگان نسبت به شرکت یا محصول آن ایجاد می‌کنند. این ترکیبی از نشانه های فیزیکی و احساسی وقتی در معرض نام، لوگو، هویت بصری یا حتی پیام منتقل شده قرار می‌گیرد.

سایر محصولات موجود در بازار، می‌توانند به سادگی از یک محصول کپی کنند، اما یک نام تجاری همیشه منحصر به فرد خواهد بود. تجاری سازی برندینگ و استراتژی بازاریابی بسیار با اهمیت است. به عنوان مثال، طعم پپسی و کوکاکولا بسیار شبیه است، اما به دلایلی، برخی احساس می‌کنند بیشتر با کوکاکولا و برخی دیگر با پپسی در ارتباط هستند.

مثال تجاری سازی:

بار دیگر تجاری سازی بطری آب را مورد بررسی قرار می‌دهیم. محصول فروخته شده بطری آب است، اما برای متقاعد کردن مردم برای خرید آب معدنی خاص، شرکت‌ها مارک‌های مختلف آب را توسعه دادند. و هر یک از مارک‌ها معنای متفاوتی برای آب محصول ارائه می‌دهند.

در نهایت، یک نام تجاری عامل بسیار مهم در یک محصول یا شرکت خاص است. برخی از مارک‌ها به دلیل احساس مصرف کنندگان نسبت به آن‌ها، محبوبیت خود را افزایش یا کاهش می‌دهند.

تجاری سازی و برندسازی محصول
تجاری سازی و برندسازی محصول

تعریف نام تجاری

برندسازی یکی از مفاهیم بازاریابی است که کمی مبهم است و حتی برای افرادی که بازاریابی خوانده‌اند می‌تواند گیج کننده باشد. در این قسمت برندینگ و استراتژی بازاریابی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در اینجا ما قصد داریم نگاهی به “مارک تجاری” بیندازیم و سعی کنیم با واژه ها و مثال‌های ساده پاسخی روشن ارائه دهیم! برای درک مفهوم نام تجاری ابتدا باید بدانیم محصولات و مارک‌های تجاری چه هستند.

برندینگ و استراتژی بازاریابی روی چه کسی تاثیر می‌گذارد؟

مصرف کنندگان:

مصرف کنندگان کسانی هستند که درصورت برندسازی محصول، آن را شناسایی می‌کنند سپس محصول را خریداری می‌کنند.

کارکنان/سهامداران/اشخاص ثالث:

علاوه بر کمک به مصرف کنندگان در تشخیص محصولات مشابه، استراتژی‌های تجاری موفق باعث افزایش شهرت شرکت‌ها می‌شود. برندینگ و استراتژی بازاریابی می‌تواند طیف وسیعی از افراد را تحت تأثیر قرار دهد، از مصرف کنندگان گرفته تا کارمندان، سرمایه گذاران، سهامداران، ارائه دهندگان و توزیع کنندگان.

اگر دوست ندارید یا احساس خوبی در ارتباط با یک برند ندارید، احتمالاً نمی خواهید برای آن کار کنید. اما اگر احساس می کنید آن مارک تجاری شما را درک می‌کند و محصولاتی را ارائه می‌دهد که از شما الهام می‌گیرد، احتمالاً تمایل دارید با آن در ارتباط باشید و محصولاتش را خریداری کنید.

تاثیر تجاری سازی؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
تاثیر تجاری سازی؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

چگونه می‌توان برندینگ و استراتژی بازاریابی را انجام داد؟

شرکت ها تمایل دارند از ابزارهای مختلف برای ایجاد و شکل دادن به یک نام تجاری استفاده کنند. تیم آرتاتکنیکال ارائه کننده خدمات برندینگ و استراتژی تبلیغات است.

نام تجاری بستگی به موارد زیر دارد:

  • برند: هدف، ارزشها، وعده
  • بیانیه موقعیت یابی برند
  • هویت برند
  • تبلیغات و ارتباطات
  • حمایت و مشارکت
  • طراحی محصول و بسته بندی
  • تجربه در فروشگاه
  • تجربه فضای کار و سبک مدیریت
  • خدمات مشتری
  • استراتژی قیمت گذاری

نکات مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی
نکات مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندینگ در استراتژی بازاریابی

برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندینگ و استراتژی بازاریابی

اهمیت برندینگ

برندینگ بسیار مهم است زیرا تأثیر به یاد ماندنی در مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. همچنین باعث می‌شود مشتریان محصول و خدمات شما را شناسایی کنند و انتظاراتشان را بیان کنند.

برندینگ و استراتژی بازاریابی شما را از رقبا متمایز می کند. آنچه را که ارائه می‌دهید روشن می‌کند و شما را برتر از رقبا نشان می‌دهد. برندینگ به گونه ای طراحی می‌شود که نمایانگر واقعی از یک کسب و کار باشد.

زمینه های زیادی برای توسعه یک نام تجاری وجود دارد، که شامل تبلیغات، خدمات به مشتریان، مسئولیت اجتماعی، شهرت و جلوه های بصری است. همه این عناصر در برندینگ و استراتژی بازاریابی با هم کار می‌کنند تا یک نمای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنند.

اهمیت برندینگ و استراتژی بازاریابی
اهمیت برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندسازی چیست؟

اگر توضیحات نام برندینگ ساده بود، ابهام و ناهماهنگی زیادی در مورد مفهوم وجود نداشت. درک قوی از نام تجاری مستلزم درک مناسب از تجارت، بازاریابی و حتی مبانی ارتباطی (انسانی) است.

برندینگ و استراتژی بازاریابی آنقدر مفهوم وسیعی دارد که یک تعریف کوتاه نمی‌تواند آن را بصورت کامل در خود جای دهد. اما، به منظور کاهش انتشار اطلاعات منسوخ، نادرست و ناقص درباره برندینگ، ما تعریف کامل‌تری ارائه می‌دهیم:

تعریف کاملتری از برندینگ

برندسازی فرآیند دائمی شناسایی، ایجاد و مدیریت دارایی‌ها و اقدامات تجمعی است که درک برند را در ذهن ذینفعان شکل می‌دهد.

درواقع، مبنای یادگیری در مورد برندینگ بر اساس تعریف هویت بصری اشتباه است. تعریف برندینگ و استراتژی بازاریابی چیزی فراتر از زیبایی ظاهری مارک تجاری می‌باشد.

برندسازی چیست؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندسازی چیست؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

عوامل مهم در مفهوم برندینگ

۱. فرایند دائمی

برندسازی یک فرایند دائمی است زیرا هرگز متوقف نمی‌شود. افراد، بازارها و مشاغل دائما در حال تغییر هستند و مارک تجاری باید همگام شود تا بتواند همگام باشد. در نتیجه برندینگ و استراتژی بازاریابی همیشگی هستند.

۲. شناسایی، ایجاد، مدیریت

فرآیند ساختاری برای برندسازی و برندینگ وجود دارد. در ابتدا باید مشخص کنید که برای سهامداران خود چه کسی هستید. سپس برندینگ و استراتژی بازاریابی خود را ایجاد و طراحی کنید تا موقعیت خود را مطابق آن قرار دهید. در نهایت به طور مداوم همه چیز را تحت تأثیر قرار دهید.

عوامل مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی
عوامل مهم در برندینگ و استراتژی بازاریابی

۳. دارایی‌ها و اقدامات تجمعی

موقعیت‌یابی شما در برندینگ باید به دارایی‌ها و اقداماتی تبدیل شود که آن را در ذهن ذینفعان شما نشان می‌دهد. دارایی‌ها شامل هویت بصری، محتوا، محصولات و تبلیغات است. اقدامات شامل خدمات، پشتیبانی مشتری، روابط انسانی و تجربیات است. موقعیت‌یابی در برندینگ و استراتژی بازاریابی به مرور زمان کامل‌تر می‌شود و تغییر می‌کند.

۴. ادراک برند

درک برند همچنین به عنوان شهرت در برندینگ و استراتژی بازاریابی شناخته می‌شود. این ارتباطی است که یک فرد (مشتری یا غیر) در مورد نام تجاری شما در ذهن خود دارد. این درکی که افراد دارند، نتیجه فرایند نام تجاری می‌باشد.

۵. ذینفعان

مشتریان تنها کسانی نیستند که برداشتی از نام تجاری شما را در ذهن خود ایجاد می‌کنند. ذینفعان شامل مشتریان احتمالی، مشتریان فعلی، کارکنان، سهامداران و شرکای تجاری هستند. هر یک درک خود را تقویت می‌کنند و بر اساس آن با نام تجاری تعامل می‌کنند. در نتیجه ذینفعان در برندینگ و استراتژی بازاریابی اهمیت زیادی دارند.

ذینفعان؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
ذینفعان؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

چرا برندسازی مهم است؟

اهمیت برندینگ
اهمیت برندینگ

اهمیت برندینیگ و استراتژی بازاریابی

نام تجاری یک کسب و کار مهمتر از آن چیزی است که فکر می کنید. در ظاهر، برند شما ممکن ست به نظر برسد که فقط از عناصری مانند لوگو و رنگ تشکیل شده است.

اما برند شما در واقع هویت کل کسب و کار شما است. برند شما در مسیر برنینگ و استراتژی بازاریابی به شما شخصیت می‌بخشد. برندسازی همیشه یک بخش حیاتی از تجارت بوده است، اما ممکن است اکنون بیش از هر زمان دیگری مهم باشد.

با رسانه‌های اجتماعی، مصرف کنندگان هر روز در معرض برندهای جدید قرار می گیرند. این موضوع می‌تواند برای مصرف کنندگانی که تنوع زیادی برای خرید دارند عالی باشد.

برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندینگ و استراتژی بازاریابی

وجود رقابت با برندهای گوناگون

بنابراین کسب و کارها باید برای اطمینان از برجسته بودن و رسیدن به هدف خود، مسافت بیشتری را طی کنند. برای انجام این کار، باید روی ایجاد برندینگ و استراتژی بازاریابی قوی سرمایه گذاری کنید.

با نام تجاری مناسب، شما این شانس را دارید که بر نحوه درک افراد از کسب و کارتان کنترل داشته باشید. بنابراین نباید این موضوع را در روند کار نادیده بگیرید.

وجود رقابت با برندهای گوناگون؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
وجود رقابت با برندهای گوناگون؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

شناخت و محبوبیت کسب و کار شما

یکی از واضح ترین دلایلی که کسب و کارها به برندسازی نیاز دارند، کمک به آنها برای شناخته شدن بیشتر است. اگر برندسازی قوی برای کسب و کار خود داشته باشید، مردم به طور طبیعی به آن توجه بیشتری نسبت به کسب و کار بدون آن دارند. کسب‌وکاری که واقعاً برندسازی منسجمی ندارد، برای مدت طولانی در ذهن کسی باقی نمی‌ماند.

شناخت و محبوبیت کسب و کار شما؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
شناخت و محبوبیت کسب و کار شما؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

تفاوت بین لوگو و برند

برخی از عناصر ملموس (لوگو، گرافیک، رنگ و غیره) و برخی ناملموس (شخصیت، احساسات، موقعیت و غیره) هستند. در حالی که ممکن است در برخی موارد از لوگو برای نشان دادن یک برند استفاده شود. اما تنها عنصری نیست که تصویر و هویت یک شرکت را در برندینگ واستراتژی بازاریابی ایجاد می‌کند.

برتری برند نسبت به لوگو

می‌توان برند را همان لوگو در نظر گرفت. لوگو تنها نشانی از سازمان است. در حالیکه برند ماندگاری نام تجاری در ذهن و روح مشتری در راستای برندینگ و استراتژی بازاریابی است.

باتوجه با نظر کاتلر تنها زمانی می‌توانیم بگوییم برند موفقی هستیم که در روح و قلب مشتری نفوذ کرده باشیم. دراقع مشتری در هنگام مواجه با چندین نام نیازی به تکاپو در ذهن خود نداشته باشد. درنتیجه بی نیاز از تفکر محصول ما را انتخاب نماید.

تعریف جامع برند؛ برندینگ و استراژی بازاریابی

انجمن بازاریابی آمریکا (American Marketing Association) برند را اینگونه تعرف کرده است: یک نام تجاری، علامت، نشان، طرح یا ترکیبی از این ها است. همچنین برای شناسایی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز کردن این کالاها به کار می رود .

برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندینگ و استراتژی بازاریابی
برند می‌تواند نماد و نشان موارد پیچیده‌تری هم باشد، که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • فرهنگ استفاده از محصول
  • ماهیت و هویت محصول
  • شخصیت افراد استفاده کننده از محصول و …

در کشورمان و در فرهنگ لغت فارسی، برند معمولا برای کالا و محصولی با ارزش اجتماعی بالا به کار می رود.

لوگوی نایک

 طرح لوگوی نایک شبیه به یک تیک است. یک طرح ساده و تمیز که حرکت و سرعت را در مسیر برندینگ و استراتژی بازاریابی نشان می‌دهد. نام برند ریشه یونانی دارد و نماد الهه پیروزی است. درواقع طرحی جالب بنظر می‌آید اما صرفا یک نماد به شکل ساده است.

نایک؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی
نایک؛ برندینگ و استراتژی بازاریابی

برندینگ و استراتژی تبلیغاتی نایک

برندینگ و استراتژی بازاریابی نایک شامل استفاده از مواردی است که در پایین به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • انواع رسانه تبلیغاتی برای تبلیغات TTL، BTL، ATL
  • معرفی توسط چهره‌های سرشناس ورزشی
  • بسته بندی محصول
  • طراحی فروشگاه
  • جایگذاری محصول در سریال و فیلم‌های تلوزیونی
  • تصاویر درون فروشگاه‌ها
  • تگ‌ها و برچسب‌های متصل به محصول
  • تبلیغات چاپی و عکاسی محصولات
  • ساخت وب سایتموسیقی درون ویدیوهای تولیدی خود شرکت

برندسازی و استراتژی بازاریابی

برندینگ و استراتژی بازاریابی یک کسب و کار مهم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. در ظاهر، ممکن است فکر کنید که برند فقط از عناصری مانند لوگو و رنگ تشکیل شده است. در حقیقت برند هویت کل کسب و کار شما است. برند هر شرکت، به کسب و کار آن شخصیت می‌بخشد.

برندینگ و استراتژی بازاریابی
برندینگ و استراتژی بازاریابی

همان طور که گفتیم برندینگ و استراتژی بازاریابی یک بخش حیاتی از تجارت است. با رسانه‌های اجتماعی، مصرف کنندگان هر روز در معرض برندهای جدید قرار می‌گیرند. این موضوع برای مصرف کنندگانی که گزینه های زیادی دارند، عالی است. زیرا می‌توانند برای بهترین گزینه تحقیق کنند، اما از طرفی کار را برای مشاغل سخت‌تر می‌کند.

امروزه رقیبان زیادی برای هر کسب و کار وجود دارد. بنابراین هرکس برندینگ و استراتژی بازاریابی بهتری داشته باشد، موفق تر است. برای انجام این کار، باید روی ایجاد یک برند قوی سرمایه گذاری کنید که توجه مردم را به خود جلب کند. با برندسازی مناسب، شما این شانس را دارید که بر نحوه درک افراد، از کسب و کارتان کنترل داشته باشید.

برند موفق نسبت به رقبا
برند موفق نسبت به رقبا

افراد بیشتری کسب و کار شما را خواهند شناخت

یکی از واضح ترین دلایلی که کسب و کارها به برندسازی نیاز دارند، کمک به آنها برای شناخته شدن است. اگر برندینگ و استراتژی بازاریابی قوی برای کسب و کار خود داشته باشید، مردم به طور طبیعی به آن توجه بیشتری نسبت به کسب و کار بدون آن دارند. کسب‌وکاری که برندسازی منسجمی ندارد، برای مدت طولانی در ذهن کسی باقی نمی‌ماند.

معروفیت کسب و کار شما
معروفیت کسب و کار شما

کسب و کار با عناصری مانند لوگوی متمایز، رنگ‌های جذاب و سایر عناصر بصری بسیار خاطره انگیزتر است. ممکن است کسی فقط برای یک لحظه برند شما را ببیند و‌ آن را به یاد داشته باشد. این در صورتی است که ظاهر لوگوی شما به شکلی مثبت ظاهر شود، پس احتمال زیادی وجود دارد که آن را فراموش نکند.

این در حالی است که حتی این شخص هنوز آماده استفاده از محصولات یا خدمات شما نیست. در نهایت، زمانی که آنها به دنبال محصول یا خدماتی باشند، برند شما را انتخاب می‌کنند زیرا تصویری از برندتان در ذهن شخص حک شده است.

شناخت برند و کسب و کار
شناخت برند و کسب و کار

برندسازی می‌تواند به ایجاد اعتماد کمک کند

اعتماد مخاطبان خود یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که می‌توانید به عنوان یک برند داشته باشید. به دست آوردن اعتماد مخاطب در برندینگ و استراتژی بازاریابی همیشه آسان نیست. کسب‌وکاری که عناصر کلیدی برندسازی را از دست داده باشد، کار سخت‌تری برای جلب اعتماد مردم به آن‌ها خواهد داشت.

ایجاد اعتماد در مخاطبان
ایجاد اعتماد در مخاطبان

نام تجاری چیزی است که بسیاری از ما انتظار داریم با از دست دادن آن، برای برخی از مشاغل علامت قرمز باشد. بدون برندسازی، چیز زیادی برای نشان دادن کسب و کارتان ندارید.

کسب‌وکاری که برندینگ و استراتژی بازاریابی مناسبی را انجام داده می‌تواند بسیار با اعتماد باشد. نام تجاری به شما کمک می‌کند به مشتریان بالقوه نشان دهید که یک کسب و کار معتبر هستید.

این سرمایه گذاری است که کسب و کار شما برای بهبود خود انجام می‌دهد و مشتریان بالقوه متوجه خواهند شد که شما برای ایجاد نام تجاری خود تلاش کرده اید.

اعتماد سازی در مشتریان
اعتماد سازی در مشتریان

شما می‌توانید تبلیغات خود را بهبود بخشید

کسب و کار شما بدون تبلیغات نمی‌تواند خیلی پیشرفت کند. برندینگ و استراتژی بازاریابی دست به دست هم می‌دهند. اگر می‌خواهید تبلیغات بهتری برای کسب و کار خود داشته باشید، ابتدا باید روی ایجاد یک برند کار کنید.

بهبود تبلیغات در برندینگ
بهبود تبلیغات در برندینگ

وقتی کسب و کار خود را تبلیغ می‌کنید، می‌خواهید همه چیز منسجم باشد و هویت و ارزش‌های آن را نشان دهد. موقعی که برای شکل‌دهی برند خود وقت نگذارید، این می‌تواند یک چالش باشد.

اگر بدون نام تجاری مستحکم تبلیغات می‌کنید، فرصت های بسیار خوبی را برای ایجاد یک کمپین موثر از دست می‌دهید. گنجاندن نام تجاری در تبلیغات به افزایش شناخت برند در زمانی که همه آنها با هم گره خورده است کمک می‌کند.

برای کارمندان شما عالی است

برندینگ و استراتژی بازاریابی در داخل شرکت شما نیز ارزش ایجاد می‌کند. باعث می‌شود که کارمندانتان دوست داشته باشند برای شرکت شما کار کنند و احساس کنند که بخشی از یک تیم هستند. شرکتی با نام تجاری عالی کار آسان تری خواهد داشت که کارمندان احساس کنند با چیزی فراتر از یک شغل درگیر هستند.

برندینگ و استراتژی بازاریابی می‌تواند به جذب مشتریان جدید کمک کند. می‌توانید روی جنبه‌هایی از برندسازی نیز سرمایه‌گذاری کنید که تیم شما را با انگیزه نگه می‌دارد. این شامل چیزهای کوچکی مانند پوشاک و کالاهای مارک دار و همچنین ظاهر کل فضای اداری شما می‌شود. اگر بتوانید کارمندان خود را با ایجاد حس اتحاد از طریق برندسازی انگیزه دهید، در نهایت می‌توانید نتایج عالی را در سراسر جهان مشاهده کنید.

برندینگ برای کارمندان
برندینگ برای کارمندان

برندسازی مشتریان وفادار ایجاد می‌کند

شما فقط مشتریانی را نمی‌خواهید که برند شما را بشناسند و یک بار از کسب و کار شما استفاده کنند. بلکه می‌خواهید مشتریانی ایجاد کنید که دوباره به خرید ادامه دهند. با برندینگ و استراتژی بازاریابی خوب، می‌توانید به برند خود جنبه انسانی‌تری بدهید. در اینصورت مشتریان شما می‌توانند بیشتر از شرکتی که کاملاً تمام تجارت است، با آن ارتباط برقرار کنند.

از بسیاری جهات، می‌توانید احساسات مردم را از طریق برندسازی جلب کنید. همچنین به آنها احساس ارتباط بیشتری با شرکت خود بدهید. برندینگ و استراتژی بازاریابی به شما این امکان را می دهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

این کار در نهایت می تواند آنها را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند. می‌توانید برندی ایجاد کنید که مردم واقعاً به آن اهمیت می‌دهند و خود را از کسب‌وکارهایی که از آن به نفع خود استفاده نمی‌کنند جلوتر بگذارید.

برندسازی و ایجاد مشتریان وفادار
برندسازی و ایجاد مشتریان وفادار

اطلاعات بیشتر

تیم آرتاتکنیکال در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. یکی از خدماتی که ارائه می‌دهد برندینگ و استراتژی بازاریابی است. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با همکاران ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

منابع: brandingmag

تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *