برندینگ, تبلیغات, گرافیک

لوگو تایپ‌ها

لوگو تایپ‌ها؛ آرتا تکنیکال

لوگو تایپ و اهمیت لوگو‌ها در کسب و کار

لوگو تایپ ها یکی از انواع لوگو هستند و به نوبه خود یکی از عوامل موثر در راه کار و کسب شما است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اهمیت لوگو چیست؟

لوگو‌ها عامل شناسایی کسب و کار شما به حساب می‌آیند. حتی کسب و کار‌‌های کوچک نیز باید لوگوی مخصوص و مرتب خود را داشته باشند.

اهمیت لوگو‌ها در کسب و کار
اهمیت لوگو‌ها در کسب و کار

مهم‌ترین دلایل نیاز یک کسب و کار به لوگو

  • لوگو تاثیر فوق‌العاده‌ای دربر مخاطب می‌گذارد و باعث دعوت آنان به تعامل با کسب و کار شما می‌شود.
  • به کسب و کارتان در ایجاد هویت کمک می‌کند.
  • توسط نماد لوگو، در ذهن مخاطبان بهتر به خاطر خواهید ماند.
  • لوگو باعث تمایز شما از رقبا و دیگر کسب و کار‌ها می‌شوند. این شرایط در لوگوتایپ‌ها پررنگ تر است.
  • نه تنها لوگو تایپ بلکه هر نمونه‌ی دیگری از لوگو‌ها باعث تقویت وفاداری افراد به کسب و کار شما می‌شود.

لوگو

لوگو‌ها شامل تصاویر، متون، اشکال یا ترکیبی از هر سه هستند. از لوگو برای معرفی و نمایش هدف شما استفاده می‌شود. اگر لوگو به خوبی طراحی شده باشد، می‌تواند بیشتر از این مسائل برای شما ارزش رقم بزند. نکته‌ی مهمی که وجود دارد این است که لوگو تنها یک تصویر بصری برای شناسایی شما نباشد. شما می‌توانید در امر طراحی لوگو به آرتاتکنیکال اعتماد کنید.

اگر طراحی مناسبی داشته باشد می‌تواند حامل پیام شغل شما به مخاطب باشد. بهتر بگوییم لوگو‌ها می‌توانند باعث ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبانتان شود. به شما در رسیدن به هدفتان به شما کمک کنند و در نهایت داستان شغل شما را نیز می‌توانند تعریف کنند!

لوگو تایپ‌

هر لوگویی که در آن متن به کار رفته باشد را به عنوان لوگو تایپ می‌شناسند. معمولا نام کسب و کار یا شخص هست. این موارد به عنوان ایده‌آل‌ترین حالات لوگو تایپ‌ها به کار می‌روند. اگر نام حرفه شما متمایز است که به راحتی باعث جلب توجه مخاطب و به یاد سپاری نام می‌شود، از باقی رقبا سه هیچ جلو هستید. برای اینکه به خوبی از شرایط استفاده برای کار و کسب‌ خود ارزش آفرینی کنید، می‌توانید به تیم حرفه‌ای آرتا تکنیکال تکیه کنید.

آشنایی با لوگو تایپ‌ها؛ تیم حرفه‌ای آرتاتکنیکال
آشنایی با لوگو تایپ‌ها؛ تیم حرفه‌ای آرتاتکنیکال

گاهی اوقات یک امضا و یا یک تک واژه به عنوان لوگو تایپ استفاده می‌شود. موفقیت لوگو تایپ‌ها به میزان تطابق سبک تایپوگرافی با هویت حرفه شما وابسته است. حروف مشکی و پررنگ احساس قدرت و ثبات را منتقل می‌کنند.

لوگو تایپ مناسب چه کسانی است؟

  • مشاغل تازه کاری که قصد دارند در ذهن عموم ماندگار شوند.
  • حرفه‌هایی که نام آن‌ها نمایانگر اطلاعاتی در حیطه کاری آنان است.
  • قصد ادغام لوگو با شعار خود هستند.
  • افراد فعال در صنایع رسمی
  • حرفه‌هایی که تصمیم به استفاده از نام معروفی دارند.
  • برند‌هایی که دارای رویکرد‌های پیچیده یا عملکرد تاریخی هستند.

ارزش‌ آفرینی‌های لوگو تایپ برای شما

ترکیبی از سبک سنتی و کلاسیک است. به عبارتی می‌تواند برای همه سلیقه‌ای مناسب باشد. خصوصا اگر به دست افراد ماهری چون آرتاتکنیکال بپردازید. همچنین برای تشخیص نام شما و آگاهی از برند شما گزینه‌ی ایده‌آلی است. از دیگر مزایای لوگو تایپ‌ها، این است که به شما امکان استفاده از آن در بحث تولید محتوا و تبلیغات خود توسط بازی با کلمه را فراهم می‌کند.

مزایای لوگو تایپ‌ها
مزایای لوگو تایپ‌ها

 در عین حال می‌تواند شناسنامه کار و کسب شما باشد؛ یعنی اطلاعاتی را در مورد شما به گوش مخاطب برساند. و آخرین ارزش‌ آفرینی که به نوبه خود ارزشمند است، باعث سردرگمی افراد در مورد کسب و کار و برند شما نمی‌شود.

معایب لوگو تایپ‌ها

لوگو تایپ‌ها معایبی نیز دارند که به آن‌ها در ادامه خواهیم پرداخت. یکی از عیوب این نوع از لوگو‌ها این است که برای هر مکانی مناسب نیست. همچنین کمی از سرگرمی خود را به دلیل اینکه برای خلاقیت کمی محدودیت دارد، کاسته است. برای نام‌های تجاری طولانی و یا دشوار به کار نمی‌روند.

همچنین امکان ابراز خلاقیت در بعضی کلمات نسبت به برخی دیگر بیشتر است. که این امر باعث تفاوت جذابیت لوگو‌ها با کلمات متفاوت شود. هر متد تایپوگرافی و هر نمونه فونتی، پس از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهد و ممکن است قدیمی به نظر برسد.

لوگو تایپ یا لوگو مارک؟

لوگوتایپ لوگویی به لوگویی گفته می‌شود که حول نام شرکت یا حروف اول قرار دارد. در حالی که لوگومارک لوگویی است که حول یک تصویر یا نماد متمرکز شده است. لوگوتایپ ها اغلب به عنوان علامت‌های کلمه یا حروف نیز شناخته می‌شوند. در حالی که لوگومارک‌ها به عنوان آرم‌های تصویری یا نمادهای لوگو نیز شناخته می‌شوند.

تفاوت لوگو تایپ و لوگو مارک
تفاوت لوگو تایپ و لوگو مارک

لوگوی شرکت‌‌های گوگل، کوکاکولا دو نمونه از معروف‌ترین لوگو تایپ‌ها هستند. آنها تنها یک نام با فونتی منحصر به فرد هستند. در نهایت با توجه به سلیقه و کسب و کار شما، می‌توان انتخاب کرد که لوگو تایپ مناسب‌تر است یا لوگو مارک یا این که ترکیی از هر دو باشد. تیم آرتاتکنیکال می‌توانند شما را در مسیر طراحی لوگو همراهی کنند.

لوگو مارک

شاید برای شما این سوال به وجود آمده باشد که لوگو مارک چیست؟ ما به این سوال پاسخ خواهیم داد. لوگو مارک‌ها نماد‌هایی هستند که مفاهیم را به شکلی ایده‌آل به تصویر می‌کشند. لوگو مارک می‌تواند ابزاری قدرتمند و تاثیر‌گذار باشد. لوگو مارک به دلیل انعکاس نحوه تفکر شما یا هدفتان بر مخاطب تاثیر‌گذاری بالایی دارد. همچنین این قسم از لوگو‌ها به دلیل امکان استفاده از اشکال، می‌توانند باعث حداکثری ارتباطات تصویری شوند.

لوگو مارک
لوگو مارک

در دنیای اشکال هر شکل مفهوم مختص خود را دارد. همین امر باعث می‌شود که احساساتی در مخاطب به وجد بیاید. احساساتی مثل ثبات، اعتماد به نفس،  انرژی بخش یا معمولی. شما با آرتا تکنیکال  می‌توانید بهترین لوگو مارک خود را داشته باشید. لوگو مارک مانند دیگر انواع لوگو مزایا و معایب خود را دارد. که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ترکیب لوگو تایپ و لوگو مارک

ترکیب این دو مدل از لوگو در بسیاری از موارد باعث ایجاد لوگوی موثر‌تری نسبت به استفاده جداگانه شده است. به طور کلی ترکیب لوگو مارک و لوگو تایپ می‌توانید در عین بهتر شدن لوگو شما، باعث از دست دادن امکاناتی شود که هر کدام به تنهایی ارائه می‌دهند. شاید بپرسید که چه کسانی می‌توانند از این لوگوی ترکیبی استفاده کنند، یا مزیت‌ها و معایب آن‌ چیست؟ در ادامه مقاله در ارتباط با این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تهیه کننده: فرزانه خواجه‌پور
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *