تولید محتوا, شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام؛ آرتا تکنیکال

اینستاگرام

اینستاگرام یک برنامه رایگان اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. برای توسعه و فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ شما می‌توانید با اینستاگرام، به شکلی متفاوت به ارائه خدمات و محصولات خود ادامه دهید. اما باید به صورت اصولی و با آگاهی در این پلتفرم فعالیت کنید تا نتیجه مطلوبی به‌دست آورید.

کسب درآمد با پلتفرم اینستاگرام
کسب درآمد با پلتفرم اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام کلید موفقیت در تجارت الکترونیک

قبل از پرداختن به ویژگی‌ها و امکانات سایت فروشگاهی، بایست به اصلی‌ترین اصل فعالیت از طریق اینترنت بپردازیم. سادگی باید یک هدف در طراحی خوب باشد و برای رسیدن به آن نیازی نیست ظرافت را فدا کنید. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که ۷۶  درصد از مصرف کنندگان می‌گویند مهم‌ترین ویژگی یک وب سایت سهولت استفاده است. هدف این است که به خریداران کمک شود سریع‌تر و بدون پیچیدگی غیرضروری که می‌تواند مسیر خرید را مسدود کند، به آنچه می‌خواهند برسند.

کلید موفقیت در تجارت الکترونیک
کلید موفقیت در تجارت الکترونیک

چرا اینستاگرام؟

  • این واقعیت وجود دارد که کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران عادی رسانه‌‌های اجتماعی درگیر هستند. این در حالی است که روندها نشان می‌دهد که تعامل اینستاگرام در حال کاهش است، این پلتفرم همچنان در مقایسه با توییتر و فیس بوک نرخ تعامل بالاتری را برای مشاغل ایجاد می‌کند.اما کاربران اینستاگرام فراتر از تعامل ساده هستند؛ آنها معمولاً خریداران آنلاین نیز هستند . طبق مطالعات اخیر ، ۷۲ درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن چیزی در اینستاگرام تصمیم به خرید می‌گیرند که محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها شامل لباس، آرایش، کفش و جواهرات است. این طرز فکر خرید، کاربران اینستاگرام را به مخاطبان کامل تبدیل می‌کند، زیرا آنها قصد بالایی دارند و سریع به مشتریان آنی شما تبدیل می‌شوند.

تولید محتوا در اینستاگرام
تولید محتوا در اینستاگرام

یکی دیگر از دلایل عالی بودن اینستاگرام برای تجارت الکترونیک مربوط به خود پلتفرم است اینستاگرام اخیراً ابزارهای جدیدی را برای کسب و کار معرفی کرده است و در حال توسعه و ایجاد ابزار‌های کاربردی بیشتر برای کسب و کار‌هاست! چه از طریق پیوندهای موجود در استوری‌‌های اینستاگرام و چه از طریق پست‌‌های اینستاگرام قابل خرید، به زودی بسیاری از تجربیات خرید آنلاین ما در اینستاگرام شروع می‌شوند.

الگوریتم اینستاگرام

هنگامی که اینستاگرام برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که فید زمانی را با یک الگوریتم جایگزین می‌کند، اکثر مردم با واکنشی نه چندان خوشحال کننده پاسخ دادند… و از آن زمان تغییر زیادی نکرده است.

پس چرا اینستاگرام از ترتیب زمانی به الگوریتم تغییر کرد؟

با افزایش محبوبیت اینستاگرام، پیگیری همه عکس‌ها و ویدیوهایی که مردم به اشتراک می‌گذارند سخت‌تر شد. در واقع، طبق گفته اینستاگرام ، مردم به طور متوسط ​​۷۰ درصد از فیدهای خود را بخاطر محدودیت‌های زمانی از دست می‌دادند. با توجه به این موضوع، اینستاگرام الگوریتمی ایجاد کرد که فیدهای افراد را دوباره سازماندهی کرد تا از نظر تئوری محتوای بیشتری را ببینند که به آنها مرتبط است.

آشنایی با الگوریتم اینستاگرام، کلید موفقیت جذب مخاطب
آشنایی با الگوریتم اینستاگرام، کلید موفقیت جذب مخاطب

در حالی که یک فید زمانی به حدس و گمان نیاز دارد؛ به عبارت دیگر تمام چیزی که واقعاً باید نگران آن باشید این است که در زمانی که مخاطبان شما بیشترین فعالیت را دارند پست کنید، فیدهای مبتنی بر الگوریتم می‌توانند تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل مختلف باشند؛ مانند میزان تعامل یک پست، یا مدت زمانی را که مردم صرف مشاهده پست‌‌های شما می‌کنند.

اجزای الگوریتم اینستاگرام

اینکه الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند و چه چیز‌هایی برای آن اهمیت دارد را می‌توان تا حدودی تشخیص داد. در ادامه تیم آرتا تکنیکال به توضیح این موارد خواهند پرداخت.

علاقه

این اینستاگرام است که پیش بینی می‌کند چقدر به یک پست اهمیت می‌دهید. هرچه بیشتر فکر کنند که شما آن پست را “لایک” خواهید کرد، در فید شما بالاتر ظاهر می‌شود. طبق گفته اینستاگرام، این بر اساس «رفتار گذشته در محتوای مشابه و بینش ماشینی بالقوه تحلیل محتوای واقعی پست» است.

در مورد این مورد مانند صفحه جستجو اینستاگرام فکر کنید : هنگامی که یک ویدیو از اسلایم را دوست دارید، کل صفحه کاوش شما پر از ویدیوهای اسلایم می‌شود. و اگر شخصی در فید شما ویدیویی از اسلایم پست کند، اینستاگرام حدس می‌زند که شما هم آن را دوست خواهید داشت.

علاقه‌مندی مخاطبان به محتوا
علاقه‌مندی مخاطبان به محتوا

به موقع بودن (فعالیت منظم)

چند وقت پیش یک عکس یا فیلم پست شده است؟ الگوریتم جدید اینستاگرام پست‌های اخیر را در اولویت قرار می‌دهد، بنابراین امیدواریم پست‌های کمتری را از یک هفته پیش ببینید. در حالی که فید به هیچ وجه به زمان‌بندی باز نمی‌گردد، اینستاگرام به جای صرفاً محتوا یا تعامل در پست، به زمانی که پست می‌کنید اهمیت بیشتری می‌دهد. این موضوع در اواخر سال ۲۰۱۷ تأیید شد، زمانی که اینستاگرام متعهد شد از نمایش پست‌های قدیمی‌تر در فیدهای افراد جلوگیری کند!

فعالیت منظم شرط پیروزی بر الگوریتم‌های اینستاگرام
فعالیت منظم شرط پیروزی بر الگوریتم‌های اینستاگرام

ارتباط

در نتیجه، کسب‌وکارها باید بیشتر از زمان فعال بودن مخاطبانشان در اینستاگرام آگاه باشند، بنابراین می‌توانند پست‌های خود را برای نمایش در آن زمان بهینه کنند. فکر می‌کنید  حساب‌هایی که در فید مشاهده می‌کنید، بر چه اساسی به شما نمایش داده می‌شوند؟ اگر اغلب روی عکس‌های شخصی کامنت می‌گذارید یا در عکس‌های او تگ می‌شوید، این به اینستاگرام نشان می‌دهد که او در دسته «دوستان و خانواده» شما قرار می‌گیرد. در نتیجه، احتمالاً محتوای بیشتری را که آنها پست می‌کنند مشاهده خواهید کرد (و بالعکس!).

تولید محتوا در اینستاگرام راه افزایش سود
تولید محتوا در اینستاگرام راه افزایش سود

این یک خبر عالی برای کسب و کارها است زیرا راهی را به آنها می‌دهد تا در ذهن خود باقی بمانند. فقط از فالوورهای خود بخواهید که شما را در پست‌های خود تگ کنند و مطمئن شوید که پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام خود را بهینه‌سازی کرده‌اید تا بیشترین نظرات را دریافت کنید.

فرکانس فعالیت!

هر چند وقت یکبار اپلیکیشن اینستاگرام را باز می‌کنید؟ اگر مکررا پیگیر صفحه‌تان هستید، فید شما «زمان‌شناس»‌تر و فعال‌تر به نظر می‌رسد زیرا اینستاگرام سعی می‌کند «بهترین پست‌ها را از آخرین بازدیدتان به شما نشان دهد».

تولید محتوا در اینستاگرام راه افزایش سود
تولید محتوا در اینستاگرام راه افزایش سود

دنبال کردن

اگر برنامه اینستاگرام را کمتر بررسی کنید، فید شما به جای زمانی، بیشتر بر اساس آنچه اینستاگرام فکر می‌کند دوست دارید مرتب می‌شود. چند نفر را در اینستاگرام دنبال می‌کنید؟ اگر افراد زیادی را دنبال می‌کنید، اینستاگرام گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارد، بنابراین احتمالاً همه پست‌های هر حساب را نخواهید دید.

پیگیری مطالب مورد علاقه در اینستاگرام
پیگیری مطالب مورد علاقه در اینستاگرام

میزان استفاده و فعالیت

اگر زمان زیادی را در اینستاگرام می‌گذرانید، پست‌‌های بیشتری را مشاهده خواهید کرد زیرا اینستاگرام عمیق تر به فهرست خود می‌پردازد.

اگر هر روز فقط چند دقیقه را در برنامه صرف می‌کنید، می‌توانید نکات برجسته را از الگوریتم دریافت کنید.

رشد و توسعه پیج اینستاگرام

بهترین روش‌ها برای به دست آوردن فالوورهای اینستا ممکن است مانند یک پازل به نظر برسد. شاید تمام تلاش خود را کرده باشید تا روی رشد، تعامل و فروش تمرکز کنید ، اما کار نمی کند. اگر چنین است، ممکن است یک قطعه مهم از پازل را نادیده بگیرید: محتوا.  محتوا شاید مهمترین جنبه برای کمک به رشد فالوورهای اینستاگرام باشد. و با تمرکز بر روی شما، رشد اینستاگرام می‌تواند انفجاری باشد.

رشد و توسعه پیج اینستاگرام
رشد و توسعه پیج اینستاگرام

محتوای خوب راهی برای رشد حساب کاربری

حتما این سوال برای شما به وجود آمده است که چگونه محتوای خوب به شما کمک می‌کند تا حساب کاربری خود را رشد دهید؟  اینستاگرام یک پلتفرم بسیار بصری است و به همین دلیل است که محتوای عالی می‌تواند به شما در جذب فالوورهای اینستا کمک کند. به برندهایی که از حساب شخصی خود در رسانه‌‌های اجتماعی دنبال می‌کنید فکر کنید. به احتمال زیاد، شما وقت خود را برای پروفایل‌هایی که دارای عکس‌‌های تار، بدون شرح هستند، تلف نمی کنید و هرگز از استوری‌‌های اینستاگرام استفاده نمی کنید. در عوض، احتمالاً برندهایی را دنبال می‌کنید که هر روز محتوای باکیفیت ارائه می‌دهند – پست‌هایی که الهام‌بخش، آموزش می‌دهند یا به شما اطلاع می‌دهند یا هر سه مورد!

محتوای خوب راهی برای رشد کسب و کار شما
محتوای خوب راهی برای رشد کسب و کار شما

برخی از مطالعات از این مفهوم حمایت می‌کنند که کیفیت محتوا به جای هشتگ‌ها یا استراتژی‌های دیگر، بیشترین اهمیت را در جلب مشارکت دارد. مردم بر اساس نوع محتوایی که پست می‌کنید، تصمیم خود را برای دنبال کردن شما (یا نه) می‌گیرند. ارسال محتوای عالی این شانس را افزایش می‌دهد که دکمه “دنبال کردن” را بزنند.

استراتژی محتوا

اکنون می‌دانیم محتوا مهم و واقعا ضروری است. مواردی که در ادامه گفته می‌شود یکی از راه‌های ارائه محتوای مناسب در صفحه کسب و کار شماست.

یک برنامه محتوا توسعه دهید

قبل از اینکه وارد شوید و شروع به ارسال پست کنید، یک برنامه محتوایی ایجاد کنید که به شما کمک می‌کند بدانید چه چیزی را پست کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. در اینجا چند کار وجود دارد که باید هنگام ساختن استراتژی خود برای رشد اینستاگرام خود انجام دهید.

توسعه برنامه محتوا
توسعه برنامه محتوا

موضوع محتوای خود را انتخاب کنید

تم اینستاگرام شما به سادگی به زیبایی حساب شما اشاره دارد؛ به عبارت دیگر، نمایه شما چگونه به نظر می‌رسد. داشتن یک تم خوب می‌تواند به شما کمک کند فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهید زیرا مردم متوجه زیبایی ظاهری پروفایل شما می‌شوند. موضوع شما بسط برند شما است که نمایشی بصری از کاری که انجام می‌دهید را ارائه می‌دهد.

ارتباط میان موضوع کسب و کار شما با صفحه کسب و کارتان
ارتباط میان موضوع کسب و کار شما با صفحه کسب و کارتان

 Blue Sky Planners دارای تمی است که بسیاری از رنگ‌های پاستلی تازه را در خود جای داده است. این موضوع با نام تجاری Blue Sky است و از رنگ‌های موجود در لوگوی شرکت استفاده می‌کند. همچنین متوجه ویدیوهای زیادی با همان تصویر اولیه خواهید شد: یک هدیه کاغذی قهوه ای با دستان آماده برای باز کردن.

این تم موثر است زیرا رنگ‌‌های زیبا به آن جلوه ای آرام بخش می‌دهد. به علاوه، درهم و برهم نیست، و برای چشمان شما آسان است که همه چیز را بپذیرد. برای بهترین نتایج طولانی مدت، با موضوع خود سازگار باشید.

آماده سازی کپشن‌های جذاب

کپشن‌ها جزء بسیار مهمی برای کمک به رشد اینستاگرام شما هستند. آنها با توضیح بیشتر تصویر شما را پشتیبانی‌ می‌کنند و اغلب به خوانندگان شما وظیفه‌ای‌ می‌دهند؛ مثلا می‌نویسند روی لینک موجود در بیو ما کلیک کنید. بسته به ماهیت نام تجاری شما، زیرنویس‌ها‌ می‌توانند تکان دهنده باشند یا طنز. اگر زیرنویس شما تکان‌دهنده است از یک رویکرد خوب برای سازمان‌های غیرانتفاعی در حال استفاده هستید. فراموش نکنید که همیشه یک CTA قرار دهید تا فالوورهای خود را به عمل تشویق کنید.

آماده سازی کپشن‌های جذاب برای اینستاگرام
آماده سازی کپشن‌های جذاب برای اینستاگرام

مثال بارز آن ایموجی هاست! به گفته Share ، برندهای سایز متوسط ​​(۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ فالوور) با استفاده از چهار تا ۱۰ ایموجی در هر عنوان بهترین تعامل را به دست‌ می‌آورند. برندهای کوچکتر و بزرگتر (زیر ۱۰۰۰ فالوور یا بیش از یک میلیون فالوور) باید از یک تا سه برند استفاده کنند.

درباره بهترین هشتگ‌ها تحقیق کنید

هشتگ‌‌‌های اینستاگرام روش مهمی برای افزایش دسترسی شما هستند و وقتی صحبت از بهترین روش‌ها برای رشد اینستاگرام شما‌ می‌شود، هشتگ‌ها را نمی توان نادیده گرفت. حتی فقط یک هشتگ‌ می‌تواند تعامل شما را تا ۱۲.۶ درصد افزایش دهد. اینستاگرام حداکثر تا ۳۰ را مجاز‌ می‌کند، بنابراین شما باید حتما از تمام ۳۰ استفاده کنید!

شما باید کمی تحقیق کنید تا بهترین هشتگ‌ها را برای برند خود بیابید. به حساب‌‌‌های رقبای خود نگاه کنید تا ببینید آنها در حال انجام چه کاری هستند. یک کلمه اساسی مرتبط با کسب و کار خود را در نوار جستجوی اینستاگرام جستجو کنید و ببینید چه هشتگ‌‌‌های طولانی‌تری ایجاد‌ می‌شود.

استفاده از هشتگ‌های مناسب برای پست‌های اینستاگرام

همچنین‌ می‌توانید از یک سایت معتبر برای برای یافتن بهترین تگ‌ها برای جذب فالوورهای اینستا استفاده کنید. می‌توانید از ژنراتور برای جستجوی هشتگ‌ها بر اساس چندین دسته استفاده کنید؛ دسته‌هایی مانند برچسب‌‌‌های برتر، تصادفی و بهترین تطابق. سپس، حتی‌ می‌توانید مواردی را که انتخاب‌ می‌کنید در لیست‌‌‌های گروه هشتگ‌‌‌های مختلف ذخیره کنید. این یک راه عالی برای ایجاد تعدادی هشتگ با دید بالا و افزایش تعامل است.

ساختار پست‌های خودرا برنامه ریزی کنید!

پس از اینکه موضوع خود را مشخص کردید، باید ساختار پست‌ها را برنامه ریزی کنید. Grid اینستاگرام شما به سادگی به نحوه قرارگیری عکس‌‌‌های شما در نمایه شما اشاره دارد. داشتن یک شبکه خوب برنامه ریزی شده‌ می‌تواند به حساب شما کمک کند تا برای هر کسی که با آن روبرو شود بسیار جذاب تر به نظر برسد.

به عنوان مثال، وبلاگ نویس مواد غذایی نیکول @allergylicious یک شبکه به زیبایی طراحی شده است که در آن همه عکس‌‌‌های او با یکدیگر هماهنگ هستند. تصاویر او پس‌زمینه سفید دارند و شامل سایه‌های فصلی قهوه‌ای و قرمز هستند. نیکول با برنامه ریزی شبکه خود، یک حساب کاربری در اینستاگرام ایجاد کرد که از نظر بصری جذاب است و باعث‌ می‌شود مردم تمایل به دنبال کردن داشته باشند. با برنامه ریزی قبلی‌ می‌توانید فالوورهای اینستاگرام را نیز افزایش دهید.

تصمیم‌گیری برای بهترین چینش پست‌های اینستاگرامی
تصمیم‌گیری برای بهترین چینش پست‌های اینستاگرامی

برخی از شرکت‌ها و اینفلوئنسرها دوست دارند از یک الگوی خاص پیروی کنند که در آن سه نوع عکس که می‌تواند عکس محصول، عکس یک شخص، و یا یک تصویر گرافیکی با متن باشد را در یک زمان‌بندی پست می‌کنند. به این ترتیب، شبکه آنها به صورت عمودی ردیف‌ می‌شود.

هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، نحوه قرارگیری پست‌های خود را از قبل تنظیم کنید تا ایده‌ای از شکل ظاهری آن داشته باشید. یکی از بهترین ابزارها برای این کار Planoly است ، یک برنامه پیش نمایش اینستاگرام که برای برنامه ریزی بسیار مفید است. عکس‌های خود را در برنامه آپلود کنید و می‌توانید ببینید دقیقاً چه شکلی در شبکه اینستاگرام شما خواهند بود. وقتی آماده آپلود واقعی آنها باشید، به لطف برنامه ریزی بصری دقیق خود، فالوورهای بیشتری در اینستا خواهید داشت. شما می‌توانید این کار را به تیم متبحر آرتا جابز محول کنید.

محتوای خیره کننده بسازید!

هنگامی که استراتژی خود را برای رشد اینستاگرام خود ترسیم کردید، وقت آن است که آن را عملی کنید. چندین ابزار اینستاگرام وجود دارد که‌ می‌تواند به شما کمک کند هنگام تهیه محتوا و تلاش برای جذب فالوور اینستاگرام در زمان صرفه جویی کنید. در  ادامه تیم آرتا تکنیکال مواردی را به شما معرفی خواهند کرد.

Canva

Canva نمونه ای از یک وب سایت با قالب‌‌‌های طراحی آماده برای استفاده است. شما‌ می‌توانید از بین چندین قالب مختلف با اندازه رسانه‌‌‌های اجتماعی انتخاب کنید و سپس پس زمینه را انتخاب کنید، متن اضافه کنید، عکس‌‌‌های خود را آپلود کنید و موارد دیگر.

canva ابزاری برای طراحی پست‌های خیره کننده
canva ابزاری برای طراحی پست‌های خیره کننده

Story Art

همچنین‌ می‌توانید از قالب‌ها برای استوری اینستاگرام استفاده کنید . برنامه Story Art دارای ده‌ها الگو است که‌ می‌تواند به استوری‌‌‌های شما کمک کند تمیز و جذاب به نظر برسند. استفاده از قالب‌‌‌های طراحی برای ارسال تصاویری با کیفیت بالا‌ می‌تواند اینستاگرام شما را تا حد زیادی رشد دهد.

عکس‌ها و فیلم‌‌‌های استوک

به تعدادی عکس نیاز دارید که به افزایش فالوور اینستاگرام کمک کند؟ وب سایت‌‌‌های عکس سهام شما را پوشش داده اند. به دنبال وب سایت هایی باشید که عکس‌‌‌های بدون حق امتیاز ارائه‌ می‌دهند. مواد بدون حق امتیاز برای استفاده بدون پرداخت حق امتیاز برای هر استفاده در دسترس هستند. نقطه مقابل تصاویر بدون حق امتیاز، تصاویر دارای حق چاپ است. استفاده از این نوع عکس‌ها مناسب نیست، زیرا شما مالک آنها نیستید.

استفاده از عکس‌ها و فیلم‌‌‌های استوک برای طراحی پست‌های اینستاگرام
استفاده از عکس‌ها و فیلم‌‌‌های استوک برای طراحی پست‌های اینستاگرام

می‌توانید عکس‌های ایمن برای استفاده را به صورت رایگان در وب‌سایت‌های عکس استوک پیدا کنید. Pixabay و Pexels دو تا از رایج ترین سایت‌ها هستند که Pixabay حاوی بیش از یک میلیون عکس و ویدیو است. Unsplash یکی دیگر از گزینه‌‌‌های رایگان است که عکس‌‌‌های خلاقانه دارد. اگر بودجه ای برای تصاویر دارید، از وب سایتی مانند iStock ، Shutterstock یا Envato Elements استفاده کنید. عکس‌های موجود در این سایت‌ها هزینه دارند، اما کیفیت آن‌ها بیشتر از آن چیزی است که در جاهای دیگر می‌بینید.

ویرایشگر تصویر

هنگامی که تصاویر را آماده ساختید، ممکن است لازم باشد آنها را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که همه شبیه و مطابق با موضوع شما هستند. به خوبی شناخته شده است که ارسال عکس‌‌‌های با کیفیت در اینستاگرام مهم است. Icons8 Smart Upscaler به شما کمک‌ می‌کند تصاویر را در عرض چند ثانیه ارتقا دهید. استفاده از آن سریع و آسان است؛ شما عکس خود را آپلود‌ می‌کنید، هوش مصنوعی آن را به طور خودکار پردازش‌ می‌کند و عکس خود را صادر‌ می‌کنید. VSCO نمونه دیگری از برنامه ویرایش عکس اینستاگرام است. استفاده از فیلتر یکسان روی همه عکس‌هایتان راه خوبی برای گره زدن همه چیز به هم است.

ابزار ویرایش و ادیت تصاویر؛ تولید محتوا در اینستاگرام
ابزار ویرایش و ادیت تصاویر؛ تولید محتوا در اینستاگرام

ادوب فتوشاپ

Adobe Photoshop ابزار مفید دیگری است که استفاده از آن آسان است حتی اگر تجربه ویرایش عکس زیادی نداشته باشید. سعی کنید همه عکس‌هایتان را در یک دسته ویرایش کنید و سپس برنامه‌ریزی کنید که در طول هفته بالا بروند. پست کردن به طور مداوم برای رشد اینستاگرام شما بسیار مهم است، بنابراین برنامه ریزی از قبل‌ می‌تواند به شما کمک کند که پست را فراموش نکنید.

چطور در هر زمینه‌ای محتوای خلاقانه داشته باشیم؟

 در ادامه تیم آرتا تکنیکال به نکاتی اشاره می‌کند که به شما در امر تولید محتوای خلاقانه کمک خواهد کرد. شما می‌توانید فعالیت پیج خود را به تیم آرتا تکنیکال بسپارید.

شیوه

صدها هزار برند مد از طریق اینستاگرام استایل خود را به نمایش می‌گذارند.  اما سوالی که وجود دارد این است که شما چطور محتوای خود را متمایز کنید. یکی از روش‌های مفید این است که دنبال کنندگان خود را در پشت صحنه ببرید. به جای اینکه صرفاً عکس‌های محصول را پست کنید، عکس‌هایی از انبار خود، تصاویر رویدادها و نورافکن‌های کارمندان را قرار دهید. این می‌تواند به فالوورها کمک کند که واقعاً با قلب برند شما ارتباط برقرار کنند ؛ این امر در گذر زمان می‌تواند باعث احتمال افزایش خریداران شما شود.

تغییر روش راهی برای تولید محتوای خلاقانه
تغییر روش راهی برای تولید محتوای خلاقانه

هنگامی که عکس‌های محصول را پست می‌کنید، همچنین مهم است که از ویژگی برچسب گذاری محصول استفاده کنید. همانطور که دنبال کنندگان اینستا را دریافت می‌کنید که به پست‌های شما نگاه می‌کنند، اگر به یک محصول علاقه مند هستند، برچسب‌های محصول می‌توانند آنها را چند مرحله ذخیره کنند. به جای رفتن به لینک موجود در بیو، تنها کاری که باید انجام دهند این است که روی عکس ضربه بزنید تا جزئیات محصول را ببینید.

ورزش‌ها

برندهای ورزشی باید از قدرت داستان سرایی برای بهترین نتیجه استفاده کنند. به هر حال، این چیزی است که بسیاری از ورزشکاران برای آن زندگی می‌کنند؛ هیجان بازی و داستان‌های انگیزشی بازیکنانی که قبل از آنها آمده اند. کمپین‌هایی را اجرا کنید که داستان‌های ورزشکاران را تعریف می‌کنند، مانند تصاحب استوری اینستاگرام با یک ورزشکار حرفه‌ای.

مشارکت با ورزشکاران به عنوان اینفلوئنسر
مشارکت با ورزشکاران به عنوان اینفلوئنسر

مشارکت با ورزشکاران به عنوان اینفلوئنسر یک حرکت بازاریابی هوشمندانه برای رشد اینستاگرام شما نیز هست. اینفلوئنسر مارکتینگ روشی موثر برای نمایش محصولات شما در مقابل افراد بیشتری است و با مشارکت با ورزشکاران، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که به دنبال کنندگان شما بیشتر از آنچه می‌خواهند می‌دهد: داستان‌هایی در مورد ورزشی که آنها دوست دارند.

چگونه اینستاگرام خود را با محتوا رشد دهیم؟

در اینستاگرام، محتوا پادشاه است  و با تشخیص آن، کسب و کار شما نیز می‌تواند پادشاه باشد. روی این پیشنهادها کار کنید و هنگام ایجاد محتوا برای حساب خود شروع به اعمال آنها کنید. همانطور که بهترین شیوه‌های تولید محتوا را اجرا می‌کنید، به آرامی اما مطمئناً شروع به رشد اینستاگرام خود خواهید کرد؛ و تا زمانی که محتوای با کیفیت را پست می‌کنید، این نوع رشد اینستاگرام است که باقی خواهد ماند.

تولید محتوا در اینستاگرام با نرخ تبدیل بالا

ایجاد محتوای اینستاگرام با قابلیت تبدیل بالا کار آسانی نیست. در حالی که اینستاگرام می‌تواند ابزار ارزشمندی برای مشاغل در هر اندازه باشد، اثربخشی آن راز بزرگی نیست. به همین دلیل رقابت زیادی در اینستاگرام وجود دارد. اگر می‌خواهید تبدیل‌ها را افزایش دهید و این پلتفرم رسانه اجتماعی محبوب را برای خود پول‌ساز کنید، باید بر آن مانع اولیه غلبه کنید.

تولید محتوا در اینستاگرام با نرخ تبدیل بالا
تولید محتوا در اینستاگرام با نرخ تبدیل بالا

هیچ چیز آزاردهنده‌تر از صرف زمان و تلاش برای یک استراتژی اینستاگرامی که هیچ نتیجه‌ای ندارد، نیست. شما می‌توانید با درک بهتر پلتفرم، از جمله بایدها و نبایدهای بازاریابی اینستاگرام ، با این موضوع برخورد کنید .

هفت نکته برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا

تیم آرتا تکنیکال هفت نکته را در زیر بیان کرده‌است تا به شما در ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا کمک کند. با استفاده از این استراتژی‌های مفید و کاربردی، می‌توانید از طریق یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی جهان، مخاطبان خود را جذب کنید.

۱.تصاویر جذاب ایجاد کنید

هیچ چیز سریعتر از یک تصویر چشمگیر و متقاعد کننده که تخیل را به تصویر می‌کشد، اسکرول اینستاگرام غافل را متوقف نمی‌‌کند. اینستاگرام یک پلتفرم کامل است که از محتوای بصری ساخته شده است و بسیاری از آن تمایل دارند با هم ترکیب شوند. می‌توانید با به اشتراک‌گذاری تصاویری که تأثیری ماندگار بر بینندگان می‌گذارند، قالب را بشکنید و شانس تبدیل خود را بهبود بخشید.

استفاده از تصاویر جذاب در تولید محتوا برای بالا بردن نرخ تعامل و تبدیل
استفاده از تصاویر جذاب در تولید محتوا برای بالا بردن نرخ تعامل و تبدیل

چند راه برای انجام این کار وجود دارد. ابتدا روی نحوه نورپردازی تصاویری که می‌گیرید تمرکز کنید. با انجام این کار، می‌توانید ویژگی‌های مثبت تصویر خود را برجسته کنید و حس درام را در اطراف آن ایجاد کنید.

چه در حال عکاسی از افراد و چه از محصولات هستید، باید زاویه ای جالب و جذاب پیدا کنید. اینستاگرام همچنین فیلترهای مختلفی را ارائه می‌دهد که می‌توانید از آنها برای ایجاد پاپ تصاویر خود استفاده کنید. در حالی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند این فیلترها فقط برای بهبود کیفیت سلفی‌های شما وجود دارند، اما در واقع می‌توانند تفاوت بزرگی در مورد محتوای تبلیغاتی ایجاد کنند.

اگر مخاطبان شما در درجه اول جوان‌تر هستند، استفاده از فیلترهای محبوب ممکن است به شما کمک کند توجه آنها را جلب کنید.

۲. از موسیقی‌ها و میم‌های ترند در حلقه‌های اینستاگرام استفاده کنید

هنگامی که هدف شما ایجاد محتوای اینستاگرام با قابلیت تبدیل بالا باشد، حلقه‌ها ابزار قدرتمندی هستند. آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا از خلاقیت خود برای جذب مخاطب از طریق ویدیوهای کوتاه و قابل اشتراک گذاری استفاده کنید.

بیایید در اینجا صادق باشیم، ریلز‌ها به دلیل محبوبیت TikTok وجود دارند ، و شما می‌توانید به همان روش از آنها استفاده کنید. ویدیوهای ۳۰ ثانیه‌ای ایجاد کنید که حاوی موسیقی محبوب، نقل قول‌ها، جوک‌ها و موارد دیگر هستند.

راه جلب توجه از طریق Reels این است که بفهمید چه چیزی در بین مخاطبان شما ترند است. این می‌تواند یک رقص یا آهنگ خاص باشد. سریع‌ترین راه برای فهمیدن اینکه چه نوع محتوایی پرطرفدار است، تماشای ریلز‌هایی است که مشتریان بالقوه شما به اشتراک می‌گذارند.

ترکیب مدیا‌های ترند با محتوای خود
ترکیب مدیا‌های ترند با محتوای خود

می‌توانید از Reels برای پاسخ به سؤالات مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید یا محصولات خود را به روشی مبتکرانه با استفاده از یک تکه کلام محبوب اضافه کنید. وقتی یک موضوع پرطرفدار را به روشی جدید ارائه می‌کنید، کمی توجه را به خود جلب خواهید کرد.

بعلاوه، اگر فالوور زیادی ندارید، می‌توانید تقریباً در هر کشوری با استفاده از Reels تبلیغاتی را اجرا کنید، و آنها بسیار شبیه تبلیغات استوری اینستاگرام هستند.

۳.از‌ هشتگ‌های‌ مرتبط‌ استفاده‌ کنید

هشتگ‌ها‌ به‌ بخشی‌ منظم‌ از‌ فرهنگ‌ مدرن‌ اینترنتی‌ تبدیل‌ شده‌‌اند.‌ آنها‌ سال‌ هاست‌ که‌ به‌ طور‌ منظم‌ در‌ دنیای‌ رسانه‌های‌ اجتماعی‌ حضور‌ دارند.‌ اما‌ امروزه‌ هنوز‌ هم‌ موثر‌ هستند و نقش پررنگی ایفا می‌کند. ‌ با‌ بهینه‌سازی‌ پست‌های‌ خود‌ با‌ هشتگ‌های‌ مرتبط‌ و‌ پرطرفدار،‌ مطمئن‌ می‌شوید‌ که‌ در‌ نتایج‌ جستجو‌ قرار‌ می‌گیرید‌ که‌ مخاطبان‌ هدف‌ شما‌ چشم‌های‌ جمعی‌ خود‌ را‌ به‌ آن‌ دارند.‌

استفاده از هشتگ‌های مرتبط در تولید محتوا در اینستاگرام
استفاده از هشتگ‌های مرتبط در تولید محتوا در اینستاگرام

اما‌ به‌ عبارت‌ کلیدی‌ در‌ آنجا‌ توجه‌ کنید‌ .‌ هشتگ‌های‌ شما‌ باید‌ به‌ پست‌ مورد‌ نظر‌ مربوط‌ باشد.‌ شما‌ نمی‌ توانید‌ فقط‌ هشتگ‌های‌ محبوبی‌ را‌ اضافه‌ کنید‌ که‌ هیچ‌ ارتباطی‌ با‌ آنچه‌ به‌ اشتراک‌ می‌گذارید‌ ندارند.‌ همچنین‌ باید‌ مراقب‌ باشید‌ که‌ از‌ چه‌ هشتگ‌ هایی‌ استفاده‌ می‌کنید،‌ زیرا‌ نباید‌ بیشتر‌ از‌ ۵‌ هشتگ‌ داشته‌ باشید.‌

هشتگ‌های‌ شما‌ باید‌ مستقیماً‌ با‌ نقطه‌هایی‌ مطابقت‌ داشته‌ باشند‌ که‌ محصولات‌ یا‌ خدمات‌ شما‌ به‌ کاهش‌ آن‌ کمک‌ می‌کنند.‌ به‌ عنوان‌ مثال،‌ اگر‌ در‌ حال‌ فروش‌ یک‌ محصول‌ کاهش‌ وزن‌ هستید،‌ چیزی‌ مانند# کاهش-وزن ‌ یا‌# چربی-سوزی ممکن‌ است‌ مفید‌ باشد.‌

تولید محتوا در اینستاگرام را با آرتا تکنیکال شروع کنید.
تولید محتوا در اینستاگرام را با آرتا تکنیکال شروع کنید.

۴. از‌ ویدیوهایتان‌ بخواهید‌ که‌ داستان‌ بگویند!

وقتی‌ داستانی‌ را‌ تعریف‌ می‌کنید،‌ می‌توانید‌ تأثیر‌ طولانی‌مدت‌ بر‌ مخاطبان‌ خود‌ بگذارید.‌ این‌ امر‌ به‌ ویژه‌ زمانی‌ موثر‌ است‌ که‌ نشان‌ دهید‌ محصول‌ یا‌ خدمات‌ شما‌ چگونه‌ می‌تواند‌ مشکلات‌ مشتری‌ را‌ برطرف‌ کند.‌ شما‌ باید‌ بدانید‌ که‌ مخاطبان‌ شما‌ از‌ کسب‌ و‌ کار‌ شما‌ چه‌ می‌خواهند‌ و‌ چگونه‌ می‌توانید‌ به‌ بهترین‌ شکل‌ به‌ آنها‌ کمک‌ کنید.‌ درک‌ نکات‌ دردناک‌ مشتریان‌ هدف‌ شما‌ یکی‌ از‌ مهمترین‌ جنبه‌های‌ هر‌ کمپین‌ بازاریابی‌ است.‌  هنگام‌ گفتن‌ یک‌ داستان‌ ،‌ مشکلی‌ را‌ ارائه‌ می‌کنید،‌ راه‌ حلی‌ را‌ معرفی‌ می‌کنید‌ و‌ سپس‌ نشان‌ می‌دهید‌ که‌ چگونه‌ آن‌ راه‌ حل‌ وضعیت‌ را‌ بهبود‌ می‌بخشد.‌

داستان‌های ویدیویی راهی برای تولید محتوا در اینستاگرام
داستان‌های ویدیویی راهی برای تولید محتوا در اینستاگرام

با‌ محتوای‌ ویدیویی‌ ،‌ انجام‌ این‌ کار‌ به‌ اندازه‌ کافی‌ آسان‌ است.‌ شما‌ به‌ سادگی‌ باید‌ به‌ کسی‌ که‌ در‌ مضیقه‌ است‌ نشان‌ دهید،‌ به‌ او‌ نشان‌ دهید‌ که‌ از‌ محصول‌ یا‌ خدمات‌ شما‌ استفاده‌ می‌کند،‌ سپس‌ نشان‌ دهید‌ که‌ چگونه‌ زندگی‌ آنها‌ تحت‌ تأثیر‌ این‌ راه‌ حل‌ قرار‌ گرفته‌ است.‌

۵. از‌ محتوای‌ تولید‌ شده‌ توسط‌ کاربر‌ استفاده‌ کنید

همیشه‌ محتوایی‌ که‌ ایجاد‌ می‌کنید‌ نیست‌ که‌ به‌ شما‌ در‌ ایجاد‌ تبدیل‌ کمک‌ می‌کند.‌ گاهی‌ اوقات‌ این‌ محتوایی‌ است‌ که‌ شما‌ به‌ اشتراک‌ می‌گذارید‌ یا‌ تغییر‌ کاربری‌ می‌دهید.‌ محتوای‌ تولید‌ شده‌ توسط‌ کاربر‌ تا‌ حد‌ زیادی‌ به‌ سمت‌ ایجاد‌ تأثیر‌ بر‌ روی‌ مخاطبان‌ شما‌ می‌رود.‌

استفاده از محتوای منتشر شده کاربران
استفاده از محتوای منتشر شده کاربران

این‌ به‌ این‌ دلیل‌ است‌ که‌ محتوای‌ ایجاد‌ شده‌ توسط‌ یک‌ کسب‌ و‌ کار‌ در‌ مورد‌ خودش‌ همیشه‌ دارای‌ یک‌ زاویه‌ است‌ و‌ مردم‌ ذاتاً‌ به‌ آن‌ اعتماد‌ ندارند.‌ اما‌ وقتی‌ پیام‌ توسط‌ یک‌ همتا‌ ارائه‌ می‌شود‌ که‌ می‌تواند‌ به‌ هیچ‌ وجه‌ نشان‌ دهد‌ که‌ چگونه‌ یک‌ شرکت‌ خاص‌ به‌ آن‌ها‌ کمک‌ کرده‌ تا‌ نقاط‌ درد‌ و‌ رنجی‌ که‌ مشتری‌ ایده‌آل‌ شما‌ نیز‌ دارد‌ را‌ کاهش‌ دهد،‌ حس‌ اعتماد‌ و‌ مشروعیت‌ در‌ اطراف‌ پست‌ وجود‌ دارد.‌

شما‌ می‌توانید‌ محتوای‌ تولید‌ شده‌ توسط‌ کاربر‌ و‌ نظرات‌ مثبت‌ را‌ از‌ طریق‌ استوری‌ اینستاگرام‌ خود‌ به‌ اشتراک‌ بگذارید.‌ همچنین‌ می‌توانید‌ (با‌ اجازه‌ شخصی‌ که‌ آن‌ را‌ ایجاد‌ کرده‌ است)‌ آن‌ محتوا‌ را‌ در‌ صفحه‌ خود‌ ارسال‌ کنید‌ تا‌ سایر‌ کاربران‌ آن‌ را‌ ببینند.‌ حتی‌ می‌توانید‌ چندین‌ توصیه‌ مثبت‌ ایجاد‌ شده‌ توسط‌ مشتریان‌ راضی‌ را‌ با‌ هم‌ ویرایش‌ کنید‌ تا‌ از‌ مشروعیت‌ پست‌های‌ تولید‌ شده‌ توسط‌ کاربر‌ استفاده‌ کنید‌ و‌ محتوای‌ اینستاگرامی‌ با‌ قابلیت‌ تبدیل‌ بالا‌ ایجاد‌ کنید.

۶. مزایای‌ محصولات‌ یا‌ خدمات‌ خود‌ را‌ نشان‌ دهید

مردم‌ می‌خواهند‌ بدانند‌ که‌ محصول‌ یا‌ خدمات‌ شما‌ چگونه‌ به‌ آنها‌ کمک‌ می‌کند.‌ به‌ همین‌ دلیل‌ مهم‌ است‌ که‌ محتوای‌ محصولات‌ و‌ خدمات‌ خود‌ را‌ در‌ اینستاگرام‌ به‌ اشتراک‌ بگذارید.‌ شما‌ باید‌ مزایای‌ آنها‌ را‌ برجسته‌ کنید‌ تا‌ مردم‌ را‌ متقاعد‌ کنید‌ که‌ از‌ شما‌ خرید‌ کنند.‌

بررسی مزایای محصولات یا خدمات
بررسی مزایای محصولات یا خدمات

برای‌ مثال،‌ اگر‌ یک‌ صفحه‌ تناسب‌ اندام‌ هستید‌ و‌ درباره‌ بهترین‌ تمرینات‌ وزن‌ بدن‌ که‌ باید‌ امتحان‌ کنید‌ پست‌ می‌کنید،‌ ویدیویی‌ از‌ انجام‌ تمرینات‌ ورزشی‌ برای‌ جلب‌ علاقه‌ به‌ اشتراک‌ بگذارید.‌ در‌ این‌ سناریو،‌ همچنین‌ ایده‌ خوبی‌ است‌ که‌ یک‌ عکس‌ قبل‌ و‌ بعد‌ از‌ افرادی‌ که‌ از‌ تمرینات‌ شما‌ استفاده‌ کرده‌ اند‌ و‌ نتایج‌ قابل‌ توجهی‌ دیده‌ اند‌ را‌ نشان‌ دهید.‌ ‌

به‌ عنوان‌ مثال‌ دیگر،‌ شرکت‌ مالی‌ MOS‌ از‌ پست‌هایی‌ در‌ حساب‌ اینستاگرام‌ خود‌ برای‌ گسترش‌ تلاش‌های‌ بازاریابی‌ محتوا‌ با‌ اشاره‌ به‌ مزایای‌ استفاده‌ از‌ راه‌حل‌های‌ خود‌ استفاده‌ می‌کند.‌ این‌ شامل‌ حساب‌های‌ بانکی‌ برای‌ نوجوانان‌ و‌ مزایایی‌ است‌ که‌ آنها‌ ارائه‌ می‌دهند.

پررنگ کردن مزیت‌های محصولات یا خدمات ارائه شده
پررنگ کردن مزیت‌های محصولات یا خدمات ارائه شده

مردم‌ می‌خواهند‌ بدانند‌ که‌ آنچه‌ شما‌ ارائه‌ می‌دهید‌ می‌تواند‌ به‌ آنها‌ در‌ مسائلی‌ که‌ با‌ آن‌ مواجه‌ هستند‌ کمک‌ کند.‌ شما‌ می‌توانید‌ با‌ اشتراک‌ گذاری‌ پست‌ هایی‌ مانند‌ این‌ که‌ اثربخشی‌ محصول‌ شما‌ و‌ ارزشی‌ را‌ که‌ اثربخشی‌ به‌ همراه‌ دارد،‌ ثابت‌ کنید.‌

۷. مخاطبان‌ خود‌ را‌ بشناسید‌ و‌ مهارت‌های‌ بازاریابی‌ محتوا‌ را‌ تقویت‌ کنید

در‌ نهایت،‌ بازاریابی‌ اینستاگرام‌ بازاریابی‌ محتوا‌ است‌ و‌ یکی‌ از‌ اولین‌ گام‌ها‌ در‌ هر‌ طرح‌ بازاریابی‌ محتوا،‌ درک‌ مخاطبان‌ است.‌  شما‌ باید‌ پرسونای‌ خریدار‌ خاصی‌ را‌ برای‌ مخاطبان‌ هدف‌ خود‌ مشخص‌ کنید‌ و‌ اطلاعات‌ جمعیت‌ شناختی،‌ از‌ جمله‌ سن،‌ جنسیت،‌ موقعیت‌ جغرافیایی،‌ علایق،‌ محتوای‌ ترجیحی‌ و‌ موارد‌ دیگر‌ را‌ به‌ تفصیل‌ بیان‌ کنید.‌ تعریف‌ شخصیت‌ خریدار‌ به‌ شما‌ در‌ سایر‌ تلاش‌های‌ بازاریابی‌ مانند‌ طراحی‌ خبرنامه،‌ خطوط‌ موضوع‌ ایمیل‌ ،‌ محتوای‌ تعاملی‌ و‌ موارد‌ دیگر‌ کمک‌ می‌کند.‌

شناخت مخاطب باعث شفافیت بیشتر پروسه تولید محتوا می‌شود.
شناخت مخاطب باعث شفافیت بیشتر پروسه تولید محتوا می‌شود.

این‌ امکان‌ وجود‌ دارد‌ که‌ مخاطبان‌ زیادی‌ با‌ شخصیت‌های‌ مختلف‌ خریدار‌ داشته‌ باشید.‌ هنگام‌ ایجاد‌ محتوای‌ اینستاگرام،‌ به‌ یاد‌ داشته‌ باشید‌ که‌ کدام‌ شخصیت‌ را‌ هدف‌ قرار‌ می‌دهید‌ و‌ آن‌ محتوا‌ را‌ بر‌ اساس‌ آن‌ تنظیم‌ کنید.‌

هنگام‌ تلاش‌ برای‌ ایجاد‌ محتوای‌ اینستاگرام‌ با‌ قابلیت‌ تبدیل‌ بالا،‌ درک‌ قوی‌ از‌ بازاریابی‌ محتوا‌ مهم‌ است.‌ به‌ لطف‌ حجم‌ وسیعی‌ از‌ مطالب‌ آموزشی‌ رایگان‌ آنلاین،‌ ‌ می‌توانید‌ از‌ منابع‌ آموزشی‌ مانند ‌ StuDocu‌ برای‌ بهبود‌ در‌ این‌ زمینه‌ استفاده‌ کنید.

حتی‌ اگر‌ از‌ قبل‌ خود‌ را‌ یک‌ متخصص‌ بازاریابی‌ محتوا‌ می‌دانید،‌ همیشه‌ گرایش‌ها‌ و‌ استراتژی‌های‌ جدیدی‌ در‌ حال‌ ظهور‌ هستند‌ که‌ اگر‌ می‌خواهید‌ در‌ دنیای‌ پرشتاب‌ و‌ هیجان‌انگیز‌ بازاریابی‌ اینستاگرام‌ جلوتر‌ بمانید،‌ باید‌ بدانید.‌

شروع‌ به‌ ساخت محتوای‌ اینستاگرام‌ با‌ تبدیل‌ بالا‌ کنید

اینستاگرام‌ یک‌ پلت‌فرم‌ بازاریابی‌ بسیار‌ موثر‌ است‌ که‌ می‌تواند‌ برای‌ سودآوری‌ کسب‌ و‌ کار‌ شما‌ بسیار‌ مفید‌ باشد.‌ اما‌ برای‌ بهره‌ مندی‌ از‌ این‌ مزایا،‌ باید‌ نحوه‌ ایجاد‌ محتوای‌ اینستاگرام‌ با‌ تبدیل‌ بالا‌ را‌ بدانید.‌

هفت‌ نکته‌ای‌ که‌ در‌ بالا‌ برجسته‌ شده‌ است،‌ یک‌ استراتژی‌ تولید‌ محتوا‌ را‌ به‌ خوبی‌ نشان‌ می‌دهد‌ که‌ می‌تواند‌ نحوه‌ بازاریابی‌ کسب‌ و‌ کار‌ شما‌ را‌ در‌ اینستاگرام‌ تغییر‌ دهد.‌

برای‌ بررسی،‌ می‌توانید‌ محتوای‌ اینستاگرام‌ با‌ نرخ تبدیل‌ بالا‌ را‌ با کمک روش‌های زیر به وجود بیاورید.

  • ایجاد‌ تصاویر‌ جذاب
  • استفاده‌ از‌ صوت‌ و‌ ویدیوی‌ پرطرفدار‌ در‌ حلقه‌های‌ خود
  • استفاده‌ از‌ هشتگ‌های‌ مرتبط‌ هنگام‌ ارسال‌ پست
  • گفتن‌ یک‌ داستان‌ با‌ ویدیوهای‌ شما
  • استفاده‌ از‌ محتوای‌ تولید‌ شده‌ توسط‌ کاربر
  • نشان‌ دادن‌ مزایای‌ محصولات‌ یا‌ خدمات‌ شما

درک‌ مخاطبان‌ خود‌ و‌ اظهار‌ نظر‌ در‌ مورد‌ لبه‌ برش‌ بازاریابی‌ محتوا‌

چگونه برنامه محتوای اینستاگرام خود را ایجاد کنیم

فعالیت موفق در اینستاگرام نیز نیازمند یک برنامه مشخص و حساب شده است. برنامه‌ای که دیدی همه جانبه به مسائل کسب و کار و اتفاقات ماهانه داشته باشد. در ادامه تیم آرتا تکنیکال در ارتباط با طراحی تقویم محتوا برای تولید محتوا در اینستاگرام شما را آگاه می‌کنند.

اهداف خود را برای ماه مشخص کنید

قبل از پرش به برنامه محتوای اینستاگرام خود، باید استراتژی خود را با اهداف کلی بازاریابی خود هماهنگ کنید . آیا عرضه محصولی در راه است؟ آیا به تازگی روی پلت فرم شروع کرده اید؟ به طور طبیعی، اهداف شما ماهانه یا حتی هفتگی تغییر می‌کند، به این معنی که نوع محتوایی که ایجاد می‌کنید نیز تغییر خواهد کرد.

اینستاگرام نباید به عنوان یک نهاد جداگانه در نظر گرفته شود. اگر برند شما در کانال‌های دیگر وجود دارد، محتوای شما باید مکمل آنچه در جاهای دیگر دارید باشد. استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه‌های اجتماعی قطعا این کار را بسیار آسان می‌کند.

مشخص کردن اهداف ماهانه
مشخص کردن اهداف ماهانه

اگر تازه وارد اینستاگرام هستید، هنوز نگران تعداد فالوور نباشید. یکی از اهداف اولیه شما باید این باشد که حساب خود را با محتوای با ارزش کافی برای مخاطبان خاص خود پر کنید. دنبال کنندگان پس از آن خواهند آمد.

مخاطب خود را بشناسید

اگر یک برند موجود هستید، احتمالاً از قبل می‌دانید مشتری شما کیست. هنگام ارائه برنامه محتوای اینستاگرام خود، همیشه آنها را در نظر داشته باشید. تحقیق کن به نمایه‌های آنها و افرادی که آنها را دنبال می‌کنند نگاهی بیندازید و با مرور پست‌های اخیر آنها متوجه شوید که چه علایق خاصی دارند. این کمک می‌کند که یک نماینده ایده آل از مخاطبان خود در ذهن داشته باشید و یک شخصیت در اطراف او ایجاد کنید.

این سوالات را از خود بپرسید:

  • یک روز معمولی در زندگی آنها چگونه به نظر می‌رسد؟
  • آنها در اوقات فراغت خود چه می‌کنند؟
  • چه برندهای دیگری را دوست دارند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می‌کند تا تصور کنید چه نوع محتوایی باید تولید کنید و به پست‌های احتمالی فکر کنید.

شناسایی مخاطب
شناسایی مخاطب

رقبا را بررسی کنید

پیگیری رقبای خود  توجه به استراتژی‌های آنها، نوع پست‌های محبوب و نحوه تعامل آنها با فالوورهای خود می‌تواند به شما در ایجاد یک استراتژی قدرتمند محتوای اینستاگرام کمک کند. رقبای شما همان کاربران اینستاگرام را هدف قرار می‌دهند، بنابراین ردیابی پست‌های آن‌ها به شما کمک می‌کند بفهمید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست. البته همیشه الهام بگیرید، تقلید نکنید. ترفند به دست آوردن فالوور در بازار شلوغی مانند اینستاگرام، ایجاد محتوایی است که منحصر به برند شما باشد.

تهیه پیش نویس طرح محتوا

هنگام تهیه پیش نویس برنامه محتوای اینستاگرام، بسیار مهم است که محتوای خود را به عنوان یک شبکه کامل تجسم کنید. حداقل به این معنی است که شما باید نه پست را از قبل برنامه ریزی کنید. این تضمین می‌کند که ظاهر و احساس شما منسجم است.

فکر کردن به یک موضوع یا روایت ماهانه برای ماه کمک خواهد کرد . به عنوان مثال، در طول پاییز، غیرمعمول نیست که برندها روی زرد، نارنجی و قهوه‌ای برای شبکه‌های خود سرمایه‌گذاری کنند.

طراجی یش نویس طرح محتوا
طراجی یش نویس طرح محتوا

پوشش همه پایه‌ها

زمانی که اینستاگرام برای اولین بار راه اندازی شد، تنها چیزی که باید نگران آن بودید، پست‌های تک عکس بود. فیلتر مناسب را انتخاب کنید، برای ارسال برنامه زمان بندی کنید و کارتان تمام شد! با گذشت بیش از ۱۰ سال، اکنون می‌توانید ویدیوها، آلبوم‌ها، داستان‌ها، حلقه‌ها، فایل‌های GIF و موارد دیگر را پست کنید .

در حالی که پست‌های تک عکس ساده ترین اجرا هستند، برای موفقیت در اینستاگرام، باید در هر رسانه ای وجود داشته باشید. فالوورهای بالقوه شما دیگر به دنبال عکس‌های ساده و زیبا نیستند، بلکه می‌خواهند درگیر شوند. استراتژی محتوای اینستاگرام شما باید شامل انواع محتوا از ویدیوهای کوتاه گرفته تا نظرسنجی و محتوای زنده باشد.

استفاده از همه فرمت‌های محتوایی اینستاگرام
استفاده از همه فرمت‌های محتوایی اینستاگرام

اختصاص بودجه برای تبلیغات

تبلیغات یکی از دستور العمل‌های کلیدی برای یک استراتژی موفق محتوای اینستاگرام است. ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام پس از دیدن یک برند در تبلیغات، علاقه بیشتری به آن پیدا می‌کنند. تکیه بر اکتشافات ارگانیک شما را برای دستیابی به رشد در پلتفرم برای همیشه می‌برد، به خصوص اگر تجارت شما هنوز کاملاً جدید باشد. برای شروع، می‌توانید به سادگی از بین بهترین عکس‌های خود انتخاب کنید و روی تبلیغ ضربه بزنید . حتی با حداقل بودجه، مطمئناً شاهد افزایش تعامل خواهید بود.

تبلیغات استوری اینستاگرام را بدیهی نگیرید. اگر به درستی انجام شود، تبلیغات استوری اینستاگرام یکی از مؤثرترین رسانه‌‌‌‌ها برای کشف برند است، با ۵۰۰ میلیون کاربر و مشتری بالقوه در استوری روزانه.

زیبایی تبلیغات اینستاگرام در این است که اصلاً شبیه تبلیغات سنتی نیستند. موفق ترین تبلیغات غیر تهاجمی هستند و با هم ترکیب می‌شوند زیرا شبیه محتوایی هستند که کاربر هدف معمولاً دنبال می‌کند.

پیش بینی بودجه برای تبلیغات
پیش بینی بودجه برای تبلیغات

قبل از ایجاد یک کمپین تبلیغاتی، مطمئن شوید که یک فراخوان برای اقدام واضح تعریف کرده اید. از خود بپرسید: می‌خواهید کاربر پس از دیدن تبلیغ شما چه کاری انجام دهد؟

اگر این اولین باری است که وارد تبلیغات پولی می‌شوید، ایده خوبی است که A/B خلاقیت‌های خود را آزمایش کنید. به عنوان مثال، برای اینکه بفهمید یک تبلیغ ویدیویی بهتر از یک تصویر ثابت کار می‌کند، می‌توانید مخاطبان خود را به دو قسمت تقسیم کنید و یک بخش را با تبلیغ ویدیویی و قسمت دیگر را با تصویر ثابت ارائه دهید. هر کدام از خلاقیت‌ها عملکرد بهتری داشته باشد، فرمت تبلیغاتی خواهد بود که برای حرکت رو به جلو استفاده می‌کنید.

هنگام انجام تست A/B ، باید مطمئن شوید که همه متغیرها به جز یکی متغیری که در حال آزمایش هستید، کنترل می‌شوند. در موردی که در بالا ذکر شد، تنها چیزی که باید بین این دو تبلیغ متفاوت باشد، قالب است. هر چیز دیگری عنوان، بودجه، زمان ارسال و اندازه مخاطب  باید ثابت بماند.

با اینفلوئنسرها شریک شوید

گنجاندن کمپین تعامل با اینفلوئنسرها در استراتژی محتوای اینستاگرام شما یک راه قدرتمند برای رشد برند شما در پلتفرم و دستیابی به فالوورهای جدید است.

شراکت با یک اینفلوئنسر می‌تواند به معنای ارسال محصول خود به آن‌ها و ارسال پست در مورد آن در حساب‌های شخصی خود یا برنامه‌ریزی برای تصاحب اینستاگرام باشد. اگر مخاطبان شما با فالوورهای اینفلوئنسری که برای شراکت انتخاب می‌کنید همپوشانی داشته باشند، تصاحب اینستاگرام می‌تواند بسیار موفق باشد.

طرح محتوای اینستاگرام خود را آزمایش کنید

نمی‌توان انکار کرد که اینستاگرام ابزار بسیار قدرتمندی برای برند شما برای دستیابی به مخاطبان گسترده تر است. از آنجایی که شما در حال رقابت با هزاران برند دیگر و تولیدکنندگان محتوا هستید، داشتن استراتژی محتوای اینستاگرام برای موفقیت شما حیاتی است. بسیاری از خرده فروشان بزرگتر از طریق یک استراتژی محتوای جامع و مؤثر در تجارت اجتماعی سرمایه گذاری می‌کنند. قبل از شروع اولین پست خود، همیشه بنشینید و برنامه ریزی کنید که چه چیزی می‌خواهید پست کنید. تمام ایده‌ها و داده‌های جمع‌آوری‌شده از تحقیقات خود را فهرست کنید و آن‌ها را در یک شبکه شبیه‌سازی کنید. فراموش نکنید که یک رکورد از اهداف خود بگذارید تا بتوانید به آنها بازگردید، موفقیت خود را بسنجید و از نتایج برای بهبود بیشتر استراتژی خود استفاده کنید.

آزمایش طرح محتوای اینستاگرام
آزمایش طرح محتوای اینستاگرام
تهیه کننده: فرزانه خواجه‌پور
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *