تولید محتوا, سئو

تولید محتوا روش جذب مخاطبان

تولید محتوای متنی روش جذب مخاطبان

تولید محتوا

افراد تازه کار در حیطه بازاریابی دیجیتال، هزاران بار کلمه تولید محتوا را می‌شوند. اما از اینکه تولید محتوا چیست، چه هدفی دارد، چطور باید آن ‌را به کار برد و … اطلاعی ندارند. تیم آرتا تکنیکال در اینجاست تا به شما کمک کند.

هدف از تولید محتوا

مسلما برای شما این سوال پیش آمده که اصلا هدف از تولید محتوا چیست؟ یا اینکه چه تاثیراتی بر کسب و کار شما می‌گذارد؟ تیم آرتا تکنیکال به این سوال شما پاسخ خواهد داد.

هدف «بازاریابی محتوا» ایجاد مخاطب و متقاعد کردن آن‌ها برای خرید چیزی است. اما باید بدانید که هدف تولید محتوا بسیار محدودتر است.

هدف از «تولید محتوا» برقراری ارتباط با یک مخاطب خاص است. محتوا همچنان بین تعداد زیادی که طرفداران و مخطابان آن موضوع هستند، توزیع می‌شود. موضوعی که در تولید محتوا به آن پرداخته می‌شود علایق، مشکلات و امیدهای تک تک مخاطبان است.

هدف ار تولید محتوا
هدف ار تولید محتوا

درک این نکته اساسی، تفاوت زیادی در اثربخشی محتوا ایجاد می‌کند. اگر هدف محتوا تحریک برخی اقدامات توسط یک فرد است، باید تمرکز خود را بر روی علائق یک فرد بگذارد.. فردی که شما به آن خطاب می‌کنید توسط شخصیت‌های بازاریابی شما نشان داده می‌شود. این شخصیت‌ها به عنوان بخشی از به وجود آورنده استراتژی محتوای شما هستند.

راه ارتباط با یک فرد، ایجاد محتوایی است که سرگرم کننده، آموزشی، آموزنده یا ترکیبی از هر سه باشد. محتوای سرگرم کننده با افراد در سطح احساسی ارتباط برقرار می‌کند. محتوای آموزشی در سطح فکری به هم متصل می‌شود. و محتوای آموزنده در سطح توجه ارتباط برقرار می‌کند. جهت موفقیت در فرآیند تولید محتوای خود می‌توانید پروژه خود را به آرتا تکنیکال واگذار کنید.

هدف ار تولید محتوا
هدف ار تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟

در وهله اول باید تولید محتوا یک سیستم است نه یک هدف. یک سیستم برای ایجاد اطلاعات برای یک مخاطب مشخص است. این موضوع شامل کار کردن با افرادی است که می‌خواهید با آن‌ها صحبت کنید و می‌خواهید کاری انجام دهند. به این ترتیب، استراتژی محتوای شما باید همیشه سیستم تولید محتوای شما را هدایت کند.

اهداف سیستم محتوا

اهداف مشترک برای یک سیستم تولید محتوا، ایجاد آگاهی، سرنخ و فروش است. نوع محتوایی که تولید می‌کنید باید یکی از آن اهداف را برآورده کند. این در مورد محتوای نوشتاری، ویدیو یا تصویر صادق است. همچنین برای هر جایی که شخص آن محتوا را ببیند صدق می‌کند. به عبارت دیگر فرقی ندارد که در حیطه تولید محتوای متنی فعالیت می‌کنید یا تولید محتوای ویدیوئی و یا حتی صدا. چه در زمینه‌های آنلاین فعال هستید چه به طور آفلاین محتوای خود را به اشتراک می‌گذارید.

اهداف سیستم محتوا
اهداف سیستم محتوا

نحوه تولید محتوا

نوع محتوایی که تولید می‌کنید نحوه تولید آن را تعیین می‌کند. شما می‌توانید محتوا را بر اساس قالب آن تعریف کنید. مانند یک وبلاگ، یک مقاله یا یک ویدیو. اما عملکرد مناسب و هوشمندانه این است که محتوا را با عملکردی که می‌خواهید مخاطبان پس از مصرف آن انجام دهند، تعریف کنید. اگر محتوا را با نتایج آن تعریف کنید، اندازه گیری آن و درک اینکه آیا برای شما کار می‌کند یا خیر، بسیار آسان تر می‌شود.

نقش‌ها و مسئولیت‌های تولید محتوا

نقش‌های اصلی درگیر در هر مرحله از تولید یک قطعه محتوا با ارائه ایده پشت آن شروع می‌شود. سپس باید آن را برای مخاطب ارائه کنید. در نهایت، باید مطمئن شوید که اطلاعات و محتوا دقیق، شفاف و کاملا صحیح است، و آنچه را که قصد گفتن آن را داشتید، بگویید.

مسئولیت‌های تولید محتوا
مسئولیت‌های تولید محتوا

پیشنهاد می‌دهیم که این نقش‌های تیم را مستند کنید و روی کاغذ بیاورید.  بدین شکل هر یک از اعضای تیم محتوای شما بدانند که از آن‌ها چه انتظاری می‌رود و چه زمانی باید به وظیفه خود بپردازند. شما می‌توانید این وظایف را به نوشتن، طراحی و تولید، و ویرایش تقسیم کنید.

نقش نوشتن در تولید محتوا

نوشتن، هر فرآیند تولید محتوا را آغاز می‌کند. نوشتن همیشه آغاز است، چه قصد ساختن یک ویدیو یا وبلاگ یا یک اثر هنری خیابانی را داشته باشید. عمل نوشتن، اهداف استراتژی محتوای شما را به تاکتیکی برای جذب مخاطب تبدیل می‌کند.

نیوسنده در تولید محتوا
نیوسنده در تولید محتوا

چالش‌های نوشتن

برخی افراد نوشتن را دشوار می‌دانند. دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد. معمولاً افراد هنگام نوشتن در جزئیات غرق می‌شوند. آن‌ها در وسط جمله متوقف می‌شوند و سعی می‌کنند آنچه را که نوشته اند بازنویسی کنند. یا ساعتی را صرف فکر کردن به جمله کاملی می‌کنند که افکار آنها را بیان می‌کند.

نویسندگان حرفه ای این کار را نمی کنند. آنها فقط کلمات را روی کاغذ (یا بر حسب مورد روی صفحه نمایش) می‌آورند. سپس وقتی تمام کردند، انتظار دارند آنچه را که نوشته اند بازنویسی کنند. و دوباره آن را بازنویسی کنید.

چالش‌های نویسندگان
چالش‌های نویسندگان

همه از عمل نوشتن می‌ترسند. زیرا آن‌ها خود را با نویسندگانی که از نظر آنها بزرگ هستند مقایسه می‌کنند. آنها به عنوان یک مخاطب به نوشته‌های خود نگاه می‌کنند. اما وقتی به‌عنوان یک نویسنده به نوشتن نزدیک می‌شوید، انتظار ندارید لحظه‌ای که روی صفحه قرار می‌گیرد عالی باشد. نیاز به بازنویسی و بازنویسی دارد. و پس از آن، اغلب نیاز به کمک بیشتر از کارشناسان تولید یا طراحان و ویراستاران دارد تا محصول نهایی تا آنجا که می‌تواند خوب باشد.

وظیفه طراحی و تولید

تمام محتوا‌ها، از فروتن‌ترین وبلاگ گرفته تا یک فیلم یا کتاب بلند، از طریق فرآیند تولید انجام‌پذیر است. اگر محتوا به صورت آنلاین منتشر شود، توسط یک طراح UX و یا UI ارائه می‌شود. اگر چاپ شده باشد توسط طراح گرافیک ارائه می‌شود. اگر ویدئویی است، یک نفر باید از آن فیلم بگیرد و صدا را ضبط کند.

وظیفه طراحی و تولید محتوا
وظیفه طراحی و تولید محتوا

در حالی که طراحی خوب اغلب برای مخاطب نامرئی است، این بدان معنا نیست که وجود ندارد. در حالی که یک طراح UX کار بسیار متفاوتی را با مثلاً یک فیلمبردار انجام می‌دهد. یک عامل کلیدی مشترک بین آن‌ها وجود دارد؛ آن‌ها به دنبال راه هایی برای نمایش بصری یک ایده هستند.

پروسه طراحی و تولید

طراحی و تولید عالی همیشه با ایده‌های بیان شده توسط نویسنده شروع می‌شود. سپس طراحان و افراد تولید، واژگان بصری خود را بر روی آن ایده می‌آورند، که ارتباطات را تقویت می‌کند. به عنوان مثال، اگر فیلمنامه‌ای در مورد کیفیت یک محصول بنویسید، پس از آن فیلمی بر اساس آن اسکریپت در آیفون خود نمی‌گیرید.

فرآیند طراحی و تولید
فرآیند طراحی و تولید

مسئولیت ویرایش در تولید محتوا

ویراستاران نقش‌های مهمی در تولید محتوا دارند. در سطح خرد، آنها چیزهایی مانند املا، بیان و حس را در یک نوشته بررسی می‌کنند. در سطح کلان، آنها به این موضوع نگاه می‌کنند که نویسنده می‌خواهد چه بگوید و آیا به آن اهداف دست می‌یابد یا خیر.

برای تولید ویدیو یا صدا، ویرایشگر ممکن است نسخه نهایی یک داستان را از فیلم یا صوت خام و بر اساس یک فیلمنامه مونتاژ کند. اگر اینطور باشد، نقش آنها یکی است، حتی اگر وظایفی که انجام می‌دهند متفاوت باشد، آنها همچنان پل ارتباطی بین نویسنده و مخاطب هستند.

ویراستار و تولید محتوا
ویراستار و تولید محتوا

اهمیت نقش ویراستار

معمولاً مردم فکر می‌کنند، «من در رایانه‌ام املا را بررسی می‌کنم، نیازی به ویرایشگر ندارم ». درست است که ابزارهای دیجیتالی وجود دارند که بررسی نوشتار خود را کمی آسان‌تر می‌کنند. در حالی که برخی از این ابزارها کاملاً پیچیده هستند، هیچ یک از آنها نمی‌‌توانند بررسی کنند که آیا نوشتن شما منطقی است یا خیر.

چرا برای تولید محتوا به ویراستار نیاز داریم؟
چرا برای تولید محتوا به ویراستار نیاز داریم؟

ویرایش کار خود غیرممکن است، زیرا فقط مغز شما می‌داند که چه چیزی می‌خواهید بگویید. به‌عنوان یک ماشین کارآمد، شما را مجبور می‌کند منظورتان را ببینید، نه آنچه را که واقعاً نوشته‌اید. یک ویرایشگر تنها کسی است که می‌تواند به شما در غلبه بر این مشکل کمک کند. محتوا باید قولی را به مخاطب بدهد و به آن عمل کند.

«بهترین ویرایش برای خوانندگان نامرئی است. حتی ویرایش بهتر برای نویسندگان نامرئی است.»

در ادامه تیم آرتا تکنیکال به انواع محتوا، احساسات در تولید محتوا و … خواهند پرداخت.

تولید محتوا برای نشر دیجیتال

فراتر از اصول اولیه نوشتن، طراحی یا تولید، و ویرایش، نگرانی‌های تولید خاصی برای پلتفرم‌های جداگانه وجود دارد. اگر قرار است محتوای شما در یک وب سایت ظاهر شود، باید در صفحه برای موتورهای جستجو نیز بهینه شود. سال‌‌‌‌ها پیش، این فعالیت شامل تلاش برای لغزش بسیاری از کلمات کلیدی هدف در متن بود. این عمل، که «کلید واژه پر کردن» نامیده‌‌‌ می‌شود، در حال حاضر ضروری نیست. در واقع‌‌‌ می‌تواند جریمه‌ای را نیز برای شما به همراه داشته باشد.

تولید محتوا برای نشر دیجیتال
تولید محتوا برای نشر دیجیتال

موتورهای جستجو ترجیح‌‌‌ می‌دهند محتوای خود را با در نظر گرفتن افراد بنویسید. آن‌ها استدلال‌‌‌ می‌کنند که اگر افراد زیادی محتوای شما را دوست داشته باشند و به آن‌ها اعتماد کنند، رتبه‌بندی به طور طبیعی دنبال‌‌‌ می‌شود. اما همچنان باید به استفاده از کلمات کلیدی در چند مکان کلیدی در مقالات خود توجه کنید. استفاده از آن کلمات کلیدی، به موتورهای جستجو کمک‌‌‌ می‌کند تا متوجه شوند محتوای شما در مورد چیست. این به نوبه خود به آن‌ها کمک‌‌‌ می‌کند تا آن را به افرادی که در حال جستجو هستند ارائه دهند.

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی مورد نظر شما در هر بخش از محتوا به نوع محتوای آن بستگی دارد. اگر محتوای cornerstone تولید‌‌‌ می‌کنید، یک کلمه کلیدی یا عبارت کوتاه تری را هدف قرار‌‌‌ می‌دهید (مثلاً “کفش قرمز”). اگر یک ورودی وبلاگ است، ممکن است یک عبارت کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تر را هدف قرار دهید. مانند «کفش‌های دویدن قرمز برای مردان» یا «فیلم ترسناک کره‌ای کفش‌های قرمز».

کلمه کلیدی وتولید محتوا برای نشر دیجیتال
کلمه کلیدی وتولید محتوا برای نشر دیجیتال

ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارد که‌‌‌ می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا صفحات وب شما را به همان روشی که یک موتور جستجو‌‌‌ می‌خواند،‌‌‌ خوانده و شناسایی شود.  آن‌ها توسط علائم مختلف به شما‌‌‌ می‌گویند که آیا بهینه شده است. شناخته شده‌ترین افزونه Yoast است که برای سایت‌های وردپرس و دروپال در دسترس است. اغلب چک‌کننده‌های سئوی روی صفحه در نرم‌افزارهای اتوماسیون بازاریابی مانند HubSpot یا Marketo گنجانده می‌شوند.

تولید محتوا برای ویدئو و صدا

مزیت محتوای ویدیویی و صوتی این است که‌‌‌ می‌تواند توجه مخاطب را به روش‌های مختلفی جلب کند که یک محتوای متنی در آن ناتوان است. صداها یا تصاویر آرام بخش و به دنبال آن صداها یا تصاویر ناگهانی و غیرمنتظره‌‌‌ می‌توانند توجه را به گونه ای جلب کنند که کلمه نوشته شده‌‌‌ نمی‌تواند.

نقاط ضعف تولید محتوای صوتی تصویری

نقطه ضعف تولید محتوا برای ویدیو و صدا این است که نیاز به تجهیزات خاصی مانند دوربین، میکروفون و نرم افزارهای ویرایش ویدیو یا صدا دارد. هزینه‌های هر دو این تجهیزات و تخصص مورد نیاز برای استفاده صحیح از آن ممکن است برای برخی مشاغل گران باشد. خرید تجهیزات با کیفیت خوب ممکن است گران باشد، و گمراه کننده است که فکر کنید فقط با استفاده از تلفن هوشمند خود‌‌‌ می‌توانید از آن خلاص شوید.

نقاط ضعف تولید محتوای صوتی تصویری
نقاط ضعف تولید محتوای صوتی تصویری

میکروفون تلفن هوشمند شما صدای با کیفیت کافی را دریافت‌‌‌ نمی‌کند تا محتوای شما حرفه ای به نظر برسد. تکیه بر آن برای هر دو صدا و تصویر‌‌‌ می‌تواند تمام کارهایی را که برای توسعه اسکریپت‌‌‌‌ها و مفاهیم انجام داده اید بی فایده کند.

نقاط ضعف تولید محتوای صوتی تصویری
نقاط ضعف تولید محتوای صوتی تصویری

زمان اضافی، هزینه و تخصص مورد نیاز برای تولید ویدئو و صدا نیز‌‌‌ می‌تواند یک مزیت باشد. آوردن افراد و ایده‌های اضافی به فرآیند تولید می‌تواند محتوای شما را جذاب‌تر و جذاب‌تر از قبل کند. محتوای جذاب تر، مخاطبان بیشتری را برای شما ایجاد‌‌‌ می‌کند.

اگر شرکت شما‌‌‌ می‌تواند از راه‌های مختلف از آن مخاطبان کسب درآمد کند و استراتژی شما این امکان را فراهم‌‌‌ می‌کند، سرمایه گذاری اضافی مورد نیاز برای این نوع محتوا ارزشمند است.

تولید محتوا برای چاپ

هم نشریات چاپی و هم برنامه‌های تبلت و گوشی‌های هوشمند اغلب به عنوان رسانه‌های «تحریک» توصیف می‌شوند. منظور از آن این است که آن‌ها رسانه‌‌‌‌هایی هستند که در اوقات فراغت و با توجه کامل مخاطبان خود مصرف‌‌‌ می‌شوند. تحقیقات انجام شده بر روی مجلات سفارشی توسط McNair Ingenuity نشان داد که مخاطبان به طور متوسط ​​۳۹.۷ دقیقه زمان مطالعه را به مجلات سفارشی مورد علاقه خود اختصاص‌‌‌ می‌دهند (از جمله یکی از مجله‌های رستوران و کیترینگ که توسط Engage  منتشر شده است). این غیرعادی است که این میزان توجه را از هر رسانه دیگری جلب کنیم. خواندن یک مجله در حین تماشای یک برنامه تلویزیونی یا خواندن چیز دیگری به همین راحتی نیست.

تولید محتوا برای مجلات چاپی
تولید محتوا برای مجلات چاپی

تولید مجلات چاپی نیازمند دانش و تجربه است. اکثر مشاغلی که از مجلات چاپی به عنوان بخشی از زرادخانه بازاریابی خود استفاده‌‌‌ می‌کنند، تمایل دارند برای تولید آن‌ها با آژانس‌های تخصصی قرارداد ببندند. چاپ و ارسال مجلات گران است. آن‌ها همچنین به کارکنانی متشکل از حداقل یک ویرایشگر، یک طراح، و یک ویرایشگر فرعی یا تصحیح کننده و همچنین بودجه ای برای نویسندگان و عکاسان نیاز دارند.

ناشران و آژانس‌های انتشاراتی این هزینه‌‌‌‌ها را در بسیاری از نشریات تقسیم‌‌‌ می‌کنند. آن‌ها اغلب هزینه‌‌‌‌ها را با درآمد تبلیغات تکمیل‌‌‌ می‌کنند. زمانی که شما یک مخاطب را هدف قرار‌‌‌ می‌دهید، پوشش این هزینه‌‌‌‌ها دشوار است.

تولید محتوا برای تلفن‌های هوشمند

تولید یک اپلیکیشن به تمام مهارت‌های ذکر شده در بالا، همراه با حساب‌های توسعه دهنده (با اپل و گوگل) و نوعی پلتفرم برای انتشار نیاز دارد. تعدادی ارائه دهنده پلتفرم برنامه‌های مختلف از جمله  Adobe، Zinio،  PixelMags  و بسیاری دیگر وجود دارد. همه آن‌ها با قیمت‌های متفاوتی عرضه‌‌‌ می‌شوند و سطوح مختلفی از تعامل را برای خوانندگان ارائه‌‌‌ می‌دهند.

تولید محتوا برای اسمارت فون‌ها
تولید محتوا برای اسمارت فون‌ها

مشکل اپلیکیشن‌‌‌‌ها در حال حاضر در توزیع آن‌هاست. توزیع توسط اپل از طریق اپ استور یا گوگل از طریق Google Play کنترل‌‌‌ می‌شود. در حال حاضر هیچ روش خودکاری برای ردیابی استفاده از برنامه توسط یک کاربر وجود ندارد .  حتی نمی‌توان متوجه شد که دقیقاً کاربران شما چه کسانی هستند. بنابراین در حال حاضر اندازه گیری اثربخشی پلتفرم دشوار است.

تولید محتوا برای تلفن‌های هوشمند
تولید محتوا برای تلفن‌های هوشمند

چشم انداز تبلیغاتی شما نیز محدود است، زیرا فروشگاه‌های اپلیکیشن گوگل و اپل بیشتر شبیه موتورهای جستجو هستند تا فروشگاه ها. مرور یک تجربه ناخوشایند برای کاربر است. اگر دقیقا بدانید به دنبال چه هستید، نتایج بسیار بهتری به دست‌‌‌ می‌آید.

مدیریت مشکلات تولید محتوا

حتی بهترین برنامه‌های محتوایی‌‌‌ می‌توانند با مشکلات پیش بینی نشده روبرو شوند. برخی از این مشکلات ممکن است خارج از کنترل شما باشند، اما اکثر آن‌ها اینطور نیستند. مستندسازی و ردیابی تولید محتوای شما به شما امکان‌‌‌ می‌دهد تا از این مشکلات بکاهید. سپس در صورت بروز‌‌‌ می‌توانید به سرعت با آن‌ها مقابله کنید.

نحوه برخورد با مشکلات تولید محتوا
نحوه برخورد با مشکلات تولید محتوا

برخی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید شامل مسائلی در مورد حریم خصوصی، افترا ، حق چاپ و سرقت ادبی است. همچنین عواملی خارج از کنترل شما وجود دارد، مانند مشکلات توزیع، و مشکلات با تامین کنندگان خارجی.

اگر محتوای شما به صورت موقت و بی‌نظم تولید شود، این مشکلات‌‌‌ می‌توانند فاجعه بار به نظر برسند. با این حال، اگر به عنوان بخشی از یک سیستم قوی تولید شود، فرآیند تولید محتوا‌‌‌ می‌تواند در حالی که بحران در حال رسیدگی است ادامه یابد.

مدیریت مشکلات تولید محتوا
مدیریت مشکلات تولید محتوا

یکی از مشکلات دیگر تولید محتوا، یافتن کمک خوب است. شناسایی نویسندگان محتوای خوب، چه آزاد و چه برای یک نقش داخلی،‌‌‌ می‌تواند مشکل باشد. شما‌‌‌ نمی‌توانید همه کارها را خودتان انجام دهید، بنابراین داشتن سیستمی برای یافتن و حفظ استعدادها مهم است.

تولید محتوا متنی

محدوده محتوای متنی نامحدود است و کسی هم نمی‌تواند آن را محدود کند. محتوا شامل همه چیز می‌شود؛ از رسانه‌های اجتماعی گرفته تا ویدئو و محتوای وب سایت تا وبلاگ‌ها است. استراتژی‌های محتوا نقش بسیار مهمی در هر کمپین بازاریابی ایفا می‌کنند. این به شما کمک می‌کند تا ارتباطات خلاقانه برند را طراحی کنید و بر مخاطبان هدف خود تأثیر بگذارید. در نتیجه نیاز است تا با نحوه تولید محتوا آشنا شوید.

برقراری ارتباط با مخاطب از طریق محتوای متنی
برقراری ارتباط با مخاطب از طریق محتوای متنی

با کمک تولید محتوای متنی می‌توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. همچین با کمک تولید محتوای متنی این امکان را دارید تا بازدیدکنندگان را به کسب و کار خود علاقه‌مند کنید تا آنان مجددا برای کسب  اطلاعات بیشتر بازگردند. توانایی تولید محتوای متنی قدرتمند هرگز نباید دست کم گرفته شود. محتوای قوی می‌تواند تفاوت بزرگی در کمپین شما نبست به رقبا  ایجاد کند. به گفته بهترین آژانس‌های ارتباطی بازاریابی‌، تولید محتوای متنی می‌تواند باعث موفقیت یا شکست برند شما شود. به همین دلیل است که برندها تلاش، زمان بیتشری برای آن می‌گذارند و یا حتی روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

اهمیت تولید محتوای متنی در بازاریابی

شاید سوال پیش بیاید که اهمیت نوشتن محتوا در بازاریابی چیست؟ در ادامه تیم متبحر آرتا تکنیکال در این ارتباط نوشته است.

به ایجاد آگاهی از برند کمک می‌کند

اولین دلیل اهمیت تولید محتوای متنی آگاه‌سازی افراد از برند شما است. مردم برای دوست داشتن محصولات شما به زمان و آگاهی نیاز دارند. ارائه ایده‌های تجاری یک فرآیند یک شبه نیست. شما باید مشتریان را در کنار خود قرار دهید و به آنها اجازه دهید بیشتر و بیشتر در مورد آنچه می‌فروشید مطلع شوند.  تولید محتوای متنی جذاب و سپس انتشار آن در کانال‌های مختلف برای مخاطبان هدف می‌تواند کمک زیادی به شما در این روند کند.به یاد داشته باشید می‌توانید از حساب‌های اجتماعی، خبرنامه‌ها، پنل وبلاگ و وب‌سایت خود برای ایجاد محتوای خوب نوشتاری، جذاب و مفید که به برند شما مرتبط است، استفاده کنید.

تولید محتوای متنی و آگاهی از برند
تولید محتوای متنی و آگاهی از برند

محتوا به مشتریان بالقوه شما می‌رسد و تصوری از حضور شما در بازار ایجاد می‌کند. ثبات در نوشتن و انتشار محتوا می‌تواند به شما در ایجاد آگاهی از برند با سرعت مناسب کمک کند.

محتوای نوشته شده به بهینه‌سازی موتورهای جستجو کمک می‌کند

دومین دلیل اهمیت تولید محتوای متنی، کمک به بهینه‌سازی موتور‌های جستجو است. بدون محتوا، بهینه‌سازی  بازاریابی شما برای موتورهای جستجو فلج شده است. محتوای خوب نوشته شده با هماهنگی کلمات کلیدی هوشمندانه (و بیشتر جستجو شده) بخش مهمی از بهینه‌سازی  موتورهای جستجو و افزایش رتبه‌بندی برندها در گوگل است.

کمک به بهینه‌سازی موتورهای جستجو با محتوای متنی
کمک به بهینه‌سازی موتورهای جستجو با محتوای متنی

یک ویدیو زمانی که برای آن محتوای متنی تولید شود در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. اهمیتی ندارد که این یک کد اسکریپت باشد یا یک توضیح  در سرویس‌های پخش ویدیو. در  هر صورت با استفاده از کلمات کلیدی به افزایش سئو کمک می‌کند.  از بنرها گرفته تا اینفوگرافیک‌ها و ایمیل نویسان، با تولید محتوای متنی  باعث ایجاد یک برند و بهبود سئوی کلی می‌شود.

نوشتن به ایجاد و توسعه کسب و کار شما کمک می‌کند

هنگامی که شما به طور منظم در مورد صنعت خود با به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌ها، مراحل  و اخبار صحبت می‌کنید، تأثیر خوبی  از خود بر روی مخاطب به جا می‌گذارید. تولید محتوای متنی به شما این امکان را می‌دهد که در حوزه کاری خود فعال باشید و ایده‌های کسب و کار خود را به اشکال مختلف و در پلتفرم‌های مختلف به اشتراک بگذارید.

توسعه کسب و کار با تولید محتوای متنی
توسعه کسب و کار با تولید محتوای متنی

پست کردن محتوای منظم به مردم اجازه می‌دهد بدانند کسب و کار شما در مورد چیست. تولید محتوای متنی افراد را در مورد آنچه انجام می‌دهید و چگونه می‌توانید به آنها کمک کنید آگاه می‌کند. این امر باعث می‌شود که افراد علاقه بیشتری به کسب و کار شما داشته باشند.

محتوای خوب لینک‌‌هایی را از وب سایت‌های دیگر به دست می‌آورد

ارسال محتوای خوب و آموزنده در وب سایت شما که مرتبط با محصول و صنعت شما باشد هرگز بیهوده نیست. ارسال یک محتوای متنی خوب ترافیک خوانندگان خوب و افراد همفکر را به وب سایت شما هدایت ‌می‌کند. همچنین با گذشت زمان، مردم شروع به ذکر و پیوند این محتوا در هنگام بحث در مورد محصولات یا خدمات شما می‌کنند. این همچنین می‌تواند  برای رتبه بندی SERP شما مثمر ثمر باشد.

دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر با محتوا
دریافت بک لینک از سایت‌های دیگر با محتوا

محتوای خوب همیشه به اشتراک گذاشته می‌شود

مردم هرگز در به اشتراک‌گذاری محتوای خوب تردید نمی‌کنند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید محتوای شما به مجموعه مناسبی از مخاطبان رسیده است. این را می‌توان با استفاده از کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا، نوشتن یک عنوان جذاب و خطوط آغازین فکر برانگیز انجام داد که مطمئن می‌شود خواننده بقیه مقاله یا وبلاگ شما را می‌خواند. یک پست وبلاگ جالب در رسانه‌های اجتماعی همیشه قدرت ایجاد اشتراک‌گذاری را دارد. این امر به آن کمک ‌می‌کند تا از مجموعه محتوا متمایز شود.

تولید محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

دیجیتال مارکتینگ نوعی بازاریابی جدید و نوظهور است که شامل استفاده از پلتفرم‌‌های اینترنتی، فناوری‌‌های دیجیتال و دستگاه‌‌هایی مانند تلفن همراه، لپ تاپ، کامپیوتر و غیره می‌شود. بستر اصلی که بازاریابی دیجیتال بر روی آن انجام می‌شود رسانه‌‌های اجتماعی، وب سایت‌‌ها  و سایر موارد مشابه، با هدف اصلی تبلیغ یک محصول یا خدمات. بازاریابی همه چیز در مورد فروش یک محصول به مشتری با متقاعد کردن آنها به این است که این محصول تغییر مثبتی در زندگی آنها ایجاد ‌‌می‌کند.

تولید محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال
تولید محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

دنیای آنلاین این روزها در مقایسه با دنیای فیزیکی بسیار فعال تر است و به بخش مهمی از جامعه ما تبدیل شده است. یکی از دلایل اصلی افزایش محبوبیت استفاده آنلاین این است که اکثر مردم در حال حاضر به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند، اکثر ما اوقات فراغت خود را در پلتفرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی به مرور، پست کردن و هر چیز دیگری می‌گذرانیم. همچنین، اکنون مکانی است که بسیاری از مشاغل داخلی و بین المللی در آن در حال وقوع هستند. بازاریابی آنلاین روشی کارآمد و عملی برای تبلیغ یک برند یا محصول خاص، تحت تاثیر قرار دادن مشتریان بالقوه و هدفمند است که به کسب و کار امکان رشد و شکوفایی بیشتر را می‌دهد.

شیوه‌‌های دیجیتال مارکتینگ
شیوه‌‌های دیجیتال مارکتینگ

تولید محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

صدها روش برای انجام بازاریابی دیجیتال مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه‌‌های اجتماعی ، وب سایت‌‌های تجاری، بازاریابی موتورهای جستجو، بازاریابی ایمیلی و غیره وجود دارد و فهرست می‌تواند ادامه یابد و منابع نامحدود هستند. این پلتفرم‌‌ها  دارای متن‌‌هایی هستند که مشتریان، مشتریان، خوانندگان و سایر افراد مرتبط را جذب می‌کنند. متن درون این‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. شما باید یک رویکرد منحصر به فرد داشته باشید و با آخرین خواسته‌‌ها  مانند استفاده از متن‌‌های کوچک سازگار شوید.

دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی
دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوای متنی

دیجیتال مارکتینگ یک روش بسیار موثر و سودمند برای تبلیغ برند شما و رشد آن است، اما موارد خاصی باعث موفقیت برند در بازاریابی دیجیتال می‌شود که شامل مشخصات برند، چشم انداز، طراحی وب سایت، عکاسی محصول و بسیاری موارد دیگر می‌شود. یکی از مهم ترین مواردی که باعث موفقیت بازاریابی آنلاین برند می‌شود، تولید محتوای متنی است. محتوای متنی یک عنصر مهم در بازاریابی دیجیتال است زیرا برند یا محصول را تقویت و تعریف ‌‌می‌کند.

نقش تولید محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

در اینجا چند نکته وجود دارد که نقش محتوای متنی را در بازاریابی دیجیتال توضیح می‌دهد. برای دانستن آن با آرتا تکنیکال همراه باشید.

ایجاد تعامل

محتوای متنی به ایجاد تعامل بین فروشنده و مشتری کمک ‌می‌کند زیرا مکالمه ای را آغاز ‌می‌کند که مشتری را راحت تر ‌می‌کند. چرا که او تمام جنبه‌های محصول را می داند و آنها آن را با اطمینان کامل خریداری می‌کنند و همچنین آنها را قادر می‌سازد با آنها ارتباط برقرار کنند. نام تجاری در مورد سؤالی که دارند شک دارند و محتوای متنی به فروشنده این امکان را می‌دهد که واقعاً می‌تواند مشتری را در اینجا راضی کند تا او را مجبور به خرید محصول کند.

ایجاد تعامل با محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال
ایجاد تعامل با محتوای متنی در بازاریابی دیجیتال

یک زنجیره خوب از بازاریابی را ترویج ‌می‌کند

تولید محتوای متنی زنجیره خوبی از بازاریابی را ترویج ‌می‌کند. زیرا معمولاً در بازاریابی فیزیکی با مشتری گفتگو می‌کنیم که باعث می‌شود آنها باور کنند که این برند یا محصول پتانسیل خاصی دارد. به همین ترتیب، در بازاریابی دیجیتال، متن یا اطلاعات مشتری را متقاعد می‌کند که این منبع خوبی برای بازاریابی است و می‌تواند بدون هیچ گونه سردرگمی یا سوالی روی برند یا محصول سرمایه‌گذاری کند.

ترویج زنجیره بازاریابی با دیجیتال مارکتینگ
ترویج زنجیره بازاریابی با دیجیتال مارکتینگ

ایجاد تصور برای مشتری

فقط عکاسی از محصول می‌تواند مشتری را جذب کند، اما باعث نمی‌شود آنها آن را بخرند، زیرا جایی از محصول ندارند. بنابراین محتوای متنی این تصور را در مشتری ایجاد می‌کند که این یک چیز جدی و سودمند است که می‌تواند زمان و تلاش خود را روی آن سرمایه‌گذاری کند.

بهینه‌سازی سئو

بهینه‌سازی سئو برای بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است. زیرا باعث می‌شود برند یا وب سایت شما دارای رتبه برتر باشد و مشتریان بیشتری را جذب کند. ثابت شده است که وب‌سایت‌های برندی کهتولید  محتوای متنی دقیق و کارآمدی دارند نسبت به وب‌سایت‌های بدون محتوای متنی بهینه‌سازی سئوی بیشتری دارند، زیرا ترافیک و تجزیه و تحلیل آن‌ها بسیار کم بود.

اهمیت بهینه‌سازی سئو در بازاریابی دیجیتال
اهمیت بهینه‌سازی سئو در بازاریابی دیجیتال

استفاده خلاقانه از پلتفرم‌های اجتماعی

محتوای متنی باعث می‌شود که برند به جای سرگرم کردن مخاطبان خود، از بسترهای اجتماعی به روشی خلاقانه استفاده کند. باعث می‌شود مخاطب برند یا محصول را جدی بگیرد و با آن صمیمانه برخورد کند.

آموزش مردم

تولید محتوای متنی برای بازاریابی دیجیتال بسیار ضروری است، زیرا به مخاطب آموزش می‌دهد که هدف محصول چیست و چگونه زندگی آنها را آسان و کارآمد ‌می‌کند.

استراتژی متقاعد کننده

تولید محتوای متنی یک استراتژی متقاعد کننده بسیار خوب است، زیرا باعث می‌شود مخاطب در مورد محصول فکر کند و در نتیجه اقدام به خرید آن کند. این تکنیک به این دلیل کار می‌کند که کلمات بیشتر از یک تصویر بصری بر روی شخص تأثیر می‌گذارند، زیرا باعث می‌شود که او به جای دیدن آن یا سرگرم کردن خود با تبلیغ محصول، درباره آن فکر کند.

تولید محتوا یک استراتژی متقاعد کننده
تولید محتوا یک استراتژی متقاعد کننده

تولید محتوای متنی یک استراتژی متقاعد کننده بسیار خوب است، زیرا باعث می‌شود مخاطب در مورد محصول فکر کند و در نتیجه اقدام به خرید آن کند. این تکنیک به این دلیل کار می‌کند که کلمات بیشتر از یک تصویر بصری بر روی شخص تأثیر می‌گذارند، زیرا باعث می‌شود که او به جای دیدن آن یا سرگرم کردن خود با تبلیغ محصول، درباره آن فکر کند.

تهیه کننده: فرزانه خواجه‌پور
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *