تبلیغات, تولید محتوا, گرافیک

تیزر تبلیغاتی

آرتا تکنیکال استودیو؛ تیزر تبلیغاتی

فیس بوک، توییتر و اسنپ چت مجموعاً روزانه میلیاردها بازدید از محتوای ویدیویی دریافت می‌کنند. و تنها در یوتیوب، بینندگان روزانه بیش از یک میلیارد ساعت را صرف تماشای ویدیو می‌کنند. آیا ویدیوی تبلیغاتی شما در آنجا تماشا می‌شود؟ آیا حتی یک ویدیوی تبلیغاتی برای برند خود دارید؟

تیزر تبلیغاتی
تیزر تبلیغاتی

قبل از اینکه اینترنت داشته باشیم، تبلیغات تلویزیونی مورد استفاده برای ویدیوهای تبلیغاتی بودند. در حال حاضر، با گسترش روزافزون بازاریابی چند کاناله، ویدئوهای تبلیغاتی اشکال مختلفی پیدا می‌کنند.

در این راهنما، تیم مجرب آرتا تکنیکال همه چیز را بیان می‌کند و توضیح می‌‌دهد که چرا ویدیوهای تبلیغاتی برای برند شما ضروری هستند.

ویدیوی تبلیغاتی چیست و چرا باید آن را بسازید؟

اطلاع رسانی درباره کسب و کار شما برای رشد برند و بازگشت سرمایه حیاتی است. صرف نظر از نتیجه شما، مردم باید بدانند که برند شما وجود دارد. اینجاست که ویدیوهای تبلیغاتی وارد می‌شوند  تا به صورت بصری داستان برند و محصول شما را به شیوه‌ای جذاب و قابل ربط بیان کنند. ویدیوهای تبلیغاتی یک راه عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است!

تیزر تبیلغاتی چیست؟
تیزر تبیلغاتی چیست؟

هدف اصلی یک ویدیوی تبلیغاتی، تبلیغ یک محصول، خدمات، راه‌اندازی یا فروش تعطیلات است که بینندگان را تشویق به اقدام می‌کند. این نوع ویدیو به راحتی مهم ترین نوع ویدیویی است که کسب و کار شما می تواند در آن سرمایه گذاری کند.

تبدیل‌های بیشتری را افزایش دهید

ویدیوهای تبلیغاتی می توانند به افزایش تبدیل و فروش برای کسب و کار شما کمک کنند. ویدیوهای شما می توانند به بینندگان نشان دهند که چگونه محصول شما یک مشکل را حل می‌کند، چرا بهترین انتخاب برای آنها است، چگونه بر زندگی آنها تأثیر مثبت می‌گذارد، چقدر هزینه دارد و از کجا می توانند آن را تهیه کنند.

مشتریان هدف خود را با داستانی معنادار و خلاقانه الهام بخشید، و آنها به زودی شما را به صورت آنلاین یا محلی جستجو می‌کنند تا از شما خرید کنند.

افزایش فروش با ویدیو‌های تبیلغاتی
افزایش فروش با ویدیو‌های تبیلغاتی

ایجاد آگاهی از برند

علاوه بر فروش، ویدیوهای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند عالی هستند. حتی اگر بینندگان پس از دیدن ویدیوی تبلیغاتی شما خرید نکنند، به یاد خواهند آورد که آن را دیده‌اند.

این امر مخصوصاً زمانی صادق است که ویدیو به یاد ماندنی باشد و داستانی را بیان کند که برای آنها قابل ربط است. با این حال، گاهی اوقات، ممکن است چندین بازدید از یک ویدیو یا شاید چند ویدیوی متفاوت طول بکشد تا یک بیننده واقعاً به مشتری پولی تبدیل شود.

آگاهی از برند توسط ویدیو تبلیغاتی
آگاهی از برند توسط ویدیو تبلیغاتی

انواع ویدئو‌های تبلیغاتی

سبک های زیادی از ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. بهترین گزینه برای کسب و کار شما به نوع پیام برند شما و جایی که قصد دارید آن را به اشتراک بگذارید بستگی دارد.

ویدیوی شما می تواند کوتاه یا طولانی، عمودی یا افقی و متحرک یا لایو اکشن باشد. گزینه ها واقعاً بسیار متنوع هستند، بنابراین ما این لیست را برای کمک به شما در انتخاب بهترین سبک ویدیوی تبلیغاتی برای برند خود گردآوری کرده‌ایم.

انواع ویدیو‌های تبلیغاتی
انواع ویدیو‌های تبلیغاتی

تبلیغات بازاریابی

تبلیغات تبلیغاتی ویدئوهای تبلیغاتی کوتاهی هستند که می‌توانند برای کمپین‌های تبلیغاتی با Google یا Mediavine  استفاده شوند یا در وب‌سایت‌ها یا صنایع مرتبط با شما قرار گیرند.

تبلیغات به ‌اندازه لقمه

تبلیغات با‌ اندازه کوچکترین نوع تبلیغات تبلیغاتی هستند. بیش از ۱۵ ثانیه طول نمی‌کشد، آنها تکه‌هایی هستند که کمک می‌کنند تا به سرعت به هدف منتقل شوند.

تبلیغات ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی

تبلیغات رسانه‌های اجتماعی برای موفقیت باید به صورت اسکرول باشد، بنابراین تبلیغات خود را کوتاه، شیرین، دقیق و بسیار جذاب نگه دارید.

می‌توانید برای هر پلتفرمی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین یا پینترست تبلیغات رسانه های اجتماعی ایجاد کنید . با این حال، مطمئن شوید که‌ اندازه و محتوای تبلیغ برای هر پلتفرمی که آن را در آن به اشتراک می‌گذارید، تنظیم شده باشد.

تبلیغات ویدیویی در سوشیال مدیا
تبلیغات ویدیویی در سوشیال مدیا

تیزر تبلیغاتی؛ فیلم‌های محصول

وقتی می‌خواهید در مورد محصول یا خدمات خاصی صحبت کنید، سعی کنید از ویدیوی محصول استفاده کنید. این ویدیوها در مورد یک محصول خاص هستند و خیلی به موضوعات دیگر شرکت یا برند شما منحرف نمی شوند.

معرفی محصول روشی برای تبلیغات ویدیویی
معرفی محصول روشی برای تبلیغات ویدیویی

در این نوع ویدیوهای تبلیغاتی، تمرکز اصلی بر روی محصول شماست و اینکه چرا مشتریان شما در زندگی خود به آن نیاز دارند. فراموش نکنید که اطلاعاتی را در مورد نحوه دریافت آن اضافه کنید!

ویدیوهای مقدماتی و بیرونی

مقدمه و برون بخش مهمی از ویدیوهایی هستند که در یوتیوب، رسانه‌های اجتماعی یا تلویزیون‌هایی که در قسمت انتظار دفتر شما به اشتراک می‌گذارید. مقدمه شما باید تماماً در مورد عنوان ویدیو باشد، اما همچنین می‌توانید لوگو و URL وب‌سایت خود را برای آگاهی از برند اضافه کنید.

ویدیوهای مقدماتی و بیرونی
ویدیوهای مقدماتی و بیرونی

در مرحله اول، از بینندگان خود بخواهید مشترک شوند و یک تماس برای اقدام اضافه کنید تا بتوانند با شما در تماس باشند یا قدم بعدی را به راحتی بردارند.

ویدیوهای توضیح دهنده

ویدیوهای توضیح دهنده در سمت طولانی‌تر طیف ویدیوهای تبلیغاتی قرار دارند. هدف از یک ویدیوی توضیحی این است که “چگونگی” هر آنچه را که تبلیغ می‌کنید به بیننده نشان دهد.

می‌توانید ویدیوهای توضیحی بسازید که به صورت بصری به مشتریان نشان دهد:

  • محصول شما چگونه تولید یا توزیع می‌شود
  • چگونه خدمات شما می‌تواند کار آنها را آسان تر کند
  • چگونه شرکت شما در کل می‌تواند نحوه انجام کارها را بهبود بخشد.

ویدیو‌های تبلیغاتی توضیح دهنده
ویدیو‌های تبلیغاتی توضیح دهنده

ویدیوهای گواهی

استفاده از ویدیوهای گواهی به عنوان ویدیوهای تبلیغاتی راهی عالی برای نشان دادن نفوذ و اثبات اجتماعی برند شما است. در این مورد، مشتری شما با به اشتراک گذاشتن اینکه چگونه محصول یا خدمات شما تفاوت ایجاد می‌کند و از بقیه متمایز می‌شود، تبلیغ غیر مستقیم را برای شما انجام می‌‌دهد.

پلی لیست ویدیو

ویدیوهای فهرستی بسیار شبیه پست های وبلاگ فهرستی هستند، جایی که محتوا فهرستی از موارد یا نکات مرتبط است. فهرستی را انتخاب کنید که با برند شما منطقی باشد و واقعاً به مخاطبان شما کمک کند.

برای مشکلات مشتریان خود راه حل ارائه دهید یا آن را الهام بخش کنید. همچنین، هنگام توضیح دادن هر مورد، مطمئن شوید که از صدای برند منحصر به فرد خود استفاده می‌کنید و معتبر باشید.

video playlists از انواع تیزر‌های تبلیغاتی
video playlists از انواع تیزر‌های تبلیغاتی

ویدیوهای تیزر یا تریلر

آیا روی یک ویدیو، فیلم یا مستند طولانی‌تر کار می‌کنید، یا شاید در آستانه راه‌اندازی چیزی بزرگ هستید؟ یک تیزر یا تریلر تبلیغاتی برای آن ایجاد کنید تا به بینندگان اطلاع دهید که چه چیزی در راه است.

از قطعات و قطعات محصول نهایی به گونه ای استفاده کنید که جذاب و جالب به نظر برسد. و فراموش نکنید که اطلاعاتی در مورد زمان نمایش یا زمان راه‌اندازی شما اضافه کنید.

تریلر‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی!
تریلر‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی!

فیلم‌های پشت صحنه

به اشتراک گذاشتن آنچه در پشت صحنه در شرکت شما اتفاق می‌افتد یک راه غیر مستقیم عالی برای تبلیغ خدمات و محصولات شما است. اگر نام تجاری شما از قبل در رسانه های اجتماعی محبوب است، دنبال کنندگان دوست خواهند داشت که بدانند دفتر شما چگونه است، چگونه کار می‌کنند، فرهنگ شرکت و موارد دیگر.

ویدیو‌های پشت صحنه نمونه‌ای از تیزر‌های تبلیغاتی
ویدیو‌های پشت صحنه نمونه‌ای از تیزر‌های تبلیغاتی

ویدیوهای درباره ما

ویدیوهای «درباره ما» شبیه ویدیوهای پشت صحنه هستند، اما بیشتر در مورد داستان برند شما هستند. از این نوع ویدیوی تبلیغاتی برای به اشتراک گذاشتن نحوه شروع و چرایی شرکت خود استفاده کنید.

در مورد ارزش ها و اهداف اصلی خود برای آینده صحبت کنید. یا فرهنگ شرکت خود را به اشتراک بگذارید و اینکه چرا رضایت مشتری مهم است. مهم‌تر از همه، صادق، معتبر و قابل دسترس باشید.

ویدیو درباره ما و داستان برند
ویدیو درباره ما و داستان برند

ویدیو راه‌اندازی

یک ویدیوی راه‌اندازی یک انتخاب ‌ایده‌آل برای تبلیغ محصول یا خدمات جدیدی است که تیم شما روی آن کار کرده است. بهترین ویژگی‌های چیزی را که راه‌اندازی می‌کنید به اشتراک بگذارید و نشان دهید که چگونه به بیننده شما کمک می‌کند.

ویدیو راه اندازی و تیزر تبلیغاتی
ویدیو راه اندازی و تیزر تبلیغاتی

اطمینان حاصل کنید که چه چیزی این چیز جدید را بهتر از هر چیزی که قبلا وجود داشته یا نبوده است را به تفصیل بیان کنید. ویدیوهای راه‌اندازی را با ویدیوهای تیزر جفت کنید تا هیجان را قبل از روز راه‌اندازی به دست آورید.

ویدئوهای رویداد

ویدئوهای رویداد، ویدئوهای تبلیغاتی برای رویدادهای آینده هستند. موفق‌ترین ویدیوهای رویداد از فیلم‌های سال‌های گذشته استفاده می‌کنند و نشان می‌دهند که شرکت‌کنندگان می‌توانند انتظار دیدن و تجربه چه چیزی را داشته باشند.

تیزر تبلیعاتی؛ ویدیو‌های رویداد
تیزر تبلیعاتی؛ ویدیو‌های رویداد

اگر رویداد برای اولین بار است که اتفاق می افتد، از تصاویر استوک یا تصاویر منبع از سخنرانان اصلی خود استفاده کنید. موضوع اصلی، برنامه رویدادها و شناخته شده ترین مهمانان را درج کنید.

ویدئوهای سوالات متداول

اگر به دنبال روشی نوآورانه برای تبلیغ برند خود هستید، یک ویدیوی پرسش و پاسخ را امتحان کنید. از سوالات واقعی در رسانه های اجتماعی، از طریق کانال های پشتیبانی مشتری یا در طول رویدادها استفاده کنید.

همیشه چند سوال وجود دارد که بیشتر از همه پرسیده می‌شود. از آنها برای ایجاد ویدیوهای سرگرم کننده سؤالات متداول استفاده کنید که می‌توانید آنها را به کانال YouTube یا رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید.

ویدیو‌های سوالات متداول
ویدیو‌های سوالات متداول

تبلیغات تلویزیونی یا اسپات

قبل از اینکه ما اینترنت داشته باشیم، تبلیغات تلویزیونی راهی برای دریافت ویدیوهای تبلیغاتی بود. اکنون با گزینه های بسیار زیاد، همه برندها نیازی به سرمایه گذاری در تبلیغات تلویزیونی پرهزینه ندارند.

اما اگر می‌خواهید در مورد کسب‌وکارتان به طور کلان صحبت کنید، یک مکان تبلیغاتی تلویزیونی ممکن است گزینه خوبی باشد. شما ممکن است نتوانید از پس هزینه های یک سوپر باول برآیید، اما می‌توانید تا آن حد ادامه دهید.

اسپات
اسپات

فیلم‌های مستند کوتاه

اکنون، به ویدیوی تبلیغاتی طولانی‌تر می‌رویم. مستندهای کوتاه بین ۲ تا ۶ دقیقه هستند. این سبک از ویدیوهای تبلیغاتی شبیه یک ویدیوی «درباره ما» است، اما عمیق‌تر به یک داستان خاص در مورد برند شما می‌پردازد. برخی از‌ ایده‌ها شامل پیشینه یک جنبه منحصربه‌فرد از خط تولید شما، یا پیامی نشاط‌ آور با حقایقی در مورد نحوه بازگشت سازمان شما به جامعه است.

ویدیو تبلیغاتی مستند کوتاه
ویدیو تبلیغاتی مستند کوتاه

هزینه ساخت یک ویدئوی تبلیغاتی چقدر است؟

محدوده هزینه ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی آنقدر گسترده است که تعیین تنها یک قیمت دشوار است.

قیمت نهایی ویدیوی شما معمولاً به موارد زیر بستگی دارد:

  • سبک ویدیویی
  • طول ویدیو
  • کیفیت ویدیو

نحوه ایجاد یک فیلم تبلیغاتی در ۷ مرحله

در این بخش، مراحلی را که باید برای ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی برای برند خود دنبال کنید، بررسی می‌کنیم. حتی اگر افرادی را برای کمک در این راه استخدام کنید، مانند یک مدیر پروژه، اینها هنوز مراحل اصلی یک ویدیوی موفق هستند.
ایجاد فیلم تبلیغاتی در ۷ مرحله
ایجاد فیلم تبلیغاتی در ۷ مرحله

مرحله ۱: تحقیق و برنامه ریزی خود را انجام دهید

هر استراتژی تبلیغاتی موفق نیاز به برنامه ریزی و تحقیق دقیق دارد. این مهم است که بدانید برای چه چیزی تلاش خواهید کرد، چرا آن را انجام می دهید و چگونه برای رسیدن به اهداف خود برنامه ریزی می‌کنید

تحقیق و برنامه ریزی برای اجرای تیزر تبلیغاتی
تحقیق و برنامه ریزی برای اجرای تیزر تبلیغاتی

در اینجا مواردی ضروری است که در مرحله تحقیق باید به آن‌ها توجه کرد:

تعریف اهداف و مقاصد

اولین قدم این است که بفهمید دقیقاً به دنبال چه چیزی با ویدیوی تبلیغاتی خود هستید. البته هدف و هدف اصلی شما ترویج است. اما چه چیزی در زیر آن نهفته است؟

چه محصول، خدمات یا زاویه خاصی در مورد کسب و کار خود ‌می‌خواهید به اشتراک بگذارید؟ آیا‌ایده اشتراک‌گذرای در مورد فروش فصلی است یا دعوت از افراد برای رویداد بعدی شما است یا شاید ‌می‌خواهید عرضه یک محصول جدید را تبلیغ کنید؟

استراتژی ساخت محتوای غنی شده
استراتژی ساخت محتوای غنی شده

این موارد را در یک برنامه پروژه یادداشت کنید تا شروع به پیگیری کارهای انجام شده و کارهایی که هنوز باید انجام دهید.

مخاطب هدف را مشخص کنید

هنگامی که اهداف و مقاصد را شناختید، باید مخاطبان هدف را مشخص کنید. آنها با نام تجاری شما در چه مرحله ای از قیف هستند؟ آیا برای افرادی که هنوز شما را نمی شناسند، یا برای مشتریان فعلی که فقط نیاز به یادآوری کوچکی دارند، ویدیویی ایجاد می‌کنید؟ آیا ‌می‌خواهید افراد تجاری یا خانواده سازان را هدف قرار دهید؟

تعیین و تشخیص مخاطب هدف
تعیین و تشخیص مخاطب هدف

برای مثال، ویدیوی تبلیغاتی شما درباره یک ویدیوی رویداد برای یک همایش بزرگ کتاب مصور خواهد بود. مخاطبان هدف شما افرادی هستند که کتاب های مصور می خوانند، علاقه مند به لباس پوشیدن در لباس های ورزشی هستند و احتمالاً در هر جنسیتی بین ۱۸ تا ۳۰ سال دارند.

دانستن جزئیات این اطلاعات به پیام‌رسانی در حین ایجاد ویدیو و زمان افزودن آن به خروجی های بازاریابی کمک می‌کند.

نوع ویدئو را تعیین کنید

در مرحله بعد، زمان تعیین این است که کدام نوع ویدیوی تبلیغاتی برای اهداف و مقاصد شما مناسب تر است. اغلب اوقات، این انتخاب عمدتاً به بودجه شما برای پروژه و میزان زمانی که مایل به سرمایه گذاری در آن هستید بستگی دارد. خوشبختانه، برخی از انواع ویدیو مانند تبلیغات با‌اندازه کوچک و ویدیوهای گواهینامه برای تولید ارزان هستند. اما تبلیغات تلویزیونی و مستند طبیعتاً زمان و هزینه بیشتری را می‌طلبد.

با توجه به آنچه شما و تیمتان می‌توانید بدون به خطر‌انداختن کیفیت، انتخاب کنید. اگر می‌توانید یک فیلمبردار برای ایجاد یک فیلم توضیح دهنده متحرک هزینه کنید، بسیاری از آنها در پلتفرم های مستقل مانند Fiverr و Upwork در دسترس هستند.

تعیین نوع ویدیو تبلیغاتی
تعیین نوع ویدیو تبلیغاتی

مطمئن شوید که نوع ویدیویی را انتخاب کرده‌اید که مخاطب هدف شما با آن ارتباط داشته باشد و بخواهد بر اساس آن عمل کند. برای مثال، اگر می‌خواهید به جمعیتی جوان‌تر برسید، به جای تبلیغات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی و تبلیغات YouTube را انتخاب کنید.

کانال‌های تبلیغاتی را شناسایی کنید

در مورد مکان و نحوه اشتراک‌گذرای یا انتشار ویدیو فکر کنید. مکان هایی را در نظر بگیرید که مخاطبان هدف شما در آنجا ارتباط برقرار می‌کنند و زمان خود را می‌گذرانند. آیا آنها در فضاهای آنلاین مانند TikTok یا Instagram هستند یا شاید بیشتر در LinkedIn باشند؟

انتخاب کانال‌های تبلیغاتی
انتخاب کانال‌های تبلیغاتی

اگر از قبل نمی دانید که مخاطبان هدف شما زمان خود را در کجا می‌گذرانند، تحقیقات بازار انجام دهید و پیدا کنید. نحوه اشتراک‌گذرای ویدیوهای تبلیغاتی توسط افراد دیگر در صنعت یا جایگاه شما را تحلیل کنید و به دنبال زاویه‌ای باشید که شما را از بقیه متمایز کند و در عین حال به ارزش‌ها و صدای برند خود وفادار بمانید.

پیش نویس برنامه تولید

با تمام تحقیقات انجام شده، زمان تهیه پیش نویس برنامه زمان بندی فرا رسیده است. این را در برنامه پروژه‌ای که هنگام تعیین اهداف و مقاصد شروع کرده‌اید، بگنجانید.  می‌توانید از نمودار گانت برای تعیین وظایف خاص به افراد مناسب استفاده کنید و یک جدول زمانی تعیین کنید که همه بتوانند آن را دنبال کنند.

در ادامه تیم متبحر آرتا تکنیکال به ادامه مراحل طراحی تیزر تبلیغاتی خواهد پرداخت.

تهیه کننده: فرزانه خواجه‌پور
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *