شبکه های اجتماعی, مدیریت صفحه اینستاگرام, مدیریت کانال تلگرام

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از فرصت‌هایی هستند که پتانسیل درآمد زایی بالایی دارند. به همین خاطر، مدیریت شبکه‌ های اجتماعی یه مورد حیاتی برای افزایش کسب درآمد حساب می‌شود و نیاز به دانش تخصصی دارد. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا به صورت سازمان یافته و اصولی، شیوه مدیریت و اداره صفحات اجتماعی خود را در تمامی پلتفرم‌ها بیاموزید

مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوای رسانه ای، امروزه برای تمام کسب و کارها امری حیاتی است. این ابزار در جذب مشتری به ما کمک زیادی می کند، ولی نیازمند دقت و مدیریت حرفه ای می‌باشد.

مدیریت شبکه های اجتماعی، در فرآیند تجزیه و تحلیل مخاطبان در رسانه‌های اجتماعی خلاصه می‌شود. توسعه استراتژی متناسب بر اساس تقاضای مخاطبان نیز، در بهبود و مدیریت شبکه های اجتماعی مورد توجه زیادی قرار می‌گیرد. در شبکه های اجتماعی باید موارد زیر را به خوبی مدیریت کنید:

  • ایجاد و توزیع محتوای سئو شده
  • بهبود پروفایل رسانه‌های اجتماعی
  • نظارت بر چت های آنلاین
  • ارائه خدمات اجتماعی
  • برسی دقیق عملکرد رسانه های اجتماعی

شبکه اجتماعی مجازی چیست؟

گروهی از افراد که به صورت زنجیره ای، در بستر شبکه بهم متصل شده‌اند و حضور غیر فیزیکی دارند را شبکه اجتماعی یا مجازی می‌نامند. در این نوع ارتباطات، افراد از راه دور باهم ارتباط برقرار می‌کنند. شبکه‌های مجازی ابزارهایی هستند، که افراد می‌توانند رایگان در تمام ساعات روز با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مدیریت شبکه های مجازی باعث گسترش و رونق کسب و کارها می‌شود.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

چرا فرآیند مدیریت رسانه های اجتماعی مهم است؟

  • اول اینکه بیشتر مشتریان و مخاطبانی که هدف کسب‌وکارها هستند، در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند. به دلیل گسترش تکنولوژی، امروزه اکثر افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت گسترده ای دارند. پس جلب توجه آنها، به پیشرفت شما نیز کمک زیادی خواهد کرد.
  • دوم اینکه هزینه آن نسبت به بقیه تبلیغات بسیار کمتر است. کسب و کار های نوپا با تبلیغات در فضای مجازی می‌توانند مشتریان زیادی جذب کنند.
  • سوم اینکه به سادگی می‌توانید مطالب مورد نظر خود را مانیتور کنید و به طور مستقیم اعداد و ارقام فرایند جذب مخاطب خود را برسی کنید. همچنین می توانید با سایر اینفلوئنسرها و کانال های مرتبط همکاری کنید و درصورت مفید بودن محتوای شبکه مجازی شما، مخاطبین بیشتر و درنهایت، درآمد بیشتری نیز خواهید داشت.

مدیریت شبکه های اجتماعی به صورت کارآمد

پتانسیل تجاری سازی شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است. شرکت‌ها می‌توانند از پلتفرم های رسانه های اجتماعی رسیدن به اهدافشان استفاده کنند. اهدافی مانند: معرفی برند، جذب مخاطبان هدف، فروش محصولات، ارائه خدمات و …

اما برای اینکه بتوانند این کار را انجام دهند، نیاز به تیم های رسانه اجتماعی به صورت کارآمد دارند. تیم آرتاتکنیکال دارای افراد متخصص و تحصیل کرده در حوزه مدیریت شبکه های اجتماعی است. و به شما در جهت رسیدن به اهدف برندتان کمک زیادی می‌کند. برای اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با همکاران ما تماس بگیرید.

شبکه های مجازی که احتمالا شما آن ها را می‌شناسید:

اینستاگرام :

یکی از شبکه‌های اجتماعی تصویر محور، که امروزه در بین بیشتر مردم دنیا محبوب واقع شده است، اینستاگرام می‌باشد.افراد حاضر در اینستاگرام، تمام گروه‌های سنی و جنسیتی را در بر می‌گیرند و این پلتفرم، فراگیرترین و محبوب‌ترین شبکه ی اجتماعی محسوب می‌شود. به همین خاطر باید در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی، به اینستاگرام اهمیت زیادی داده شود.

فیسبوک:

این شبکه اجتماعی کاربران بسیار متنوعی دارد. ماهیانه ۲ میلیارد کاربر در آن فعال هستند. کاربران برای بهره گیری کامل از فیس‌بوک باید در آن ثبت نام کنند. بعد از نام نویسی، امکان ایجاد پروفایل شخصی، افزودن دیگر کاربران به فهرست دوستان، فرستادن و دریافت پیام و دریافت آگاه سازی از تغییرات دوستان خود فراهم می‌شود. اما به صورت کلی بیشترین کاربران فیسبوک هند و آمریکا و اندونزی و مکزیک هستند.

توییتر:

بستری برای برند هایی است که می‌خواهند درباره صنعت خود گفت و گو کنند. همچنین ترندها و اخبار لحظه‌ای و روز سراسر جهان در دست این پلتفرم قرار دارد. شما می‌توانید در توییتر نیز موارد مربوط به مدیریت شبکه های اجتماعی را اعمال کنید تا آگاهی افراد جامعه از برندتان افزایش پیدا کند.

یوتیوب:

یوتیوب، مدت زیادی است که یکی از مورد استفاده ترین موتورهای جست و جوی جهان محسوب میشود. شما می‌توانید با داشتن فضای هاست، ویدئو های تبلیغاتی خود را انتشار دهید و تولید محتوا انجام دهید.

نکته: با توجه به محتوایی که می‌خواهید تولید کنید، فضای مجازی مورد نظر خود را جهت تبلیغات انتخاب کنید. همچنین مدیریت شبکه های اجتماعی به محیط فضای مجازی مورد فعالیت شما بستگی دارد.

فضای مجازی
فضای مجازی

نکات استراتژی شبکه های مجازی:

برنامه ای مناسب جهت تولید محتوا و مدیریت شبکه های مجازی داشته باشید. در پروفایل های شبکه اجتماعی خود تصویر و متن مناسب قرار دهید.

  • به نظرات و سوالات دنبال کنندگان خود پاسخ بدهید.
  • با برندهای دیگر، همکاری و تعامل سالم داشته باشید.
  • مسابقه و یا آزمون های جذاب و سرگرم کننده برای مخاطبان خود درنظر بگیرید.
  • از متن ها یا ویدئو های طولانی و خسته کننده استفاده نکنید.

داشتن برنامه مناسب:

هنگام مدیریت شبکه های اجتماعی، باید بدانید که کاربران از کدام نوع محتوا بیشتر لذت می‌برند. اگر کاربران شما به طور مثال با ویدئو ارتباط بهتری برقرار می‌کنند، سعی کنید از محتوای ویدئویی بیشتر استفاده کنید. زمان انتشار محتوا نیز بسیار مهم است.

باید به صورت مداوم تولید محتوا انجام دهید. برای مثال، به طور مداوم در روز یک پست قرار دهید. باید فعالیت زیادی در فضای مجازی داشته باشید. در مدیریت شبکه های اجتماعی، حتما باید به تولید محتوای موثر و مفید توجه داشته باشید.

تولید محتوا باید به چه صورت باشد؟

  • محتوا باید مرتبط با کسب و کار شما باشد.
  • غیر از تبلیغات، محتوای آموزشی نیز در فضای مجازی خود قرار دهید.
  • محتوای خود را انتشار پذیر قرار دهید.
  • محتوا با لحن ساده و صمیمانه بیان شود.
  • محتوا جهت مدیریت شبکه های اجتماعی باید سئو شده باشد.

اگر سایتی برای برند خود دارید، قرار دادن موارد زیر در سایت‌ خود را فراموش نکنید:

۱.اسلایدر

۲.پی دی اف یا کتاب الکترونیکی

۳.اینفوگرافی و محتوای تصویری

۴.بلاگ پست

۵.گزارش و آزمون

۶.پادکست

نکته مهم در طراحی سایت، سئو سایت می باشد. سئو سایت، امتیازی است که گوگل به سایت شما اختصاص می‌دهد. هرچه این امتیاز بیشتر باشد، بازدید از سایت شما بیشتر می‌شود و در نتیجه کسب و کار شما بیشتر از قبل رونق پیدا می‌کند.

شما می‌توانید جهت اطلاعات بیشتر، مقاله سئو را مطالعه فرمایید.

مدیریت شبکه های مجازی

اهمیت نام تجاری در مدیریت شبکه های اجتماعی :

در شبکه های مجازی، انواع محصولات و خدمات مشابه هم وجود دارد. اگر می‌خواهید کاربران و مشتریان شما را از دیگران تشخیص دهند و همچنین برند و محصولات شما را به خاطر بسپارند، باید نام تجاری و برند مخصوص خود را داشته باشید.

به دنبال تقلید کردن از بقیه رقیب‌های خود نباشید و برای متفاوت بودن، خلاقیت و شجالت به خرج بدهید. برند و نام تجاری خاص و ماندگار، مخاطبین و مشتریان وفاداری به دنبال دارد.

اگر نام تجاری و لوگوی جذابی را طراحی کنید، باعث می‌شود مشتریان جذب کالا یا خدمات شما شوند. زیرا راحت تر با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

لوگو و نام تجاری در مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارد. جهت ساخت لوگو یا برندینگ می توانید به بخش برندینگ آرتاتکنیکال مراجعه کنید.

اینستاگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یکی از قدرتمندترین شبکه های اجتماعی در سال‌های اخیر است. به همین دلیل افراد زیادی به دنبال مدیریت شبکه های اجتماعی مانند جمله اینستاگرام هستند. تیم آرتاتکنیکال خدمات مدیریت حساب اینستاگرام را برای کسب‌و‌کارهای مختلف با کیفیت بالا ارائه می‌کند.

مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت حساب اینستاگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

اینستاگرام به عنوان یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی در جهان دیده می‌شود.

این به این دلیل است که تا به امروز بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان جذب کرده است. اینستاگرام پلتفرمی را برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلفی فراهم می‌کند.

با مدیریت شبکه های اجتماعی و انتشار پست‌های با کیفیت می‌توانید مشتری هدف را جذب کنید.

نحوه مدیریت حساب اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام چالش برانگیز است. به ویژه اگر با مدیریت شبکه های مجازی آشنایی نداشته باشید. تنها با مدیریت کامل حساب خود می‌توانید رقیبان را شکست دهید. شما می‌توانید از پیج اینستاگرام خود برای تبلیغ خدمات و محصولات خود استفاده کنید.

امروزه مدیریت شبکه های اجتماعی دغدغه بزرگی نیست. زیرا اکنون شما می‌توانید از خدمات مدیریت آن‌ها استفاده کنید. با استفاده از خدمات مدیریت شبکه‌های مجازی در مدت زمان کوتاهی لایک های واقعی دریافت می‌کنید. همچنین دنبال کننده های شما افزایش پیدا می‌کنند.

مدیریت حساب اینستاگرام
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ مدیریت حساب اینستاگرام

چگونه مدیریت حساب اینستاگرام می‌تواند تجارت شما را تقویت کند؟

مدیریت صفحه اینستاگرام باعث می‌شود حضور دیجیتالی برند شما افزایش یابد و رشد کند. برخی از راه های تقویت تجارت از طریق مدیریت حساب اینستاگرام شامل موارد زیر می‌باشند:

  • رتبه بندی پیشرفته Google
  • ترافیک وب سایت
  • تعامل با فالووران
  • مدیریت حساب شده و پست های روزانه
  • ایجاد محتوای سفارشی
  • تولید محتوای آموزشی برای مخاطب

تیم آرتاتکنیکال به برند شما کمک می‌کند که با مشتریان بالقوه خود ارتباط بیشتری داشته باشید و اعتماد آن‌ها را کسب کنید. یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، مدیریت شبکه های اجتماعی شما می‌باشد.

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی آرتاتکنیکال شامل موارد زیر است:

  • نوشتن محتوای متنی
  • ایجاد محتواهای غیر متنی (مانند تصویر، ویدیو و غیره)
  • تنظیمات حساب
  • اهداف و استراتژی بازاریابی اینستاگرام
  • ایجاد هشتگ لیست
  • گزارش‌های ماهانه تحلیلی

خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ ۸ روش افزایش فالوور اینستاگرام

ما در اینجا، اصول افزایش بینندگان و مخاطبان صفحه اینستاگرام به شیوه درست را، در راستای مدیریت شبکه های اجتماعی برای شما شرح می‌دهیم:

۱. انتشار مداوم پست در زمان مناسب

این روش ممکن است ساده به نظر برسد، اما در طولانی مدت کار دشواری می‌باشد و موردی است که در الگوریتم اینستاگرام اهمیت زیادی دارد.

وجه اشتراک پیج های موفق در این است که بصورت مداوم و اکثرا در زمان‌های خاص، پست‌های خود را در اینستاگرام پست می‌کنند. شما نیز باید به صورت روزانه مطالب خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا تعداد دنبال‌کنندگان پیج شما افزایش یابد.

هرچه محتوای بیشتری منتشر کنید، فرصت های بیشتری برای جذب مخاطبان دارید. ما نمی‌گوییم اولویت را نسبت به کیفیت قرار دهید، اما فقط اطمینان حاصل کنید که بصورت روزانه مطالب را انتشار می‌دهید. این نکته در مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار با اهمیت است.

محتوای قوی به فالووران احتمالی کمک می‌کند تا با هویت شما آشنا شوند. پس باید حس اعتماد را در آن‌ها بوجود آورید و آن‌هارا قانع کنید که پیج شما ارزش دنبال کردن را دارد. این یکی از نکاتر مهم مدیریت شبکه های اجتماعی است.

انتشار مداوم پست در زمان مناسب
انتشار مداوم پست در زمان مناسب
اهمیت مناسب بودن تعداد پست‌ها

درست است که انتشار روزانه و منظم مطلب در اینستاگرام ضروری می‌باشد. اما در صورتی که پست گذاشتن افراطی باشد، دنبال کنندگان را خسته کرده و باعث آنفالو یا میوت شدن پیج توسط درصد زیادی از مخاطبین شما‌ می‌شود. پس این تصور را نداشته باشید که هرچه پست بیشتری گذاشته شود، پیج موفق تر خواهد بود.

۲. برنامه ریزی مناسب

یکی از مزایای بزرگ برنامه ریزی این است که می‌توانید محتوای خود را با بهترین زمان برای انتشار در شبکه های اجتماعی هماهنگ کنید.

پیدا کردن بهترین زمان مناسب برای پست کردن؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
پیدا کردن بهترین زمان مناسب برای پست کردن؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

یکی از کارهایی که در مدیریت شبکه های مجازی اینستاگرام انجام می‌شود، برسی زمان بازدید پست‌ها است. اگر محتوای خود را ساعاتی که اکثر مخاطبین پیج شما از اینستاگرام استفاده می‌کنند منتشر کنید، احتمال دیده شدن پست بالا می‌رود. این کار باعث افزایش تعاملات پیج می‌شود که هدف مهمی برای صاحبین یک پیج اینستاگرام است.

به طور کلی، روزهای آخر هفته که اکثر افراد جامعه زمان کافی برای حضور در اینترنت دارند، بهترین زمان برای انتشار مطالب و مدیریت شبکه های مجازی می‌باشد.

با این حال، بهترین زمان‌ برای ارسال مطالب می‌تواند باتوجه به مخاطب یا جایگاه تجاری شما متفاوت باشد. فراموش نکنید که برنامه ریزی یکی از عوامل مهم در مدیریت شبکه های اجتماعی است.

به عنوان مثال، به نظر می‌رسد مخاطبین شما در ظهر یا شب، حضور بیشتری در اینستاگرام دارند. این می‌تواند به دلیل شاغل بودن آنها باشد، که در ساعت نهار و بعد از اتمام کارشان، به چک کردن فضای مجازی می‌پردازند.

مشخص کردن ساعت خاص برای اشتراک گذاری محتوا
مشخص کردن ساعت خاص برای اشتراک گذاری محتوا

۳. مکالمه با فالووران و پاسخ نظرات

جذب بازدیدکننده اینستاگرام به فعالیت بیشتر شما در این پلتفرم بستگی دارد. براساس داده‌های شاخص اجتماعی، ۷۱٪ از مصرف کنندگان یک برند در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را فالو می‌کنند تا بتوانند با آن‌ها تعامل بیشتری داشته باشند.

این یعنی باید برای پاسخگویی به هرگونه سوال و نظر فالووان خود نکته‌ای را بیان کنید. انجام این کار نه تنها سیگنال مثبتی برای الگوریتم اینستاگرام دارد بلکه راهی برای نگه داشتن فالورهای بالقوه است.

همچنین می‌توانید از طریق برچسب گذاری استراتژیک، توجه دیگران را به پیج خود جلب کنید. استفاده از تگ و هشتگ در مدیریت شبکه های اجتماعی به شما کمک بزرگی می‌کند.

مکالمه با فالووران
مدیریت شبکه های مجازی؛ مکالمه با فالووران

۴. قرار دادن زیرنویس جذاب

بیش‌تر افراد به دنبال پیج‌هایی هستند که بتوانند ارتباط بهتری را با آن برقرار کنند. بنابراین شما باید در انتخاب پست و زیرنویس‌های اینستاگرام، خلاقیت‌های خود را به کار ببرید.

نوشتن زیرنویس جذاب و چالش برانگیز به افزایش کامنت و مدیریت شبکه های اجتماعی کمک می‌کند.

به عنوان مثال، قالب های زیر منجر به پاسخ می‌شوند:

  • پست های مبتنی بر سوال
  • درخواست های پیشنهادی
  • داستانهای شخصی و سوال برانگیز
  • پرسش درمورد نظر شخصی مخاطب
  • تگ کردن دوستان
  • پست های اشتراک عکس

تعاملات اینستاگرام؛ مدیریت شبکه های مجازی

افزایش کامنت‌ها

افزایش کامنت‌ها

استفاده موثر از زیرنویس‌ یا کپشن‌ها، روش مناسبی برای تشویق فعالیت در پست‌های شما و افزایش کامنت‌ها و نظرات است.

به همین ترتیب می‌توانید مضامین کپشن‌ها و پست‎‌های خود را با هم جفت کنید تا توجه بینندگان را جلب کرده و آنها را به صحبت وادارد. این نکته، یکی از روش های افزایش مخاطب اینستاگرام و مدیریت شبکه های اجتماعی است.

۵. بهینه سازی بیو اینستاگرام

شاید به نظر برسد بیوگرافی اینستاگرام خیلی چیز با اهمیتی نباشد. اما توجه داشته باشید که این اولین قسمت از نمایه شماست که هر فالوور بالقوه ای آن را می بیند.

مهم است که بیو، کمتر از سه خط باشد و خیلی طولانی نباشد. افراد در اینستاگرام، نهایتا چهار ثانیه برای خواندن اطلاعات اولیه یک صفحه وقت می‌گذارند و اگر بیوی گیرایی نباشد، از چک کردن محتوای پیج منصرف می‌شوند.

هدفمند بودن بیو اینستاگرام؛ مدیریت شبکه های مجازی
هدفمند بودن بیو اینستاگرام؛ مدیریت شبکه های مجازی

در اینجا برخی از عناصر بیوگرافی اینستاگرام برای جذب فالورهای اینستاگرام آورده شده است:

  • تصویر پروفایل مناسب
  • # هشتگ برای اشتراک گذاری
  • لینک در بیو
  • قرار دادن اطلاعات تماس
  • لحنی که احساس شود توسط شخصی واقعی (نه ربات) نوشته شده است.
  • استفاده از ایموجی‌های جذاب در بیو برای افزاش درک مخاطب.
  • بیوگرافی جذاب و مناسب یکی از نکات مهم در جذب فالوور و مدیریت شبکه های اجتماعی است.

بیوگرافی در اینستاگرام
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ بیوگرافی در اینستاگرام

۶. انتشار استوری

اینستاگرام ویژگی‌های جدیدی را به طور منظم ارائه می دهد و بازاریاب‌ها باید به آن‌ها توجه کنند. به عنوان مثال، اینستاگرام امکان استوری را برای رقابت با برنامه محبوب Snapchat راه اندازی کرد. اکنون استوری مسلماً به یکی از محبوب ترین قابلیت‌های اینستاگرام تبدیل شده است.

لازم به ذکر است که کاربران اینستاگرام، به استوری بیشتر از پست اهمیت می‌دهند و چک کردن آن‌ها در اولویت‌شان قرار دارد. شما می‌توانید با انتشار پست جدید در اینستاگرام، آن را استوری کنید تا فالوورهای اینستاگرام شما متوجه آن شوند.

قابلیت هایلایت کردن استوری نیز موردی است که در مدیریت شبکه های اجتماعی و سازمان دهی پیج شما تاثیر زیادی دارد.

انتشار استوری
انتشار استوری

۷. قرار دادن هشتگ های ویژه

پست های دارای هشتگ در اینستاگرام بیشتر از آن‌هایی که بدون هشتگ هستند نظرات و لایک دریافت می‌کنند.

برخی عبارت‌ها نیز به عنوان هشتگ ویروسی شناخته می‌شوند که علت اسم آن، پر بازدید بودن آن هشتگ‌ها می‌باشد. با به کار گیری این هشتگ‌ها در کپشن‌های یک پست، احتمال دیده شدن محتوای خود را بالا می‌برید.

داشتن هشتگ اختصاصی برای پیج خود در بیو می‌تواند به تشویق اشتراک بیشتر طرفداران و دنبال‌کنندگان شما کمک کند.

فراموش نکنید که کپی و پیست کردن مداوم یک دسته هشتگ، از نظر الگوریتم اینستاگرام امتیاز منفی دارد. پس باید برای پست گذاری و مدیریت شبکه های اجتماعی خود، تلاش و حوصله زیادی به خرج داد.

در صورتی که زمان رسیدگی به پیج خود ر ندارید، افراد و تیم‌هایی مانند آرتاتکنیکال هستند که مدیریت شبکه های اجتماعی شما را با کیفیت بالا برای شما انجام می‌دهند.

اهمیت هشتگ در دیده شدن پست؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
اهمیت هشتگ در دیده شدن پست؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

۸. ایجاد محتوای مختلف

محتوا مهم‌ترین چیز در مدیریت شبکه های اجتماعی است. شما می‌بایست محتواهایی از نوع تصویر، ویدیو، اینفوگرافی، لایو، هایلایت، ریل و… تولید کنید. ایجاد و ارسال مطالب متنوع می‌تواند برای فالوور اینستاگرام جذاب بنظر برسد و قطعا بهتر از یک بعدی بودن محتوای پیج است.

علاوه بر این، شما می‌توانید داده‌ها را بررسی کنید و ببینید که چه نوع محتوایی بازدید کننده و لایک و اشتراک گذاری بیشتری دریافت می‌کند. پس از تجزیه و تحلیل محتواهای خود، می‌توانید مدیریت شبکه های اجتماعی را بهتر به انجام برسانید.

ایجاد محتوای مختلف؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
ایجاد محتوای مختلف؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ یوتیوب

مدیریت شبکه‌های اجتماعی از جمله یوتیوب اهمیت بسیار زیادی برای معرفی و پیشرفت یک برند دارد. با توجه به این که بعد از گوگل، یوتیوب دومین وب سایت پربازدید افراد جامعه است و قالب ویدیویی جذابی دارد، داشتن یک حساب در این پلتفرم و مدیریت آن نیز اهمیت دارد.

برای شروع بازاریابی در YouTube، البته ابتدا باید یک کانال داشته باشید. YouTube متعلق به Google است ، بنابراین اولین قدم ثبت نام در یک حساب Google است.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ یوتیوب
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ یوتیوب

ایجاد حساب Google

احتمالاً شما حداقل یک حساب گوگل دارید، یا داشته‌اید؛ چه برای استفاده شخصی و چه برای محل کار شما. در صورت تمایل می‌توانید از یکی از این حساب‌های موجود جهت مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اما توصیه می‌شود حساب Google را به طور خاص تنظیم کنید تا با کانال YouTube شما مرتبط باشد.

ایجاد حساب گوگل؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
ایجاد حساب گوگل؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

چگونه ویدیوی یوتیوب بسازیم

مراحل ساخت یک ویدیوی YouTube را در مدیریت شبکه های اجتماعی به چهار مرحله اصلی تقسیم می‌کنیم:

  • طرح و ایده برای تولید محتوا
  • ضبط و تهیه فیلم
  • ویرایش کردن محتوای اولیه
  • بارگذاری فیلم

مرحله برنامه ریزی - ایده، نوشتن، داستان نویسی، تمرین

ساخت محتوای قابل انتشار در یوتیوب، ممکن است کمی سخت به نظر بیاید. اما واقعیت این است که با ماهر شدن در چند مرحله اساسی، در نهایت به نتیجه مطلوبی خواهید رسید.

برنامه ریزی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ساختار و جزئیات ویدیوی خود را برنامه ریزی کنید. در مدیریت شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، باید به موضوع و اهداف محتوای خود فکر کنید و یک لیست کلی داشته باشید. در مرحله بعد، نوع محتواهایی که قصد انتشار آن‌ها را دارید را مشخص کنید و زمانبندی انتشار آن‌ها را نیز مدیریت کنید.

برنامه ریزی؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
برنامه ریزی؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

ایده سازی

به یاد داشته باشید که برای رسیدن به یک ایده خلاقانه و قابل اجرا، باید فراتر از فکر کردن و یادداشت ایده‌های خود پیش بروید. عکس برداری، طراحی روی کاغذ، تهیه لیست و چارت، نظرسنجی از دیگران و… از مواردی هستند که ایده اولیه شما را بهبود می‌بخشند.

اگر تازه شروع به تولید محتوای ویدئویی کرده‌اید، سعی کنید تا زمانی که به مدت زمان ساخت فیلم‌های خود پی ببرید، عناصر فانتزی را به حداقل برسانید. ایده سازی در مدیریت شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

ایده سازی؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
ایده سازی؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

نوشتن

برای مدیریت شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، یک فیلمنامه اساسی بنویسید و یک استوری بورد تهیه کنید. برای فیلمنامه، اصول اولیه را رعایت کنید اما بر قالب بندی مناسب فیلمنامه استرس نداشته باشید. شما باید درک کنید که مردم چه زمانی و چه چیزی می‌گویند. بنابراین در راستای مدیریت شبکه های اجتماعی، بیشتر روی متن و آنچه نیاز دارید کار کنید.

نوشتن فیلمنامه؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
نوشتن فیلمنامه؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

تمرین

این یک گام کاملاً اساسی است و نباید تا آخرین لحظه آن را رها کرد. زیرا تمرین باید تا پایان عملیات ساخت ویدئو انجام شود. ویدئوها نیاز دارند چنیدین بار ویرایش شوند تا در نهایت آماده شود.

تمرین در مدیریت شبکه های اجتماعی
تمرین در مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ تلگرام

در سال ۲۰۱۸، مخاطبان تلگرام به ۲۰۰ میلیون نفر رسیدند و روزانه ۵۰۰۰۰۰ کاربر جدید به پیام رسان می‌پیوندند. تلگرام یک ابزار قدرتمند است که امکان تبادل پیام‌های فوری، ایجاد و مدیریت کانال‌ها، راه اندازی ربات‌ها و موارد دیگر را فراهم می‌آورد.

کانال تلگرام چیست؟

در مدیریت شبکه های اجتماعی، از طریق کانال تلگرام، می‌توانید پیام‌ها را به طور همزمان به چندین کاربر ارسال کنید. مانند رسانه‌های اجتماعی، کاربران برای دسترسی به محتوای شما که توسط یک یا چند سرپرست منتشر می شود، باید وارد کانال شما شوند.

کانال‌های تلگرام می‌توانند اهداف مختلفی را دنبال کنند، از به اشتراک گذاری مطالب مفید گرفته تا اجرای یک استراتژی تجاری. همچنین، می‌توانید از کانال خود برای ایجاد و بهبود تصویر شرکت، افزایش فروش، کسب درآمد از تبلیغات، افزایش وفاداری مشتری و غیره استفاده کنید.

برای علاقه مندی مشترکان خود، باید محتوای منحصر به فردی ایجاد کنید. محتوا در مدیریت شبکه های اجتماعی باید برای مخاطبان هدف شما مفید و سرگرم کننده باشد. این کار دشواری است، بنابراین مطمئن شوید که مهارت‌های تولید محتوا جهت مدیریت کانال تلگرام را دارید.

جهت اطلاعات بیشتر درباره تولید محتوا و سئو می‌توانید مطالب آن را مشاهده کنید.

مدیریت کانال تلگرام
مدیریت کانال تلگرام

نحوه راه اندازی کانال تلگرام: آموزش گام به گام مدیریت شبکه های اجتماعی

کانال های تلگرامی به دو نوع تقسیم می شوند:

کانال خصوصی فقط برای مشترکین قابل دسترسی است و در جستجوی عمومی ظاهر نمی‌شود. برای پیوستن به یک کانال خصوصی، باید پیوندی را از مالک (سرپرست) دریافت کنید. یک کانال خصوصی در مدیریت شبکه های اجتماعی یک راه حل عالی برای شرکت‌ها و تیم‌ها است. همچنین می‌توانید از این نوع کانال برای نوشتن یادداشت‌های شخصی، بازتاب ها و غیره استفاده کنید. به هر حال، هر لحظه می‌توانید کانال خصوصی خود را عمومی کنید.

دسترسی به کانال عمومی برای همه کاربران، صرف نظر از عضویت یا عدم عضویت در آنها، امکان پذیر است. یک کانال عمومی در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود و دارای آدرس کوتاه (پیوند) است.

در این بخش اطلاعات مفیدتری وجود دارد که باید بدانید:

  • ورود ( login ) کانال شما باید شامل ۵ تا ۳۲ نویسه باشد.
  • نام کانال و بیوگرافی شما نباید بیش از ۲۵۵ نویسه باشد.
  • برای هر حساب می‌توانید حداکثر ۱۰ کانال عمومی ایجاد کنید.
  • تعداد مشترکین نامحدود است.
  • می‌توانید حداکثر ۲۰۰ کاربر از مخاطبین خود را برای پیوستن به کانال خود دعوت کنید.
  • جهت مدیریت شبکه های اجتماعی می‌توانید حداکثر ۵۰ مدیر اضافه کنید.
  • می‌توانید حداکثر ۲۰ ربات را فعال کنید.
  • می‌توانید محتوای خود را ظرف ۲ روز پس از انتشار ویرایش کنید.
  • برای حذف کانالی که بیش از ۱۰۰۰ مشترک دارد، باید با پشتیبانی کاربران تماس بگیرید.

نحوه ایجاد کانال تلگرام

می‌توانید از طریق برنامه دسکتاپ یا برنامه تلفن همراه (برای Android و iOS) یک کانال تلگرام راه اندازی کنید:

  • برنامه دسکتاپ: در گوشه سمت چپ بالا، روی نماد منو (یکی با سه خط) کلیک کنید. از منوی کشویی “ایجاد کانال” را انتخاب کنید.
  • برنامه Android: لیست گپ‌ها را باز کنید، روی نماد منو کلیک کرده و “New Channel” را انتخاب کنید.
  • برنامه iOS: در برگه “Chats”، روی نماد پیام جدید در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید. “New Channel” را انتخاب کنید.

بیایید نحوه ایجاد و راه اندازی کانال تلگرام از طریق برنامه دسکتاپ را گام به گام بررسی کنیم. جهت مدیریت شبکه های اجتماعی و ایجاد کانال، با کلیک روی نماد منو شروع کنید:

مرحله اول ایجاد کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله اول ایجاد کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله دوم ایجاد کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله دوم ایجاد کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

مرحله انتخاب نام کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

پنجره جدیدی باز می‌شود. برای مدیریت شبکه های اجتماعی نام کانال و بیوگرافی خود را وارد کنید. (محدودیت نویسه ها را در بالا مشاهده کنید.) روی “Create” کلیک کنید. همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم بیوگرافی در مدیریت شبکه های اجتماعی اهمیت زیادی دارد، پس به آن توجه داشته باشید.
مرحله انتخاب نام کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله انتخاب نام کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

مرحله انتخاب نوع کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

در پنجره بعدی، نوع کانال خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کانال شما عمومی باشد، باید پیوندی برای آن تهیه کنید. در تصویر زیر، این “/catmarketing” است. اگر پیوند انتخابی شما در دسترس نیست، باید گزینه دیگری را پیشنهاد دهید.

مرحله انتخاب نوع کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله انتخاب نوع کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

مرحله دعوت مخاطبان برای کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

در مرحله بعد، می‌توانید حداکثر ۲۰۰ نفر را از مخاطبین خود دعوت کنید تا به کانال شما بپیوندند. کاربرانی را که می‌خواهید اضافه کنید انتخاب کرده و روی “Invite” کلیک کنید. شما می‌توانید این مرحله را به طور کامل کنار بگذارید.

مرحله دعوت مخاطبان برای کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مرحله دعوت مخاطبان برای کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

انجام شد! اکنون شما صاحب یک کانال تلگرام هستید. مرحله بعدی تنظیم و سفارشی کردن کانال شما است که یکی از مراحا مدیریت شبکه های اجتماعی به شمار می‌آید.

کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

نحوه راه اندازی کانال تلگرام

در مدیریت شبکه های اجتماعی محتوا و استراتژی‌های تبلیغاتی بر میزان مشترکین تأثیر می‌گذارند. البته این‌ها تنها چیزهایی نیستند که اهمیت دارند. جنبه بصری کانال شما نیز مهم است. در واقع، طراحی اولین چیزی است که مشترکین بالقوه به آن توجه می‌کنند، هر چند ناخودآگاه باشد.

عناصر اصلی طراحی کانال تلگرام شامل نام، بیوگرافی (شرح مختصر) و نماد است. بیوگرافی شما در مدیریت شبکه های اجتماعی باید:

مختصر؛
واضح
آموزنده

در حالی که محدوده کاراکتر ۲۵۵ است، سعی کنید در ۲۰۰ کاراکتر جای دهید. به این ترتیب، کاربران قادر خواهند بود متن شما را سریع و آسان دریافت کنند. ماهیت کانال خود را نشان دهید و اطلاعات تماس خود را ارائه دهید. به عنوان مثال، می‌توانید یک نام ربات، پیوند به برنامه های قیمت گذاری خود و غیره اضافه کنید.

برای مشاهده بیوگرافی خود ، روی نماد منو کلیک کرده و “View channel info” را انتخاب کنید.

مشاهده اطلاعات کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مشاهده اطلاعات کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مشاهده اطلاعات کانال؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
مشاهده اطلاعات کانال؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

انتخاب نام برای کانال تلگرام

هنگام انتخاب نام مناسب برای کانال تلگرام، به مخاطبان هدف خود توجه داشته باشید. در مدیریت شبکه های اجتماعی، نام باید محتوای کانال شما را در ۱-۳ کلمه خلاصه کند. اگر قصد دارید مخاطبان تلگرام خود را گسترش دهید، منطقی است که کلمات کلیدی را در نام خود وارد کنید.

برای ویرایش نام یا نام خانوادگی، روی نماد منو کلیک کنید و “Manage Channel” را انتخاب کنید.

مدیریت کانال تلگرام
مدیریت کانال تلگرام
اطلاعات کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
اطلاعات کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

پروفایل کانال تلگرام

پروفایل شما چهره کانال تلگرام شماست. این تصویر کوچک مسئول ایجاد ارتباطات مناسب در ذهن مخاطبان شما است. برای شناخت بهتر نام تجاری، توصیه می‌کنیم از لوگوی شرکت خود به عنوان نماد خود در مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
همان طور که ممکن است متوجه شده باشید، تلگرام از آواتارهای گرد استفاده می‌کند. با این حال، نیازی به برش تصویر خود ندارید؛ پیام رسان به طور خودکار این کار را انجام می‌دهد. شما فقط باید یک تصویر مربع ۳۰۰px x 300px بارگذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که عناصر اصلی طراحی شما در مرکز چیده شده اند.

پروفایل کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
پروفایل کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

ایجاد لوگو؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

سه راه برای دریافت لوگو برای پروفایل تلگرام وجود دارد:

تصویر مناسب را در وب سایت stock photography پیدا کنید. این سایت شامل انتخاب زیادی از طرح‌ها و جستجوی آسان بر اساس موضوع است. اما، هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که تصویر شما توسط شخص دیگری برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده نمی‌شود.

به یک طراح حرفه‌ای سفارش دهید تا یک آرم برای شرکت یا پروژه شما ایجاد کند. شما یک طرح منحصر به فرد خواهید داشت که با خصوصیات برند شما مطابقت دارد. تیم آرتاتکنیکال خدمات گسترده ای جهت برندسازی برای کسب و کار شما انجام می‌دهد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد بخش خدمات برندینگ شوید.

جهت بهبود مدیریت شبکه های اجتماعی، میتوانید از سازنده لوگوی آنلاین استفاده کنید. به عنوان مثال لوگاستر نام کانال خود را وارد کنید، صنعت خود را انتخاب کنید و از بین ده ها گزینه زیبا انتخاب کنید.

قرار دادن لوگو کانال تلگرام

برای بارگذاری لوگو، روی نماد منو کلیک کنید و “مدیریت کانال” را انتخاب کنید. در یک پنجره جدید، نماد دوربین را فشار دهید. به تصاویر زیر توجه کنید:

لوگو کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی
لوگو کانال تلگرام؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر

توییتر، یک سایت برای شبکه‌های اجتماعی است که درسال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد. بدون شک یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است. توییتر امروزه بصورت روزانه ۱۰۰ میلیون کاربر فعال به همراه ۵۰۰ میلیون توییت ارسالی دارد. از توییتر می‌وان برای دریافت اخبار، دنبال کردن چهره‌های سرشناس یا برقراری ارتباط با دوستان قدیمی دبیرستان استفاده کرد.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر

توییتر چیست؟

توییتر در ابتدای سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یکی پلتفرم مبتنی بر پیامک شروع به کار کرد. اما توییتر در راستای شبکه‌های اجتماعی در ۱۰ سال اخیر بطور تصاعدی رشد کرده است. هدف آن انتشار سریع اطلاعات است درصورتی که این اطلاعات همیشه جدی نیستند..

توییتر به هرکاربر اجازه می‌دهد تا محتوای خود را براساس خواسته‌ها و علایق شخصی خود تنظیم کند. و پلتفرم‌های اعتیادآوری را جهت مدیریت شبکه‌های اجتماعی، با موفقیت ایجاد کرده است.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر

توییتر Twitter برای بازاریابان

توییتر می‌تواند یک پلتفرم بسیار مفید برای افزایش فالوور و ارائه‌ی محتوای ارزشمند به مخاطبان شما باشد. محدودیت کاراکتر در این شبکه می‌تواند به شما کمک کند تا تبلیغات سریع و قانع کننده مانند یک کتاب الکترونیکی رایگان ایجاد کنید.

نکته قابل توجه این است که شما می‌توانید از توییتر برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. اما باید این کار را در شبکه های اجتماعی بخصوص توییتر به درستی انجام دهید. مانند هر استراتژی بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تمرکز اصلی شما باید بر جذب مخاطب با محتوای مفید و افزایش آگاهی از برند باشد.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر

تبلیغات در توییتر Twitter

علاوه بر این می‌توانید در مدیریت شبکه‌های اجتماعی از توییتر برای ارتباط با مخاطبان خود از روش‌های شخصی و معنادار استفاده کنید. مثلا اگر شخصی یکی از محصولات یا خدمات شما را ذکر کرد می‌توانید نظر او را لایک یا ریتوئیت کنید. از طرفی  اگر مشتری از خدمات شما در توئیتر شکایت کند، می‌توانید برای اصلاح وضعیت در زمان مناسب تماس بگیرید.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ توییتر

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین LinkedIn

لینکدین جزو شبکه‌های اجتماعی است که بر شبکه‌سازی حرفه‌ای و توسعه شغلی تمرکز دارد. شما می‌توانید از لینکدن برای نمایش رزومه خود، جستجوی شغل و افزایش اعتبار حرفه‌ای خود استفاده کنید. این موضوع با ارسال به روز رسانی‌ها و تعامل با افراد دیگر امکان پذیر است.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین

لینکدین؛ مدیریت شبکه های اجتماعی

LinkedIn رایگان است، اما نسخه اشتراکی به نام LinkedIn Premium ویژگی‌های اضافی دارد. مانند کلاس‌ها و سمینارهای آنلاین و همچنین بینش‌هایی درباره افرادی که نمایه شما را جستجو و مشاهده می‌کنند ارائه می‌دهد.

مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و ده‌ها مورد دیگر، لینکدین در راستای مدیریت شبکه‌های اجتماعی قرار دارد. همچنین مانند سایر شبکه های اجتماعی، متعلق به شرکت بزرگ فناوری مایکروسافت است.

اما برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی، لینکدین یک سایت شبکه حرفه‌ای است. در واقع برای کمک به افراد در ایجاد ارتباطات تجاری، به اشتراک گذاری تجربیات، رزومه و یافتن شغل طراحی شده است.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین

ملزومات لینکدین

علیرغم تمرکز حرفه‌ای، لینکدین کاملا شبیه شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک است. این بر اساس اصولی مانند اتصال به دوستان، ارسال به روز رسانی، اشتراک گذاری و لایک کردن، و ارسال پیام  است.

LinkedIn در مسیر مدیریت شبکه‌های اجتماعی همچنین ایده‌هایی را که از فیس‌بوک می‌شناسید، به صورت حرفه‌ای بررسی می‌کند. به‌عنوان مثال، نمایه شما به یک رزومه تبدیل می‌شود که با تجربه کاری، دستاوردها، توصیه‌ها و ارجاعات همکاران تکمیل می‌شود.

این سایت همچنین چیزهایی را ارائه می‌کند که در مکان‌های دیگر نمی‌توانید پیدا کنید. مانند یک تابلوی حرفه‌ای با امکانات کامل، که در آن می‌توانید شغل‌ها را جستجو کرده و درخواست دهید. بسیاری از خدمات استخدامی اکنون در راستای مدیریت شبکه‌های اجتماعی با لینکدین سازگار هستند.

هنگام درخواست موقعیت، ممکن است بتوانید نمایه لینکدین خود را به اشتراک بگذارید. گاهی اوقات به این معنی است که نیازی به وارد کردن تجربه کاری خود در یک فرم طولانی آنلاین ندارید.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین

فضای داخلی لینکدن

 صفحه اصلی شبیه به فید خبری فیس بوک است. در این قسمت می‌توانید پست‌های ایجاد شده توسط سایر کاربران لینکدین را ببینید و پست های خود را ایجاد کنید. مانند فیس بوک، می توانید پست های خود را فقط به اتصالات در شبکه خود محدود کنید. همچنین در راستای مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌توانید افکار خود را با همه به اشتراک بگذارید.

شبکه من جایی است که می توانید شبکه اتصالات موجود خود را ببینید و کاربران LinkedIn را جستجو کنید. برای اینکه آن‌ها را  برای پیوستن به شبکه خود دعوت کنید. همچنین می‌توانید دعوت‌نامه‌های موجودی را که از دیگران دریافت کرده‌اید ببینید.

 جابز یک سایت حرفه‌ای جامع  در مسیر مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. می‌توانید در آن شغل‌ها را جستجو کرده و درخواست دهید. همچنین اطلاعاتی درباره شرکت‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید به دست آورید. همچنین اعلان‌ها قابل تنظیم هستند و این امکان وجود دارد که آگهی‌های شغلی جدید را از طریق ایمیل دریافت کنید.

مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین
مدیریت شبکه های اجتماعی؛ لینکدین

حرف آخر

شبکه های مجازی نسبت به تلویزیون یا رادیو و مطبوعات، موضوعات بسیار جذاب تری دارد. همچنین افراد زیادی در آن فعالیت می‌کنند. شما با مدیریت شبکه مجازی کسب و کار خود، می‌توانید هم مشتریان زیادی جذب کنید و هم هزینه بسیار کمی بپردازید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم مدیریت شبکه های اجتماعی نیاز به تخصص دارد. این تخصص و حرفه به کارآمد شدن برندتان کمک زیادی می‌کند.  آرتا تکنیکال دارای افراد با تجربه در این حوزه می باشد. و خدمات خود را در کمترین زمان و بالاترین کیفیت به شما ارائه می‌کند. شما می‌توانید برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر در جهت خدمات مدیریت شبکه های اجتماعی به خدمات ما مراجعه کنید.

تهیه کننده: مریم فرمانیه
جهت کسب اطلاعات بیشتر، با همکاران ما در گروه آرتاتکنیکال تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *